Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
Jokkalainen skrev:Grga skrev:Har Dalen några keepers också?
Har dom någon sportchef?
Jokkalainen skrev:Grga skrev:Har Dalen några keepers också?
Har dom någon sportchef?
Stort Plus på den. Jag har varit inne på samma linje. Dom måste börja ifrågasättas efter 32 matcher.Zico skrev:Över tid är det mycket fokus på Johan Hult att han ska sparkas osv. Jag instämmer, men va fan.....vad ska man säga om Samuelsson, Stillman, Thermell och Rahm? Spelarna är absolut så pass bra att tränarna ska få ut mycket, mycket mer. Det är inte godkänt från tränarstabens sida.
Zico skrev:Över tid är det mycket fokus på Johan Hult att han ska sparkas osv. Jag instämmer, men va fan.....vad ska man säga om Samuelsson, Stillman, Thermell och Rahm? Spelarna är absolut så pass bra att tränarna ska få ut mycket, mycket mer. Det är inte godkänt från tränarstabens sida.
shitkicker skrev:Zico skrev:Över tid är det mycket fokus på Johan Hult att han ska sparkas osv. Jag instämmer, men va fan.....vad ska man säga om Samuelsson, Stillman, Thermell och Rahm? Spelarna är absolut så pass bra att tränarna ska få ut mycket, mycket mer. Det är inte godkänt från tränarstabens sida.
Absolut. Är det några som verkligen underpresterar så är det ju ledarstaben. Tyvärr verkar deras kompetensnivå, eller snarare inkompetensnivå vara det som avgör i år också. Ser inte att de ska kunna ta HV ur denna episka svacka. För det är inte en spelmässig svacka, eftersom det inte sett bättre ut på hela säsongen egentligen. Skillnaden nu är att alla spelare saknar all form av självförtroende. Vesel och Forsberg som låg i toppen av poängligan för 15 matcher sen är ju helt osynliga nu. Detsamma gäller flera andra spelare. Ingen bär laget. De enda som jag tycker gör godkända till bra insatser sett över tid, lön och förväntningar är Matson och Billins. Sen tycker jag Sjöholm gör det bra också, men där har jag inte lika höga förväntningar. Men resten - under all kritik. Och det gäller inte minst ledarstaben. De saknar ju uppenbarligen förmåga att plocka ut det som krävs av den här truppen.
Sen vill jag säga att jag, precis som du, har ifrågasatt dessa herrar under större delen av säsongen. Jag tror inte att HV går upp med dessa herrar bakom bänken.
mrnorrland skrev:ouf vi kommer få storstryk mot modo och björklöven.....
Sir Ward skrev:mrnorrland skrev:ouf vi kommer få storstryk mot modo och björklöven.....
Du har redan sagt det ikväll. Forumets överlägsna HV-hatare...genom tiderna.
Kommer en tredje?
Zico skrev:Över tid är det mycket fokus på Johan Hult att han ska sparkas osv. Jag instämmer, men va fan.....vad ska man säga om Samuelsson, Stillman, Thermell och Rahm? Spelarna är absolut så pass bra att tränarna ska få ut mycket, mycket mer. Det är inte godkänt från tränarstabens sida.
frippe-borås skrev:Allt verkar grått i Hv71 numera. Från toppen till botten!
Tänk er tiden med Ledin och Jämtin. Oavsett om Hv71 hade en tuff match så visste man att dessa två herrar vägrade ta det och gjorde allt i sin makt för att vända det! Gick det inte med finliret så gick de in och köttade och retade upp varenda motståndare.
Vilken lirare i Hv71 har gjort det de senaste 7 åren?
Andersson711 skrev:Zico skrev:Över tid är det mycket fokus på Johan Hult att han ska sparkas osv. Jag instämmer, men va fan.....vad ska man säga om Samuelsson, Stillman, Thermell och Rahm? Spelarna är absolut så pass bra att tränarna ska få ut mycket, mycket mer. Det är inte godkänt från tränarstabens sida.
Min känsla är att anfallsspelet blivit sämre och sämre sen Thermell kom in.
Ärligt talat. Släpp honom!
Vad gäller Hult och värvningar osv går Donald rätt hårt åt honom i matchtexten.
Intressant!
Sir Ward skrev:Donald Sandström JP
Det här duger inte HV71 – tacka HC Dalen för segern mot bottenlaget
Att HV71 skulle vinna mot Almtuna var väl ingen större överraskning. Att man däremot skulle vinna med 3-2 efter stora problem mot bottenlaget var kanske mer överraskande.
Men så var det. Och ska man vara riktigt ärlig så var det de båda lånen från HC Dalen, Adam Hirsch och Jesper Thörnberg som såg till att det blev seger i den här första matchen på bortaturnén där nu Björklöven och Modo väntar härnäst.
Men oj vad långt inne det satt. Och även om det blev seger till slut så ramlade det egentligen in fler frågetecken än utropstecken på kontot om man tittar på fortsättningen.
Den 15 februari stänger transferfönstret. Jag vet i ärlighetens namn fortfarande inte vad det är som gör att HV71 inte agerar på den marknad som sportchefen Johan Hult hävdar är både tunn och rätt fattig på kvalificerade spelare för tillfället.
När JP/Jnytt ställt frågan till spelaragenter och talangscouter så är svaren dock inte lika entydiga. Det finns visst spelare att tillgå men de kostar.
Eftersom HV:s ordförande Anders Wilander tydligt har sagt att det finns ekonomiska muskler att förstärka spelartruppen så är det inte utan att man undrar vad det är som hindrar HV från att agera.
Är det brist på ledarskap? Är det brist på kontakter eller finns det skäl bakom som vi inte har en aning om?
Jag vet inte. Men med tanke på HV:s i allra högsta grad bristfälliga spel, inte bara här mot Almtuna utan under en längre tid, och de skadeproblem som finns, så börjar i alla fall jag bli rejält orolig inför fortsättningen.
Det finns en annan aspekt på det här också. Ett eller flera nyförvärv ska spelas in i laget och det brukar ta tid det också. Efter den här matchen återstår 20 omgångar för HV innan slutspelet drar igång. Nu, när flera ligor med den finska i spetsen börjar släppa spelare, vill jag se handlingskraft från HV. Annars tolkar jag att tystnaden inte är något annat än tomt snack när man hävdar att man ”håller koll på marknaden”.
Mot Almtuna hade HV71 alltså lånat in Adam Hirsch och Jesper Thörnberg från HC Dalen och det var riktigt kul att se de båda som tog för sig, spelade utan respekt och som stundtals var den bästa formationen tillsammans med Pontus Netterberg.
Inget ont om de båda Dalen-spelarna, men det säger samtidigt en hel del om insatsen som de övriga i HV71 bidrar med för närvarande.
Var finns de ledande spelarna. Var finns matchvinnarna, de som ska kliva fram när det blåser snålt. Tidigare förlitade sig HV väldigt mycket på sin förstafemma där Vesel, Forsberg och Huhtala levererade. Nu var den trion spräckt för första gången på länge.
Almtuna slåss för att försöka undvika jumboplatserna i första hand. Man slåss också för att försöka ta sig upp bland topp-tio vilket betyder play in framöver. Mot HV var man effektivt i powerplay där både det första och det andra målet kom när man var en spelare mer. Även här måste jag dock komma med kritik. Almtuna spelade på samma sätt hela tiden i sina överlägen där man via en genomskärare sökte en spelare på andra sidan för ett direktskott. Alla såg det gång på gång, ändå kom målen till på det sättet.
Det blev tre poäng till slut. Kul för Dalen-killarna som var det stora glädjeämnet.
Men återigen - vad är det som gör att övriga är så bleka?
FAKTA HOCKEYALLSVENSKAN
Almtuna-HV71 2-3
(0-0, 1-2, 1-1)
Första perioden: -
Andra perioden: 0-1 (2.19) Adam Hirsch (Nichlas Torp/Alexander Ytterell). 0-2 (3.26) Marcus Davidsson (Tommi Huhtala/Taylor Matson). 1-2 (9.34) Tobias Liljendahl (Georg Golovkovs/Oskar Asplund) spel fem mot fyra.
Tredje perioden: 2-2 (8.41) Hampus Harlestam (Johan Eriksson/Jesper Norbäck) spel fem mot fyra. 2-3 (14.24) Jesper Thörnberg (Adam Hirsch/Victor Sjöholm).
Skott: 28-30 (7-14, 10-12, 11-4)
Utvisningar, Almtuna: Oskar Asplund 2.
Utvisningar, HV71: Emil Andrae 2, Nichlas Torp 2, Marcus Davidsson 2.
Domare: Jimmy Dahlén och Filip Sandstedt
Publik: 600 i Uppsala Bilforum Arena
JP/JNYTTLIGAN
5 poäng: Adam Hirsch
4 poäng: Jesper Thörnberg
3 poäng: Taylor Matson
2 poäng: Tommi Huhtala
1 poäng: Pontus Netterberg
SÅ STARTADE HV71
Målvakter: Jonas Gunnarsson (Filip Larsson)
Förstafemman: Daniel Norbe, Chad Billins - Taylor Matson, Marcus Davidsson, Tommi Huhtala.
Andrafemman: Victor Sjöholm, Emil Andrae - Jonathan Davidsson, Tyler Vesel, Fredrik Forsberg.
Tredjefemman: Alexander Ytterell, Nichlas Torp - Pontus Netterberg, Adam Hirsch, Jesper Thörnberg.
Fjärdefemman: Marcus Karlström - Måns Lindbäck, Max Wennlund, Jesper Kokkonen.
Extraspelare: Jonathan Wikström.
DE SAKNADES I HV71
David Ullström (sjuk), Christoffer Törngren (sjuk), Simon Önerud (skadad), Zion Nybeck (skadad), Daniel Bertov (skadad)
mrnorrland skrev:Sir Ward skrev:mrnorrland skrev:ouf vi kommer få storstryk mot modo och björklöven.....
Kommer en tredje?
med detta hv spel komer vi få storstrykl mot modo o björklöven bara för jag älskar dig så mycket sir ward
mrnorrland skrev:Sir Ward skrev:mrnorrland skrev:ouf vi kommer få storstryk mot modo och björklöven.....
Kommer en tredje?
med detta hv spel komer vi få storstrykl mot modo o björklöven bara för jag älskar dig så mycket sir ward
och nej är ingen hv hatare bara förbannad att personer har förstört denna förening och inte gör något åt det utan bara bryr sig om sig själv och skiter man kör klubben i skiten. Visst om man ska blint älska och hylla klubben för allt de gör visst gör det du men de kommer jag aldrig göra
Sir Ward skrev:quote="mrnorrland"]Sir Ward skrev:mrnorrland skrev:ouf vi kommer få storstryk mot modo och björklöven.....[/quote
Kommer en tredje?
och nej är ingen hv hatare bara förbannad att personer har förstört denna förening och inte gör något åt det utan bara bryr sig om sig själv och skiter man kör klubben i skiten. Visst om man ska blint älska och hylla klubben för allt de gör visst gör det du men de kommer jag aldrig göra[/quote
Jag älskar Hv71 och följt föreningen slaviskt sedan mitten av 70-talet till skillnad mot dig.
Farzan skrev:Sir Ward skrev:
Det var ord och inga visor från JP! Annars brukar JP vara ganska milda i sin kritik mot HV, men här smällde Donald till ordentligt. Hoppas det ger effekt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster