Omgång 31: BIK Karlskoga - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 31: BIK Karlskoga - HV71

Inläggav Lakun » 12 januari 2022, 22:29

Bertov och torp får fan stå till svars för denna förlust. De spelade alltså i shl förra året. Håller ju för fan inte ens HA-KLASS.
Lakun

Inläggav mrnorrland » 12 januari 2022, 22:31

Lägg ner säsongen vill man inte spela lägg ner skiten o låt Hult styra sin korphockeydrömm. Ne game over
mrnorrland

Inläggav Zico » 12 januari 2022, 22:33

Efterlysning 1: Ett eget spel
Efterlysning 2: Liiite jävlar anamma
Efterlysning 3: Ett fungerande pp
Efterlysning 4: Klokhet, smartness och ödmjukhet
Efterlysning 5: Glädje
Efterlysning 6: En målvakt, två backar och två forwards
Efterlysning 7: EN SPORTCHEF

Alltså, jag blir så helvetes less på detta "übermesiga lag" som ändå är laget i mitt hjärta.
Zico

Inläggav lejacques » 12 januari 2022, 22:34

Zico skrev:Efterlysning 1: Ett eget spel

Alltså, jag blir så helvetes less på detta "übermesiga lag" som ändå är laget i mitt hjärta.

Tror du måste sätta efterlysning 7 som etta. Ja, förutsatt att du vill att vi får det andra du efterlyser.

MÖRKRET.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Bluebulls75 » 12 januari 2022, 22:35

"Alla ska med"

Stäng ner säsongen!!
Bluebulls75

Inläggav Robert.76 » 12 januari 2022, 22:36

Ja den där glädjen några kände i början av säsongen...den har med rätta ersatts av något annat.
Robert.76
Moderator

Inläggav Pg79an » 12 januari 2022, 22:37

Finner inga ord…..
Pg79an

Inläggav shitkicker » 12 januari 2022, 22:39

lejacques skrev:Anar jag en viss uppgivenhet i Tommys ögon. Allt hänger ju på att spelarna håller sig 100 procent friska och skadefria och så går Zion sönder direkt. För Tommys del har han nog också, kanske, insett att han inte kommer få någon som helst stöttning uppifrån.

Förlorade HV säsongen redan när Wilander och styrelsen vägrade agera när de tillträdde i somras?

Jag förstår om Tommy är uppgiven. Han når ju uppenbarligen inte fram till spelarna. Sättet han vill att HV ska spela på spelar de rakt omvänt mot. Få spelare spelar med nån form av stolthet och hjärta, vilket är den andra stora saken i vad som är viktigt i Tommys hockeyfilosofi.

Så spelarna kan uppenbarligen inte ta till sig Tommys filosofi. Då blir han väl uppgiven, antar jag.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav shitkicker » 12 januari 2022, 22:42

Zico skrev:Efterlysning 1: Ett eget spel

Punkt nr 5 är intressant. Spelglädje har jag inte sett sen omgång 12 typ. Ingen ser glad ut längre. Snarare oengagerade. Inte krampaktiga och stressade. Oengagerade. Likgiltiga. Hultkaraktär.
shitkicker
Moderator

Inläggav matsqq » 12 januari 2022, 22:42

Junior skrev:Vad engagerad Netterberg ser ut i den situationen.

Inte så att det är hans mål direkt. Men hans agerande speglar väl HV ganska bra, tyvärr.

Ja, just i den situationen såg det inte direkt ut som desperation - att det låg en fri puck framför egen målvakt ...

Kanske får se om den sekvensen, men jag fick samma första intryck att det såg illa ut ...

Inte någon av Filip Larssons bästa matcher heller mellan stolparna ...

Såg en glimt av vad Ullström kan vilket var det enda positiva jag tar med mig ...

Slarv och håglöst i 58 minuter, sen kan man inte rädda upp det sista 2 minuterna vilket kanske var planen ... :?
matsqq

Inläggav Bluebulls75 » 12 januari 2022, 22:43

Laget måste ju ha ett schizofreniskt beteende, så som man spelar denna match och inte bara denna matchen, minst en tredjedel av alla matcher har det sett ut så här!
Makalöst.... Vilken medicin biter på detta?
Bluebulls75

Inläggav Zico » 12 januari 2022, 22:45

Lakun skrev:Bertov och torp får fan stå till svars för denna förlust. De spelade alltså i shl förra året. Håller ju för fan inte ens HA-KLASS.

Det är många fler som inte gör. Det är många som ska stå till svars för detta. Nu ska man väl inte hänga ut Ullström efter så lång frånvaro, men.....han stod för upprinnelsen till BIKs andra mål (sidledspass precis innanför offensiv blå och så en kontring). Utvisad vid BIKs tredje mål. Stod för upprinnelsen till fjärde målet också (mesigt sidledspass i mittzonen och så kontring)

De här huvudlösa sidledspassningarna vid linjerna är totalt livsfarliga och som de flesta HV-spelarna verkar praktisera. Ser inte tränarna detta och läxar upp spelarna?
Zico

Inläggav lejacques » 12 januari 2022, 22:47

Bluebulls75 skrev:Laget måste ju ha ett schizofreniskt beteende, så som man spelar denna match och inte bara denna matchen, minst en tredjedel av alla matcher har det sett ut så här!

Värva, värva, värva. Och sen lite sparka, sparka, sparka på det. Det är nog det enda som biter. Jag menar. Tillåts spelare åka runt och underprestera och vara allmänt usla så blir det ju så här. Kravställningen blir lika med noll.

Och så har det tyvärr varit under alla år med Hult som sportchef. Noll kravställnkng. På så sätt måste HV-spelare vara ett av arbetsmarknadens säkraste jobb. Så fort du skrivit på kontraktet kan du prestera egentligen hur du vill. Pengarna kommer ändå in på kontot i slutet av månaden.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Andersson711 » 12 januari 2022, 22:48

Det som provocerar mig absolut allra mest är att det fortfarande finns supportrar som försvarar de ansvariga för att det ser ut såhär.

Ja, man kan glädjas över att vi fortfarande leder serien men.. det finns absolut 0 marginaler.
Vi är typ 2 märkliga sargstudsar bättre än Modo.
Med tanke på svansföringen HV71 klev in i serien med är det fanimig beklämmande.
Andersson711
Moderator

Inläggav Nick » 12 januari 2022, 22:52

Lakun skrev:
Nick skrev:Vem i helvete har satt ihop Bertov och Torp? Den personen skall avgå direkt!!

Stille. Torp tycker jag vart hvs sämsta back i denna upplaga av hv. Otroligt dålig i egen zon, svag på rören och extremt oteknisk.

Men varför värvades karln från första början? Är de någon härinne som kan förklara de? Vad såg/ser dom hos Torp? Jag fattar iallafall inte.
Nick

Inläggav shitkicker » 12 januari 2022, 22:52

lejacques skrev:
Bluebulls75 skrev:Laget måste ju ha ett schizofreniskt beteende, så som man spelar denna match och inte bara denna matchen, minst en tredjedel av alla matcher har det sett ut så här!

Värva, värva, värva. Och sen lite sparka, sparka, sparka på det. Det är nog det enda som biter. Jag menar. Tillåts spelare åka runt och underprestera och vara allmänt usla så blir det ju så här. Kravställningen blir lika med noll.

Och så har det tyvärr varit under alla år med Hult som sportchef. Noll kravställnkng. På så sätt måste HV-spelare vara ett av arbetsmarknadens säkraste jobb. Så fort du skrivit på kontraktet kan du prestera egentligen hur du vill. Pengarna kommer ändå in på kontot i slutet av månaden.

Vilka förutom Kokkonen vill du sparka?
shitkicker
Moderator

Inläggav Bluebulls75 » 12 januari 2022, 22:54

lejacques skrev:

+++++
Löneavdrag och dumstrutar
Bluebulls75

Inläggav 15:48 » 12 januari 2022, 22:57

Man kanske ska spara det där fantastiska/intensiva man gjort på träning det senaste till matcherna istället?
”Det går inte åka omkring o fylla år om du vill vinna. Du måste käka puck!”
15:48

Inläggav Bluebulls75 » 12 januari 2022, 23:00

Zico skrev:
Lakun skrev:Bertov och torp får fan stå till svars för denna förlust. De spelade alltså i shl förra året. Håller ju för fan inte ens HA-KLASS.

Det är många fler som inte gör. Det är många som ska stå till svars för detta. Nu ska man väl inte hänga ut Ullström efter så lång frånvaro, men.....han stod för upprinnelsen till BIKs andra mål (sidledspass precis innanför offensiv blå och så en kontring). Utvisad vid BIKs tredje mål. Stod för upprinnelsen till fjärde målet också (mesigt sidledspass i mittzonen och så kontring)

De här huvudlösa sidledspassningarna vid linjerna är totalt livsfarliga och som de flesta HV-spelarna verkar praktisera. Ser inte tränarna detta och läxar upp spelarna?

Då har ju Ullström redan kommit in i Hvs spelsystem, det gick fort att lära sig :lol:
Bluebulls75

Inläggav lejacques » 12 januari 2022, 23:00

shitkicker skrev:
lejacques skrev:

Vilka förutom Kokkonen vill du sparka?

Kokkonen så vi frigör utrymme för en ny forward.helst vill jag ha två nya.

Sen sparka Karlström. Tycker han inte varit fullt så usel. Men Hults tidiga värvning har verkligen inte kommit upp i den nivå som Hult trodde.

Sen är jag lite sugen på att ge Bertov foten. Då har vi utrymme för två backvärvningar.

Sen börjar även jag känna att en ny målvakt bör komma in. Tycker väl vare sig Gunnarsson eller Larsson är skitdåliga. Men skulle man nu i en drömvärld hitta en given etta så har jag nog hellre Gunnarsson som backup.

Så det blir väl en fyra-fem sparkningar då och så 4-5 spelare in som är tillräckligt bra för att sänka ned resterande spelare ett steg i hierarkin.

Inser naturligtvis att det inte är möjligt så här nära inpå deadline. Men hade Hult faktiskt gjort något från start så hade vi nog kunnat slippa vissa problem som är otäckt märkbara så här nära inpå mars.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Andersson711 » 12 januari 2022, 23:13

Bland forwards ser jag gärna att vi släpper Kokkonen och Wennlund.
Nu saknas ju även Zion för resten av säsongen.

Bland backarna ser jag gärna att man släpper Karlström och Bertov.
Älskar människan Torp men ja.. han får stanna då jag tror han är av stor betydelse i omklädningsrummet men vill se minimalt med istid för honom.

Bland målvakterna är det fritt val men man bör släppa en av de 2 och försöka locka till sig någon bättre.
Gunnar ligger väl närmast till hands att få stanna som 2a då Larsson ändå bara är inlånad.
Andersson711
Moderator

Inläggav 15:48 » 12 januari 2022, 23:17

Det är spelare som Henrik Björklund vi skulle ha. Där snackar vi klasslirare på Allsvensk nivå. Levererar varje match.

Trade: Thermell+Kokkonen mot Björklund. ;)
Senast redigerad av 15:48 12 januari 2022, 23:23, redigerad totalt 1 gång.
15:48

Inläggav janne5 » 12 januari 2022, 23:21

Lägg ner hela skiten. Förstår inte att sponsorer vill förknippas med det här skit laget.
janne5

Inläggav Diabolics » 12 januari 2022, 23:26

15:48 skrev:Det är spelare som Henrik Björklund vi skulle ha. Där snackar vi klasslirare på Allsvensk nivå. Levererar varje match.

Trade: Thermell+Kokkonen+Hult+Bertov+karlström mot Björklund
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav frippe-borås » 12 januari 2022, 23:27

15:48 skrev:Det är spelare som Henrik Björklund vi skulle ha. Där snackar vi klasslirare på Allsvensk nivå. Levererar varje match.

BIK farligaste spelare släpper man helt ren framför Larsson 2ggr. 2mål och där snackar vi klass i Allsvenskt mått. Vi har återigen för många spelare som är bra på att brunka sådär lagom mycket men har desto svårare att producera.

Kokkonen, Thörngren, Wennlund, Davidssonx2, Nybeck, Huthala och Strömbeck.
Typ 2 1/2 kedja som stampar! Lägg till backar som ställer till den i egen zon.
SHL på detta vetifan!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Nick » 12 januari 2022, 23:45

Diabolics skrev:

Om dom så fick hela laget hade dom inte gått med på de.

Trade: Thermell+Kokkonen+Hult+Bertov+karlström mot Björklund
Nick

Inläggav Sir Ward » 13 januari 2022, 00:51

Carl Ljungquist JP
Krävs betydligt mer än så – där har HV71 något att fundera över.
Första HV-matchen under 2022. Toppmöte med BIK Karlskoga, flera spelare tillbaka i speldugligt skick och stjärnvärvningen David Ullström gjorde säsongsdebut.

Ja, det var mycket som på förhand var upplagt för en riktigt festlig tillställning för HV71. Men hockeyallsvenskans tabelletta, som förra veckan fick stänga ned verksamheten under några dagar på grund av ett covidutbrott i truppen, fick knappast någon flygande start på det nya året.

Det fick däremot hemmalaget BIK Karlskoga, som direkt från start spelade inspirerat, aggressivt och med hög intensitet.
Rutinerade Mikael Eriksson satte dit 1–0, minst lika rutinerade Henrik Björklund sköt 2–0 (hans 400:e grundseriepoäng i hockeyallsvenskan) och ett trevande HV71 åkte därmed på en mardrömsstart.
Jesper Kokkonen, med ett förflutet i Karlskoga, snärtade in pucken via ett distinkt backhandavslut och såg åtminstone till att bortalaget inte låg under med mer än ett mål inför den andra perioden i intima Nobelhallen. En hall som förmodligen hade kokat om det inte hade varit för rådande omständigheter med nya covidåtgärder, som exempelvis publikrestriktioner på svenska idrottsarenor.

Vad än HV-lägret diskuterade under den första pausvilan, så måste det ha varit någonting vettigt. För det vitklädda bortalaget vaknade till rejält under den andra perioden, höjde intensiteten både ett och två snäpp, lyckades skapa några längre anfall – och vände på steken efter mål av Jonathan Wikström och poängmaskinen Fredrik Forsberg.
En stark vändning av ett lag som i ärlighetens namn såg ganska sömnigt ut under de första 20 minuterna av den heta toppstriden.
Men scenförändringen i den andra perioden skulle visa sig vara något tillfälligt. För i den tredje var det åter igen BIK som stod för tempohöjningen, för trycket framåt och för chanserna.

Som så många gånger förr under säsongen 2021/2022 trycktes HV71 tillbaka i egen zon – och när så blir fallet är det inte sällan som HV-försvaret gör det både svårt och omständligt för sig själva.
Svaga passningar ut ur egen zon, mindre väl avvägda och långsamma beslut med pucken och plötsligt kan motståndarna skapa en mängd chanser. Där har HV71 verkligen någonting att fundera över och jobba med om det ska bli ett lyckat slutspel till våren.

Till slut small det, inte helt oväntat, bakom Filip Larsson i den tredje perioden – två gånger om dessutom. BIK Karlskoga återtog ledningen och den här gången släppte man den inte.

Ska det blir poäng borta mot tunga BIK Karlskoga krävs så klart betydligt mer än en bra period. HV71 kom inte upp i nivå under varken den första eller tredje perioden. Gör man inte det blir det helt enkelt noll poäng i Nobelhallen.

Den stora HV-snackisen inför mötet med BIK Karlskoga var så klart David Ullströms comeback. Den HV-fostrade och tungt meriterade 32-åringen är på hockeyallsvensk nivå en storstjärna och efter en lång rehabilitering efter en omfattande höftoperation i våras var han på onsdagen åter i hetluften.
Ullström, som oftast har spelat center under sin karriär, matchades den här gången som ytterforward i en kedja med Taylor Matson och Pontus Netterberg och han var till stora delar – inte minst med tanke på att det var nio månader han senast hade spelat en hockeymatch – okej i sin säsongsdebut.

Men det syntes stundtals att han förmodligen behöver ytterligare några matcher på sig innan han är i fullt gott slag och i den tredje perioden åkte han på en trippingutvisning, som blev minst sagt kostsam då BIK sköt 3–3 i det efterföljande powerplayspelet.
Men i grunden är David Ullström en klasspelare och får han nu bara hålla sig hel och fräsch hela vägen fram till slutspelet är jag helt säker på att han kommer att bli en viktig kugge för detta SHL-jagande HV-lag.

FAKTA: BIK Karlskoga–HV71 4–3 (2–1, 0–2, 2–0)
Första perioden: 1–0 (8.36) Mikael Eriksson (Sebastian Fakt, Albert Lyckåsen), 2–0 (16.36) Henrik Björklund (David Lindquist), 2–1 (17.35) Jesper Kokkonen (Måns Lindbäck).
Andra perioden: 2–2 (4.58) Jonathan Wikström (Marcus Davidsson, Nichlas Torp), 2–3 (9.55) Fredrik Forsberg (Nichlas Torp, Emil Andrae).
Tredje perioden: 3–3 (9.55) Henrik Björklund (David Lilja, David Lindquist), spel fem mot fyra, 4–3 (11.30) Henrik Larsson (Juliuz Persson, Viktor Lennartsson),
Utvisningsminuter, BIK: 4x2 min, HV71: 3x2 min.
Skott: 35–29 (14–6, 8–17, 13–6).
Domare: Johan Wedin och Alexander Österberg.
Publik: 1 102.

Så startade HV71:
Målvakter:
39 Filip Larsson-(37 Jonas Gunnarsson).
Backar:
23 Daniel Norbe-41 Chad Billins.
4 Emil Andrae-5 Victor Sjöholm.
3 Daniel Bertov-38 Nichlas Torp.
8 Alexander Ytterell.
Kedjor:
61 Tommi Huhtala-71 Tyler Vesel-56 Fredrik Forsberg.
19 David Ullström-9 Taylor Matson-92 Pontus Netterberg.
18 Zion Nybeck-70 Marcus Davidsson-72 Jonathan Davidsson.
88 Jesper Kokkonen-17 Max Wennlund-33 Måns Lindbäck.
29 Jonathan Wikström.

JP/Jnytt-femman:
5 poäng: Marcus Davidsson.
4 poäng: Jonathan Wikström.
3 poäng: Emil Andrae.
2 poäng: Daniel Norbe.
1 poäng: Jonathan Davidsson.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna