Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Inläggav Farzan » 20 januari 2022, 22:29

Diabolics skrev:
Farzan skrev:Där är vi inte helt överens.
Tycker att vi mer ska diskutera om Powell är klar och om det är någon som passar in i laget, men det är min åsikt.

Tyvärr kan jag inte diktera (för mycket iallfall) vad folk väljer att diskutera... ;)

Sen tror jag inte folk vet vem han är, eller om han passar in. Det är nog en för okänd spelare. Det är ju lite det diskussionen går ut på ovan:

huruvida man skall köpa fler grisar i säckar (dvs leta själv i EHCL etc)
eller betala lite mer och köpa något som iallafall sprungit runt i styltan ett par varv.

Jag tycker vi skall göra det senare nu när vi har kniven på strupen, medans mer av det första när vi har en stabil SHL-plats.

Således tror jag Powell kommer bli bra.

Där är vi helt eniga. En spelare som är testad i HA-miljö och producerar nästan 1 p per match i ett mittenlag är ok för mig. Vi har pengarna, så det är bara att köra på. Hade det varit en bom av Västervik, hade vi sluppit undan om vi hade gjort första steget och gjort värvningen. Ser inget problem med att betala 400 eller 700 kkr för en beprövad spelare. Hellre det än att lägga en lägre summa (eller högre i värsta fall) på en som inte producerar. Vi ska upp och då får det kosta.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav Diabolics » 20 januari 2022, 23:18

Farzan skrev: Vi ska upp och då får det kosta.

+1000
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav frippe-borås » 21 januari 2022, 00:02

Hade man lagt en bråkdel av vad det kostar att lösa Powell på scouting så hade man haft flera alternativ för en eventuell framtid också.
Säger inte att Powell på något sätt är en dålig affär. Men när det kommer till just vår SC som helt verkar sakna ett register med spelare som skulle passa in där eller där beroende på vad man saknar.

Leker själv med att man hade varit sportchef och då hade jag lagt några veckor på just scouting på plats för att leta spelare.
När det kommer till importer så ska det ju vara spelare som vi inte redan har i Sverige. Alltså grovjobbare med en bra skolning taktiskt.
Här skulle det vara de som har en vassare näsa för mål, otroligt fin speluppläggare eller en spelade back med bra pass eller en skarpladdade back från blå.

Kanske låter enkelt men lägger man inte ner någon tid så blir det svårt. Men rör man sig och tittar på just en individ på plats så är det otroligt svårt att göra en bedömning utifrån videos, agenter eller andra röster.

Vi leker med tanken att
1. jag vill ha in en målskytt till Hv71! Jag får erbjudande på 3 spelare varav jag inte har en aning om egentligen. Vem ska man välja?
2. Har varit över och kikat på matcher för att scouta ”X”! Men jag såg 30 spelare på en match varav 3-4 spelare förutom den jag åkte för visade just det jag letar efter. Då har man chansen att se dem igen för att kolla om det va en engångs grej eller om de håller den standarden som jag söker. Då har jag helt plötsligt 4-5 alternativ och avväga vem jag tror passat bäst in med snabbhet, storlek mm. Samt har sett massa andra spelare som man kan ha i sitt register för eventuella skador eller när man ska bygga för kommande säsong.

Låter det så svårt egentligen? Nej för mig låter det som en självklarhet om jag hade varit SC för en elitklubb. Viljan att hela tiden leta spelare för att göra sitt lag bättre.

Återigen så kan Powell bli nyttig ock lyfta laget. Men med dessa pengar så kunde man redan haft en eget register med tilltänkta spelare för just olika roller.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Diabolics » 21 januari 2022, 00:42

frippe-borås skrev:Hade man lagt en bråkdel av vad det kostar att lösa Powell på scouting så hade man haft flera alternativ för en eventuell framtid också.
Säger inte att Powell på något sätt är en dålig affär. Men när det kommer till just vår SC som helt verkar sakna ett register med spelare som skulle passa in där eller där beroende på vad man saknar.

Leker själv med att man hade varit sportchef och då hade jag lagt några veckor på just scouting på plats för att leta spelare.
När det kommer till importer så ska det ju vara spelare som vi inte redan har i Sverige. Alltså grovjobbare med en bra skolning taktiskt.
Här skulle det vara de som har en vassare näsa för mål, otroligt fin speluppläggare eller en spelade back med bra pass eller en skarpladdade back från blå.

Kanske låter enkelt men lägger man inte ner någon tid så blir det svårt. Men rör man sig och tittar på just en individ på plats så är det otroligt svårt att göra en bedömning utifrån videos, agenter eller andra röster.

Vi leker med tanken att
1. jag vill ha in en målskytt till Hv71! Jag får erbjudande på 3 spelare varav jag inte har en aning om egentligen. Vem ska man välja?
2. Har varit över och kikat på matcher för att scouta ”X”! Men jag såg 30 spelare på en match varav 3-4 spelare förutom den jag åkte för visade just det jag letar efter. Då har man chansen att se dem igen för att kolla om det va en engångs grej eller om de håller den standarden som jag söker. Då har jag helt plötsligt 4-5 alternativ och avväga vem jag tror passat bäst in med snabbhet, storlek mm. Samt har sett massa andra spelare som man kan ha i sitt register för eventuella skador eller när man ska bygga för kommande säsong.

Låter det så svårt egentligen? Nej för mig låter det som en självklarhet om jag hade varit SC för en elitklubb. Viljan att hela tiden leta spelare för att göra sitt lag bättre.

Återigen så kan Powell bli nyttig ock lyfta laget. Men med dessa pengar så kunde man redan haft en eget register med tilltänkta spelare för just olika roller.

Nu blev det ett par steg ut i OT-träsket kan jag tycka. Hur du sköter ett SC-jobb hör inte hemma i denna tråd imho ;)
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav frippe-borås » 21 januari 2022, 01:29

Nja! Det va ju en diskussion kring Powell och dess kostnad samt hur man skulle kunna minska kostnaden kring nyförvärv.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Weirdo » 21 januari 2022, 14:12

Ska bli väldigt intressant att se Vvik - SSK idag också, titta lite närmre på Mr Powell.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Klabbe » 21 januari 2022, 14:29

Weirdo skrev:Ska bli väldigt intressant att se Vvik - SSK idag också, titta lite närmre på Mr Powell.

Slutar väl med att Powell blir långtidsskadad ikväll eller imorgon.
Klabbe

Inläggav Weirdo » 21 januari 2022, 14:39

Klabbe skrev:
Weirdo skrev:Ska bli väldigt intressant att se Vvik - SSK idag också, titta lite närmre på Mr Powell.

OM han skulle bli skadad i någon utav helgens två matcher då måste väl affären strykas? Fan vilken jackpot annars..
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav löständerna » 21 januari 2022, 16:07

Lite offtopic men ändå intressant från vår synvinkel.
MoDo är på väg att värva 2 toppforwards från SHL. Inga namn ännu.

MoDo vill mer än HV71, det märks. Hult trivs i allsvenskan och vill vara kvar medans MoDo gör allt för att komma tillbaka till finrummet.
Det kommer med stor sannolikhet bli så också. MoDo kommer spela i SHL kommande säsong medans HV71 blir kvar i allsvenskan för att sen störtdyka neråt i tabellen kommande säsong och ta en "säker" plats i mitten av tabellen där de kommer får härva ett par år eller tills Hult får sparken.
Gud förbannat Billy Öhman!
Användarvisningsbild
löständerna

Inläggav lejacques » 21 januari 2022, 16:09

löständerna skrev:Lite offtopic men ändå intressant från vår synvinkel.

MoDo vill mer än HV71, det märks. Hult trivs i allsvenskan och vill vara kvar medans MoDo gör allt för att komma tillbaka till finrummet.
Det kommer med stor sannolikhet bli så också. MoDo kommer spela i SHL kommande säsong medans HV71 blir kvar i allsvenskan för att sen störtdyka neråt i tabellen kommande säsong och ta en "säker" plats i mitten av tabellen där de kommer får härva ett par år eller tills Hult får sparken.

Var läser du detta?

Tror inte Modo vill mer än HV... Och resten kan ni ju fylla i.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Weirdo » 21 januari 2022, 16:51

lejacques skrev:
löständerna skrev:Lite offtopic men ändå intressant från vår synvinkel.

Var läser du detta?

Tror inte Modo vill mer än HV... Och resten kan ni ju fylla i.

Det är ingen HV-supporter, det är ett trollkonto. Jättetydligt om du går in o läser hans inlägg. Säkert Modo-supporter om jag får gissa...
Nytt konto på det också.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav 327 Karlsson » 21 januari 2022, 17:03

Antar att man refererar till den här Plus-artikeln:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ra-om-modo
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav lejacques » 21 januari 2022, 17:07

Starkt ändå om Modo satsar på två nyförvärv. Om man ska tro ingressen till artikeln ovan.

Vad kan vi förvänta oss av HV? Powell och Hirsch/Thörnberg?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Zico » 21 januari 2022, 18:05

Weirdo skrev:
Klabbe skrev:

OM han skulle bli skadad i någon utav helgens två matcher då måste väl affären strykas? Fan vilken jackpot annars..

Det är ju sannerligen oerhört märkligt att Västervik låter en spelare som ska lämna laget spela. Det händer väl typ aldrig. Kommer Powell kämpa livet ur sig om han ska lämna och åka till Jönköping på söndag? För mig är det en konstig ordning, men det kanske är så att inget är klart trots allt. Men det ger väl sig.
Zico

Inläggav shitkicker » 21 januari 2022, 23:47

Jag frågar igen - framgår det nånstans att Powell faktiskt är klar? Eller är det bara ett rykte som nån kvällstidningspraktikant hört i kön till korvståndet i nån hockeylada ute i obygden som han/hon tvingats ut till för att följa en match som knappt ens de närmast sörjande bryr sig om? Jag ger inte mycket för ett rykte från tidningar som inte ens följer allsvenskan (vilket man ju iofs kan förstå, för maken till skitliga får man ju leta efter….)
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav CaptainF8 » 22 januari 2022, 01:39

Andreas Söderberg alltså. Jag såg honom en del i Hudiksvall i ettan förra året och det är en riktigt bra back i defensiv zon, precis vad vi behöver. Hans +/- 33 säger det mesta.
CaptainF8

Inläggav CROHB » 22 januari 2022, 08:23

Äntligen har man insett att man behöver storlek i laget. Har ingen aning om hur han är som spelare men eftersom Karlström var ytterligare en Hultflopp, troligen dessutom tänkt i SHL, som inte fick speltid så kan det ju inte bli sämre med denna trade.

Det visar vilken resa Hults HV gjort när man är glad över att få in en back man inte hört talas om som var i hockeyettan säsongen innan.
CROHB

Inläggav lejacques » 22 januari 2022, 11:23

Okej. Vi har väntat på att saker och ting ska hända. Nu börjar det hända grejer. Men jag vettetusan om Myles Powell och Andreas Söderberg kommer vara tungan på vågen när det avgörs i vår.

Med tanke på den icke-existerande konkurrensen bland forwards så kommer ju Powell gå rakt in i en toppkedja och PP. Bra. Då minskar istiden för någon av våra sämre forwards.

Med Andreas Söderberg vettetusan dock. Han är stor. Men går han in på sju backar? Spontant känns det som att vi byter en 8:e back mot en annan.

HV ska inte vinna SM i ekonomi, sa Wilander. Med sådana uttalanden förväntar man sig nog mer än detta. För det som ryktas på väg in nu känns inte direkt som något som gör laget så jättemycket bättre. Snarare är känslan ungefär som ifjol. Man väntar, och väntar, och väntar, avvaktar och ska vara smart. Och så när man står där några veckor innan transfer deadline så tar man det man kan få. De höga kraven från tidigare av säsongen (”Vi ska ta in spelare som gör skillnad”) är plötsligt som bortblåsta.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Weirdo » 22 januari 2022, 11:49

Får se hur mycket han får spela, men han är en klar uppgradering mot Karlström.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Diabolics » 22 januari 2022, 12:07

Även om vi inte hört det gravt devalverade uttrycket "vi skall ta in spelare som gör skillnad" på ett tag, som Lejacques påpekar, så är det ju precis den innerbörden man förmedlat denna säsong. Vi skall göra allt vi kan för att gå upp Do or Die. typ.

Jag känner inte att det inte motsvaras i verkligheten som beskrivs av dessa rykten.

Att ta en in en person som gör en poäng per match i HA och hoppas han fortsätter med det. Ja, det är bra, men det är bara en marginell förbättring. Det är ingen förbättring som skriker högt om att vi är jätte-angelägna om att gå upp. Det säger: "mäh, vi kör på i samma hjulspår, byter ut en något sliten mutter mot en exakt likadan, något nyare"

Att göra ett rakt byte i den undre regionen av HA, back-to back (usel pun) så att säga, det skriker inte heller att vi verkligen vill ta oss upp.

Vill vi verkligen inte mer?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 22 januari 2022, 12:48

Ja, det är väl precis så jag känner. I slutet av december sa Wilander att det inte finns någon spelare med rätt kaliber på marknaden.

Så Powell och Söderberg är alltså rätt kaliber? Ja, vi måste ju tolka det så om de nu är aktuella?

Som sagt. Sett till kontexten och vad som ryktats in (Åberg, Bouma, Bryggman, Petersson, Sandberg) så kan jag väl tycka att Powell och Söderberg känns lite meh. Var det detta som var satsningen?

Ytterst medveten om att det som Hult siktat på gissningsvis varit önskedrömmar från hans sida. Men den typ av spelare som nu ryktas in ska man kunna lösa redan i oktober/november för att sen kunna korrigera truppen allt eftersom fram till transfer deadline. Nu blev det här liksom den sista satsningen vi gör. Ja, det blev helt enkelt som vi sagt under en längre tid. Hult har siktat mot stjärnorna och sen alldeles försent agerar han och då blir det lite vad det blir. Ett meh.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav shitkicker » 22 januari 2022, 13:29

Det är exakt så här man förstör en ekonomi. Att betala rekordsummor för en spelare som Powell (som jag iofs inte alls tror är klar) och en back som spelade i div 1 förra säsongen. Detta visar återigen på inkompetens. Ska HV gå upp och ska HV visa upp en ”håll-käften-attityd” så ska man väl för i helskotta värva från BÄTTRE ligor än allsvenskan och div 1?! Men Hult klarar ju uppenbarligen inte det. Men Wilander/Lindbom har ändå förtroende för honom. En härlig inkompetenstriad även nu och i fortsättningen alltså.

Om dessa affärer går igenom så har HV inte bara inte ökat chansen att gå upp denna säsongen, man förstör även det ekonomiska försprånget man har för att satsa för att kunna gå upp nästa säsong.

Ett numera normerande dubbelfel från HVs sida…… Hoppet far. Ljuset dör.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav spaawn » 22 januari 2022, 13:32

Med facit i hand, hur mycket kan Andre tjäna i dynamo moskva? Kunde man inte gett honom typ 500 000 / månad för resten av säsongen, totalt kanske 2 miljoner för 4 månader? Hade det inte varit värt det? Man kunde gett honom ännu mer t.o.m
spaawn

Inläggav lejacques » 22 januari 2022, 13:39

Med facit i hand. Hur mycket hade Powell kostat om vi haft en sportslig ledning med förmåga att scouta guldkorn på andra sidan Atlanten. Som shitkicker skriver, och som jag försökte få fram igår. Det blir väääldigt, väääldigt dyrt i längden om man inte har en SC som kan hitta de här guldkornen innan eller under säsong. En ohållbar strategi. Skulle inte HV gå upp har vi återigen kastat en massa pengar i sjön på ingenting. Vågar inte tänka på alla miljoner vi slösat med Hult som sportchef.

Och jag är fortsatt tämligen övertygad om att rätt sportchef kunnat hitta en Powell i oktober. Det ska inte behöva gå så långt att man betalar 700 000 kr för en spelare som knappt snittar en poäng per match i tabellåttan.

Sen ska man inte heller glömma att det är en jäkla skillnad på att leverera i ett lag med mindre krav och förväntningar och att göra det i HV. Det är väl bara egentligen Tyler Vesel och Alexander Ytterell som kommit upp i nivå och levererat av de allsvenska nyförvärv vi tagit in. Karlström, Lindbäck, och bröderna Davidsson har ju blandat och gett om man säger så. Klart är att ingen av dem tagit kliv framåt.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav mrnorrland » 22 januari 2022, 14:09

Problemet är vi har en första femmor och 3 st 3 femmor där igen direkt skicklighet fanns. Gnuggande forwards som dumpar puck. Zion och J Davidsson har väll viss skicklighet men resten är väldigt begränsad.
Visst om Powel nu stämmer och Ullström tillbaka kan vi få 2bra kedjor men skulle villja se en värvning till. Jag ser Powel som Zion ersättare. Vi behövde värva innan zion så minst 2 forwards och 1 back. Söderberg ingen aning vem de är men ingen frälsare. Kan knappast göra minde avtryck än Karlström. Bör vara billigare lönepost.

Sen sparka dendär Thermel sämre PP har jag nog aldrig sätt, så otroligt långsamt, allt går i slowmotion
mrnorrland

Inläggav håvesjuttioett » 22 januari 2022, 14:11

Förhoppning: Powell ersätter Nybeck rakt av. Ingen Nybeck-skada, ingen Powell. Karlström har inte levt upp till förväntningarna och HV vill därför göra sig av med honom. Almtuna kan tänka sig ta över hans kontrakt, i utbyte får HV en billigare, längre och tyngre (men inte tillräckligt elak?) back med helt okej underliggande statistik i ett bottenlag. Jakten på defensiva och offensiva spetsförvärv fortsätter.

Farhåga: Powell ses som den efterfrågade spetsvärvningen och i.o.m. hans ankomst är FW-sidan satt. Skadan på Nybeck är olycklig, men då han ändå inte varit en ledande spelare offensivt är hans bortfall hanterbart. Karlström har deklarerat att han vill lämna och hans gamla klubb Almtuna står redo. För att uppfylla Karlströms önskan tar HV Söderberg i brist på annat, Söderberg som av en händelse råkar ha fysiken för att ge bilden av att vara en försvarsgeneral.

Edit: Kollar första perioden Mora - Almtuna. Söderberg spelar mycket i egen zon, inledningsvis slagit ett gäng ogenomtänkta passningar/rensningar utefter sargen till motståndarspelare. De gånger den typen av passningar/rensningar inte gått till motståndare har pucken gått till icing, hittills två gånger. Dessutom halvt avklädd pucken nån gång. Hade ett dunderläge i princip ensam med målvakten, sköt mitt i bröstplattan/hjälmen. Almtuna ett PP, ingen Söderberg förutom i slutet av PP:et (ca. 10sek kvar). PP för Mora, ingen Söderberg i första backparet (Mora nätar innan några ev. byten). Mer positivt. Han är ganska snabb trots sin storlek. Hans naturliga instinkter verkar vara mer åt det defensiva hållet. Är det en försvarsgeneral vi är ute efter, lovar väl det gott. Jobbar bra med klubban framför eget mål någon gång när Mora ev. kunnat komma till bra läge. Fick en 2mot1:a mot sig (ej p.g.a. hans agerande) där han bröt ett passningsförsök över centrallinjen, riktigt bra. Ser ut att vara ganska lugn med pucken, trots en del ogenomtänkta rensningar när han är halvt under press. Gissar/hoppas att dessa rensningar är en effekt av direktiv från tränarhåll d.v.s. säkert spel före konstruktivitet.

Första perioden Västervik - Södertälje: Powell spelar center. Får med sig en utvisning i sitt första byte efter mer driv mot mål, utan puck, än vad någon HV-spelare visat i år. Spelar PP, slog bort den första och enda passningen där. Bra sekvens där han kommer åkandes på vänsterkanten i offensiv zon och hittar in med en fin backhand-passning till spelare innanför halvt i slottet. Dock inget mål. Ligger bakom Västerviks kvittering, tar in pucken i offensiv zon på vänsterkanten, hittar medspelare innanför, får tillbaka pucken och tar den ner bakom förlängda mållinjen åkandes baklänges. Medspelaren åker sig halvt fri i den vänstra tekningscirkeln, Powell hittar blad och det blir mål. Alltså Powell som passar nedan:
Bild
Påminner lite om Broc Little i åkningen, rent visuellt. Bra händer och hittar nästan alltid rätt med passningar. Ganska intensiv i sitt sätt att spela, även om han varken tacklar eller gruffar så värst mycket.
Gör sedan mål i PP i tredje perioden helt på egen hand. Får pucken högt upp på vänsterkanten, tar ner den mot förlängda mållinjen och letar pass. Väljer dock att skjuta medan han har blicken mot medspelare i toppen av slottet. Väldigt, väldigt bra avslut. Verkar trivas bra på vänstervingen.
Bild
Summa summarum, även här efter hela en period och lite highlights - kan skjuta och passa bättre än de flesta i HV. Vaaaarmt välkommen.
håvesjuttioett

Inläggav HV-supportern » 22 januari 2022, 21:53

shitkicker skrev:Jag frågar igen - framgår det nånstans att Powell faktiskt är klar? Eller är det bara ett rykte som nån kvällstidningspraktikant hört i kön till korvståndet i nån hockeylada ute i obygden som han/hon tvingats ut till för att följa en match som knappt ens de närmast sörjande bryr sig om? Jag ger inte mycket för ett rykte från tidningar som inte ens följer allsvenskan (vilket man ju iofs kan förstå, för maken till skitliga får man ju leta efter….)

Cmore intervjuade Powell efter matchen igår där han medger att han varit i kontakt med HV. När han pressades lite mer sa han att inget var klart men att vi får se vad som händer efter helgen.
HV-supportern

Inläggav Farzan » 22 januari 2022, 21:55

HV-supportern skrev:
shitkicker skrev:Jag frågar igen - framgår det nånstans att Powell faktiskt är klar? Eller är det bara ett rykte som nån kvällstidningspraktikant hört i kön till korvståndet i nån hockeylada ute i obygden som han/hon tvingats ut till för att följa en match som knappt ens de närmast sörjande bryr sig om? Jag ger inte mycket för ett rykte från tidningar som inte ens följer allsvenskan (vilket man ju iofs kan förstå, för maken till skitliga får man ju leta efter….)

Cmore intervjuade Powell efter matchen igår där han medger att han varit i kontakt med HV. När han pressades lite mer sa han att inget var klart men att vi får se vad som händer efter helgen.

Powell bekräftar nu att han är klar för HV.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav CROHB » 22 januari 2022, 22:05

En stor tuff forward ytterligare och en stabil gärna tuff tvåvägsback så ser det mycket bra ut.

Typ Joensuu och Donovan/Salmela, den typen av spelare behövs.

Är ju några veckor kvar att värva på så borde gå att ordna. Dessutom en målis till men det brukar ju vara enkelt att fixa, regga någon från SHL som inte går långt i slutspelet.

Då har vi både bredd och spets i truppen som inget av de övriga lagen är i närheten av.
CROHB

Inläggav lejacques » 26 januari 2022, 16:39

https://hockeynews.se/articles/22864/

Låter inte som det är helt stängt på värvningsfronten.

Köper Hults snack om att värva från en toppkonkurrent. Vi ska inte tampas med SHL-lagen om en kvalplats, vi ska därför ha ett bra allsvenkt lag i första hand. Dock tror jag det är en rätt saftig efterhandskonstruktion...

Köper inte hans snack om att det är laget på plats som ska göra det (med andra ord, det finns inga frälsare). Det hörde vi förra året, och åren dessförinnan. Och det gick ju bra... Klart det finns frälsare. Så vi får vält helt enkelt hoppas att Powell och Ullström kommer upp i nivå med Jesus.
Användarvisningsbild
lejacques

FöregåendeNästa

Återgå till HV71