Omgång 35: HV71 - Västerviks IK

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 35: HV71 - Västerviks IK

Inläggav matsqq » 26 januari 2022, 22:13

Hv spelade som ett lag som vinner varannan match i Hockeyallsvenskan....

Precis det är ju vad som hänt senaste tiden...

Man har anpassat sig och jag hoppas innerligt att det har med frånvaro/skador och serielunken att göra
matsqq

Inläggav Zico » 26 januari 2022, 22:13

PapaEmeritus skrev:Tönten i Vvik skyller på domarna. :lol:

Jättesvagt av en tränare!
Zico

Inläggav hv-mannen » 26 januari 2022, 22:13

Tycket jag märker lite dålig förlorar attityd i Västervik… :roll:
Domaren
Hv faller lätt
HV71 i med och motgång!!!
Användarvisningsbild
hv-mannen

Inläggav Diabolics » 26 januari 2022, 22:14

Macce skrev:
Diabolics skrev:hoppas det vänder nu.

Det har jag hoppats på sen lökars gubben kom in....

man skall aldrig ta in lökars-gubbar. lärdom för framtiden.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Farzan » 26 januari 2022, 22:14

lejacques skrev:Powell assisterar alltså till matchavgörande målet. Västervik torskade alltså matchen i samband med att de släppte sin bästa spelare till oss. Tackar!

Så här långt är han värd varenda krona!
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav mrbeach » 26 januari 2022, 22:14

Va fan tjatar idioten om VA VA
Skylla på domarna Såå LÅGT :evil:
Man kan ta en Smålänning från Småland.
Men inte Småland från Smålänning!
"Exilsmålänning nu i Skåne"
Användarvisningsbild
mrbeach

Inläggav lejacques » 26 januari 2022, 22:14

Haha. Vilken skillnad mot senaste matchen i Jkpg. Då bad Västerviks tränare mer eller mindre om ursäkt och hyllade HV. Idag går han till attack. Säger väl också lite om att maktbalansen ändrats sen dess. HV är inget omöjligt lag. De går att slå. Lite otäckt på sätt och vis. Föredrog när bortalaget var glada som små barn över att ens få sätta en skridsko på Gardens is.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 26 januari 2022, 22:15

mrbeach skrev:Va fan tjatar idioten om VA VA

det har jag aldrig gjort!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav frippe-borås » 26 januari 2022, 22:18

Varför visar man inte det man ändå visade i 3:e som är OK men inte 100.
Tycker man måste ställa hårdare krav från tränare. Våga bänka spelare som inte visar gnistan.
Powell va ju överlägset bäst idag!
Inte många matcher kvar att finslipa detta på utan det måste börja visa sig snart. Modo vet vi ju ha ett väl fungerande spel.

Men pricken över i idag måste ju vara deras tränare som lägger segern på domarna. Vilken utvisning är det som är tveksam undra jag?
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Nick » 26 januari 2022, 22:18

Vi rånar Västervik på poäng idag. Jätteorättvist. Men vem bryr sig, vi vann,tog 3 poäng och tog deras bäste spelare.

Powell. Wow!! Han gör allt rätt därute. Synd han inte fick hänga en också.
Nick

Inläggav Sir Ward » 26 januari 2022, 22:21

Patrik Sjöblom JP
En skön krigarseger – men samtidigt en påminnelse om HV71:s sårbarhet

Det var inte direkt vackert och det var ingen dans på rosor men till slut lyckades HV kriga till sig tre poäng hemma mot Västervik.
Samtidigt var den här matchen en påminnelse om hur sårbart ett lag kan bli i dessa tider och att inget är enkelt i Hockeyallsvenskan.

Ja, det blev HV-seger till slut mot ett svårspelat Västervik som ofint nog ständigt är berett att sätta käppar i hjulet för HV71. Men det slår mig hur ofta HV har svårt att dominera matcher, även mot lagen längre ner i tabellen.
Nu blev det åter igen en kamp och HV fick jaga i tredje perioden. Det gick vägen men jag kunde önska att HV någon gång kunde sätta gasen i botten direkt och sedan bara ånga på mot segern.
Det mest intressanta annars var väl att se hur HV:s båda nyförvärv Myles Powell och Andreas Söderberg skulle sköta sig.

Den lille kvicke centern Powell, som nu mötte sitt gamla lag, visade stundtals vilken kreativ och skicklig spelare han är och att han är bra på att nosa upp målchanser. Problemet den här kvällen var att han inte fick pucken i nät men Powell är en spelare som HV kommer att få nytta av i fortsättningen.
Nytta lär även den store backen Andreas Söderberg göra just för att han fyller en lucka i HV-truppen. Visst hade HV tuffa och fysiska backar sedan innan men ingen med Söderbergs storlek, som kan hålla rent framför mål.

Att fem spelare var borta på grund av sjukdom och att Zion Nybeck och Simon Önerud saknas sedan tidigare på grund av skador – och då dessutom att två gjorde debut i HV-tröjan – kan förstås vara en delförklaring till att spelet såg ut som det gjorde.
Men det visar samtidigt att HV borde förstärka truppen ytterligare. I dessa pandemitider gör man rätt i att ha både hängslen och livrem. Fem spelare sjuka på onsdagen alltså. Vad är det som säger att man inte råkar ut för samma manfall väl framme i ett slutspel. Då blir en bred trupp viktigare en någonsin.

HV var på väg att tappa serieledningen för första gången på evigheter ett tag där i andra perioden när Modo samtidigt ledde. Inte för att det spelar någon roll att vara serieledare i det här läget men det kan vara en påminnelse så god som någon om att HV inte på något sätt kommer att leka sig tillbaka till SHL. Om det sker lär det tvärtom att bli en strid på kniven.
Som det ser ut nu känns det, trots onsdagens seger, som att HV mycket väl skulle kunna åka ut mot i princip vilket lag som helst direkt i slutspelet. Ett kvartsfinalmöte med Västervik är väl till exempel inte något HV direkt önskar sig…
Det krävs helt enkelt skärpning på många håll och kanter om det här inte ska kännas alldeles otryggt för HV inför slutspelet.

FAKTA: HV71–Västervik 4–3 (0–1, 1–1, 2–1)
Första perioden: 0–1 (8.57) Tim Wahlgren (Johannes Johannesen, Victor Öhman) spel fem mot fyra.
Andra perioden: 1–1 (2.17) Marcus Davidsson (Måns Lindbäck, Nichlas Torp), 1–2 (12.07) Skyler McKenzie (Brett Supinski, Sebastian Benker),
Tredje perioden: 2–2 (4.48) Chad Billins (Tommi Huhtala, Fredrik Forsberg) spel fem mot fyra, 3–2 (8.13) Tommi Huhtala (Chad Billins, Taylor Matson), 4–2 (9.26) Fredrik Forsberg (Myles Powell) spel fem mot fyra, 4–3 (15.22) Alexander Hilmersson (Brett Supinski, Skyler McKenzie) spel fem mot fyra,
Utvisningsminuter, HV71: 3x2. Västervik: 6x2.
Skott: 32–22 (8–5, 7–7, 17–10)
Domare: Fredrik Rönnberg, Pehr Claesson.
Publik: 2500.

Så startade HV71:
Målvakter:
37 Jonas Gunnarsson-(39 Filip Larsson).
Backar:
41 Chad Billins-8 Alexander Ytterell.
23 Daniel Norbe-5 Victor Sjöholm.
27 Andreas Söderberg–38 Nichlas Torp.
3 Daniel Bertov.
Kedjor:
61 Tommi Huhtala-71 Tyler Vesel-56 Fredrik Forsberg.
67 Christoffer Törngren-21 Myles Powell- 9 Taylor Matson.
33 Måns Lindbäck-70 Marcus Davidsson-92 Pontus Netterberg.
17 Max Wennlund-25 Gustav Salmi-Lilja

De saknades i HV71:
David Ullström (sjuk), Simon Önerud (skadad), Zion Nybeck (skadad), Jonathan Wikström (sjuk), Emil Andrae (sjuk), Jonathan Davidsson (sjuk), Jesper Kokkonen (sjuk).

JP/Jnytt-femman:
5 poäng: Chad Billins
4 poäng: Måns Lindbäck
3 poäng: Myles Powell
2 poäng: Taylor Matson
1 poäng: Victor Sjöholm
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav lejacques » 26 januari 2022, 22:22

frippe-borås skrev:Varför visar man inte det man ändå visade i 3:e som är OK men inte 100.
Tycker man måste ställa hårdare krav från tränare. Våga bänka spelare som inte visar gnistan.
Powell va ju överlägset bäst idag!
Inte många matcher kvar att finslipa detta på utan det måste börja visa sig snart. Modo vet vi ju ha ett väl fungerande spel.

Men pricken över i idag måste ju vara deras tränare som lägger segern på domarna. Vilken utvisning är det som är tveksam undra jag?

Tycker nog Tommy börjat ställa en del krav. Kolla istiden idag. Han genomförde matchen med mer eller mindre tre kedjor. Powell lirade mest av alla, drygt 24 minuter. Och PP. Där fick ju första lira typ 1.30 min varje gång.

Jag tycker ändå det känns skönt att vi för första gången på 9-10 år har en tränare som faktiskt ger istid till våra bästa, i stället för att sprida ut den över fyra kedjor.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav mrbeach » 26 januari 2022, 22:26

Diabolics skrev:

Har många här påforumet gjort men att en tränare p TV gör en sådan sågning av domarna är Sååå LÅGT
Man kan ta en Smålänning från Småland.
Men inte Småland från Smålänning!
"Exilsmålänning nu i Skåne"
Användarvisningsbild
mrbeach

Inläggav Farzan » 26 januari 2022, 22:27

Jag väljer glädjen!
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav Diabolics » 26 januari 2022, 22:28

mrbeach skrev:
Diabolics skrev:

Har många här påforumet gjort men att en tränare p TV gör en sådan sågning av domarna är Sååå LÅGT

hahahaha, jag klagar ALLTID på domaren, det är mitt signum :D
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 26 januari 2022, 22:30

Sjöblom nu och Sandström för någon vecka sen, uttrycker alltså det många av oss sagt i månader. Är de också neggiga? De lär ju iaf inte vara poppis bland FB-fansen.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Highlander » 26 januari 2022, 22:30

mrbeach skrev:
Diabolics skrev:

Där ska N. Rahm ha cred. Oavsett hur många bortdömda mål och felbeslut som drabbade HV så vägrade han gå i den riktningen. Sa alltid att domarna gjort det bra och att de har en tuff situation att hinna uppfatta allt.
Highlander

Inläggav Highlander » 26 januari 2022, 22:31

lejacques skrev:Sjöblom nu och Sandström för någon vecka sen, uttrycker alltså det många av oss sagt i månader. Är de också neggiga? De lär ju iaf inte vara poppis bland FB-fansen.

Friskhetstecken! Styrelsen kanske läser JP?
Highlander

Inläggav Diabolics » 26 januari 2022, 22:32

lejacques skrev:Sjöblom nu och Sandström för någon vecka sen, uttrycker alltså det många av oss sagt i månader. Är de också neggiga? De lär ju iaf inte vara poppis bland FB-fansen.

de ser inte sånt, det är som ett sånt där färgtest för folk som mig med uselt färgsinne..... ingen siffra.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Robert.76 » 26 januari 2022, 22:38

Powell kommer bli nyttig, men många som måste steppa upp dock. Håller Gunnarsson i ett slutspel, jag är osäker, hans lägstnivå är verkligen låg...
Robert.76
Moderator

Inläggav Weirdo » 26 januari 2022, 22:43

Robert.76 skrev:Powell kommer bli nyttig, men många som måste steppa upp dock. Håller Gunnarsson i ett slutspel, jag är osäker, hans lägstnivå är verkligen låg...

SHL-klubbar tar ju in tredjemålvakter från allsvenskan inför slutspel. Kan inte HA-klubbar göra samma? Alltså låna in en målvakt från en SHL-klubb som man inte tror kommer gå långt i ett slutspel.

Kanske är lite svårare att motivera för målvakten dock..
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Weirdo » 26 januari 2022, 22:46

Weirdo skrev:
Robert.76 skrev:Powell kommer bli nyttig, men många som måste steppa upp dock. Håller Gunnarsson i ett slutspel, jag är osäker, hans lägstnivå är verkligen låg...

SHL-klubbar tar ju in tredjemålvakter från allsvenskan inför slutspel. Kan inte HA-klubbar göra samma? Alltså låna in en målvakt från en SHL-klubb som man inte tror kommer gå långt i ett slutspel.

Kanske är lite svårare att motivera för målvakten dock..

Låna in en Jonas Enroth hade man ju inte tackat nej till. Men tyvärr är det ju lite för osannolikt att det skulle hända.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Highlander » 26 januari 2022, 23:00

Kolla in segersången från omklädningsrummet.
Älskar Powells ansiktsuttryck! Förundrad, förvånad, förvirrad :lol:
Highlander

Inläggav Macce » 26 januari 2022, 23:09

Highlander skrev:Kolla in segersången från omklädningsrummet.

Jag såg det ...obetalbart... :D
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav shitkicker » 26 januari 2022, 23:16

Jag är ändå nöjd med 3p. Vvik passar HV väldigt illa, vilket väl iofs alla lag gör just nu. Men man såg redan på försäsongen att de skulle bli svåra att vinna mot med tanke på hur de spelar. Så 3p mot detta köttmurslag tar jag alla dagar i veckan.

3p är 3p. HV vann. Och det får se ut hur fan som helst, bara dom vinner.

Kan f ö konstatera att det är lättare att vara nöjd när man inte sett matchen. Så jag ska nog sluta kolla på matcherna.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav HV-supportern » 26 januari 2022, 23:47

Ändå starkt av HV att vända trots hög frånvaro inför matchen. Hade Vvik haft sju spelare borta som HV hade så tror jag inte de hade haft mycket att sätta emot ikväll.
HV-supportern

Inläggav Henke67 » 26 januari 2022, 23:48

Det här med tränare och ibland spelare som skyller på domaren.
Att inte media kan ta upp diskussionen på seriöst sätt. Oavsett om resultatet blir att de håller med eller säger emot!
Henke67

Inläggav Bluey » 27 januari 2022, 00:46

lejacques skrev:Tycker nog Tommy börjat ställa en del krav. Kolla istiden idag. Han genomförde matchen med mer eller mindre tre kedjor. Powell lirade mest av alla, drygt 24 minuter. Och PP. Där fick ju första lira typ 1.30 min varje gång.

Jag tycker ändå det känns skönt att vi för första gången på 9-10 år har en tränare som faktiskt ger istid till våra bästa, i stället för att sprida ut den över fyra kedjor.

Det här är intressant! Men var hittar man istiderna för dagens match? Har letat både på hockeyallsvenskan.se och swehockey, men hittar inte rätt. Någon som kan hjälpa till med länk? Tack på förhand!
Bluey

Inläggav Herkie82 » 27 januari 2022, 07:37

Highlander skrev:Kolla in segersången från omklädningsrummet.

Får ändå köra hatten av för Kokkonen där som sett till att vi alltid måste ha en finne i laget nu. Tummen upp. :D
Herkie82

Inläggav frippe-borås » 27 januari 2022, 08:53

Bluey skrev:
lejacques skrev:Tycker nog Tommy börjat ställa en del krav. Kolla istiden idag. Han genomförde matchen med mer eller mindre tre kedjor. Powell lirade mest av alla, drygt 24 minuter. Och PP. Där fick ju första lira typ 1.30 min varje gång.

Det här är intressant! Men var hittar man istiderna för dagens match? Har letat både på hockeyallsvenskan.se och swehockey, men hittar inte rätt. Någon som kan hjälpa till med länk? Tack på förhand!

Jo men det ska inte behöva bli 3:period innan man vaknar. Har varit flera matcher där vi först kommit ut i 3:e och vänt.
Ta tag i det från första nedsläpp är det jag menar.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna