Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Lexhed skrev:Bara fyra forwardsplatser kvar och ännu inga riktig stjärnvärvningar. Absolut bra att få med en stabil SHL-spelare som Törngren.
Men HV71 sägs ju ha gott om pengar och gott rykte. Hoppas verkligen man håller huvudet kallt och sedan värvar en riktig toppcenter och en vass sniper när läget dyker upp. För om man fyller på truppen på samma sätt som hittills bara för att bli klara till midsommar ser det svårt ut att gå upp till SHL igen.
Lexhed skrev:Hoppas verkligen man håller huvudet kallt och sedan värvar en riktig toppcenter och en vass sniper när läget dyker upp.
Lexhed skrev: Forsberg och han är ojämn.
Nutarviguld skrev:Det regnar in "ok" värvningar som vanligt från Hult.
Forsberg är mer än OK, vi behöver mer än OK spelare nu till de sista platserna precis som det var förra året, men känner jag Hult rätt så kommer det komma mer 3 av 5 värvningar nu så vi står med ett spetslöst lag sen som vanligt.
Prove me wrong!
Sen har vi ingen center för första eller andra kedjan
och 0 målvakter
CROHB skrev:Jag tror vi får in fem forwards till, förutom Önerud på en kant så kan Ullström och Matson spela både center och ytter om de kommer.
Sen två rena centrar typ Vesel och Palmberg eller liknande.
Så jag tror vi får en riktigt bra forwardssida.
På backsidan är nog chansen stor att det blir Didrik och Bertov samt ytterligare en försvarsgeneral, typ Holös, som en trolig första back.
Ullström och Didrik kanske inte är helt OK till seriestarten beroende på hur rehab fortlöper.
Skulle personligen vara nöjd med denna högst eventuella uppställning: Otroligt viktigt att alla tillkommande, *, blir lyckade värvningar oavsett vem det blir.
Gunnarsson, Engstrand*
Holös*, Andrae
Karlström, Didrik*
Ytterell, Torp
Bertov*, Norbe
Sjöholm, Fransson
Forsberg, Ullström*, Önerud*
Matson*, Vesel*, Törngren
Lindbäck, Palmberg*, Nybeck
Netterberg, Wennlund, Kokkonen
Olausson, Wikström, Junior
Nu hoppas jag att Hult har lärt sig från ifjol och inte enbart tar in tvåvägscentrar utan värvar två offensiva centrar och en tvåvägscenter som är en gigant i framförallt boxplay.
Fegon_ skrev:Väldigt spännande förslag av många.
Men finns en aspekt väldigt många, tillsynes, glömmer. Liksom vart vi spelar nu.
Exempel, Norbe kommer inte från finallaget för att spela i fjärde backpar. Knappast tredje heller. Samma gäller Ytterell. Tillkommer Didrik eller Bertov, som definitivt håller SHL-nivå. Bertov möjlig "sjundeback" i SHL men definitivt högre i hierarkin i Allsvenskan.
Kokkonen förlänger inte för att spela i fjärdelinan i Allsvenskan. Nybeck förlänger inte för att spela i Fjärdelinan och så vidare
Jag vet inte om kemin är perfekt. Men om jag gör mitt lag så utgår jag i förväntad roll i laget, och orsak till värvning.
Målvakt - Målvakt
Back Norbe
Ytterell Andrae
Karlström Torp
Junior Junior
Vänster Center Forsberg
Törngren Center Netterberg
Kokkonen Nybeck Lindbäck
Wikström Wennlund Olausson
Vi har nog enbart spets kvar?
Fegon_ skrev:Sen kommer vi till moralen... Några måste hamna där...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster