Omgång 17: HV71 - AIK

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 17: HV71 - AIK

Inläggav Guld » 20 november 2021, 22:04

Jag är faktiskt beredd att hålla med, men jag tror samtidigt detta är glömt överallt utom på detta forumet.
Jag hörde inte orden, såg bara ett lag som hade kul och firade.

Tycker däremot det är värre om/att klacken sjunger hata-grejer. Det är verkligen inte snyggt.
Guld

Inläggav Diabolics » 20 november 2021, 22:19

Klacken körde den, eller variationer på den ramsan mest hela tiden i fredags. Kändes en bit trött.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lego_mannen » 20 november 2021, 23:01

Diabolics skrev:Klacken körde den, eller variationer på den ramsan mest hela tiden i fredags. Kändes en bit trött.

Vi körde "Vi hatar gnaget" precis efter fighten, annars var det inte så mycket hat...
lego_mannen

Inläggav Quila » 21 november 2021, 00:12

Man har pratat med Kokkonen och hela laget om det som sjöngs, så nu vet alla vad som gäller. Detta ska man vara högst införstådd med dagen då man får äran att representera HV71. Han är ju för fasen proffs, lever på hockey och då kan man även ställa motkrav som att uppföra sig korrekt. Tydligen har en av våra storsponsorer reagerat kraftigt mot hatsången. Med all rätt. Men detta har vi inte råd med.

Att en sådan här sak händer är så jävla onödigt. Oprofessionellt deluxe av Kokkonen och håller med Lejacques om att knappt något går hans väg. Blir mäkta irriterad över detta, för det är precis sådant här (som vissa bagatelliserar) som skadar vårt anseende och varumärke. Viktigt att man tydligt markerar här.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Kamy » 21 november 2021, 00:24

Quila skrev:Man har pratat med Kokkonen och hela laget om det som sjöngs, så nu vet alla vad som gäller. Detta ska man vara högst införstådd med dagen då man får äran att representera HV71. Han är ju för fasen proffs, lever på hockey och då kan man även ställa motkrav som att uppföra sig korrekt. Tydligen har en av våra storsponsorer reagerat kraftigt mot hatsången. Med all rätt. Men detta har vi inte råd med.

Att en sådan här sak händer är så jävla onödigt. Oprofessionellt deluxe av Kokkonen och håller med Lejacques om att knappt något går hans väg. Blir mäkta irriterad över detta, för det är precis sådant här (som vissa bagatelliserar) som skadar vårt anseende och varumärke. Viktigt att man tydligt markerar här.

+1

Så onödigt och meningslöst.
Kamy

Inläggav Pawhlen » 21 november 2021, 00:29

Kamy skrev:
Quila skrev:Man har pratat med Kokkonen och hela laget om det som sjöngs, så nu vet alla vad som gäller. Detta ska man vara högst införstådd med dagen då man får äran att representera HV71. Han är ju för fasen proffs, lever på hockey och då kan man även ställa motkrav som att uppföra sig korrekt. Tydligen har en av våra storsponsorer reagerat kraftigt mot hatsången. Med all rätt. Men detta har vi inte råd med.

+1

Så onödigt och meningslöst.

Ännu viktigare nu i det läge man befinner sig i sportsligt dessutom (om vi ska se det ur det perspektivet) för såna här saker kan resultera i onödigt energiläckage och det är det sista man vill ha.
Pawhlen

Inläggav Diabolics » 21 november 2021, 11:09

lego_mannen skrev:
Diabolics skrev:Klacken körde den, eller variationer på den ramsan mest hela tiden i fredags. Kändes en bit trött.

Vi körde "Vi hatar gnaget" precis efter fighten, annars var det inte så mycket hat...

Ja, och just då var den berättigad och jag stämde gladeligen i vid det tillfället :lol:

Men den som sjöngs i omklädningsrummet rullade under matchen oxå. Det jag ville säga var att det som sjöngs i omklädningsrummet troligen var en reaktion på det. Jag är inte speciellt upprörd i sak om fansen ibland sjunger liknande saker, men det som är trött är att det skulle vara något speciellt att sjunga om just AIK. Det var länge sedan de var värda någon speciell uppmärksamhet. Så tänker jag.

Att laget sjunger samma sak är inte OK.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav dekman » 21 november 2021, 11:54

Moralpaniken är stark här. Otroligt harmlöst. Enda jag sett som varit upprörda, ja förutom här då, här en del AIK-supportrar som ser det som bevis för att HV är "inavlade bönder".
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav lejacques » 21 november 2021, 11:56

Moralpanik, PK. Kalla det vad du vill. Handlar om ett större sammanhang.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Weirdo » 21 november 2021, 12:13

https://twitter.com/Rosenrasande/status ... 62465?s=20
Känslor hör till sporten, sluta vara så bajsnödiga
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav dekman » 21 november 2021, 12:22

Tog bort en massa tjafsande mellan mig och Lejaques som inte tillförde tråden ett skit.

Men ja, känslor hör till sporten...
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Klabbe » 21 november 2021, 12:47

Tycker Kokkonens ramsa är så sjukt fånig och meningslös. Som Diabolics skriver, varför ens ge AIK den uppmärksamheten? Finns väl ingen speciell rivalitet mellan HV och AIK? Varför ens bjuda AIK på den tändvätskan inför ett ev möte i kvarten?
Klabbe

Inläggav Zico » 21 november 2021, 13:35

Klabbe skrev:Tycker Kokkonens ramsa är så sjukt fånig och meningslös. Som Diabolics skriver, varför ens ge AIK den uppmärksamheten? Finns väl ingen speciell rivalitet mellan HV och AIK? Varför ens bjuda AIK på den tändvätskan inför ett ev möte i kvarten?

AIK kan säkert bli en dark horse i ett slutspel, så tändvätska eller inte..... jag tror inte HV väljer AIK i kvarten.
Zico

Inläggav Klabbe » 21 november 2021, 14:48

Zico skrev:
Klabbe skrev:Tycker Kokkonens ramsa är så sjukt fånig och meningslös. Som Diabolics skriver, varför ens ge AIK den uppmärksamheten? Finns väl ingen speciell rivalitet mellan HV och AIK? Varför ens bjuda AIK på den tändvätskan inför ett ev möte i kvarten?

AIK kan säkert bli en dark horse i ett slutspel, så tändvätska eller inte..... jag tror inte HV väljer AIK i kvarten.

Just ja, i HA väljer man motståndare i kvarten. Hade jag glömt.
Klabbe

Inläggav Junior » 21 november 2021, 15:12

dekman skrev:Moralpaniken är stark här. Otroligt harmlöst. Enda jag sett som varit upprörda, ja förutom här då, här en del AIK-supportrar som ser det som bevis för att HV är "inavlade bönder".

+1

Ser faktiskt ingen koppling alls mellan detta och de problemen som nyligen kommit upp till ytan.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav BlackIce » 21 november 2021, 22:01

Robert.76 skrev:
BlackIce skrev:De sjöng och hade kul med glimten i ögat.
Give them some slack.

Så vad som helst går bra att sjunga, bara man har skoj och har glimten i ögat?

Nej, men "hata, hata AIK" till skratt fungerar. Hade varit en helt annan sak om det hade varit på allvar och de varit förbannade som en klack.

Har någon spelare eller ledare från AIK eller någon krönikör / hockeyexpert (utanför detta forum) kommenterat eller skrivit om det?
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Robert.76 » 22 november 2021, 19:18

BlackIce skrev:
Robert.76 skrev:
BlackIce skrev:De sjöng och hade kul med glimten i ögat.
Give them some slack.

Så vad som helst går bra att sjunga, bara man har skoj och har glimten i ögat?

Nej, men "hata, hata AIK" till skratt fungerar. Hade varit en helt annan sak om det hade varit på allvar och de varit förbannade som en klack.

Har någon spelare eller ledare från AIK eller någon krönikör / hockeyexpert (utanför detta forum) kommenterat eller skrivit om det?

Om du läser några rader ovan så har sponsorer reagerat, så alla tycker tydligen inte att det fungerade så bra, om Kokkonen sedan haft samtal om det inträffade så kanske det inte var det smartaste han hävt ur sig.
Robert.76
Moderator

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna