Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
lejacques skrev:Powell och Söderberg på G in. Dock högst oklart med Powell med tanke på att han lirade igår. Den tilltänkta ersättaren Benker har ju redan debuterat så varför spelar fortfarande Powell. Om han nu är klar?
Men, men. Om vi nu utgår från att Powell är klar. Då skulle det kunna se ut så här lagom till slutspelet.
Huhtala-Vesel-Forsberg
Önerud-Ullström-Powell
Lindbäck-Matson-Netterberg
Davidsson-Davidsson-Törngren
Wikström
Billins-Norbe
Andrae-Torp
Ytterell-Söderberg
Bertov/Sjöholm
Går vi upp med det här laget? Ingen retorisk fråga, en seriös undran.
lejacques skrev:Går vi upp med det här laget? Ingen retorisk fråga, en seriös undran.
spaawn skrev:Ni som försvarar gunnarsson och tycker han har bra statistik. Titta hur statistiken ser ut på räddningar i skottsektorn, där är han 4:a från slutet, och det är långt upp till de bästa.
1. Marcus Hellgren BIK 89,5
2. Pavel Komchencko AIK 88,3
3. Text WIlliamsson Modo 88,03
...
...
16. Jonas Gunnarsson HV 82.11
Jag tycker denna statistik säger en hel del om man har en matchvinnar-målvakt eller inte. Just när skotten kommer från skottsektorn så kan man i högre grad bortse från saker som i vilket lag man spelar, om man har ett bra försvar framför sig eller inte. Här är det mer man mot man, skytt mot målvakt. Frilägen, räddningar i viktiga/svåra lägen etc.
Sanna mina ord, vi har inte en chans att gå upp med Gunnarsson i kassen.
lejacques skrev:Wennlund, Wikström, Kokkonen har haft minst istid i veckans tre matcher. Är det dessa tre som försvinner när Ullström, Törngren och Powell ska in? Enligt Hult är förhoppningsvis även Önerud tillbaka någon gång under första halvan av februari. Så vad tror vi?
Wennlund och Wikström till Dalen och vi bryter med Kokkonen?
karl120 skrev:Skulle gärna se Mackan Davidsson som vinge tillsammans med Foppa och Vesel
Diabolics skrev:Någon som sett dagens träning?
Diabolics skrev:Någon som sett dagens träning?
Zico skrev:Diabolics skrev:Någon som sett dagens träning?
Självklart!
Alla spelare förutom Emil Andrae fanns med. Nu är det ju träning även i morgon och värmning på onsdag innan laget tas ut. Idag såg det ut som man tränade så här:
Torp, Billins
Ytterell, Söderberg
Norbe, Sjöholm
Bertov, Wennlund
Huhtala, Vesel, Forsberg
Törngren, Powell, Matson
Wikström, Davidsson, Davidsson
Netterberg, Kokkonen, Lindbäck
Visst, Wikström gör det bra, men jag hade nog bytt plats på Wikström och Lindbäck. Även Ullström och Önerud fanns med på isen. Öneruds problem vet vi ju (men han är på gång), men vad som hindrar Ullström att delta fullt ut kan man ju undra. Förhoppningsvis handlar det om att han inte återhämtat sig fullt ut efter sin sjukdom. Powell kommer att bli kanon, tror jag.
Zico skrev:Diabolics skrev:Någon som sett dagens träning?
Självklart!
Alla spelare förutom Emil Andrae fanns med. Nu är det ju träning även i morgon och värmning på onsdag innan laget tas ut. Idag såg det ut som man tränade så här:
Torp, Billins
Ytterell, Söderberg
Norbe, Sjöholm
Bertov, Wennlund
Huhtala, Vesel, Forsberg
Törngren, Powell, Matson
Wikström, Davidsson, Davidsson
Netterberg, Kokkonen, Lindbäck
Visst, Wikström gör det bra, men jag hade nog bytt plats på Wikström och Lindbäck. Även Ullström och Önerud fanns med på isen. Öneruds problem vet vi ju (men han är på gång), men vad som hindrar Ullström att delta fullt ut kan man ju undra. Förhoppningsvis handlar det om att han inte återhämtat sig fullt ut efter sin sjukdom. Powell kommer att bli kanon, tror jag.
spaawn skrev:Ni som försvarar gunnarsson och tycker han har bra statistik. Titta hur statistiken ser ut på räddningar i skottsektorn, där är han 4:a från slutet, och det är långt upp till de bästa.
...
...
Jag tycker denna statistik säger en hel del om man har en matchvinnar-målvakt eller inte. Just när skotten kommer från skottsektorn så kan man i högre grad bortse från saker som i vilket lag man spelar, om man har ett bra försvar framför sig eller inte. Här är det mer man mot man, skytt mot målvakt. Frilägen, räddningar i viktiga/svåra lägen etc.
Grga skrev:spaawn skrev:Ni som försvarar gunnarsson och tycker han har bra statistik. Titta hur statistiken ser ut på räddningar i skottsektorn, där är han 4:a från slutet, och det är långt upp till de bästa.
...
...
För mig är det den största anledningen till att vi inte kommer gå upp i SHL. Vi saknar en riktigt bra keeper. Tyvärr är det inte många som ser det! Gunnarsson är en medelmåtta i allsvenskan, inte mer än så.
mrnorrland skrev:oroväckande att Ulla inte gick för fullt. Vågar man hoppas på han?
Nick skrev:mrnorrland skrev:oroväckande att Ulla inte gick för fullt. Vågar man hoppas på han?
Är de förvånande då? Tror inte han kommer spela många matcher. Tror inte han kommer hålla.
mrnorrland skrev:oroväckande att Ulla inte gick för fullt. Vågar man hoppas på han?
Klabbe skrev:mrnorrland skrev:oroväckande att Ulla inte gick för fullt. Vågar man hoppas på han?
Skeptisk till hela magsjukegrejen. Magsjuk för en vecka sen drygt, och kan fortfarande inte träna fullt ut. Antingen så var det magsjukan från helvetet eller så är det något annat som spökar. Själv är jag dålig typ 24 timmar, om ens det, när jag är magsjuk. Sen är det ju olika förstås. Men lite orolig blir jag. Blev det ett bakslag efter matchen han spelade? Med tanke på den omfattande operationen då.
Nick skrev:Klabbe skrev:mrnorrland skrev:oroväckande att Ulla inte gick för fullt. Vågar man hoppas på han?
Skeptisk till hela magsjukegrejen. Magsjuk för en vecka sen drygt, och kan fortfarande inte träna fullt ut. Antingen så var det magsjukan från helvetet eller så är det något annat som spökar. Själv är jag dålig typ 24 timmar, om ens det, när jag är magsjuk. Sen är det ju olika förstås. Men lite orolig blir jag. Blev det ett bakslag efter matchen han spelade? Med tanke på den omfattande operationen då.
Självklart har de inte med magsjukan att göra. Måste vara nåt annat. Säkert höll de inte för spel riktigt.
Nick skrev:Tror som dig där Klabbe. Hoppas naturligtvis att han får vara hel o kan spela. Men tror de när jag ser de.
Klabbe skrev:Nick skrev:Tror som dig där Klabbe. Hoppas naturligtvis att han får vara hel o kan spela. Men tror de när jag ser de.
Om det nu är så att våra spekulationer stämmer, va fan, säg som det är istället. Det är väl ingen som kritiserar Ullström eller HV för det?
Nick skrev:Klabbe skrev:Nick skrev:Tror som dig där Klabbe. Hoppas naturligtvis att han får vara hel o kan spela. Men tror de när jag ser de.
Om det nu är så att våra spekulationer stämmer, va fan, säg som det är istället. Det är väl ingen som kritiserar Ullström eller HV för det?
Nä precis. Bättre att säga som de är isåfall. (Om de nu är så.)
Jag menar vem räknade ens med Ullström denna säsong egentligen. Var ju ren bonus som dom sa.
Men som sagt. Hoppas han kan spela. Vill ju att Hv ska ha så stark o bred trupp de bara går i slutspelet sen. Då behöva alla.
Klabbe skrev:Nick skrev:Tror som dig där Klabbe. Hoppas naturligtvis att han får vara hel o kan spela. Men tror de när jag ser de.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster