Lagbygget 21/22

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Lagbygget 21/22

Inläggav tibia » 16 maj 2021, 11:57

Börjemedbenet skrev:Förvänta er en klassvärvning nästa vecka.
Har hört att det är klart och påskrivet.

Låter oerhört spännande!
tibia

Inläggav true story » 16 maj 2021, 12:21

Om du inte fått det direkt från Hult så chansar du hej vilt här :)
true story

Inläggav Diabolics » 16 maj 2021, 13:26

1) @börjemedbenet: Du har ett PM. Läs det och svara.

2) Fram till att 1) skett så kan ni andra ta detta rykte med ett båtlass salt, då ingen annan hört ett liknande rykte, eller då det inte finns någon publik info som pekar åt samma håll.

3) Beroende på 1) ovan så kommer detta inlägg antingen:

a) Raderas om det inte besvaras alls (pga att vi inte vill ha en miljon personer som hittar på rykten och slänger in dem här för att förstöra)

b) flyttas till drömtråden, om det bara är en gissning.

c) Flyttas till tråden om seriösa rykten om det finns lite substans i ryktet.

Av det som är skrivet ovan så kan ni dra slutsatsen att övriga rykten som diskuteras här är sådant där vi har lite mer fog för att släppa dem "fria" än rena spekulationer/gissningar. Se på ryktet om Hjalmarsson, det dök upp, granskades, för att sedan bli bekräftat först i media, och sedan bekräftat och dödat av Hjalmarsson själv.

Så, vill ni bidra till att göra detta forum intressant, ta kontakt med oss mods på PM så kan vi hjälpa till att bedöma var man bör posta sina rykten. Detta gör att vi får lite mer spets på diskussion...

tackar, Mods.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Weirdo » 16 maj 2021, 22:50

I brist på nyheter att diskutera.

Nordamerikaner. Tror ni det blir någon/några? Stillman var inte rädd för att plocka ur den påsen, dock har Hult nästan alltid plockat svenskt. Vad jag kommer ihåg är det endast O'Byrne O'Reese han plockat från AHL. Sen har han givetvis värvat några till (dock väldigt få), men då har det varit spelare som Sweatt eller Abbott, som är från ''krokarna''. Alltid intressant att ha någon nordamerikan som man inte har särskilt bra koll på.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Nutarviguld » 17 maj 2021, 08:24

Weirdo skrev:I brist på nyheter att diskutera.

Nordamerikaner. Tror ni det blir någon/några? Stillman var inte rädd för att plocka ur den påsen, dock har Hult nästan alltid plockat svenskt. Vad jag kommer ihåg är det endast O'Byrne O'Reese han plockat från AHL. Sen har han givetvis värvat några till (dock väldigt få), men då har det varit spelare som Sweatt eller Abbott, som är från ''krokarna''. Alltid intressant att ha någon nordamerikan som man inte har särskilt bra koll på.

Jag tycker det är ett av Hults största problem, han betalar dyrt för att få hit 100% svenska spelare, kolla på andra lag som bärs av icke svenska spelare. Visst vi har några floppar i Hv men sen också min absoluta HV favorit genom alla tider Christensen :) Näe några icke Svenskar ser jag gärna i laget och tror att det lockar folk till Kinnarps det också, det måste inte vara Kalle från Nässjö i hela Hv71 för att locka publiken, en Christensen som sätter varenda j#"a friläge lockar också publik
Nutarviguld

Inläggav frippe-borås » 17 maj 2021, 10:42

Har under lång tid efterfrågat spelare från Amerika.
Finns många namn där som man velat se i Hv och det har varit några riktiga stjärnor under åren.
Visst så låg vi i SHL då men det har kommit många bra spelare till Allsvenskan också.
Men spelare som Ward, Krog och Christensen får vi inte genom svenska spelare.

Vill vi ha riktig spets så krävs det spelare från AHL. Att tro som Hult att ”Johansson” och ”Svensson” ska vara grädden på moset i Hv71 ser inte jag. Jag vill ha spelare som dominerar på isen och som verkligen gör skillnad på isen. Det finns men man måste lägga ner lite tid på scouting. Hade jag varit sportchef så hade jag lagt en månad i Amerika på att scouta och träffa spelare.

Men Hult vägrar ju jobba på det sättet känns det som och tror att Allsvenska spelare ska ta kliv och bli stjärnor. Extremt osäkert vilket visade sig kosta vår SHL plats. Verkar inte lära sig något av sina misstag säsong efter säsong utan kör vidare.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav mrnorrland » 17 maj 2021, 13:54

true story skrev:

Om du inte fått det direkt från Hult så chansar du hej vilt här :)

Lär vara Ytterell som enligt sanny & mrhawk är klar. Ullström skadad o opereras så där lär Hult avvakta att värva 1 center till Ulla är frisk och ev acceptera hv bud. Så ser mörkt ut
mrnorrland

Inläggav Diabolics » 17 maj 2021, 14:13

ytterell är inte en klassvärvning. Det är kille med begränsad defensiv, risig självbild och ett hyffsat skott. En medelmåtta är en smickrande beskrivning.

å nu presenteras han.... vår nya medelmåtta....
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav frippe-borås » 17 maj 2021, 14:26

Ja vad säger man. Ytterell kan bli fågel eller fisk. Ytterligare en spelare Hult sätter hoppet till!
Han leker återigen med laget.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav DocSeverinsen » 17 maj 2021, 14:32

Nu vet vi inte vems rekrytering detta är. Skulle inte tro att han ensam tagit beslut utan att rådgöra med Stille/Tommy.
Ytterell kan säkert bli bra i Allsvenskan, men skulle inte kalla honom för stjärnvärvning direkt.
DocSeverinsen

Inläggav lejacques » 17 maj 2021, 14:37

Första stjärnvärvningen presenterad. För ja, i hockeyallsvenskan är Ytterell en stjärna. Sett till våra nyförvärv och de förlängningar som gjorts så skulle jag säga att det här är det tyngsta namnet Hult presenterat den här sillyn.

Jag väljer att tro att Ytterell kommer fortsätta hålla en hög nivå i HA.

Men. I hockeyallsvenskan finns det inte tid att spela igång spelare. I synnerhet inte sådana som är tänkta att leverera. Så levererar Ytterell inte rätt omgående, det som alla förväntar sig, bör kontraktet brytas. Om inte under säsongen så till nästa. I HA finns inget utrymme för felvärvningar. Lagen byggs inte över tid, utan oftast över ett år. Så visar inte Ytterell att han är en ledande spelare finns vare sig plats eller tid för att ha honom kvar.

Laget just nu om rykten in och förlängningar blir av (enligt mig)

(Gunnarsson)-x

Andrae-x
Ytterell-x
Karlström - Torp
(Bertov) - (Williamsson)

(Önerud)-x-x
(Forsberg)-x-Kokkonen
Törngren-x-Lindbäck
Olausson-Wennlund-Nybeck
Wikström

Målvaktssidan är jag inte särskilt orolig över. Vidhåller dock att två backar måste in utöver de vi kan förlänga med. Gärna en allroundback (som CROHB skrev: en Schira-typ), samt en defensiv försvarsgeneral.

Bland forwards räknar jag bort Ullström tills vidare. Så vi saknar egentligen en förstakedja och två centrar som kan producera framåt.

Känns spontant som att det är en bra bit kvar innan vi har ett allsvenskt topplag (på pappret i alla fall).
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav mrnorrland » 17 maj 2021, 14:40

Än så länge bygger hv på exakt likadant som i SHL. Naivt och tar det enkelt på uppgiften. Vi luktar nya Modo o de höll på och åka ut första säsongen så ser en snarlik trend förr oss fast värre, vi är bra mycke sämre än modo
mrnorrland

Inläggav Nutarviguld » 17 maj 2021, 14:48

Hult "Alexander är en skicklig back med sina styrkor i offensiven och sitt vassa skott, säger Johan Hult, sportchef i HV71."

Har snittat 0.07% mål per match de senaste 5 åren, oj vilket bra skott alltså

INTE imponerad av denna värvningen, ser det som en mycket klassisk Hult breddvärvning
Nutarviguld

Inläggav Diabolics » 17 maj 2021, 14:50

Nutarviguld skrev:Hult "Alexander är en skicklig back med sina styrkor i offensiven och sitt vassa skott, säger Johan Hult, sportchef i HV71."

Har snittat 0.07% mål per match de senaste 5 åren, oj vilket bra skott alltså

INTE imponerad av denna värvningen, ser det som en mycket klassisk Hult breddvärvning

0.07 mål per match menar du eller?

Det imponerar inte. det gör det inte för det är ett mål var 15e match.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Fegon_ » 17 maj 2021, 14:56

Mrnorrland missar en grej. Hv71 värvade under två säsonger ett lag som faktiskt var väldigt bra förra året och förstärkte med måånga bra värvningar till förra säsongen.

Det är typ SHL-nivå på de absolut flesta förlängningar, sedan är det värvat bra spelare i HA. Så lagbygget är om det fortsätter som det verkar ett till hälften SHL och till hälften toppspelare i Ha. Det skulle nog precis samtliga HA-lag drömma om att kunna göra.

Skälla på naivt, kan vi göra om vi börjar värva andra HA-lags bänkade spelare eller underpresterande spelare. Men som det ser ut just nu, så håller ju Hult en jävligt hög nivå för att skapa ett jäkligt bra lag i Hockeyallsvenskan.

Många kontrakt är 2+1 medan andra är 2, vilket jag högst själv tolkar som allsvenska kontrakt och inte nödvändigtvis är den trupp som ska slåss om SM-guld om vi går upp.

Vi kan inte kalla en banan för ett dåligt äpple. Vi får nog lov att se på det lite mer verkligt
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav Zico » 17 maj 2021, 14:59

Alexander Ytterell. Kan ju faktiskt bli bra. Om inte....kanske priset man får betala för att landa även svågern. Hoppas kan man ju alltid.
Zico

Inläggav Diabolics » 17 maj 2021, 15:24

Nu ryktas C Sandberg till AIK, lade in det i topp-inlägget.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav spaawn » 17 maj 2021, 15:57

Vi kan inte ens hoppas på svåger-kortet, för svågern är ingen svåger längre:

" Förra gången jag var här fick jag första säsongen förstörd på grund av en skada och den andra var väldigt tumultartad på det personliga planet med en separation. Man försöker tänka att det inte ska påverka ens hockey men det är klart att det gör det."
spaawn

Inläggav tibia » 17 maj 2021, 16:03

spaawn skrev:Vi kan inte ens hoppas på svåger-kortet, för svågern är ingen svåger längre:

" Förra gången jag var här fick jag första säsongen förstörd på grund av en skada och den andra var väldigt tumultartad på det personliga planet med en separation. Man försöker tänka att det inte ska påverka ens hockey men det är klart att det gör det."

Fast teden är väl fortfarande gift med alexanders syster?
tibia

Inläggav CROHB » 17 maj 2021, 16:11

Zico skrev:Alexander Ytterell. Kan ju faktiskt bli bra. Om inte....kanske priset man får betala för att landa även svågern. Hoppas kan man ju alltid.

Exakt min tanke. Troligen bara en dröm men hoppas kan man ju alltid.

Bara hoppas och tror HV har koll på allting som denna värvning medför.
CROHB

Inläggav Diabolics » 17 maj 2021, 17:06

CROHB skrev:
Zico skrev:Alexander Ytterell. Kan ju faktiskt bli bra. Om inte....kanske priset man får betala för att landa även svågern. Hoppas kan man ju alltid.

Exakt min tanke. Troligen bara en dröm men hoppas kan man ju alltid.

Bara hoppas och tror HV har koll på allting som denna värvning medför.

han verkar ha en särdeles rörig "social" situation... skvalpar väldigt mycket i det glaset....
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Olleösjö » 17 maj 2021, 17:32

Tycker faktiskt backsidan känns spännande nu med Ytterell och Norbe in!

XX-Andrae
Karlström-Norbe
Torp-Ytterell

Känns helt ok om vi får in en riktigt bra toppback!

Pp backar i Ytterell, Karlström, Andrae och Norbe!

Detta känns faktiskt riktigt bra med Allsvenska mått mätt.

Nu ska det bara fyllas på med lite forwards.
Olleösjö

Inläggav Weirdo » 17 maj 2021, 17:35

Olleösjö skrev:Tycker faktiskt backsidan känns spännande nu med Ytterell och Norbe in!

XX-Andrae
Karlström-Norbe
Torp-Ytterell

Bli inte förvånad om vi får in Bertov. Måste ha in något mer defensivt vilket Bertov är och det diskuteras fortfarande. Han fick spela mycket med Emil och Arell, kan inte varit särskilt enkelt.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Dovahkiin » 17 maj 2021, 17:38

Inte alls nöjd med backsidan so far, den känns inte det minsta skrämmande alls.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav mrnorrland » 17 maj 2021, 17:44

Olleösjö skrev:Tycker faktiskt backsidan känns spännande nu med Ytterell och Norbe in!

XX-Andrae
Karlström-Norbe
Torp-Ytterell

Nja Torp Ytterell i samma? Känns risky när Torp ska ut på sina tacklings rejder och lämnar en vilsen Ytterell, tror mer på
Norbe - Ytterell
Andrae - Karlström
Torp - (Bertov)
(Williamsson/SJöholm/johannesson) Man hade hoppats lite på Stridsberg men såg han gick till Kristianstad.
mrnorrland

Inläggav HV-supportern » 17 maj 2021, 17:47

Lite väl många nyförvärv nu beståendes av fd HV-bekantingar, och det lutar väl åt att det blir ytterligare 5-6 stycken. Hade varit spännande att plocka in några nya spelare utifrån.
Senast redigerad av HV-supportern 17 maj 2021, 17:53, redigerad totalt 1 gång.
HV-supportern

Inläggav SEMPER FIDELIS » 17 maj 2021, 17:50

Kollat en del på Björklöven, tror löven hade högre förväntningar på Norbe, tycker inte att han stuckit ut direkt.

Vet att man bygger för allsvenskan, men jag får faktiskt lite dålig magkänsla kring dom senaste påfyllningarna. Känns som man kör på gammalt spår och det är väl just det gamla som blev felbyggt.

Hoppas jag har fel!
SEMPER FIDELIS

Inläggav Olleösjö » 17 maj 2021, 17:53

Jag personligen vill inte ha kvar Bertov. Tycker att det finns många backar som klarar den uppgiften bättre än han.

Jag utgår nästan med att vi får vänta ett tag nu på näste back in och det tycker jag vi kan göra.

Förstår att alla inte är nöjda med backsidan men jag personligen tycker den håller hög kvalité sett till ligan vi ska spela i, men det är ju bara mitt amatör tänk.

Hoppas såklart detta ska slå väl ut. Tror inte heller att detta är några superdyra backar och att vi kan få mycket för pengarna.

Men det bör komma in en riktigt bra back till, gärna i båda delarna på isen. Själv önskar jag Miks Tumānovs
Olleösjö

Inläggav Olleösjö » 17 maj 2021, 17:55

mrnorrland skrev:

XX-Andrae
Karlström-Norbe
Torp-Ytterell

Nja Torp Ytterell i samma? Känns risky när Torp ska ut på sina tacklings rejder och lämnar en vilsen Ytterell, tror mer på
Norbe - Ytterell
Andrae - Karlström
Torp - (Bertov)
(Williamsson/SJöholm/johannesson) Man hade hoppats lite på Stridsberg men såg han gick till Kristianstad.

Möjligtvis risky. Satte bara ihop lite nu för att få en uppfattning.

Men jag tycker det känns helt ok
Olleösjö

Inläggav FirstSwitch » 17 maj 2021, 17:55

En defensiv backbjässe som kan styra upp defensiven hade nog inte varit fel, känns som backsidan just nu är 95% offensiv.
FirstSwitch

FöregåendeNästa

Återgå till HV71