Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
shitkicker skrev:Jag vill ge Tingsryd cred för att dom inte ballar ur och spelar vårdslöst. Mot skitlaget med stort S (Vita Hästen) så hade vi garanterat fått 2-3 skadade ikväll.
Annars säger jag som Diabolics - det var så här jag hade förväntat mig att det skulle se ut i HAS.
lejacques skrev:shitkicker skrev:Jag vill ge Tingsryd cred för att dom inte ballar ur och spelar vårdslöst. Mot skitlaget med stort S (Vita Hästen) så hade vi garanterat fått 2-3 skadade ikväll.
Annars säger jag som Diabolics - det var så här jag hade förväntat mig att det skulle se ut i HAS.
Tommy säger att det är stor skillnad idag jämfört med för ett par veckor sedan. Idag är det en helt annan konkurrens vilket syns på träningarna vilket i sin tur smittar av sig på matcherna.
Så Tommy delar uppenbarligen den bild vissa av oss haft av truppen under säsong. Det måste till fler och bättre spelare. Nu har vi det, och det är verkligen tydligt vilken effekt det ger.
Många klagade på Foppa, Vesel och Huhtala när det gick tyngre, den enda kedjan som producerade. Trots att de två senare inte syns i poängprotokollet ikväll hör jag inga klagomål. Anledningen? Vi har äntligen två riktigt vassa kedjor, plus Davidssonkedjan som alla kan kliva fram. Vi är inte beroende av EN enhet. Nu väntar man bara på att Shinkaruk och Ullström ska bli spelklara och det här kan bli riktigt, riktigt kul.
lejacques skrev:Har Donald glömt 13/14 då vi hade ungefär 100 transatlanter i truppen? Sen dess har väl HV i regel haft fler transatlanter än finnar i laget? Så Donald är ungefär 9 år sen på bollen.
shitkicker skrev:Jag har mycket svårt att se Ullström ta en tröja den här säsongen. 10 matcher kvar av säsongen. Han ska bli slutspelsklar på det. Och då har han slutfört 1(!) av de 42 matcherna som HV spelat hittills. Hur ska han bli slutspelsklar på det? När är han ens spelklar? Om han är en som (man kan påstå) ökar konkurrensen så kanske man ska ha kvar honom i uppställningen. Annars njaeee.
lejacques skrev:shitkicker skrev:Jag har mycket svårt att se Ullström ta en tröja den här säsongen. 10 matcher kvar av säsongen. Han ska bli slutspelsklar på det. Och då har han slutfört 1(!) av de 42 matcherna som HV spelat hittills. Hur ska han bli slutspelsklar på det? När är han ens spelklar? Om han är en som (man kan påstå) ökar konkurrensen så kanske man ska ha kvar honom i uppställningen. Annars njaeee.
Tror en Ulla ur form med några matcher på kontot är en större tillgång som 12:e/13:e forward än exempelvis Netterberg och Kokkonen. Så tror definitivt han kan bidra till konkurrensen, förutsatt han kommer tillbaka i spel.
BlackIce skrev:Någon som vet vem som fick Husqvarna-hjälmen efter denna match?
Gunnar? Forsberg? Kelleher?
327 Karlsson skrev:BlackIce skrev:Någon som vet vem som fick Husqvarna-hjälmen efter denna match?
Gunnar? Forsberg? Kelleher?
Kelleher, men...
https://www.youtube.com/watch?v=rzDTLOafUBE
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster