Pg79an skrev:lejacques skrev:Ingen dålig period men smärtsamt tydligt att HV spelar i allsvenskan och Örebro i SHL. Örebro är inte bra ikväll, men de är lite vassare när de väl får chansen. För de är ett SHL-lag. Om HV går upp gissar jag att man måste byta ut 30-40 procent av laget.
Apropå spelare jag inte tror följer med upp. Bertov och Ytterell känns som lågoddsare till årets flopp.
Ja uppenbart är ju att Ytterell skjuter fortsatt kassa skott i HV tröjan och att Bertov är en säkerhetsrisk. Backsidan känns även detta år något svag
Ah. Lite samma känsla. Nu har jag ju bara sett HV möta SHL-motstånd. Missa Västeråsmatchen. Så kanske orättvist att döma dem nu. Men ja. Backarna känns inte övermänskliga. Kanske Billins då. I övrigt. Njae.
Annars tänker jag även på forwardssidan. Med osäkerheten kring Ullström skulle jag gärna vilja se ett till bra namn in i truppen. Blir rätt tydligt när vi får en skada som på Kokkonen. 12 forwards är inte att föredra om vi måste lira med spelare som Wikström och Wennlund. Inget ont om dem, men de känns rätt endimensionella. Lite så där klassiskt HV-gråiga.