Silly season 21/22: Spelardrömmar

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly season 21/22: Spelardrömmar

Inläggav jordfelsbrytare » 17 januari 2022, 09:55

lejacques skrev:
CaptainF8 skrev:HV har erbjudit Västervik Zion plus 100 K mot Myles Powell, innan Zion blev skadad, säger mrmadhawk i deras podd. VVIK sa nej tack.

Det är ju helt otroligt. En viss person lyckas inte med någonting.

Ja det är faktiskt anmärkningsvärt.
Det pratas om guld och gröna skogar och Hult har siktet inställt mot stjärnorna typ.
Det slutar med att det inte blir en bytesaffär med Västervik och att Hult behöver låna in J, Thörnberg och Hirsch.
Helt otroligt kasst.
jordfelsbrytare

Inläggav Zico » 17 januari 2022, 10:50

Jag skrev ju redan igår att jag trodde på en bytesaffär med Västervik och att Myles Powell möjligen kunde vara bytesobjektet mot Kokkonen eller Törngren. Nu var det uppenbart Zion Nybeck som var HVs erbjudande. Jag har väl aldrig sett storheten i Zion, men ändå ett stort misslyckande för den egna talangutvecklingen att kollra bort en ung spelare.

Jag skrev också för någon vecka sedan att strax före de 15 februari kommer Hult att landa två bröder Thörnberg och Axel Eidstedt från Dalen och det är allt. Kan väl bli Hirsch i stället för Martin då, men det är väl på den nivån Hult jobbar. Bra kämpat, Hult! Eller inte! Ta den vägen ut Hult :arrow: NU!
Zico

Inläggav jordfelsbrytare » 17 januari 2022, 10:54

Zico skrev:Jag skrev ju redan igår att jag trodde på en bytesaffär med Västervik och att Myles Powell möjligen kunde vara bytesobjektet mot Kokkonen eller Törngren. Nu var det uppenbart Zion Nybeck som var HVs erbjudande. Jag har väl aldrig sett storheten i Zion, men ändå ett stort misslyckande för den egna talangutvecklingen att kollra bort en ung spelare.

Jag skrev också för någon vecka sedan att strax före de 15 februari kommer Hult att landa två bröder Thörnberg och Axel Eidstedt från Dalen och det är allt. Kan väl bli Hirsch i stället för Martin då, men det är väl på den nivån Hult jobbar. Bra kämpat, Hult! Eller inte! Ta den vägen ut Hult :arrow: NU!

Ja du har vart väldigt träffsäker i dina spådomar :D
jordfelsbrytare

Inläggav Nutarviguld » 17 januari 2022, 11:04

Zico skrev:Jag skrev ju redan igår att jag trodde på en bytesaffär med Västervik och att Myles Powell möjligen kunde vara bytesobjektet mot Kokkonen eller Törngren. Nu var det uppenbart Zion Nybeck som var HVs erbjudande. Jag har väl aldrig sett storheten i Zion, men ändå ett stort misslyckande för den egna talangutvecklingen att kollra bort en ung spelare.

Vad gör han kvar i Hv fortfarande ? Jag fick upp mitt hopp med Wilander och gänget men det är ju samma skit som vanligt, förutom att man slipper Agnes idiotiska uttalanden då
Nutarviguld

Inläggav lejacques » 17 januari 2022, 11:25

Tror Herkie för en månad sedan, halvt på skämt, halvt på allvar, målade upp detta scenario. Dvs att allt slutar med att vi tar in lån från Dalen. Och det är sjukt. Hult är så jäkla lättläst vid det här laget.

Vad gäller Zion kan jag hålla med. Sanny är dock övertygad om att han legat på en poäng i match om han spelat för VVIK. Kanske. Men i HV har det inte lossnat.

Fan vad vi behöver in spelare. Dessvärre känns allt tröstlöst så länge vi har Hult vid rodret. Han klarar inte av att landa alla de stjärnspelare han siktat in sig på. Och nu fixar han inte ens att landa allsvenska spelare.

MÖRKRET.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 17 januari 2022, 11:33

Jag ar noll koll på den där Powell, men ni som har, hade det gjort så mycket skillnad att byta in honom? På numerären är det ett noll-summe-spel, dvs vi blir inte bredare. Ger han oss spets? Knappt en poäng per match just nu, enligt Sanny. Det är mer än Zion men hur mycket av det kommer från den roll han har just nu?

Jag vet att vi inte behöver spekulera i detta mer då det blev nej till förslaget, utan jag är mer ute efter om detta överhuvudtaget är den typ av business vi skall pyssla med? Jag är inte en sportchef, tur är väl det, men jag kan i min vildaste fantasi inte se att detta gjort så jävla stor skillnad i dagsläget.

Oron växer, det liknar förra året alldeles för mycket.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 17 januari 2022, 11:38

Du har en poäng. Zion ut – Powell in kanske inte gör någon skillnad?

Men säg Kokkonen ut och Powell in gör enooorm skillnad. Problemet är väl att Hult sitter på ett gäng rätt dyra underpresterande spelare som ingen vill ha. Äh. Jag vet inte. Hult har verkligen målat in sig i ett hörn. Tror dessvärre ingenting kommer bli bättre. Det är känslan just nu.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Zico » 17 januari 2022, 11:46

Eftersom man väljer att försöka byta bort Zion, kan det ju möjligtvis bero på att han redan skrivit på för en annan klubb? Växjö? Oavsett vilken liga vi spelar i nästa säsong, är jag rätt övertygad om att han inte kommer spela i HV.
Zico

Inläggav Henke67 » 17 januari 2022, 12:55

F-n vad jag längtar efter en "håll käften" backklippa. Jag blir mer och mer övertygad om att det är precis vad som behövs för att:
Ge målvakterna den trygghet som behövs för att höja dem över sin nuvarande nivå.
Få forwards att våga sticka på rätt spelvändningar utan att tveka.
Få forwards att åka de bågar/"lucköppningar" de tränar på att göra istället för att "Gå ner och hjälpa till" vilket inte öppnar för den som backen letar efter eller möjlighet för kollegan att åka in i anfallszon med pucken under kontroll och slippa dumpa vid tillfällen då ingen är beredd på att åka på dumpen...
Jag tror även att flera befintliga backar skulle kunna höja sig av att ha en "tryggare" partner. I senaste matchen föll ju tom Billins för frestelsen att göra för mycket själv... (Kanske många som tycker han inte visade tillräckligt att han ville, jag tyckte det såg ut som han ville för mycket)
Henke67

Inläggav frippe-borås » 17 januari 2022, 13:36

Förstärka med spelare från Västervik och Dalen!
Förstår nu varför Johan Hult är vår sportchef!
Undra om Wilander håller vad han lovat sig själv! För gå upp lär bli tufft!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Nutarviguld » 17 januari 2022, 13:59

Henke67 skrev:F-n vad jag längtar efter en "håll käften" backklippa. Jag blir mer och mer övertygad om att det är precis vad som behövs för att:
Ge målvakterna den trygghet som behövs för att höja dem över sin nuvarande nivå.
Få forwards att våga sticka på rätt spelvändningar utan att tveka.
Få forwards att åka de bågar/"lucköppningar" de tränar på att göra istället för att "Gå ner och hjälpa till" vilket inte öppnar för den som backen letar efter eller möjlighet för kollegan att åka in i anfallszon med pucken under kontroll och slippa dumpa vid tillfällen då ingen är beredd på att åka på dumpen...
Jag tror även att flera befintliga backar skulle kunna höja sig av att ha en "tryggare" partner. I senaste matchen föll ju tom Billins för frestelsen att göra för mycket själv... (Kanske många som tycker han inte visade tillräckligt att han ville, jag tyckte det såg ut som han ville för mycket)

Jag tror precis som du att det är en riktigt jävla bra back som laget behöver mest, defensiven fungerar inte så offensiven blir tvungen att hjälpa till för mycket så hela spelet blir haffsigt
Nutarviguld

Inläggav SEMPER FIDELIS » 17 januari 2022, 14:19

Det som alla skrev på skämt för ett tag sen börjar bli verklighet. Att allt slutar med förstärkningar ifrån Dalen.

Mitt hopp är snart ute med vår SC. Men som grodorna gör så får man leva på hoppet!
SEMPER FIDELIS

Inläggav lejacques » 17 januari 2022, 16:17

Vad vi vet ryktats in eller att Hult har hört sig för:
Lars Bryggman
André Petersson
Pontus Åberg
Lance Bouma
Filip Sandberg
Myles Powell

Vad vi fått:
Tomi Huhtala
Martin Thörnberg
Jesper Thörnberg
Adam Hirsch

Och Filip Larsson på lån till FBK.

Hult må ha gjort sig känd för sina svaga midseasons tidigare. Men just nu är han på väg att slå något nytt personligt bottenrekord. Och det i samband med föreningens viktigaste säsong någonsin. Läget känns verkligen nattsvart just nu.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 17 januari 2022, 16:27

lejacques skrev:Vad vi vet ryktats in eller att Hult har hört sig för:
Lars Bryggman
André Petersson
Pontus Åberg
Lance Bouma
Filip Sandberg
Myles Powell

Vad vi fått:
Tomi Huhtala
Martin Thörnberg
Jesper Thörnberg
Adam Hirsch

Och Filip Larsson på lån till FBK.

Hult må ha gjort sig känd för sina svaga midseasons tidigare. Men just nu är han på väg att slå något nytt personligt bottenrekord. Och det i samband med föreningens viktigaste säsong någonsin. Läget känns verkligen nattsvart just nu.

jag tycker han skall sprattla till likt han gjorde förra året, då i skräck, och bara hälla in folk och hoppas på det bästa.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Zico » 17 januari 2022, 18:23

Västervik tar in Sebastian Benker från Almtuna. Kan undra om Hult köpt loss Myles Powell nu då utan att skicka en spelare åt andra hållet. Men, nej.....Hults fiskevatten är väl typ en mil söder om Jönköping.
Zico

Inläggav Herkie82 » 17 januari 2022, 19:34

lejacques skrev:Tror Herkie för en månad sedan, halvt på skämt, halvt på allvar, målade upp detta scenario. Dvs att allt slutar med att vi tar in lån från Dalen. Och det är sjukt. Hult är så jäkla lättläst vid det här laget.

Vad gäller Zion kan jag hålla med. Sanny är dock övertygad om att han legat på en poäng i match om han spelat för VVIK. Kanske. Men i HV har det inte lossnat.

Fan vad vi behöver in spelare. Dessvärre känns allt tröstlöst så länge vi har Hult vid rodret. Han klarar inte av att landa alla de stjärnspelare han siktat in sig på. Och nu fixar han inte ens att landa allsvenska spelare.

MÖRKRET.

Jo jag har ett minne av det med. Jag är livrädd för att jag får rätt.

Fy fan vad HV ska vara tacksamma att de har Dalen. Dalen har ställt upp en hel del kan man ju lugnt säga. Tänk er själva att vi hade lånat ut Vesel och Forsberg några gånger lite då och då under säsongen. Folk hade varit skogstokiga.

Hatten av Dalen, jag hoppas HV ger er allt stöd och lite till för att ni skall vinna på detta samarbetet med.
Herkie82

Inläggav HV-supportern » 17 januari 2022, 20:44

Zico skrev:Eftersom man väljer att försöka byta bort Zion, kan det ju möjligtvis bero på att han redan skrivit på för en annan klubb? Växjö? Oavsett vilken liga vi spelar i nästa säsong, är jag rätt övertygad om att han inte kommer spela i HV.

Det är med stor sannolikhet Zion själv som vill bort. Han vill ha mer förtroende och speltid. Det har ryktats länge om att han är missnöjd med sin situation. Något han själv dementerar, men ingen rök utan eld. Ingen stor förlust enligt mig. Jag tycker inte han har imponerat alls i Allsvenskan.
HV-supportern

Inläggav shitkicker » 17 januari 2022, 21:07

HV-supportern skrev:
Zico skrev:Eftersom man väljer att försöka byta bort Zion, kan det ju möjligtvis bero på att han redan skrivit på för en annan klubb? Växjö? Oavsett vilken liga vi spelar i nästa säsong, är jag rätt övertygad om att han inte kommer spela i HV.

Det är med stor sannolikhet Zion själv som vill bort. Han vill ha mer förtroende och speltid. Det har ryktats länge om att han är missnöjd med sin situation. Något han själv dementerar, men ingen rök utan eld. Ingen stor förlust enligt mig. Jag tycker inte han har imponerat alls i Allsvenskan.

Det är möjligt att en spelare som Zion kan explodera i en annan förening, men jag ser det inte hända i HV. Även om han är ung så har han varit med ett tag och fått sina chanser, men inte lyckats ta steget. Som bäst har det väl gått vid utlåning till AIS? Tror inte att hans väg framåt ligger i HV. Varken för honom själv, eller för HV.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav karl120 » 17 januari 2022, 22:07

Thörna och Hirsch mot Zion och 100.000:-? :lol:
Användarvisningsbild
karl120

Inläggav Robert.76 » 17 januari 2022, 22:12

karl120 skrev:Thörna och Hirsch mot Zion och 100.000:-? :lol:

Skulle det förvåna någon?
Robert.76
Moderator

Inläggav lejacques » 17 januari 2022, 22:58

Okej. Hults ickeagerande har lätt mig hit. Trodde jag aldrig skulle skriva detta. Men vafan. Ska vi inte bara fråga Dalen om vi kan byta Hirsch och Lill-Thörna mot Kokkonen och Karlström/Bertov? Vi kanske skulle bli 0, 5 procent bättre. Men då händer ju iaf nåt.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav shitkicker » 17 januari 2022, 23:11

Frågan är vilka spelare man kan drömma om? Känslan är att HVs lagbygge är så ihåligt att det känns oerhört svårt att se vilken/vilka spelare som skulle kunna rädda detta? För det känns som att det det måste in så (för) många att det inte ens är realistiskt.

Utöver det så vet i fan om det är nyförvärv som kan få upp självförtroendet i den här gruppen. Risken är att det får rakt motsatt effekt. De som blir konkurrensutsatta genom ett eller ett par nyförvärv kanske bara går ner sig ännu mer och laget presterar ännu sämre än nu.

Nyförvärven skulle, precis som förra året, ha kommit tidigare då det stod klart vart det hela barkade. Och det var tydligt redan för två månader sen. Då fanns det tid och manöverutrymme. Nu gör det inte det. Jag ser faktiskt ingenting som räddar den här säsongen, förutom om de spelarna som ska leda laget vaknar upp imorgon som ur koma, och börjar spela som om det vore omgång 7 motsv.

Annars är det bara att börja titta på hur man ska omformarna laget till nästa säsong. Vissa kontrakt MÅSTE brytas t ex, samt att den här säsongen, precis som förra, visar på behovet av att kunna bygga laget rätt från början då man har tillgång till en levande, och inte som nu ”död”, marknad. Att bygga så jävla dåligt från början att man måste bygga om under säsong är ju knappast ett vinnande koncept! Spetsa under säsong - inte bygga om! Och detta kommer Hult aldrig att varken förstå eller kunna tillämpa.

Så min enda dröm just nu är att man skaffar en sportchef som förstår och kan tillämpa detta.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav frippe-borås » 18 januari 2022, 00:19

Tror vi kommer få se 3-4 nyförvärv! 2x Thörnberg och Hirsch samt eventuellt en Eidstedt!
Längre än till Dalen tar sig nog inte Hult! Pengarna finns men jobbet som krävs är inte Hult beredd att göra bevisligen.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav DocSeverinsen » 19 januari 2022, 11:04

Tror inte Dalen skulle släppa dessa fyra herrar, och tror nog Hult spänner bågen högre än så. Hoppas det i alla fall.
Hur som helst är det dags att agera nu
DocSeverinsen

Inläggav frippe-borås » 20 januari 2022, 17:08

Fan ta tillbaka honom och ge han ett fet klausul som innebär förlängt kontrakt och bättre kontrakt om han lyckas föra upp oss till SHL.
Matt Donovan är precis en sån ledande back vi saknar i år. Att respekt till Andréa och Billins med Matt är steget bättre.
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... tt-donovan

NHL drömmen lär vara körd och harva runt på en buss i den åldern kan väl inte vara så roligt.
Tror ni Hult har varit i kontakt med Matt? Tveksamt
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Legogubbe » 21 januari 2022, 10:01

frippe-borås skrev:Fan ta tillbaka honom och ge han ett fet klausul som innebär förlängt kontrakt och bättre kontrakt om han lyckas föra upp oss till SHL.
Matt Donovan är precis en sån ledande back vi saknar i år. Att respekt till Andréa och Billins med Matt är steget bättre.
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... tt-donovan

NHL drömmen lär vara körd och harva runt på en buss i den åldern kan väl inte vara så roligt.
Tror ni Hult har varit i kontakt med Matt? Tveksamt
Tror det blir buss i HV71 också men med något mindre avstånd :)
Legogubbe

Inläggav frippe-borås » 21 januari 2022, 21:44

En målvakt och en toppback tack!

Gunnar blandar och ger för att vara den målvakt som ska ta oss till SHL.
Många av backar visar gång på gång att de inte klarar av spelet i egen zon. Sätter varandra i skiten gång på gång. Någon måste tas in som kan avlasta Billins. Andrea är bra men ska göra det snygga hela tiden vilket straffat oss X antal ggr.

Tar gärna en Donovan som kan käka minuter.
Målvakt har jag tidigare önskat Söderström och håller fast vid honom.
Trivdes utmärkt i Hv71 skulle nog lyfta om han kom hem till sin trygga värld.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav 15:48 » 21 januari 2022, 23:23

Ge oss HJALMARSSON nu!! Tror ärligt att vi kunde haft både Hjalmar och André om vi haft en sportchef värd namnet… Spelarna har självklart en egen vilja men en skicklig sportchef hade löst det…
15:48

Inläggav didotto » 21 januari 2022, 23:36

15:48 skrev:Ge oss HJALMARSSON nu!! Tror ärligt att vi kunde haft både Hjalmar och André om vi haft en sportchef värd namnet… Spelarna har självklart en egen vilja men en skicklig sportchef hade löst det…

Hur då? Hjalmarsson har slutat och lever gott i USA. Petersson har lite högre ambitioner än att spela i allsvenskan. En forward av högsta europeisk klass ska spela i allsvenskan? Kom igen..
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav 15:48 » 21 januari 2022, 23:55

didotto skrev:
15:48 skrev:Ge oss HJALMARSSON nu!! Tror ärligt att vi kunde haft både Hjalmar och André om vi haft en sportchef värd namnet… Spelarna har självklart en egen vilja men en skicklig sportchef hade löst det…

Hur då? Hjalmarsson har slutat och lever gott i USA. Petersson har lite högre ambitioner än att spela i allsvenskan. En forward av högsta europeisk klass ska spela i allsvenskan? Kom igen..

Såklart! Men Hjalmarsson kunde levt gott i Sverige oxå. Och du vet säkert att det var självklart att han skulle bli kvar i USA? André var ju enligt många ett hett spår länge men du kanske har full insyn? Vilka bomber har Hult levererat? En bra sportchef överraskar positivt…
15:48

FöregåendeNästa

Återgå till HV71