Tråden om SC Johan Hult

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om SC Johan Hult

Inläggav jordfelsbrytare » 23 januari 2022, 18:07

#Hultout
jordfelsbrytare

Inläggav Herkie82 » 23 januari 2022, 18:11

#Hultout
Herkie82

Inläggav Bluebulls75 » 23 januari 2022, 18:25

#Hultout
Bluebulls75

Inläggav Diabolics » 23 januari 2022, 18:41

#HultOut
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Goddamn » 23 januari 2022, 18:42

#Hultout
Användarvisningsbild
Goddamn

Inläggav Pg79an » 23 januari 2022, 18:52

Hittade en omröstning på twitter om Hults var eller icke vara, in och rösta!
Pg79an

Inläggav Diabolics » 23 januari 2022, 19:29

Pg79an skrev:Hittade en omröstning på twitter om Hults var eller icke vara, in och rösta!

länk?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Pg79an » 23 januari 2022, 19:41

Diabolics skrev:
Pg79an skrev:Hittade en omröstning på twitter om Hults var eller icke vara, in och rösta!

länk?

Sök på #hv71 och scrolla, hittade av en ren tillfällighet när jag gick igenom flödet
Pg79an

Inläggav Diabolics » 23 januari 2022, 21:52

Här har ni omröstningen, det går bra för Hult... in å rösta.

Omröstning om Hult som SC
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Sir Ward » 23 januari 2022, 23:08

Går det inte lite till väll överdrift mot Johan hult nu. Det enda man får läsa är Hult-hatet, på snart samtliga trådar?
Det är så oerhört tröttsamt att läsa samma skit, gång på gång, störst Hult skämtare är samtidigt cool på forumet.
När t.o.m mod/admin(inte alla, tack Dekman, Quila och Robert) fyller på är inte ok i min bok.

Det blir liksom ingen skillnad mot Johan Hults, vara eller inte vara här på forumet. Vi VET att enligt er är Johan Hult är fullständigt värdelös/klappkass.
Tvärtom - ni sänker forumet. Värvat oerhört många nya medlemmar sedan magiska 2012, framförallt under min tid som moderator. Många av dom läser fortfarande, men dom tyngre har lämnat tyvärr. HVärnamo, en f.d framgångsrik journalist med lång erfarenhet, framförallt inom HV71 tappade intresset totalt.

Det räcker nu, vi kan fan så mycket bättre än detta lågvattenmärke.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Andersson711 » 23 januari 2022, 23:21

Vill inte skriva detta men ja, Ward kan ha lite rätt i mitt tycke.
Vi kanske behöver se till att samla inläggen gällande sportchefen i rätt tråd sen se till att man inte kliver över gränsen för vad som anses vara en rimlig nivå.

Kritiken är hård och befogad allt som oftast. Jag förespråkar själv en #HultOut rätt ordentligt men jag kan tycka vi bör hjälpas åt att hålla oss i rätt tråd. Jag kan ta första steget, jag har själv som sagt varit kritisk i många trådar.
Andersson711
Moderator

Inläggav Klabbe » 23 januari 2022, 23:22

Sir Ward skrev:Går det inte lite till väll överdrift mot Johan hult nu. Det enda man får läsa är Hult-hatet, på snart samtliga trådar?
Det är så oerhört tröttsamt att läsa samma skit, gång på gång, störst Hult skämtare är samtidigt cool på forumet.
När t.o.m mod/admin(inte alla, tack Dekman, Quila och Robert) fyller på är inte ok i min bok.

Det blir liksom ingen skillnad mot Johan Hults, vara eller inte vara här på forumet. Vi VET att enligt er är Johan Hult är fullständigt värdelös/klappkass.
Tvärtom - ni sänker forumet. Värvat oerhört många nya medlemmar sedan magiska 2012, framförallt under min tid som moderator. Många av dom läser fortfarande, men dom tyngre har lämnat tyvärr. HVärnamo, en f.d framgångsrik journalist med lång erfarenhet, framförallt inom HV71 tappade intresset totalt.

Det räcker nu, vi kan fan så mycket bättre än detta lågvattenmärke.

Jo jag håller med. Det börjar bli lite mycket nu.
Klabbe

Inläggav frippe-borås » 23 januari 2022, 23:30

Nu bara ni som tycker det då!

#Hultout
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Klabbe » 23 januari 2022, 23:42

frippe-borås skrev:Nu bara ni som tycker det då!

#Hultout

Det är ok. Jag tycker också att det är dags för nytt blod på SC-posten. Och det var det nog för ett par år sen. Men det här fullständiga nedvärderandet av en person ger mig en lite fadd smak i munnen.
Klabbe

Inläggav Farzan » 24 januari 2022, 00:00

frippe-borås skrev:Nu bara ni som tycker det då!

#Hultout

Nej, vi är flera som tycker att det räcker nu.
Samla allt ert missnöje i den här tråden och håll dom andra fria från Hult-tjatet.
Då kan dom som vill älta detta vara i den här tråden, så kan vi njuta av "vanligt" HV-snack i dom andra trådarna.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav lejacques » 24 januari 2022, 00:01

Först och främst så tycker jag det är viktigt att skilja på privatpersonen och sportchefen Johan Hult.

Jag tycker inte synd om sportchefen Johan Hult. Han tjänar bra med pengar på ett jobb i offentligheten. Pengar som dessutom görs möjliga av supportrar och medlemmar. Att då folk har åsikter om hur han sköter sitt jobb, det hör liksom till.
Däremot att gå till angrepp mot hans person. Det är en helt annan sak. Men här tycker jag vi lyckats rätt väl med att hålla oss från sån skit. Och oavsett är det bra att vi hela tiden påminner oss om att försöka hålla nivån.

Jag välkomnar alla som vill argumentera för att Johan Hult är en bra sportchef. Jag tar gärna diskussionen. Problemet är att det finns knappt några som kan argumentera för det längre. För de enda argument jag hör från de som försvarar handlar egentligen inte om huruvida Hult är en bra sportchef. Det handlar mer om "ni hatar", "så trist att diskutera samma sak”. Det är rätt svaga argument om man vill få till en attitydförändring.

Vi på forumet var ju mer splittrade förra året, men den här säsongen är det liksom som att de flesta har fått nog. Vilket är helt förståeligt. Upprepar sig historien tillräckligt många gånger så ser man till slut samma saker. Så att det eskalerar just nu (Hult ifrågasätts ju faktiskt inte bara här, trot eller ej) får man nog helt enkelt se som en konsekvens av flera år av dåliga beslut, misslyckanden, felrekryteringar och på det en degradering. Visst, forumet har alltid varit lite före att påpeka felen (kanske för att många forummedlemmar faktiskt har en analysförmåga, och inte bara är hejaheja-supportrar), men tyvärr Ward tror jag forumet representerar en stor del (om än extrem del) av hur landet ligger, vad supportrar faktiskt tycker och tänker. Att Hults namn sedan dyker upp lite här och var på forumet är ju inte heller speciellt konstigt. Det är ju han som är ansvarig för herrlaget. Det är han som tar besluten. Det är han som värvar spelarna.

Vi var några som varnade för en storm om det inte skulle bli förändringar på alla positioner inför säsongen. Och den stormen är nog här nu. Går inte HV upp, ja, då kommer du nog inte hitta en enda plats, varken här eller någon annanstans där det inte diskuteras en och samma sak. Om och om igen.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 24 januari 2022, 01:43

Jag håller med, låt oss styra upp detta bättre så inte Hult tar över allt. Bra att du säger ifrån Sir Ward, och du med Farzan som båda bidrar till att vi håller oss på tårna. Nu till Hult ;)

Tyvärr är det ju så att Hult sitter mitt i smeten av allt som har att göra med herrlaget. Och vi skall inte ljuga för oss själva och säga att det inte är herrlaget som tilldrar sig det största intresset. Så är det just nu och tills vi lyckas få upp intresset för dam och ungdomshockeyn så kommer det fortsätta vara så.

Hult är sportslig chef. Det finns inget i det herrlaget gör som han inte till slut har huvudansvaret för. INGET. Det är en utsatt position. Han har valt att ta jobbet, han väljer sitt sätt att jobba och kommunicera.

Jag vill rikta blicken lite åt det sista. Kommunikationen.

Det han gjorde idag var att gå ut och öppet gå emot vad Wilander har satt upp som mål. Att gå upp är det enda målet och allt annat är ett misslyckande till den grad att Wilander säger att han skall avgå. Wilander säger således att det är ett väldigt stort misslyckande om HV inte går upp. Hult vägrar säga att det är ett stort misslyckande om de inte går upp. Här saknas det enad front mellan klubbledning och sportslig ledning. Vad betyder det?

Varför blev det en sådan shitstorm de senaste två gångerna Hult glappat med kak-krossen? Jo, han har utmanat (en del skulle säga sviket) våran uttalade självbild:

Lånecirkusen: Vi samarbetar inte med träsko-banjo! Men Hult säger att vi gör det och att det inte är så stor grej. Han undrar varför fansen blir så arga. Vi känner oss inte bekväma med detta.

Dagens intervju: I höstas köpte en massa människor in sig i den vision som Wilander med flera målade upp: Vi skall tillbaka, kosta vad det kosta vill. 6000 nya medlemmar, sponsorer och en jävla massa fans ställde upp. Alla ställde sig bakom "vi skall tillbaka" och Wilanders skarpa uttalande att det vore ett stort misslyckande om vi inte går upp och att han i så fall skulle säga upp sig. Men Hult medger inte att det är ett misslyckande, och dessutom säger han att det finns många lag som kan slå oss även om vi är på topp. Det säger emot Wilander i ambition på alla plan.
Klart som fan fansen blir arga. Vi har ju gått all-in på detta! Å det vi nu hör är att inte ens Hult tror på det. Det var inte ödmjukhet han utstrålade i den intervjun..... Jag ser detta som ett svek mot den "uppgörelse" vi hade i somras/höstas.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Klabbe » 24 januari 2022, 01:50

Diabolics skrev:Jag håller med, låt oss styra upp detta bättre så inte Hult tar över allt. Bra att du säger ifrån Sir Ward, och du med Farzan som båda bidrar till att vi håller oss på tårna. Nu till Hult ;)

Tyvärr är det ju så att Hult sitter mitt i smeten av allt som har att göra med herrlaget. Och vi skall inte ljuga för oss själva och säga att det inte är herrlaget som tilldrar sig det största intresset. Så är det just nu och tills vi lyckas få upp intresset för dam och ungdomshockeyn så kommer det fortsätta vara så.

Hult är sportslig chef. Det finns inget i det herrlaget gör som han inte till slut har huvudansvaret för. INGET. Det är en utsatt position. Han har valt att ta jobbet, han väljer sitt sätt att jobba och kommunicera.

Jag vill rikta blicken lite åt det sista. Kommunikationen.

Det han gjorde idag var att gå ut och öppet gå emot vad Wilander har satt upp som mål. Att gå upp är det enda målet och allt annat är ett misslyckande till den grad att Wilander säger att han skall avgå. Wilander säger således att det är ett väldigt stort misslyckande om HV inte går upp. Hult vägrar säga att det är ett stort misslyckande om de inte går upp. Här saknas det enad front mellan klubbledning och sportslig ledning. Vad betyder det?

Varför blev det en sådan shitstorm de senaste två gångerna Hult glappat med kak-krossen? Jo, han har utmanat (en del skulle säga sviket) våran uttalade självbild.

Lånecirkusen: Vi samarbetar inte med träsko-banjo! Men Hult säger att vi gör det och att det inte är så stor grej. han undrar varför fansen blir så arga.

Dagens intervju: I höstas köpte en massa människor in sig i den vision som Wilander med flera målade upp: Vi skall tillbaka, kosta vad det kosta vill. 6000 nya medlemmar, sponsorer och en jävla massa fans ställde upp. Alla ställde sig bakom "vi skall tillbaka" och Wilanders skarpa uttalande att det vore ett stort misslyckande om vi inte går upp och att han i så fall skulle säga upp sig. Men Hult medger inte att det är ett misslyckande, och dessutom säger han att det finns många lag som kan slå oss även om vi är på topp. Det säger emot Wilander i ambition på alla plan.

Klart som fan fansen blir arga. Vi har ju gått all-in på detta! Å det vi nu hör är att inte ens Hult tror på det. Det var inte ödmjukhet han utstrålade i den intervjun..... Jag ser detta som ett svek.

Kan det ha varit taktiskt? Att inte lägga ännu mer press på spelarna. Än vad de redan känner tänker jag. Slänger bara ut frågan.
Klabbe

Inläggav Klabbe » 24 januari 2022, 01:59

Finns det något att vinna på att säga att det är ett fiasko om vi inte går upp? Helt ärligt, hur hjälper det Måns Lindbäck som ex i sin individuella prestation? Jag tror det hämmar. Sen tycker jag naturligtvis att HV borde aldrig varit i denna situationen med de förutsättningar som finns.
Klabbe

Inläggav Diabolics » 24 januari 2022, 02:05

Klabbe skrev:Finns det något att vinna på att säga att det är ett fiasko om vi inte går upp? Helt ärligt, hur hjälper det Måns Lindbäck som ex i sin individuella prestation? Jag tror det hämmar. Sen tycker jag naturligtvis att HV borde aldrig varit i denna situationen med de förutsättningar som finns.

Jag kan se ett argument åt andra hållet: det skadar att inte kravställa på rätt sätt. Även spelarna fick troligen höra när de skrev på att det skulle satsas. Jag kan tänka mig att de blev "lockade" med att det skall bli kul att ta upp HV i SHL igen, och att "inga" resurser skulle sparas. Man har ju hört det snacket beskrivas förr av spelare i många intervjuer och poddar, hur spelare lockas till föreningar med hjälp av visioner. De känner för, och tror på, det som pågår. Spelarna får feeling.

Om Måns klev in i detta laget, utan veta om vad som väntar honom, då är det generalfel av samtliga inblandade. Då skall han inte vara i laget. Alternativt, allt utåt är en lögn och internt har de inte målet att gå upp....
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Klabbe » 24 januari 2022, 02:16

Diabolics skrev:
Klabbe skrev:Finns det något att vinna på att säga att det är ett fiasko om vi inte går upp? Helt ärligt, hur hjälper det Måns Lindbäck som ex i sin individuella prestation? Jag tror det hämmar. Sen tycker jag naturligtvis att HV borde aldrig varit i denna situationen med de förutsättningar som finns.

Jag kan se ett argument åt andra hållet: det skadar att inte kravställa på rätt sätt. Även spelarna fick troligen höra när de skrev på att det skulle satsas. Jag kan tänka mig att de blev "lockade" med att det skall bli kul att ta upp HV i SHL igen, och att "inga" resurser skulle sparas. Man har ju hört det snacket beskrivas förr av spelare i många intervjuer och poddar, hur spelare lockas till föreningar med hjälp av visioner. De känner för, och tror på, det som pågår. Spelarna får feeling.

Om Måns klev in i detta laget, utan veta om vad som väntar honom, då är det generalfel av samtliga inblandade. Då skall han inte vara i laget. Alternativt, allt utåt är en lögn och internt har de inte målet att gå upp....

Håller med. Och det snacket tror jag säkert hades med Måns när han skrev på. Men att Hult i detta läget inte hänger på Sportbladets effektsökeri som inte gagnar HV för fem öre skiter jag fullständigt i. Sen som sagt, dags för en ny SC med nya fräscha idéer.
Men varför addera till den oerhörda press som varenda HV-spelare känner nu?
Klabbe

Inläggav Klabbe » 24 januari 2022, 02:52

Han vore ju fullständigt dum i huvudet om han sa att det är katastrof om vi inte går upp. Vi som har viss kunskap inom psykologi vet hur det potentiellt skulle kunna stjälpa allt. Tyvärr är vi människor ganska sköra. Åter igen. Jag är för ny SC.
Klabbe

Inläggav Diabolics » 24 januari 2022, 10:41

Klabbe skrev:Han vore ju fullständigt dum i huvudet om han sa att det är katastrof om vi inte går upp. Vi som har viss kunskap inom psykologi vet hur det potentiellt skulle kunna stjälpa allt. Tyvärr är vi människor ganska sköra. Åter igen. Jag är för ny SC.

Vi som har en viss kunskap inom psykologin vet hur det potentiellt kan stjälpa allt om man helt plötsligt, som ledare, visar att man inte längre tror på det. Tyvärr är vi människor ganska sköra. Gruppdynamik är en av få starka krafter i dessa sammanhang, tappar man gruppen, ja då går det åt pipsvängen.
Eftersom vi inte kan göra en randomiserat och välkontrollerad studie på detta så förblir detta en diskussion utan svar, men jag har svårt att ställa mig på den kravlösa sidan i detta. Dessutom är katten redan ute ut hatten och alla spelare vet att målet är att gå upp. Att tro att ett slingrande svar som går emot detta, skulle minska pressen på något sätt, känns långsökt.

Återigen, varför skjuta hela propositionen som man gick ut med till förening/spelare/fans/sponsorer förra hösten i sank, månader före det avgörs? Vill du mildra pressen på spelarna så de kan prestera kanske man skall göra det i anslutning till de viktiga matcherna, och inte match 39 mot Västervik.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Re: Tråden om: HV71!

Inläggav Blue Vision » 24 januari 2022, 11:27

Förstår faktiskt inte riktigt responsen efter Aftonbladets 60 minuter. Vad ska Hult säga? Att han inte alls tycker gruppen håller och att även om vi går upp lär ingen vara bra nog att kunna ta en plats i SHL? Sitter man i media gör man nog bra i att försöka tona ner snack om kris och otillräcklighet. Precis som att man nog hellre säger att det finns bra motståndare, istället för att peka finger och säga att oss kan då fan ingen slå. Vad han säger där behöver nödvändigtvis inte spegla hans egentliga tankar. Han köper att det är kris-rubriker om vi inte går upp, men han ser ingen anledning att sitta i januari och spä på dom utan nämner istället att den pressen om att vara stora favoriter är något viktigt att jobba med och förbereda sig på. Svårt att se nåt fel i det.

Dessutom säger han väl inte att affären är stängd? Känner inte igen den bilden efter att ha sett inslaget. Han säger tex att Hjalmarsson vore en dröm men att det NOG inte går. Att man har kontakt med Tedenby och Almqvist men att det ändå är svårt att se att de hinner bli tillgängliga. Nu säger jag inte att just de här namnen kommer bli aktuella, men något beslut om att plånboken är stängd lär det inte vara.

Lindbom. Denne så konflikträdde person började alltså sin bana som klubbchef med att gå in och sparka Peter Ekelund, efter en egen genomlysning? Stämmer det? Och sitter man som uppretad supporter och skriver mail på mail till ledningen så får man nog vara glad att få något i retur alls. Vad kan man förvänta sig? Trodde inte sånt ens skedde längre.

Ang veckans affärer så återstår det väl att se. Men att byta en offensiv back som inte har kunnat peta våra andra offensiva backar för lite speltid mot en defensiv back där man har identifierat ett behov tycker jag är en smart och billig lösning som inte behöver äventyra chansen för ytterligare ett förvärv.

Powell har enl Hult imponerat under hans scouting och då får vi väl ge honom en chans att visa det i HV också då. En offensiv spelare som bevisat sig i ligan kommer till ett lag som haft svårt att hitta nycklarna offensivt. Bra så.

+ Powell
+ Söderberg

- Karlström
- ca 500'

Har inget emot det bytet.

Minst 3 veckor kvar av silly. Jag önskar ett kontrakt till Matt Donovan som även gäller i SHL nästa säsong som är för bra för att säga nej till, sen kör vi.
Blue Vision

Inläggav aimstar » 24 januari 2022, 11:42

Blue Vision skrev:Powell har enl Hult imponerat under hans scouting och då får vi väl ge honom en chans att visa det i HV också då. En offensiv spelare som bevisat sig i ligan kommer till ett lag som haft svårt att hitta nycklarna offensivt. Bra så.

Ja har Hult blivit imponerad under sin scouting så är jag trygg med att han bär oss till SHL...

Hult hade antagligen värvat Erik Josefsson från Växjö före McDavid om han fick väga in sin parametrar av vad som är viktiga egenskaper att få av en spelare.
aimstar

Inläggav Windom Earle » 24 januari 2022, 11:45

Blue Vision skrev:Förstår faktiskt inte riktigt responsen efter Aftonbladets 60 minuter. Vad ska Hult säga? Att han inte alls tycker gruppen håller och att även om vi går upp lär ingen vara bra nog att kunna ta en plats i SHL? Sitter man i media gör man nog bra i att försöka tona ner snack om kris och otillräcklighet. Precis som att man nog hellre säger att det finns bra motståndare, istället för att peka finger och säga att oss kan då fan ingen slå. Vad han säger där behöver nödvändigtvis inte spegla hans egentliga tankar. Han köper att det är kris-rubriker om vi inte går upp, men han ser ingen anledning att sitta i januari och spä på dom utan nämner istället att den pressen om att vara stora favoriter är något viktigt att jobba med och förbereda sig på. Svårt att se nåt fel i det.

Dessutom säger han väl inte att affären är stängd? Känner inte igen den bilden efter att ha sett inslaget. Han säger tex att Hjalmarsson vore en dröm men att det NOG inte går. Att man har kontakt med Tedenby och Almqvist men att det ändå är svårt att se att de hinner bli tillgängliga. Nu säger jag inte att just de här namnen kommer bli aktuella, men något beslut om att plånboken är stängd lär det inte vara.

Lindbom. Denne så konflikträdde person började alltså sin bana som klubbchef med att gå in och sparka Peter Ekelund, efter en egen genomlysning? Stämmer det? Och sitter man som uppretad supporter och skriver mail på mail till ledningen så får man nog vara glad att få något i retur alls. Vad kan man förvänta sig? Trodde inte sånt ens skedde längre.

Ang veckans affärer så återstår det väl att se. Men att byta en offensiv back som inte har kunnat peta våra andra offensiva backar för lite speltid mot en defensiv back där man har identifierat ett behov tycker jag är en smart och billig lösning som inte behöver äventyra chansen för ytterligare ett förvärv.

Powell har enl Hult imponerat under hans scouting och då får vi väl ge honom en chans att visa det i HV också då. En offensiv spelare som bevisat sig i ligan kommer till ett lag som haft svårt att hitta nycklarna offensivt. Bra så.

+ Powell
+ Söderberg

- Karlström
- ca 500'

Minst 3 veckor kvar av silly. Jag önskar ett kontrakt till Matt Donovan som även gäller i SHL nästa säsong som är för bra för att säga nej till, sen kör vi.

Tack Blue Vision, jag håller med helt! Hult gör rätt som är diplomatisk och håller låg profil i det här läget. Finns inget att vinna på att säga att det här laget är ett misslyckande om vi inte går upp till SHL direkt vilket bara sätter onödig press på spelarna. Det är klart att det måste finnas en utväg där spelarna har gett det sitt max men ändå inte lynchas vid finalförlust. Sen vet alla att ingen i HV71 kommer vara nöjd om det inträffar. Men det behöver inte sportchefen highlighta i pressen januari. Däremot förväntar jag mig att S, S, T och R jobbar hårt med mentala förberedelser dagligen. Särskilt viktigt är det ju att analysera och processa förlustmatcher mot MODO och resten av topp-6. Kanske är det t o m bättre att förlora de matcherna även om alla ledarstaber säkert analyserar vinstmatcher på samma sätt som förluster. Men för spelarna är det nog lättare att ta till sig att "för att vi ska vinna mot Modo så ska du...."
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav håvesjuttioett » 24 januari 2022, 12:30

Blue Vision skrev:...
Dessutom säger han väl inte att affären är stängd? Känner inte igen den bilden efter att ha sett inslaget. Han säger tex att Hjalmarsson vore en dröm men att det NOG inte går. Att man har kontakt med Tedenby och Almqvist men att det ändå är svårt att se att de hinner bli
...

Har inte sett inslaget så rätta mig om jag har fel, men säger han inte att det som är aktuellt är en ersättare till Nybeck (som vi nu vet är Powell) och därefter jobba med befintlig trupp? Kanske låter annorlunda bakom kulisserna, men det är svårt att förhålla sig till och kan inte se varför man inte skulle kunna kommunicera att man vill förstärka ytterligare.

Irritationen många ger uttryck för, mig inkluderad, tror jag ligger i att uttalandena (så som jag förstått dom) är väldigt symptomatiska för vad jag tolkar som en brist på ambition och logik kring herrlaget. Inget fel med att försöka vrida ner förväntningarna och minska pressen. Den är och kommer vara gigantiskt stor oavsett vad man säger. Men har man bommat målsättningar i flera år (som man själv satt), ansvarat för ett av våra största fiaskon någonsin och därefter fått uppgiften att ställa saker till rätta, gör man nog rätt i att åtminstone inte försöka snacka ner digniteten av säsongens utfall.

Jämförelsen mellan HV - DIF haltar väl en aning, då DIF var (och är?) ett dysfunktionellt lag med interna stridigheter hit och dit. Där är såklart inte vi.
Senast redigerad av håvesjuttioett 24 januari 2022, 12:32, redigerad totalt 1 gång.
håvesjuttioett

Inläggav Klabbe » 24 januari 2022, 12:30

Blue Vision skrev:Förstår faktiskt inte riktigt responsen efter Aftonbladets 60 minuter. Vad ska Hult säga? Att han inte alls tycker gruppen håller och att även om vi går upp lär ingen vara bra nog att kunna ta en plats i SHL? Sitter man i media gör man nog bra i att försöka tona ner snack om kris och otillräcklighet. Precis som att man nog hellre säger att det finns bra motståndare, istället för att peka finger och säga att oss kan då fan ingen slå. Vad han säger där behöver nödvändigtvis inte spegla hans egentliga tankar. Han köper att det är kris-rubriker om vi inte går upp, men han ser ingen anledning att sitta i januari och spä på dom utan nämner istället att den pressen om att vara stora favoriter är något viktigt att jobba med och förbereda sig på. Svårt att se nåt fel i det.

+ Powell
+ Söderberg

- Karlström
- ca 500'

Mycket bra inlägg.
Klabbe

Inläggav Klabbe » 24 januari 2022, 12:33

Windom Earle skrev:

+ Powell
+ Söderberg

- Karlström
- ca 500'

Tack Blue Vision, jag håller med helt! Hult gör rätt som är diplomatisk och håller låg profil i det här läget. Finns inget att vinna på att säga att det här laget är ett misslyckande om vi inte går upp till SHL direkt vilket bara sätter onödig press på spelarna. Det är klart att det måste finnas en utväg där spelarna har gett det sitt max men ändå inte lynchas vid finalförlust. Sen vet alla att ingen i HV71 kommer vara nöjd om det inträffar. Men det behöver inte sportchefen highlighta i pressen januari. Däremot förväntar jag mig att S, S, T och R jobbar hårt med mentala förberedelser dagligen. Särskilt viktigt är det ju att analysera och processa förlustmatcher mot MODO och resten av topp-6. Kanske är det t o m bättre att förlora de matcherna även om alla ledarstaber säkert analyserar vinstmatcher på samma sätt som förluster. Men för spelarna är det nog lättare att ta till sig att "för att vi ska vinna mot Modo så ska du...."

Ännu ett mycket bra inlägg.
Klabbe

Inläggav frippe-borås » 24 januari 2022, 12:54

Man kan lotsas in i Hults lallande eller inse fakta.

Fakta är att Hult är bekymrad över spelet och vi har de spelare vi har just nu. Det är inte bara trycka på en knapp så ska Thörngren eller Kokkonen steppa upp 5 nivåer och börja producera.
Som sagt vi har dem vi har och spelet är ju inte övertygande och det har med materialet att göra.
Vi satt här ifjol och skrek oss hesa för att inte Hult agerade och vi gör det nu. Kostnaden för ett missat SHL år igen har vi inte råd med så ett måste att gå upp direkt annars är Hv71 ekonomi helt borta.

Satsa några extra kulor skulle de redan gjort förra säsongen för att säkra SHL platsen. Det gjorde man inte och nu är det fan dax att Hult sluta leka med den fina klubb Hv71 en gång va. Den mannen ska fan inte få rasera allt som hans föregångare har slitit blod för att byggt upp.

En SHL plats generade 30miljoner läste jag någonstans. Det är för mycket pengar att sitta och snåla på! När det är en offensiv back så tar vi in en defensiv.
När nyförvärv skulle komma in för att stärka laget så fyller vi bara på med en för att en är skadad.

Lek med tanken om inte Önerud eller Ullström håller! Hur fan ska vi klara ett slutspel? Kommer aldrig att gå då vi har för många som inte tagit klivet som alltid Hult räknar med.

Jag vill se Hv71 i SHL och då måste Hult öppna plånboken för annars kan vi glömma finrummet. Modo lär ju inte sitta stilla i båten utan förstärka. Modo har varit bättre än oss i de matcher vi mött dem och vi kommer få det tufft mot dem.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare