Tråden om #18 Zion Nybeck

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Tråden om #63 Zion Nybeck

Inläggav Diabolics » 29 maj 2020, 15:33

Läge att ha en tråd om denna unge herre.

Oxå läge att signa upp för en gratisvecka på The Athletic och läsa en JÄTTE-lång analys av Zion och hans styrkor:

LÄS!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Re: Tråden om #63 Zion Nybeck

Inläggav mrnorrland » 20 oktober 2020, 12:34

Nån som vet och vart zion ska gå? Utlåning? Elr lämna trots nytt kontrakt?
mrnorrland

Inläggav BlackIce » 2 februari 2021, 13:14

Zion har sett riktigt bra ut de senaste matcherna!
Vårdar och håller i puck. Slår fler bra öppnande passningar. Mycket kul att se!
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Diabolics » 24 april 2021, 10:49

Zion kommer må bra av HA!!!!!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav FirstSwitch » 9 maj 2021, 14:44

Kul att han stannar, hoppas han får en större offensivare roll i HA.
FirstSwitch

Inläggav Dovahkiin » 9 maj 2021, 15:43

FirstSwitch skrev:Kul att han stannar, hoppas han får en större offensivare roll i HA.

100% att han får det tror inte han stannat annars. Han ska utvecklas och då måste han få mkt istid.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Joachim943 » 24 maj 2021, 13:54

Befriande att se en spelare gå från högt nummer till lågt. Som Zion enligt truppen på hemsidan. Han ska nämligen spela i tröjnummer 18.
Användarvisningsbild
Joachim943

Tråden om #18 Zion Nybeck

Inläggav Diabolics » 24 maj 2021, 14:22

mycket tröjnummerändringar nu, men det är snyggt.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Re: Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Inläggav Hannes » 16 november 2021, 16:36

Växjö intresserade av Zion enligt SMP.
Användarvisningsbild
Hannes

Inläggav Pawhlen » 16 november 2021, 16:39

Då kan han dra redan nu om intresset är ömsesidigt, ska vi gå upp behöver vi spelare som VILL hjälpa oss upp och inte har tankarna på annat håll redan.

Intressant förresten att Real Plast inte kan utbilda egna spelare utan måste ta andra lags juniorspelare, bekräftar ju bara plasten ännu mer
Pawhlen

Inläggav Hannes » 16 november 2021, 16:42

Pawhlen skrev:Då kan han dra redan nu, ska vi gå upp behöver vi spelare som VILL hjälpa oss upp

Intressant förresten att Real Plast inte kan utbilda egna spelare utan måste ta andra lags juniorspelare, bekräftar ju bara plasten ännu mer

Håller med där. Zion är en väldigt talangfull spelare, men det handlar inte primärt om att utbilda dem i a-laget just för tillfället. Samtidigt är det så att han inte har fått spela, stor del av tiden har han fått spela med bröderna Davidsson, som ändå presterar okej i ligan. Det är väl att han inte fått tid i PP som sticker i ögonen för honom, hans agent och NHL.

Men samtidigt; vi spelar inte för Zion, han ska spela för att laget ska ta sig tillbaka och inget annat.
Senast redigerad av Hannes 16 november 2021, 16:45, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Hannes

Inläggav Pawhlen » 16 november 2021, 16:44

Hannes skrev:
Pawhlen skrev:Då kan han dra redan nu, ska vi gå upp behöver vi spelare som VILL hjälpa oss upp

Håller med där. Zion är en väldigt talangfull spelare, men det handlar inte primärt om att utbilda dem i a-laget. Samtidigt är det så att han inte har fått spela, stor del av tiden har han fått spela med bröderna Davidsson, som ändå presterar okej i ligan. Det är väl att han inte fått tid i PP som sticker i ögonen för honom, hans agent och NHL.

Men samtidigt; vi spelar inte för Zion, han ska spela för att laget ska ta sig tillbaka och inget annat.

Exakt, HV71:s prio nu är att gå upp, då behöver varje spelare som är här vilja vara här och hjälpa laget upp, ställer man inte upp på det har man inget i föreningen att göra.

Så är det ömsesidigt, släpp honom till Real Plast för en rejäl summa

Då kan vi plocka in Thörnberg istället och sedermera Bryggman in och Kokkonen ut, Win-win
Pawhlen

Inläggav magnus b » 16 november 2021, 17:25

Kom igen, Zion är en supertalang. Han har offensiva egenskaper som bara Foppa, Vesel och Ulla har i dagens trupp. Totalt fel av S&S att spela båda Davidssonbröderna i PP istället för honom. Man ska inte spela juniorer bara för att utveckla dem. Men har man talanger som Andrae och Nybeck så måste de spelas i rätt lägen, då uppsidan är enorm. Bryggman t ex ligger på en enormt mycket lägre skills nivå än vad Nybeck. Så att släppa Nybeck och ta Bryggman… då kan man lika gärna lägga ner verksamheten.
magnus b

Inläggav Pawhlen » 16 november 2021, 17:39

magnus b skrev:Kom igen, Zion är en supertalang. Han har offensiva egenskaper som bara Foppa, Vesel och Ulla har i dagens trupp. Totalt fel av S&S att spela båda Davidssonbröderna i PP istället för honom. Man ska inte spela juniorer bara för att utveckla dem. Men har man talanger som Andrae och Nybeck så måste de spelas i rätt lägen, då uppsidan är enorm. Bryggman t ex ligger på en enormt mycket lägre skills nivå än vad Nybeck. Så att släppa Nybeck och ta Bryggman… då kan man lika gärna lägga ner verksamheten.

Bryggman ersätter inte Zion om han kommer in, han lär ersätta Kokkonen som man lär göra sig av med

Zion lämnar för Växjö (fina pengar för oss om de löser ut honom), då skulle väl Thörna passa bra att ta in, inte skillsmässigt men en spelare som har HV-hjärta och accepterar en position lägre ner i hierarkin utan gnäll

Bryggman in, Kokkonen ut

HV71 är i en situation där det är av YPPERSTA vikt att spelare som är här ska vilja vara här och hjälpa föreningen upp till SHL igen, har man redan nu fokus på annat håll kan de lämna redan nu
Pawhlen

Re: Tråden om #18 Zion Nybeck

Inläggav Fylke74 » 16 november 2021, 17:50

Zion uppvaktas alltså av Växjö och intresset verkar ömsesidigt.
Naturligtvis tråkigt men håller med om det någon skrev på twitter, Vill man inte spela i HV så ska man inte spela i HV.
"Mål förtjänar man inte, mål gör man"
Kung Sune under finalserien mot Brynäs -95.
Fylke74

Inläggav Hannes » 16 november 2021, 17:57

magnus b skrev:Kom igen, Zion är en supertalang. Han har offensiva egenskaper som bara Foppa, Vesel och Ulla har i dagens trupp. Totalt fel av S&S att spela båda Davidssonbröderna i PP istället för honom. Man ska inte spela juniorer bara för att utveckla dem. Men har man talanger som Andrae och Nybeck så måste de spelas i rätt lägen, då uppsidan är enorm. Bryggman t ex ligger på en enormt mycket lägre skills nivå än vad Nybeck. Så att släppa Nybeck och ta Bryggman… då kan man lika gärna lägga ner verksamheten.

Ja, det är han. Jag säger inget annat. Och jag tycker också att han skulle fått mer chanser i PP. Men prio ett är oavsett att vi vinner och tar oss vidare.

Jag blir bara så ruskigt trött på de yngre förmågornas tålamod som är så lågt. Han är 19 år och det är inte kört för honom för han inte spelat PP jättemycket i år. Och karriärer går inte åt helvete på grund av det om man är en stor talang.
Användarvisningsbild
Hannes

Inläggav Pawhlen » 16 november 2021, 17:58

Hannes skrev:

Ja, det är han. Jag säger inget annat. Och jag tycker också att han skulle fått mer chanser i PP. Men prio ett är oavsett att vi vinner och tar oss vidare.

Jag blir bara så ruskigt trött på de yngre förmågornas tålamod som är så lågt. Han är 19 år och det är inte kört för honom för han inte spelat PP jättemycket i år. Och karriärer går inte åt helvete på grund av det om man är en stor talang.

Jag tror tyvärr NHL-klubbarna spelar en stor roll här, de har så galet dåligt tålamod att de hetsar på sina prospects till den grad att dessa tror att det är kört om inte vissa saker infrias

Detroit vart ju tjurskalliga som f-n säsongen 10/11, för de tyckte Almqvist fick för lite istid i PP t.ex
Pawhlen

Inläggav Pawhlen » 16 november 2021, 18:01

Fylke74 skrev:Zion uppvaktas alltså av Växjö och intresset verkar ömsesidigt.
Naturligtvis tråkigt men håller med om det någon skrev på twitter, Vill man inte spela i HV så ska man inte spela i HV.

Håller med, särskilt nu när klubben befinner sig där man är, då måste man ha spelare som verkligen vill vara här och hjälpa laget upp.

Om man redan nu har tankarna på annat håll ser inte jag hur det ska tillföra något till HV om den spelaren är kvar säsongen ut, kommer han gå för fullt för att hjälpa laget när han redan i tankarna är på annan plats? Tveksamt
Pawhlen

Inläggav håvesjuttioett » 16 november 2021, 18:06

Galningar. Zion (likt flertalet andra fd. HV-juniorer) kan lätt ta en framträdande roll i ett SHL-lag. Tänker en första-/andra-kedja med två mer etablerade spelare. Olausson hade kunnat göra detsamma. Så även Holmström. Gustafsson borde fått möjligheten i en mer framträdande roll tidigare än vad som var fallet.

Tycker vi under en längre period varit galet dåliga på att ge talangfulla juniorer chansen att visa vad de kan i rätt omgivning. Alltså inte sätta ihop juniorkedjor i botten av hierarkin vars syfte enbart är att kämpa hårt och därefter stoltsera med att i HV71 får man minsann chansen att utvecklas. Ge unga spelare chansen att visa vad de faktiskt kan. Bättre poäng per krona (om det faller väl ut) går inte att få.

Mao. behåll Zion. Nästa säsong, när vi såklart är i SHL, kan han åtminstone provas i en första-kedja med ex. A. Petersson och godtycklig toppcenter samt spel i PP.
håvesjuttioett

Inläggav lejacques » 16 november 2021, 18:07

Alltså inför säsongen såg jag inte Nybeck som mer än, ja max egentligen, tredjekedjespelare. Nu en femtedel in i serien så känns han ju inte i närheten av att ta en plats i en ledande kedja.

Så ja. Fattar Zion att han vill bort. Fattar HV om de släpper honom.

Men. Väljer han att lämna säger det en del om hans karaktär. Jaget går före laget. Precis tvärtemot det Samuelsson och Stillman predikat sen dag ett. Väljer han Växjö. Ja, då behöver han aldrig komma tillbaka.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Crille » 16 november 2021, 18:13

Jag hade önskat att Zion skulle kunnat axla ett större ansvar i år. Att han skulle kunna dominera på allsvensk nivå. Tyvärr är han ännu inte riktigt där, men det är ju överhuvudtaget ingen diskussion om att killen hör hemma i HV just nu. Vi har på totalen en fin offensiv där flera spelare som har uppfostrats i vår arena valt att stanna kvar i klubben trots lockrop från bättre ligor. Är det inte det alla gapat och skrikit om, att det är hjärtat som saknats? Nu vill ni alltså skicka iväg en potentiell storspelare för att hämta hem en överbliven Malmösnubbe och röra runt i gruppen? Jag tror hårt på Nybeck. Behåll, och ge gärna ett lite större ansvar. En nobrainer i min bok!
Crille

Inläggav Hannes » 16 november 2021, 18:26

Crille skrev:Jag hade önskat att Zion skulle kunnat axla ett större ansvar i år. Att han skulle kunna dominera på allsvensk nivå. Tyvärr är han ännu inte riktigt där, men det är ju överhuvudtaget ingen diskussion om att killen hör hemma i HV just nu. Vi har på totalen en fin offensiv där flera spelare som har uppfostrats i vår arena valt att stanna kvar i klubben trots lockrop från bättre ligor. Är det inte det alla gapat och skrikit om, att det är hjärtat som saknats? Nu vill ni alltså skicka iväg en potentiell storspelare för att hämta hem en överbliven Malmösnubbe och röra runt i gruppen? Jag tror hårt på Nybeck. Behåll, och ge gärna ett lite större ansvar. En nobrainer i min bok!

Jag skrev aldrig att jag inte vill ha Zion i laget. Tror bara det blir en svår sits när faktumet enligt SMP verkar vara Zion som inte vill vara kvar men HV vill. Om han sätter sig på tvären blir inget bra för hela laget. Då får HV lösa det dock, han kanske får mer chanser redan imorgon. Det viktiga är att vi som förening tar oss upp och allra helst vill också jag ha Zion med mig på tåget.
Användarvisningsbild
Hannes

Inläggav Highlander » 16 november 2021, 18:28

Blir svårt läge hur man än gör.
- är det hållbart att behålla någon som inte vill?
- är det taktik från Zion för att sätta press på lagledning om annan roll? Ska man i så falla gå med på det? Vilka signaler sänder det?
- Vilka andra spelare kan få liknande anbud från andra klubbar?

Brukar shl göra såhär? Har hv tidigare "snott" någon från lägre division under pågående seriespel och kontrakt?

Förvirrat inlägg. Men jag grubblar...
Highlander

Inläggav lejacques » 16 november 2021, 18:33

Om jag förstår det rätt är det Zion som INTE vill lira i den lina och roll han tilldelas. Problemet är dessvärre att det är 6,7 spelare som går före honom sett till hur alla presterat.

Tycker därför inte problemet ligger på HV i det här fallet. Det verkar ju vara Zion som inte accepterar sin roll, tvärtemot vad Ulla, Önerud, Teden med flera gjorde innan de slog igenom.

Så. Detta verkar vara mer av en Filip Ahl-situation än "HV slarvar bort egna produkter" - grej.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Hannes » 16 november 2021, 18:39

Highlander skrev:Blir svårt läge hur man än gör.
- är det taktik från Zion för att sätta press på lagledning om annan roll? Ska man i så falla gå med på det? Vilka signaler sänder det?

Brukar shl göra såhär? Har hv tidigare "snott" någon från lägre division under pågående seriespel och kontrakt?

Vill Lakers ha honom får de också betala. Han har kontrakt med HV och inte med Carolina, som kan domdera rakt av hur och var han ska spela.
Användarvisningsbild
Hannes

Inläggav Highlander » 16 november 2021, 19:27

Hannes skrev:
Highlander skrev:Blir svårt läge hur man än gör.

Vill Lakers ha honom får de också betala. Han har kontrakt med HV och inte med Carolina, som kan domdera rakt av hur och var han ska spela.

Självklart ska de betala. Men om HV säger nej? Men hur blir det att ha en spelare i truppen som inte accepterar sin roll?

Jag tycker det blir skit hur man än gör...
Highlander

Inläggav hv71 är best » 16 november 2021, 19:38

Tror inte Zion har något hv hjärta inte mig emot om han sticker, en vek spelare som knappt håller för HA.
Användarvisningsbild
hv71 är best

Inläggav FirstSwitch » 16 november 2021, 20:06

Tycker dock Zion har används helt fel, han är en offensiv spelare som kan slå väldigt bra passningar, han har inte fått chansen i ett enda PP ,däremot väldigt mycket Boxplay spel som han dock har gjort det bra men trodde faktiskt man skulle ge honom en offensivare roll.
FirstSwitch

Inläggav Diabolics » 16 november 2021, 20:11

det är nog inte 100% ena parten som felat för att det skall ha kommit till denna punkt, tänker jag....
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav magnus b » 16 november 2021, 21:29

Det skulle vara så förbannat onödigt att tappa Zion. Den typen av spelare finns ju knappt på HA nivå. Men föredrar man bröderna Davidsson och även Kokkonen i PP så är det väll som det är. Då kanske man förtjänar att dräggla över brunkar Bryggman istället. Bryggman vore ju en bra ersättare till Kokkonen, knappast till Zion.

Sedan om man har attityden att om det inte passar i HV så kan han sticka, då har man kanske inte hängt med så mycket i utvecklingen. Nurförtiden så kräver varenda talang en utarbetad plan från klubben och hur man ska hjälpa spelaren till NHL. Men jag är säker på att en spelare typ Kokkonen inte kräver det, inte Bryggman heller efter han fått foten från rödhökarna.

Spelare ska vilja ta sig upp på en så hög nivå som möjligt, blir ju lite fel att ha mätta spelare som är nöjda med att spela i serieledaren i HA liksom. Med mätta spelare så får man de avslagna insatserna vi sett en del av på sistone.
magnus b

Nästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare