Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Weirdo skrev:https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ar-nara-att-varva-hem-malvakt-fran-nhl/
Enligt Mrmadhawk är:
Zion Nybeck klar för AIK
HV intresserade av Malte Sjögren
Almquist klar för HV vid uppgång
Nutarviguld skrev:CaptainF8 skrev:Nubben klar som sportchef oavsett division nästa säsong enligt Aftonbladet.
Alltså han av alla ? inte alls imponerad av vad han gjort i Timrå
jordfelsbrytare skrev:Weirdo skrev:https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ar-nara-att-varva-hem-malvakt-fran-nhl/
Enligt Mrmadhawk är:
Zion Nybeck klar för AIK
Plusartikel men jag antar att du menar Malte Strömwall och inte Kik:s center?
Weirdo skrev:jordfelsbrytare skrev:Weirdo skrev:https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ar-nara-att-varva-hem-malvakt-fran-nhl/
Enligt Mrmadhawk är:
Zion Nybeck klar för AIK
Plusartikel men jag antar att du menar Malte Strömwall och inte Kik:s center?
Det är Sjögren, men det står bara att HV har kollat läget, likt även Malmö o Leksand.
lejacques skrev:Spännande och tack för info. Men vill vi ha tillbaka Lias? Han var inte dålig sist, men visade samtidigt att han inte klarade av att leda ett lag... Känner mig inte trygg med en så orutinerad spelare i en ledande position.
Dessutom. Sist var det märkbart att röran kring Rangers störde. Ska han tillbaka så ska fokus ligga 100 procent på HV.

Windom Earle skrev:lejacques skrev:Spännande och tack för info. Men vill vi ha tillbaka Lias? Han var inte dålig sist, men visade samtidigt att han inte klarade av att leda ett lag... Känner mig inte trygg med en så orutinerad spelare i en ledande position.
Dessutom. Sist var det märkbart att röran kring Rangers störde. Ska han tillbaka så ska fokus ligga 100 procent på HV.
Ja, enligt mig hade vi inte degraderats om Lias hade varit kvar säsongen ut. Hade varit bättre utan att satsa på honom som 1C men det kunde ju Johan och Johan inte veta då, men kanske haft en bättre back-up än Holmström och Fröberg. Lias avvek ju tidigt och det hade varit bättre med lite mer starka kort än Stoa och Illomäki sett i backspegeln.
Men jag tror på Lias som en 1C eller 2C. Och Vesel bör få fortsätta med upp om det inträffar.
feme0701 skrev:Lias flickvän kommer från JKPG (är kompis med hennes familj). Hörde för ett tag sedan att det inte blir något mer på andra sidan atlanten, men det kanske alla redan visste.
feme0701 skrev:Lias flickvän kommer från JKPG (är kompis med hennes familj). Hörde för ett tag sedan att det inte blir något mer på andra sidan atlanten, men det kanske alla redan visste.
Haard skrev:feme0701 skrev:Lias flickvän kommer från JKPG (är kompis med hennes familj). Hörde för ett tag sedan att det inte blir något mer på andra sidan atlanten, men det kanske alla redan visste.
Har du fått några indikationer på om det är i Jkpg eller Gbg de vill bosätta sig? Håller tummarna för Småland
Quila skrev:Haard skrev:feme0701 skrev:Lias flickvän kommer från JKPG (är kompis med hennes familj). Hörde för ett tag sedan att det inte blir något mer på andra sidan atlanten, men det kanske alla redan visste.
Har du fått några indikationer på om det är i Jkpg eller Gbg de vill bosätta sig? Håller tummarna för Småland
Fördel HV förutsatt SHL. Långtidskontrakt förberett.
lejacques skrev:Malte Sjögren i SHL känns ju spontant. Näe, va?
I allsvenskan. Näe, va? Tror Malte fått det extremt svårt att ta en plats i årets lag. Kanske kunnat konkurrera med Wennlund och Wikström...
PapaEmeritus skrev:Är Lias rätt man att leda HV då? Tycker att hans psyke verkar lite för klent för det.
Han kanske har mognat i Nordamerika å andra sidan.
shitkicker skrev:PapaEmeritus skrev:Är Lias rätt man att leda HV då? Tycker att hans psyke verkar lite för klent för det.
Han kanske har mognat i Nordamerika å andra sidan.
Nej! Lias har bevisat att han är för skör mentalt. Ser absolut inte att han ska ha en given plats i HV. Han var bra 2017, men det är rätt längesen nu. Sen dess har han ju mest pendlat upp och ner i prestationen och ligorna. Som sagt, absolut inte självklar i min bok.
lejacques skrev:Han kan ju börja med att scouta sitt eget lag. Finns ett gäng killar i Jönköping som liksom Vigneault är god för en poäng per match. Men han kanske scoutade för allsvenskan?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster