Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Pg79an skrev:Hittade en omröstning på twitter om Hults var eller icke vara, in och rösta!
Diabolics skrev:Pg79an skrev:Hittade en omröstning på twitter om Hults var eller icke vara, in och rösta!
länk?
Sir Ward skrev:Går det inte lite till väll överdrift mot Johan hult nu. Det enda man får läsa är Hult-hatet, på snart samtliga trådar?
Det är så oerhört tröttsamt att läsa samma skit, gång på gång, störst Hult skämtare är samtidigt cool på forumet.
När t.o.m mod/admin(inte alla, tack Dekman, Quila och Robert) fyller på är inte ok i min bok.
Det blir liksom ingen skillnad mot Johan Hults, vara eller inte vara här på forumet. Vi VET att enligt er är Johan Hult är fullständigt värdelös/klappkass.
Tvärtom - ni sänker forumet. Värvat oerhört många nya medlemmar sedan magiska 2012, framförallt under min tid som moderator. Många av dom läser fortfarande, men dom tyngre har lämnat tyvärr. HVärnamo, en f.d framgångsrik journalist med lång erfarenhet, framförallt inom HV71 tappade intresset totalt.
Det räcker nu, vi kan fan så mycket bättre än detta lågvattenmärke.
frippe-borås skrev:Nu bara ni som tycker det då!
#Hultout
frippe-borås skrev:Nu bara ni som tycker det då!
#Hultout
Diabolics skrev:Jag håller med, låt oss styra upp detta bättre så inte Hult tar över allt. Bra att du säger ifrån Sir Ward, och du med Farzan som båda bidrar till att vi håller oss på tårna. Nu till Hult![]()
Tyvärr är det ju så att Hult sitter mitt i smeten av allt som har att göra med herrlaget. Och vi skall inte ljuga för oss själva och säga att det inte är herrlaget som tilldrar sig det största intresset. Så är det just nu och tills vi lyckas få upp intresset för dam och ungdomshockeyn så kommer det fortsätta vara så.
Hult är sportslig chef. Det finns inget i det herrlaget gör som han inte till slut har huvudansvaret för. INGET. Det är en utsatt position. Han har valt att ta jobbet, han väljer sitt sätt att jobba och kommunicera.
Jag vill rikta blicken lite åt det sista. Kommunikationen.
Det han gjorde idag var att gå ut och öppet gå emot vad Wilander har satt upp som mål. Att gå upp är det enda målet och allt annat är ett misslyckande till den grad att Wilander säger att han skall avgå. Wilander säger således att det är ett väldigt stort misslyckande om HV inte går upp. Hult vägrar säga att det är ett stort misslyckande om de inte går upp. Här saknas det enad front mellan klubbledning och sportslig ledning. Vad betyder det?
Varför blev det en sådan shitstorm de senaste två gångerna Hult glappat med kak-krossen? Jo, han har utmanat (en del skulle säga sviket) våran uttalade självbild.
Lånecirkusen: Vi samarbetar inte med träsko-banjo! Men Hult säger att vi gör det och att det inte är så stor grej. han undrar varför fansen blir så arga.
Dagens intervju: I höstas köpte en massa människor in sig i den vision som Wilander med flera målade upp: Vi skall tillbaka, kosta vad det kosta vill. 6000 nya medlemmar, sponsorer och en jävla massa fans ställde upp. Alla ställde sig bakom "vi skall tillbaka" och Wilanders skarpa uttalande att det vore ett stort misslyckande om vi inte går upp och att han i så fall skulle säga upp sig. Men Hult medger inte att det är ett misslyckande, och dessutom säger han att det finns många lag som kan slå oss även om vi är på topp. Det säger emot Wilander i ambition på alla plan.
Klart som fan fansen blir arga. Vi har ju gått all-in på detta! Å det vi nu hör är att inte ens Hult tror på det. Det var inte ödmjukhet han utstrålade i den intervjun..... Jag ser detta som ett svek.
Klabbe skrev:Finns det något att vinna på att säga att det är ett fiasko om vi inte går upp? Helt ärligt, hur hjälper det Måns Lindbäck som ex i sin individuella prestation? Jag tror det hämmar. Sen tycker jag naturligtvis att HV borde aldrig varit i denna situationen med de förutsättningar som finns.
Diabolics skrev:Klabbe skrev:Finns det något att vinna på att säga att det är ett fiasko om vi inte går upp? Helt ärligt, hur hjälper det Måns Lindbäck som ex i sin individuella prestation? Jag tror det hämmar. Sen tycker jag naturligtvis att HV borde aldrig varit i denna situationen med de förutsättningar som finns.
Jag kan se ett argument åt andra hållet: det skadar att inte kravställa på rätt sätt. Även spelarna fick troligen höra när de skrev på att det skulle satsas. Jag kan tänka mig att de blev "lockade" med att det skall bli kul att ta upp HV i SHL igen, och att "inga" resurser skulle sparas. Man har ju hört det snacket beskrivas förr av spelare i många intervjuer och poddar, hur spelare lockas till föreningar med hjälp av visioner. De känner för, och tror på, det som pågår. Spelarna får feeling.
Om Måns klev in i detta laget, utan veta om vad som väntar honom, då är det generalfel av samtliga inblandade. Då skall han inte vara i laget. Alternativt, allt utåt är en lögn och internt har de inte målet att gå upp....
Klabbe skrev:Han vore ju fullständigt dum i huvudet om han sa att det är katastrof om vi inte går upp. Vi som har viss kunskap inom psykologi vet hur det potentiellt skulle kunna stjälpa allt. Tyvärr är vi människor ganska sköra. Åter igen. Jag är för ny SC.
Blue Vision skrev:Powell har enl Hult imponerat under hans scouting och då får vi väl ge honom en chans att visa det i HV också då. En offensiv spelare som bevisat sig i ligan kommer till ett lag som haft svårt att hitta nycklarna offensivt. Bra så.
Blue Vision skrev:Förstår faktiskt inte riktigt responsen efter Aftonbladets 60 minuter. Vad ska Hult säga? Att han inte alls tycker gruppen håller och att även om vi går upp lär ingen vara bra nog att kunna ta en plats i SHL? Sitter man i media gör man nog bra i att försöka tona ner snack om kris och otillräcklighet. Precis som att man nog hellre säger att det finns bra motståndare, istället för att peka finger och säga att oss kan då fan ingen slå. Vad han säger där behöver nödvändigtvis inte spegla hans egentliga tankar. Han köper att det är kris-rubriker om vi inte går upp, men han ser ingen anledning att sitta i januari och spä på dom utan nämner istället att den pressen om att vara stora favoriter är något viktigt att jobba med och förbereda sig på. Svårt att se nåt fel i det.
Dessutom säger han väl inte att affären är stängd? Känner inte igen den bilden efter att ha sett inslaget. Han säger tex att Hjalmarsson vore en dröm men att det NOG inte går. Att man har kontakt med Tedenby och Almqvist men att det ändå är svårt att se att de hinner bli tillgängliga. Nu säger jag inte att just de här namnen kommer bli aktuella, men något beslut om att plånboken är stängd lär det inte vara.
Lindbom. Denne så konflikträdde person började alltså sin bana som klubbchef med att gå in och sparka Peter Ekelund, efter en egen genomlysning? Stämmer det? Och sitter man som uppretad supporter och skriver mail på mail till ledningen så får man nog vara glad att få något i retur alls. Vad kan man förvänta sig? Trodde inte sånt ens skedde längre.
Ang veckans affärer så återstår det väl att se. Men att byta en offensiv back som inte har kunnat peta våra andra offensiva backar för lite speltid mot en defensiv back där man har identifierat ett behov tycker jag är en smart och billig lösning som inte behöver äventyra chansen för ytterligare ett förvärv.
Powell har enl Hult imponerat under hans scouting och då får vi väl ge honom en chans att visa det i HV också då. En offensiv spelare som bevisat sig i ligan kommer till ett lag som haft svårt att hitta nycklarna offensivt. Bra så.
+ Powell
+ Söderberg
- Karlström
- ca 500'
Har inget emot det bytet.
Minst 3 veckor kvar av silly. Jag önskar ett kontrakt till Matt Donovan som även gäller i SHL nästa säsong som är för bra för att säga nej till, sen kör vi.

Blue Vision skrev:...
Dessutom säger han väl inte att affären är stängd? Känner inte igen den bilden efter att ha sett inslaget. Han säger tex att Hjalmarsson vore en dröm men att det NOG inte går. Att man har kontakt med Tedenby och Almqvist men att det ändå är svårt att se att de hinner bli
...
Blue Vision skrev:Förstår faktiskt inte riktigt responsen efter Aftonbladets 60 minuter. Vad ska Hult säga? Att han inte alls tycker gruppen håller och att även om vi går upp lär ingen vara bra nog att kunna ta en plats i SHL? Sitter man i media gör man nog bra i att försöka tona ner snack om kris och otillräcklighet. Precis som att man nog hellre säger att det finns bra motståndare, istället för att peka finger och säga att oss kan då fan ingen slå. Vad han säger där behöver nödvändigtvis inte spegla hans egentliga tankar. Han köper att det är kris-rubriker om vi inte går upp, men han ser ingen anledning att sitta i januari och spä på dom utan nämner istället att den pressen om att vara stora favoriter är något viktigt att jobba med och förbereda sig på. Svårt att se nåt fel i det.
Dessutom säger han väl inte att affären är stängd? Känner inte igen den bilden efter att ha sett inslaget. Han säger tex att Hjalmarsson vore en dröm men att det NOG inte går. Att man har kontakt med Tedenby och Almqvist men att det ändå är svårt att se att de hinner bli tillgängliga. Nu säger jag inte att just de här namnen kommer bli aktuella, men något beslut om att plånboken är stängd lär det inte vara.
Lindbom. Denne så konflikträdde person började alltså sin bana som klubbchef med att gå in och sparka Peter Ekelund, efter en egen genomlysning? Stämmer det? Och sitter man som uppretad supporter och skriver mail på mail till ledningen så får man nog vara glad att få något i retur alls. Vad kan man förvänta sig? Trodde inte sånt ens skedde längre.
Ang veckans affärer så återstår det väl att se. Men att byta en offensiv back som inte har kunnat peta våra andra offensiva backar för lite speltid mot en defensiv back där man har identifierat ett behov tycker jag är en smart och billig lösning som inte behöver äventyra chansen för ytterligare ett förvärv.
Powell har enl Hult imponerat under hans scouting och då får vi väl ge honom en chans att visa det i HV också då. En offensiv spelare som bevisat sig i ligan kommer till ett lag som haft svårt att hitta nycklarna offensivt. Bra så.
+ Powell
+ Söderberg
- Karlström
- ca 500'
Minst 3 veckor kvar av silly. Jag önskar ett kontrakt till Matt Donovan som även gäller i SHL nästa säsong som är för bra för att säga nej till, sen kör vi.
Windom Earle skrev:Blue Vision skrev:Förstår faktiskt inte riktigt responsen efter Aftonbladets 60 minuter. Vad ska Hult säga? Att han inte alls tycker gruppen håller och att även om vi går upp lär ingen vara bra nog att kunna ta en plats i SHL? Sitter man i media gör man nog bra i att försöka tona ner snack om kris och otillräcklighet. Precis som att man nog hellre säger att det finns bra motståndare, istället för att peka finger och säga att oss kan då fan ingen slå. Vad han säger där behöver nödvändigtvis inte spegla hans egentliga tankar. Han köper att det är kris-rubriker om vi inte går upp, men han ser ingen anledning att sitta i januari och spä på dom utan nämner istället att den pressen om att vara stora favoriter är något viktigt att jobba med och förbereda sig på. Svårt att se nåt fel i det.
+ Powell
+ Söderberg
- Karlström
- ca 500'
Tack Blue Vision, jag håller med helt! Hult gör rätt som är diplomatisk och håller låg profil i det här läget. Finns inget att vinna på att säga att det här laget är ett misslyckande om vi inte går upp till SHL direkt vilket bara sätter onödig press på spelarna. Det är klart att det måste finnas en utväg där spelarna har gett det sitt max men ändå inte lynchas vid finalförlust. Sen vet alla att ingen i HV71 kommer vara nöjd om det inträffar. Men det behöver inte sportchefen highlighta i pressen januari. Däremot förväntar jag mig att S, S, T och R jobbar hårt med mentala förberedelser dagligen. Särskilt viktigt är det ju att analysera och processa förlustmatcher mot MODO och resten av topp-6. Kanske är det t o m bättre att förlora de matcherna även om alla ledarstaber säkert analyserar vinstmatcher på samma sätt som förluster. Men för spelarna är det nog lättare att ta till sig att "för att vi ska vinna mot Modo så ska du...."
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster