Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Junior skrev:håvesjuttioett skrev:Visst blir det väl Kelleher och Thörnberg den äldre? Som ersättare till Önerud - Thörnberg ersätter hjärtat, Kelleher poängproduktionen.
Ser f.ö. att Colliton verkar kunna tänka sig coacha i Sverige igen. Vattnas ändå i munnen vid tanken av Colliton - Stillman - FW-coach i SHL 22/23. Iallafall mer än ryktena som florera kring spelare just nu.
Känns tveksamt att man skulle ta Thörnberg d.ä. om man lånat in honom en gång och sedan bara lånat Thörnberg d.y. efter. Mina betts är på att Jeppe kommer.
håvesjuttioett skrev:Gillar dock inte, principiellt, det steget tillbaka till det gamla som Thörnberg den äldre hade representerat. Även om Thörnberg som person såklart uppskattas. Ser hellre att man, som princip, letar efter något nytt och fräscht att bygga vidare på. Ex. några av de namn som redan nämnts - R. Marenis, C. Sissons, V. Grahn, J. Jaks m.fl.
spaawn skrev:Tyler Kelleher på glid från Rögle enligt mrmadhawk, och han spekulerar i att HV har pengarna.
Jag håller både tummar och tår för att detta inte blir verklighet. Då jag bor, I Ängelholm, och även har en flickvän med stort grönt-vitt hjärta, så har jag följt Rögle ganska rejält och Tyler är väl rent krasst en av få Rögle-spelare jag inte hade velat se i HV. Tyler är inte en spelare som gör HV71 bättre. Visst han blixtrar till ibland men är allt som oftast väldigt osynlig. Ingen spelare som direkt tar tag i spelet utan glider med och gör titt som tätt fina aktioner. Ingen spelare som kommer leda HV71 utan känns lite som att man i sådan fall likaväl kan erbjuda Jesper Thörnberg ett kontrakt och få ut samma produkt, plus kämpaglöd och klubbhjärta, för en billigare peng. Nej Tyler är ingen spelare jag vill se i HV-tröjan.spaawn skrev:Tyler Kelleher på glid från Rögle enligt mrmadhawk, och han spekulerar i att HV har pengarna.
SEMPER FIDELIS skrev:Nästa spelare till Modo är tydligen Rihards Bukarts
Weirdo skrev:SEMPER FIDELIS skrev:Nästa spelare till Modo är tydligen Rihards Bukarts
Inte lika imponerad av honom.
Zico skrev:Hur många år har man inte suttit här den här dagen och väntat på något riktigt bra nyförvärv. Vi....det stora, mäktiga HV71, laget med den stora kassan. Men...det är ju det där med Hult. Till slut kommer något som inte är så där jättebra. I bästa fall.
Nu är vi där igen. Fortfarande stora, kanske inte så mäktiga, men fortfarande med en stor kassa. Våra konkurrenter fyller på sina lag, inte minst Modo. Så spelare finns uppenbarligen. Förmodligen har Hult de flesta lediga spelarna på bordet också, men lider av nån slags jäkla beslutsångest och därmed missar allt.
Fan skicka en mille och Netterberg till Hästen som likvid för Marenis och en mille och Norbe för Sissons. Typ. Snart bara 10 timmar kvar nu. Man börjar bli lite otålig. Låt inte det hela mynna ut i en eller två Thörnberg.
Andersson711 skrev:Oron är Hirsch och JThörnberg..
"Vi fick en bra bild av grabbarna när de va hos oss och så klart är det ett stort plus att dom redan känner varandra".
lejacques skrev:Om det finns någon substans i Ros Salomäki-rykte så känns det ju som att Hult slängar ut krokar precis överallt. Och då tror jag tyvärr det blir som många påpekar. Det slutar med ingenting, alternativt Adam Hirsch och någon av Thörnbergbröderna.
Davestar skrev:Som många redan är inne på så är ett antiklimax mer eller mindre givet med Hult som sportchef vid transferfönstrets stängning. Jag kan inte låta bli att leka med tanken på vad en riktig sportchef hade kunnat uträtta i HV med de fantastiska förutsättningar som faktiskt finns…
lejacques skrev:Om det finns någon substans i Ros Salomäki-rykte så känns det ju som att Hult slängar ut krokar precis överallt. Och då tror jag tyvärr det blir som många påpekar. Det slutar med ingenting, alternativt Adam Hirsch och någon av Thörnbergbröderna.
Diabolics skrev:lejacques skrev:Om det finns någon substans i Ros Salomäki-rykte så känns det ju som att Hult slängar ut krokar precis överallt. Och då tror jag tyvärr det blir som många påpekar. Det slutar med ingenting, alternativt Adam Hirsch och någon av Thörnbergbröderna.
Att det finns krokar ute är väl bra, massor av dem. Men alla krokar skall ju vara till något som vi behöver, inte bara till de som kan tänkas hugga.
Värsta scenariot är ju att vi tar någon bara för att de är villiga att komma, typ Stoa.
Diabolics skrev:lejacques skrev:Om det finns någon substans i Ros Salomäki-rykte så känns det ju som att Hult slängar ut krokar precis överallt. Och då tror jag tyvärr det blir som många påpekar. Det slutar med ingenting, alternativt Adam Hirsch och någon av Thörnbergbröderna.
Att det finns krokar ute är väl bra, massor av dem. Men alla krokar skall ju vara till något som vi behöver, inte bara till de som kan tänkas hugga.
Värsta scenariot är ju att vi tar någon bara för att de är villiga att komma, typ Stoa.
Ja det behöver inte vara svårare att vara sportchef i HV71. Se på Dalens matcher och ringa om lån hade jag också kunnat göra!Nick skrev:Jag kan sätta vad som helst på att detta slutar med thörnberg och nån annan spelare från Dalen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst