Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
FirstSwitch skrev:Kul att han stannar, hoppas han får en större offensivare roll i HA.
Pawhlen skrev:Då kan han dra redan nu, ska vi gå upp behöver vi spelare som VILL hjälpa oss upp
Intressant förresten att Real Plast inte kan utbilda egna spelare utan måste ta andra lags juniorspelare, bekräftar ju bara plasten ännu mer
Hannes skrev:Pawhlen skrev:Då kan han dra redan nu, ska vi gå upp behöver vi spelare som VILL hjälpa oss upp
Intressant förresten att Real Plast inte kan utbilda egna spelare utan måste ta andra lags juniorspelare, bekräftar ju bara plasten ännu mer
Håller med där. Zion är en väldigt talangfull spelare, men det handlar inte primärt om att utbilda dem i a-laget. Samtidigt är det så att han inte har fått spela, stor del av tiden har han fått spela med bröderna Davidsson, som ändå presterar okej i ligan. Det är väl att han inte fått tid i PP som sticker i ögonen för honom, hans agent och NHL.
Men samtidigt; vi spelar inte för Zion, han ska spela för att laget ska ta sig tillbaka och inget annat.
magnus b skrev:Kom igen, Zion är en supertalang. Han har offensiva egenskaper som bara Foppa, Vesel och Ulla har i dagens trupp. Totalt fel av S&S att spela båda Davidssonbröderna i PP istället för honom. Man ska inte spela juniorer bara för att utveckla dem. Men har man talanger som Andrae och Nybeck så måste de spelas i rätt lägen, då uppsidan är enorm. Bryggman t ex ligger på en enormt mycket lägre skills nivå än vad Nybeck. Så att släppa Nybeck och ta Bryggman… då kan man lika gärna lägga ner verksamheten.
magnus b skrev:Kom igen, Zion är en supertalang. Han har offensiva egenskaper som bara Foppa, Vesel och Ulla har i dagens trupp. Totalt fel av S&S att spela båda Davidssonbröderna i PP istället för honom. Man ska inte spela juniorer bara för att utveckla dem. Men har man talanger som Andrae och Nybeck så måste de spelas i rätt lägen, då uppsidan är enorm. Bryggman t ex ligger på en enormt mycket lägre skills nivå än vad Nybeck. Så att släppa Nybeck och ta Bryggman… då kan man lika gärna lägga ner verksamheten.
Hannes skrev:magnus b skrev:Kom igen, Zion är en supertalang. Han har offensiva egenskaper som bara Foppa, Vesel och Ulla har i dagens trupp. Totalt fel av S&S att spela båda Davidssonbröderna i PP istället för honom. Man ska inte spela juniorer bara för att utveckla dem. Men har man talanger som Andrae och Nybeck så måste de spelas i rätt lägen, då uppsidan är enorm. Bryggman t ex ligger på en enormt mycket lägre skills nivå än vad Nybeck. Så att släppa Nybeck och ta Bryggman… då kan man lika gärna lägga ner verksamheten.
Ja, det är han. Jag säger inget annat. Och jag tycker också att han skulle fått mer chanser i PP. Men prio ett är oavsett att vi vinner och tar oss vidare.
Jag blir bara så ruskigt trött på de yngre förmågornas tålamod som är så lågt. Han är 19 år och det är inte kört för honom för han inte spelat PP jättemycket i år. Och karriärer går inte åt helvete på grund av det om man är en stor talang.
Fylke74 skrev:Zion uppvaktas alltså av Växjö och intresset verkar ömsesidigt.
Naturligtvis tråkigt men håller med om det någon skrev på twitter, Vill man inte spela i HV så ska man inte spela i HV.
Crille skrev:Jag hade önskat att Zion skulle kunnat axla ett större ansvar i år. Att han skulle kunna dominera på allsvensk nivå. Tyvärr är han ännu inte riktigt där, men det är ju överhuvudtaget ingen diskussion om att killen hör hemma i HV just nu. Vi har på totalen en fin offensiv där flera spelare som har uppfostrats i vår arena valt att stanna kvar i klubben trots lockrop från bättre ligor. Är det inte det alla gapat och skrikit om, att det är hjärtat som saknats? Nu vill ni alltså skicka iväg en potentiell storspelare för att hämta hem en överbliven Malmösnubbe och röra runt i gruppen? Jag tror hårt på Nybeck. Behåll, och ge gärna ett lite större ansvar. En nobrainer i min bok!
Highlander skrev:Blir svårt läge hur man än gör.
- är det hållbart att behålla någon som inte vill?
- är det taktik från Zion för att sätta press på lagledning om annan roll? Ska man i så falla gå med på det? Vilka signaler sänder det?
- Vilka andra spelare kan få liknande anbud från andra klubbar?
Brukar shl göra såhär? Har hv tidigare "snott" någon från lägre division under pågående seriespel och kontrakt?
Förvirrat inlägg. Men jag grubblar...
Hannes skrev:Highlander skrev:Blir svårt läge hur man än gör.
- är det hållbart att behålla någon som inte vill?
- är det taktik från Zion för att sätta press på lagledning om annan roll? Ska man i så falla gå med på det? Vilka signaler sänder det?
- Vilka andra spelare kan få liknande anbud från andra klubbar?
Brukar shl göra såhär? Har hv tidigare "snott" någon från lägre division under pågående seriespel och kontrakt?
Förvirrat inlägg. Men jag grubblar...
Vill Lakers ha honom får de också betala. Han har kontrakt med HV och inte med Carolina, som kan domdera rakt av hur och var han ska spela.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst