Träningsmatch: Västerviks IK - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Träningsmatch: Västerviks IK - HV71

Inläggav Crille » 3 september 2021, 19:09

Jag vidhåller att forwarden som ska in behöver besitta tuffhet. Tycker vi är överlägsna vad gäller skills, men vi blir ägda i det fysiska/småfula spelet. Vi behöver addera grit!
Crille

Inläggav shitkicker » 3 september 2021, 19:11

Tur att det är försäsong, för spelet är ju helt värdelöst. Visst - det är flera spelare borta. Visst - det är försäsong. Men. Det ser precis likadant ut som förra säsongen. Hv pressar utan att skapa nånting och motståndarna gör mål på sånt som inte ens i teorin är målchanser. Ingen i HV sticker ut och är bra. Alla är jämngrå.

Tur att det bara är en knapp att trycka på när serien börjar eftersom HV kommer att dansa sig igenom HA och gå upp direkt…… eller? Det här spelet räcker väl knappt till en mittenplacering ens i HA?

Edit: väldigt glad att jag sa upp Cmore. För den här skiten klarar jag mig utan.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav frippe-borås » 3 september 2021, 19:12

Denna match påminner om förra säsongen. Ingen som drar och visar vägen. Man åker inte skridskor och man letar öppet mål.
Västervik visar fan så mycket mer vilja.

Har Hult lyckats igen tro? Han belönas säkert med ytterligare 3 år.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Junior » 3 september 2021, 19:16

Meh, tycker ändå att många av de andra matcherna har sett bra ut. Det är på något sätt inte okej att förlora mot VIK men att en match men det är ju inte dödsdömt ännu.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav lejacques » 3 september 2021, 19:16

Haha. Ja, det påminner väldigt mycket om förra säsongen. Även försäsongen då spelet egentligen inte var speciellt bra. Men man blev förblindad av lagets bra PP.

En annan grej som oroar. Vi har TIO spelare kvar från fjolårets trupp. TIO spelare från kanske tidernas fuskbyghe. TIO spelare som vek ner sig fullständigt. TIO spelare, varav många är tänkta att vara ledande i årets trupp. Vad händer med dessa TIO spelare när resultaten börjar gå emot.

Jag tror inte HV går upp i år.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav HV-supportern » 3 september 2021, 19:17

Tycker det är för mycket mys och garv på träningarna när man tittar på HV:s officiella kanaler. Visst är det bra med god stämning, men som man tränar spelar man. Det är kanske en sliten klyscha, men är likväl sann.
HV-supportern

Inläggav lejacques » 3 september 2021, 19:18

HV-supportern skrev:Tycker det är för mycket mys och garv på träningarna när man tittar på HV:s officiella kanaler. Visst är det bra med god stämning, men som man tränar spelar man. Det är kanske en sliten klyscha, men är likväl sann.

Precis som ifjol. Stämningen var ju bättre än någonsin. Det verkar den vara i år också.
Senast redigerad av lejacques 3 september 2021, 19:18, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Weirdo » 3 september 2021, 19:18

lejacques skrev:Haha. Ja, det påminner väldigt mycket om förra säsongen. Även försäsongen då spelet egentligen inte var speciellt bra. Men man blev förblindad av lagets bra PP.

En annan grej som oroar. Vi har TIO spelare kvar från fjolårets trupp. TIO spelare från kanske tidernas fuskbyghe. TIO spelare som vek ner sig fullständigt. TIO spelare, varav många är tänkta att vara ledande i årets trupp. Vad händer med dessa TIO spelare när resultaten börjar gå emot.

Jag tror inte HV går upp i år.

Det vet vi att du inte tror. Ta det lite lugnt.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Nick » 3 september 2021, 19:20

Luuuugn nu.
Är jätteglad att de ser ut som de gör. Förra säsongen gled man igenom försäsongen på ett bananskal och sen gick de åt helvete! Nu kanske man vaknar i tid denna gång.

Försäsong är Försäsong. Betyder inte ett skit! De lärde vi oss väl ändå förra säsongen? Eller har alla glömt detta?
Nick

Inläggav frippe-borås » 3 september 2021, 19:22

Fan vet om Andrea kommer ta några mer kliv än de han har tagit. Tycker han blir mindre och mindre och slarvar enormt.
Ytterell förstår jag inte hur man kunde värva när man inte använder honom på det enda han är bra på och det är att skjuta från blå i PP.
Övrigt är Ytterell klappkass och likaså Bertov. Två backar som absolut inte ska vara i ett lag som jagar SHL plats. Men Bertov verkar ju ha blivit ett affischnamn för Hv71 varumärke. Är inte alltid hjärta räcker för att vara i Hv71.

Men som sagt en träningsmatch men det ser absolut inte bra ut för fem öre. Återigen saknar vi fart och jämför man Hv71 mot Västervik så är det enorm skillnad på tempo och vilja. Det är ju bara hoppas att Samuelsson och Stillman har stake nog att markera och ställa de krav som krävs för att det ska hända något. Antingen steppar man upp eller så är det adjö och nya spelare in. Men med tanke på läget ifjol då man kunde slängt upp X antal miljoner på nyförvärv för att inte gå miste om de 25-30
Miljoner man tappade när man åkte ut så lär inte Hult agera nu heller. Wilander kanske redan nu är påväg att sluta för med detta spela lär vi inte vara i toppen av Allsvenskan heller.

Hv71 har blivit ett blött lag utan karaktärer och kriga anda. Man tjänar fina stålar utan krav.
Finns det ingen i denna klubb som vågar ställa sig upp och markera?

Hade jag varit i denna förening så hade det fan inte fått se ut som det gjort och gör.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav lejacques » 3 september 2021, 19:23

Nick skrev:Luuuugn nu.
Är jätteglad att de ser ut som de gör. Förra säsongen gled man igenom försäsongen på ett bananskal och sen gick de åt helvete! Nu kanske man vaknar i tid denna gång.

Försäsong är Försäsong. Betyder inte ett skit! De lärde vi oss väl ändå förra säsongen? Eller har alla glömt detta?

När HV vann guld, om det var 08 eller 10 så dansade man sig igenom en försäsong. Så att vinna alla matcher är inte lika med fiasko, som många verkar vilja få det till.

Men ja, resultaten spelar ingen roll. Däremot tycker jag man kan dra vissa slutsatser från hur laget uppträder på isen. När HV var som bäst kunde man torska på försäsongen. Men man såg att det fanns något. Mot BIK och VIK tycker jag mig se tendenser som påminner mer om de senaste årens flopplag än det topplag vi en gång var.

Men som shitkicker skriver. Det kanske bara är att trycka på en knapp så löser sig allt när det är premiär.
Senast redigerad av lejacques 3 september 2021, 19:25, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Nick » 3 september 2021, 19:24

Junior skrev:Meh, tycker ändå att många av de andra matcherna har sett bra ut. Det är på något sätt inte okej att förlora mot VIK men att en match men det är ju inte dödsdömt ännu.

Tror vi kommer förlora mer matcher mot vik denna säsong.

Alltså Hv är i allsvenskan av en anledning. Man kan inte tro att dom ska gå in o dominera mot ett allsvenskt lag. Dom är ju ett själva.

Hv är i allsvenskan för att Hv förtjänar att vara i allsvenskan. Folk måste sluta se dom som ett shl lag. Där tror jag de största felet ligger.
Nick

Inläggav lejacques » 3 september 2021, 19:26

Nick skrev:
Junior skrev:Meh, tycker ändå att många av de andra matcherna har sett bra ut. Det är på något sätt inte okej att förlora mot VIK men att en match men det är ju inte dödsdömt ännu.

Alltså Hv är i allsvenskan av en anledning. Man kan inte tro att dom ska gå in o dominera mot ett allsvenskt lag. Dom är ju ett själva.

Hv är i allsvenskan för att Hv förtjänar att vara i allsvenskan. Folk måste sluta se dom som ett shl lag. Där tror jag de största felet ligger.

Hade HV visat ödmjukhet och pratat mer om långsiktighet än att gå upp direkt hade mina krav varit lägre. Men nu, med tanke på den satsning man gjort, att man valt att behålla tidernas sämsta sportchef Hult, samt de uttalanden som Wilander gjort. Ja, då blir kraven därefter.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav HV-supportern » 3 september 2021, 19:27

lejacques skrev:
HV-supportern skrev:Tycker det är för mycket mys och garv på träningarna när man tittar på HV:s officiella kanaler. Visst är det bra med god stämning, men som man tränar spelar man. Det är kanske en sliten klyscha, men är likväl sann.

Precis som ifjol. Stämningen var ju bättre än någonsin. Det verkar den vara i år också.

Déjà vu. Dags att ställa lite krav på spelarna.
HV-supportern

Inläggav Junior » 3 september 2021, 19:29

Det har det varit varje år. Samma sak när det gått bra som dåligt. På klippen ser man en ganska liten bråkdel av träningarna och formatet har varit likadant under HVTVs alla år typ.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Nick » 3 september 2021, 19:30

lejacques skrev:

När HV vann guld, om det var 08 eller 10 så dansade man sig igenom en försäsong. Så att vinna alla matcher är inte lika med fiasko, som många verkar vilja få det till.

Men ja, resultaten spelar ingen roll. Däremot tycker jag man kan dra vissa slutsatser från hur laget uppträder på isen. När HV var som bäst kunde man torska på försäsongen. Men man såg att det fanns något. Mot BIK och VIK tycker jag mig se tendenser som påminner mer om de senaste årens flopplag än det topplag vi en gång var.

Men som shitkicker skriver. Det kanske bara är att trycka på en knapp så löser sig allt när det är premiär.

Tror absolut inte de bara är att trycka på en knapp.
Om man ska tro Samuelsson så har lagets inställning sett fantastiskt bra ut i många matcher. De pratade han sig varm om i hvtv all access.

Säger inte att du har fel. Men kan ju finnas andra orsaker till att de ser lojt ut på en försäsong.

Men visst ser de likadant ut efter 10 omg in i serien. Då kommer jag också bli orolig. Men just nu är de försäsong. Så spelar mindre roll enligt mig.
Nick

Inläggav lejacques » 3 september 2021, 19:33

Nick skrev:
lejacques skrev:

Tror absolut inte de bara är att trycka på en knapp.
Om man ska tro Samuelsson så har lagets inställning sett fantastiskt bra ut i många matcher. De pratade han sig varm om i hvtv all access.

Säger inte att du har fel. Men kan ju finnas andra orsaker till att de ser lojt ut på en försäsong.

Men visst ser de likadant ut efter 10 omg in i serien. Då kommer jag också bli orolig. Men just nu är de försäsong. Så spelar mindre roll enligt mig.

Och naturligtvis försöker jag tänka likadant. Det är bara försäsong. Men det är direkt oroande, panikartat, att spelet påminner om fjolårets. Att sportchefen lyckats sätta ihop ett lika karaktärslöst och endimensionellt lag igen är ju ingen högoddsare. Det kan vi väl vara överens om?

Det jag vill ha sagt. Med vissa spelare och en sportchef kvar finns det all anledning till oro. De har ju inte bevisat ett skit egentligen för att vi ska tro på dem, sett till hur det faktiskt sett ut under flera år.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Legogubbe » 3 september 2021, 19:35

Är det inga klockor som ringer när vi behåller en av ligans sämsta back och ta in en annan som är minst lika dålig? Hv fortsätter på den inslagna vägen och snålar på backarna för 111:e ggn.
Legogubbe

Inläggav Guld » 3 september 2021, 19:36

Mycket neg nu.

Jag tycker det ser väldigt mycket bättre ut nu, än nånsin förra säsongen.
Man använder backarna, har bra forecheck och har bra intensitet och fart..

Däremot är saknar jag (som vanligt) kroppskontakt. Vi måste stoppa med kropp ibland istället för att alltid peta med klubban.
Sen hur långt det räcker får man väl se..

Men... jag får tyvärr också känslan av att hv fortfarande befinner sig i nån slags smekmånads-mys-fas.
- Bästa tre veckorna... osv.

Alla som är äldre än 15 vet att den skiten inte håller i längden. Det är bara hårt jobb, tillit och tålamod som gäller.
Guld

Inläggav Junior » 3 september 2021, 19:40

Nick skrev:

Jag är fullt medveten om att HV spelar i HA och ser HV som ett HA lag. Men självklart kan man kräva av en klubb som går in i en säsong med målsättningen att vara själva toppen av ligan att de ska dominera mot lag som är mycket sämre. Torskar kommer att komma mot bottenlag i HA också. Det är inget konstigt med det, med så många matcher på en säsong kommer skit att hända, men kravet mot klubben är fortfarande fullt rimligt.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Nick » 3 september 2021, 19:40

Håller absolut med dig i sak. Hävdar också att de är åt helvete att Hult är kvar. Men på nåt märkligt jävla sätt verkar de ju ändå som den nya styrelsen och SS har förtroende för honom. Förstår också att de kan oroa om spelet ser ut som skit efter förra säsongen. Hv måste liksom vara sjukt bra för att man överhuvudtaget ska kunna se nåt positivt. Där är jag med dig. Men..

Jag kommer avvakta ändå. Jag ska försöka att inte döma ut laget innan serien börjat och dom spelat några matcher.
Jag måste försöka se positivt på denna säsong. Hur svårt de än är. Annars blir man galen.

Tror ändå på nåt sätt att på lång sikt Kommer denna säsong vara nyttig för Hv. Under förutsättning att dom hår upp direkt då.
Nick

Inläggav Crille » 3 september 2021, 19:41

Men det är pinsamt att se HV bli så ägda i det fysiska spelet. Det sätter sig lätt i psyket.
Crille

Inläggav Junior » 3 september 2021, 19:42

Legogubbe skrev:Är det inga klockor som ringer när vi behåller en av ligans sämsta back och ta in en annan som är minst lika dålig? Hv fortsätter på den inslagna vägen och snålar på backarna för 111:e ggn.

Dom klockorna har väl alla här ringt i?
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav lejacques » 3 september 2021, 19:45

Nick skrev:Håller absolut med dig i sak. Hävdar också att de är åt helvete att Hult är kvar. Men på nåt märkligt jävla sätt verkar de ju ändå som den nya styrelsen och SS har förtroende för honom. Förstår också att de kan oroa om spelet ser ut som skit efter förra säsongen. Hv måste liksom vara sjukt bra för att man överhuvudtaget ska kunna se nåt positivt. Där är jag med dig. Men..

Jag kommer avvakta ändå. Jag ska försöka att inte döma ut laget innan serien börjat och dom spelat några matcher.
Jag måste försöka se positivt på denna säsong. Hur svårt de än är. Annars blir man galen.

Tror ändå på nåt sätt att på lång sikt Kommer denna säsong vara nyttig för Hv. Under förutsättning att dom hår upp direkt då.

Låter som en sund inställning. Själv gav jag upp när Hult blev kvar. Sista spiken i kistan var när Wilander började brösta upp sig i media.

Mål.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Nick » 3 september 2021, 19:46

Junior skrev:
Nick skrev:

Jag är fullt medveten om att HV spelar i HA och ser HV som ett HA lag. Men självklart kan man kräva av en klubb som går in i en säsong med målsättningen att vara själva toppen av ligan att de ska dominera mot lag som är mycket sämre. Torskar kommer att komma mot bottenlag i HA också. Det är inget konstigt med det, med så många matcher på en säsong kommer skit att hända, men kravet mot klubben är fortfarande fullt rimligt.

Tyvärr ser ju hv sig själva som ett topplag oavsett serie.
De senaste tio åren i shl är inget undantag.
Dom har ff inte insett själva verkar de som.
Tror hv skulle må bra att hitta tillbaka till ödmjukheten man hade under guldåren 08-10 . Då var man ödmjuk och hade en helt annan respekt för motståndet.
Nick

Inläggav hv-mannen » 3 september 2021, 19:47

Jaaaaa :D
HV71 i med och motgång!!!
Användarvisningsbild
hv-mannen

Inläggav lejacques » 3 september 2021, 19:48

Nick. Helt rätt. Med tillägget att HV inte ser sig själva som ett topplag i allsvenskan. De ser sig fortfarande som ett topplag i SHL, men som bara råkar lira i allsvenskan.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Nick » 3 september 2021, 19:51

lejacques skrev:Nick. Helt rätt. Med tillägget att HV inte ser sig själva som ett topplag i allsvenskan. De ser sig fortfarande som ett topplag i SHL, men som bara råkar lira i allsvenskan.

Håller med fullständigt.
Nick

Inläggav Junior » 3 september 2021, 19:51

Nick skrev:Tyvärr ser ju hv sig själva som ett topplag oavsett serie.
De senaste tio åren i shl är inget undantag.
Dom har ff inte insett själva verkar de som.
Tror hv skulle må bra att hitta tillbaka till ödmjukheten man hade under guldåren 08-10 . Då var man ödmjuk och hade en helt annan respekt för motståndet.

Jag håller med om det från ledningshåll behövs aningens mer ödmjukhet. Men jag ser ingen tendens från truppen och tränarna att den inte skulle finnas.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Weirdo » 3 september 2021, 19:55

Blir tokig av att han säger Önered hela tiden
Användarvisningsbild
Weirdo

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna