Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Pg79an skrev:Läste senaste intervjun med Hult på hockeynews och reagerade på nåt som jag konstigt nog inte tänkt på tidigare.
På frågan: Är det aktuellt med ytterligare förstärkningar?
– ”Vi får se. Vi försöker verkligen trycka på och tala om att vi vill lägga ett bra fokus på de individer vi har i truppen just nu och som har varit med oss under lång tid. Det är dem vi kommer att behöva luta oss emot.
Hult garderar sig:
– Sedan får vi se vad som kan dyka upp. Det ska vara någonting som vi känner gör oss starkare som lag totalt sett.”
Det jag reagerade på var svaret ” vad som kan dyka upp”, vi har ju tidigare diskuterat angående hans kontaktnät och hur aktiv han är med att leta spelare. Just att han får spelare serverade istället för att aktivt leta. Bara en reflektion som kan vara helt åt skogen.
Såg för övrigt att omröstningen slutade på 72% nej med 115 röster.
Herkie82 skrev:Danneman skrev:lejacques skrev:Du menar Jimi Jalonen som klivit in och gjort tre poäng på tre matcher?
Jag skiter i var spelaren kommer ifrån. Jag vill ha en sportchef som kan hitta det lilla extra utan att det står stämplat i pannan på spelaren ifråga.
Men med Hult vet vi ju att han behöver minst en sjuttio flygande stekta sparvar komma åt hans håll för att han ska lyckas fånga en i munnen.
Jag kommer mer än gärna tillbaka hit så kan vi kolla igen hur det gick för Jalonen. Göra 1+1 hemma mot Almtuna i december är en sak, men att leverera eller dominera en final är en helt annan grej. Det är också spelare av den kalibern vi är ute efter.
Siikonen var väl 1+2 och Ilomäki 2+0 efter tre matcher, och vi vet ju hur bra de var sen.
Jo men Siikonen och Ilomäki är fwd med. Jalonen är back. Du spänner bågen rätt hårt om du tycker han ska upp i nivå med dem produktionsmässigt.
Jag förstår din poäng men man får ändå jämföra äpplen och päron lite.
Herkie82 skrev:Har inte sett Jalonen spela och inte kollat Västerås forum heller så jag får väl säga pass på något som jag för övrigt inte ens hävdat....
Tycker du fortfarande att han ska producera som en fwd för att räknas som en bra back?
lejacques skrev:Jag hoppas HV presenterar en ny sportchef i veckorna som kommer. Sannolikheten för det är väl dock väldigt låg: typ 5 procent?
Tillägg. Och nej. En eventuell serieseger och avancemang i hockeyallsvenskan är inte tillräckligt för att han ska få förlängt. Sett till förutsättningar i förhållande till resultat ska HV spela om SM-guld i vår. Så ur det perspektivet ska det här ses som en misslyckad säsong oavsett vad.
CROHB skrev:Kan inte tänka mig att det finns på kartan att Hult blir kvar. Jag kan inte ens i mina vildaste fantasier tänka mig att det ens är en option hos klubbledningen.
Jag litar på Wilander, och Lindbom, annars är de som Sten-Åke och Agne och det kan jag verkligen inte se framför mig. Är ganska säker på att en ny sportchef är klar för nästa säsong, allt annat vore mycket märkligt och extremt förvånande.
Wilander pratar om att vi ska tillhöra sverigeeliten och jag tror att han verkligen menar det. Då kan man inte ha Hult som sportchef det tror jag Wilander och Lindbom har hundra procent klart för sig.
Tror att det kommer presenteras som om Hult väljer att inte vara kvar längre då jobbet sliter och att han fullgjort sitt uppdrag att ställa ett lag på banan som tar sig tillbaka till SHL, typ så.
Nick skrev:Tic Tac!!
CROHB skrev:Vi får väl se antar jag men att Hult blir kvar kan jag inte se och skulle göra att iaf jag tappar tron helt på föreningen.
Tror det är stor skillnad mot Sten-Åke, tror inte att vi åkt ur förra säsongen med Wilander som ordförande och tror inte att vi gått upp i år med Sten-Åke som ordförande vilket jag är ganska säker på att vi kommer att göra.
Att Hult är kvar tror jag beror på andra faktorer men som sagt, vi får se närmaste tiden vad som händer.
CROHB skrev:Är ju svårt att veta säkert gällande hypotetiska frågeställningar utan blir ju subjektiva antaganden och gissningar.
Wilander har ju iaf plockat bort Agne och sedan har ju Ekelund försvunnit, något nästan säkerligen inte hänt om Sten-Åke varit kvar.
Ganska säker på att Hult också ryker men det får vi se.
Farzan skrev:Jag tror att man går skilda vägar framöver. Man ska ta in en ersättare som ska få gå jämte ett par veckor för att hitta och presenteras för alla, sen lämnar Hult lugnt och stilla.
CROHB skrev:Farzan skrev:Jag tror att man går skilda vägar framöver. Man ska ta in en ersättare som ska få gå jämte ett par veckor för att hitta och presenteras för alla, sen lämnar Hult lugnt och stilla.
Yes. Håller med. Man gör det snyggt.
Inte en chans att han är kvar efter denna säsongen som många är livrädda för här på forumet.
Wilander menar allvar med att HV ska satsa mot sverigetoppen igen.
lejacques skrev:Ser att vissa tycker Hult gjort ett bra jobb nu innan transfer deadline. Och ja, det är ju inget fel på värvningarna. HV maxar in i det sista, för första gången någonsin med Hult som sportchef. Men. Det som tidigare sagts här på forumet är att Wilander legat på Hult. Att Tommy och Stille haft mycket att säga till om i värvningarna.
Det verkar som att apparaten runt Hult tvingat honom till aktion. Och det är naturligtvis inte hållbart att en styrelseordförande ska behöva lägga sig i den sportsliga verksamheten och påpeka självklarheter som att laget måste förstärkas. Det är inte hållbart att tränarna (kanske även andra) ska ha en avgörande roll i vad som värvas.
En sportchef ska gå i bräschen och vara loket som för oss framåt, inte en marionett. Därför måste Hult bort.
Hult har nu en gyllene chans att lämna föreningen med värdighet. Han kan alltid säga att han gjorde allt han kunde för att ta föreningen upp igen. Lämna nu och ett eventuellt fiasko i slutspelet blir lite mindre för Hults del. Lämna nu och Hult kommer fortfarande få vara en del av framgången om vi går upp.
Lämna var ordet, helt enkelt.
CJ#17 skrev:Wilander fick frågan om Hult av JP:
” En fråga som fortfarande är obehandlad är sportchefens egen framtid. Johan Hult har ett avtal som upphör sista april.
Hur ser den dialogen ut nu?
– Den dialogen har av förklarliga skäl inte förts. Nu är det nya pusselbitar i lagbygget. Men som du säger, kontraktet går ut. Det måste vi arbeta med. Det finns ingen semester i den här branschen utan hjulet snurrar hela tiden.
Är hans framtid avhängig en plats i SHL?
– Nej, det tror jag inte. Jag har också följt till viss del det som skrivs på nätet men någonstans måste man säga äras den som äras bör. Det Johan tråcklat ihop på slutet är ett gediget jobb, han ska få cred för det. Men i den frågan får du inget svar. Det blir nästa sak för den andra Johan (Lindbom, klubbdirektör, reds anm.) att jobba med.
”
Inte helt lätt att tolka. Vad säger ni som är grymma på sånt?

Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst