Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Inläggav magnus b » 13 maj 2021, 13:30

Weirdo skrev:
magnus b skrev:Visst Ytterell har presterat väldigt bra på HA nivå, är ju egentligen i nivå med typ Deilert. Men är det verkligen någon man vill se i HV? Ytterell är i så fall säkert tänkt till första backpar. Tyvärr drömmer man fortfarande mardrömmar om Ytterells backspel från senast det begav sig.

Du kan sätta Andrae i första om du hellre vill det.

Det skulle kännas bättre. Jag är medveten om att Ytterell knappast kommer göra bort sig i HA och till och med vara top-10 i backarnas poängliga. Men jag fick men för livet senast han var här, svårt att skaka av mig det. Den där nervositeten som infann sig varje gång han var på isen gjorde mig några år äldre skulle jag tippa på.
magnus b

Inläggav Pg79an » 13 maj 2021, 13:33

Nej dra åt helvete, trodde aldrig Ytterell någonsin skulle vara aktuell för en återkomst. Fick en plötslig avsmak för att följa nästa säsong pga detta tyvärr. Han är usel som spelare och person, förlåt men jag pallar inte med honom.
Pg79an

Inläggav Weirdo » 13 maj 2021, 13:36

Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav CROHB » 13 maj 2021, 13:40

Jag vet inte om HV räknas som SHL klubb till ett visst datum och då kan plocka spelare från allsvenskan med kontrakt till en fastställd summa enligt avtal mellan SHL och allsvenskan.
Tror det är 250 000 kr det handlar om i så fall och om det är så ligger bollen hos Ytterell helt och hållet och då troligt vi får se honom bomba in mål i PP i HV tröjan.
Nu är det ju allsvenskan vi ska spela i och då borde Ytterell vara spets, dessutom med S & S i båset borde ju det defensiva spelet bli något bättre i alla fall.

Så mycket som talar för att vi får se en comeback i HV av AY enligt mig och det är helt OK för min del. Så till rätt kostnad är en lokal hårdskjutande högerskytt en bra allsvensk värvning. Sen är ev kontraktslängd en delikat fråga, tvåårskontrakt liknande Kokkonen blir ju intressant om vi går upp direkt. Den problematiken är ju delikat för många av spelarkontrakten men finns säkert en tanke bakom och ev klausuler i kontrakten.
CROHB

Inläggav lejacques » 13 maj 2021, 13:41

Men alltså. Ska vi säga nej till Ytterell, en kanonvärvning i HA, så ska vi ju säga nej till spelare som Kokkonen också. Den senare var väl en minst lika stor flopp i HV-tröjan (om inte värre). Kokkonen var ju liksom osynlig från början till slut och bidrog med absolut ingenting.

Tycker Ytterell känns betydligt mer given än Kokkonen på den här nivån. Skulle han vara vår nästa värvning skulle väl det vara den hittills enda värvning där man faktiskt något sånär vet vad man kan förvänta sig.

Ang. Lill-Thörna. Ah, den vore spännande. Men då som breddspelare. Vi behöver typ sex kanonforwards. För övrigt måste jag säga att det är förundrade hur HV, vad det verkar, lyckas dribbla bort Martin Thörnberg två gånger om.

Först väljer man att inte förlänga. Vilket visar sig vara helt jäkla tokfel. Sen när man faktiskt kan ta in honom. Ja, då fyller man bredden direkt så det plötsligt inte finns plats för honom. Ovärdigt.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav SEMPER FIDELIS » 13 maj 2021, 13:42

Oj! Skeptisk till Ytterell igen! Trodde inte detta. Börjar få lite dålig magkänsla när dessa rykten kommer. Ska man verkligen lägga pengar på att köpa ut Ytterell? Känns som man kan lägga dom pengarna på något bättre!
SEMPER FIDELIS

Inläggav frippe-borås » 13 maj 2021, 13:47

Inget förvånar mig när det kommer till Hult!

Ytterell är absolut inte rätt man för att ta Hv71 uppåt. Återigen så tillåts Hult leka med vårt Hv71.
För samma pengar så finns det massor av bra spelare på andra sidan pölen men där har Hult inte en aning.
Otroligt dålig sportchef som bara scoutar Allsvenskan och verkar tro att det ska hålla.

Den mannen borde inte ha ett finger med i uppbyggnad av den Allsvenska truppen. Är rent ut sagt bedrövligt att han finns kvar.
I vilken annan klubb hade han varit kvar? Fy fan säger jag bara.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav jordfelsbrytare » 13 maj 2021, 13:50

Ytterell?
Hans spel i egen zon ger mig kalla kårar.
Jag vet att vi är nere i HA och nivån är lägre....

Men...

Ska vi försöka ta steget upp till SHL igen då måste vi börja värva därefter!

Oavsett vilket så måste Hult bort så snart det bara är möjligt. Han har förstört tillräckligt redan.
Senast redigerad av jordfelsbrytare 13 maj 2021, 14:21, redigerad totalt 4 gånger.
jordfelsbrytare

Inläggav Weirdo » 13 maj 2021, 13:51

frippe-borås skrev:Inget förvånar mig när det kommer till Hult!

Ytterell är absolut inte rätt man för att ta Hv71 uppåt. Återigen så tillåts Hult leka med vårt Hv71.
För samma pengar så finns det massor av bra spelare på andra sidan pölen men där har Hult inte en aning.
Otroligt dålig sportchef som bara scoutar Allsvenskan och verkar tro att det ska hålla.

Den mannen borde inte ha ett finger med i uppbyggnad av den Allsvenska truppen. Är rent ut sagt bedrövligt att han finns kvar.

Varför skulle man ta en random amerikan när man faktiskt kan försöka på Ytterell iallfall. Som lejacques skriver vet vi ju vad vi kan förvänta oss utav Ytterell på denna nivån.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav spaawn » 13 maj 2021, 14:04

Det är detta som är så TRÅKIGT med Hult, det värvas nästan BARA spelare som varit här förr. Visst man vet vad man får, men man vet också vad man INTE får.

Man måste våga chansa också för att kunna få mer bang for the buck. Titta bara på en spelare som Tambellini t.ex. Finns säkert fler exempel på fynd-nordamerikaner som gjort bomb-succe i allsvenskan och sedan även levererat på SHL-nivå.
spaawn

Inläggav lejacques » 13 maj 2021, 14:12

Jag håller med spaawn. Det måste in några smällkarameller. Ytterell, Karlström och Andrae känns inte på förhand som de offensiva backar som ska ta oss till SHL. Så nåt mer måste absolut in.

Men jag tycker fortsatt Ytterell är en bra värvning på den här nivån. Och här måste vi väl lära oss skilja på saker och ting. Ytterell är precis som Filip Ahl en spelare jag absolut inte velat se i HV-tröjan igen. Ja, fram tills för drygt en månad sen. Faktum är att jag efter HV:s uttåg blev lite besviken när jag konstaterade att Ytterell kritat på för två år med Modo och att Ahl förlängt karriären utomlands.

Det här är spelare som vi vet kan och har levererat på HA-nivå. Sådana måste vi ha. I mängder. Och just nu har vi knappt några sådana spelare.

Men sen återstår det ju som alltid när Hult bygger sina lag att se vad som kommer in därefter. Är det som sagt endast Karlström, Andrae och Ytterell som ska göra det. Ja, då ser det rätt svagt ut.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav jordfelsbrytare » 13 maj 2021, 14:20

lejacques skrev:Jag håller med spaawn. Det måste in några smällkarameller. Ytterell, Karlström och Andrae känns inte på förhand som de offensiva backar som ska ta oss till SHL. Så nåt mer måste absolut in.

Men jag tycker fortsatt Ytterell är en bra värvning på den här nivån. Och här måste vi väl lära oss skilja på saker och ting. Ytterell är precis som Filip Ahl en spelare jag absolut inte velat se i HV-tröjan igen. Ja, fram tills för drygt en månad sen. Faktum är att jag efter HV:s uttåg blev lite besviken när jag konstaterade att Ytterell kritat på två år med Modo och Ahl förlängde karriären utomlands.

Det här är spelare som kan leverera på HA-nivå. Såna måste vi ha. I mängder.

Men sen återstår det ju som alltid när Hult bygger sina lag att se vad som kommer in därefter. Är det som sagt endast Karlström, Andrae och Ytterell som ska göra det. Ja, då ser det rätt svagt ut.

Om vi bortser från faktum att vi är nere i HA så kvarstår fortfarande faktumet att ska vi upp då måste vi ha ett lag med rätt karaktär och där faller Ytterell bort. Jag köper tänket fullt ut att vi måste ha hjärta och själ i truppen. Men Hult visar gång på gång på gång på gång att han inte lär sig någonting om lagbyggen och de facto värva rätt karaktärer.
jordfelsbrytare

Inläggav Andersson711 » 13 maj 2021, 14:23

Ytterell in —> Andersson711 ut
Andersson711
Moderator

Inläggav lejacques » 13 maj 2021, 14:24

Så är det ju. Och det är väl också därför jag säger att något mer måste in på backsidan. Vi ska inte nöja oss med bara Ytterell.

Bestämmer Hult fullt ut så vet vi att Ytterell kommer vara vår nummer ett. Och det känns ju sådär lagom bra... Men om det nu är så, som vissa hävdar, att Tommy och Stille bestämmer så borde de ju inse att vi behöver ännu mer tyngd, både offensivt och defensivt.

Sen det här med karaktär. Vad är rätt karaktär egentligen? Visst tyckte jag Ytterell visade rätt taskig attityd sist han var i HV. Men jag menar att det måste finnas plats för sådana också. Hellre ett heterogent lag som kommer ihop som grupp och strävar åt samma mål än ett homogent lag utan friktion (läs förra säsongens gråa gäng).
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav HV-supportern » 13 maj 2021, 14:32

CROHB skrev:Jag vet inte om HV räknas som SHL klubb till ett visst datum och då kan plocka spelare från allsvenskan med kontrakt till en fastställd summa enligt avtal mellan SHL och allsvenskan.
Tror det är 250 000 kr det handlar om i så fall och om det är så ligger bollen hos Ytterell helt och hållet och då troligt vi får se honom bomba in mål i PP i HV tröjan.

Jag tror att spelare med gällande HA-kontrakt har rätt att bryta det för ett SHL-kontrakt fram till 19 juli. Sedan kan en SHL-klubb värva en spelare med HA-kontrakt fram till 26 juli mot en avgift på 300 000 kr till HA-klubben. Det skulle dock förvåna mig om HV fortfarande räknas som SHL-klubb. Att som HA-klubb värva spelare under kontrakt gör väl att Modo ser chansen att kräva en rejäl summa för Ytterell. Frågan är om det är värt de pengarna för att lösa ut Ytterell?
HV-supportern

Inläggav spaawn » 13 maj 2021, 14:45

Ja och att börja "köpa loss" spelare av Ytterells kaliber är sannerligen inte väl använda pengar.
spaawn

Inläggav CROHB » 13 maj 2021, 14:50

Har för mig att jag sett någonstans att HV räknas om SHL klubb till typ mitten av juni och skulle isf kunna värva spelare med kontrakt för en fastställd summa, 250 000 kr.

Kan vara helt fel iofs och en förhoppning bara eller något jag drömt. Tror iaf att 250 000 kr skulle vara ett belopp HV är beredda att betala.

Jag tror vi ska räkna med att alla värvningar vi gör är något S & S är med på helt och hållet. Så jag skulle inte kritisera, eller berömma, Hult för värvningarna utan isf lägga det på S & S mestadels. Jag är iaf fortsatt positiv tills jag blir bevisad motsatsen av S & S lagbygge och tycker än så länge det ser bra ut.

Spetsen kommer att komma framåt främst på forwardssidan där vi främst fyllt upp bredden i detta skede. Sen kan vi ju kolla på Timrås backsida som de gick upp med och jämföra. Hade vi haft Per Svensson i första backpar så hade det blivit ramaskri bland fansen. Handlar om att bygga lag och sen använda materialet på bästa sätt.

Hade Hult haft fullt ansvar för detta lagbygge så förstår jag skepsisen och hade ju troligen slutat som vanligt men nu tror jag det blir något helt annat och jag har iaf fullt förtroende för S & S fortfarande.
CROHB

Inläggav lejacques » 13 maj 2021, 15:20

Bra inlägg, CROHB. Men vill bara slåss lite för Per Svensson. ;) enligt mig en av HA:s absolut bästa defensiva backar. En kanonvärvning av Timrå. Så jag hade definitivt inte klagat om han spelat i ett första backpar i HV kommande säsong. Han är ju dessutom från Småland.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Fegon_ » 13 maj 2021, 15:28

Kan vara så att Ytterell är tänkt som komplement till en annan back i första. En Kinvall tillsammans med en ny Martinsson

Andrae och Karlström ett andrapar
Torp och Bertov/Didde i tredje

Ytterell kanske inte är tänkt att vara vår ledande fältherre, utan en skytt från blå hellre än kreatörer och ledaren?
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav frippe-borås » 13 maj 2021, 15:35

Weirdo skrev:
frippe-borås skrev:Inget förvånar mig när det kommer till Hult!

Varför skulle man ta en random amerikan när man faktiskt kan försöka på Ytterell iallfall. Som lejacques skriver vet vi ju vad vi kan förvänta oss utav Ytterell på denna nivån.

Där sa du det själv, random amerikan!!!!! Scoutar man AHL så vet man vad man får. Men sitter man och tittar på Allsvenska matcher så får vi allsvenska spelare. Att tro dessa spelare ska göra oss till det topplag jag förväntat mig så kan vi redan nu glömma SHL!
Hv fansen är så naiva och går på allt Hult värvar och slår sig på bröstet. Vet hur det lät inför denna säsong. Vi vet också hur det slutade!

Jag vill ha in spets från Amerika och det finns men Hult är tyvärr inte den sportchef som lägger den tiden på att scouta därborta då han ska ha tid att åka pulka med sina barn.
Kommer vi återigen ställa upp med ett helsvenskt Hult lag så är det kört! Det kan jag lova redan nu!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav CROHB » 13 maj 2021, 16:08

lejacques skrev:Bra inlägg, CROHB. Men vill bara slåss lite för Per Svensson. ;) enligt mig en av HA:s absolut bästa defensiva backar. En kanonvärvning av Timrå. Så jag hade definitivt inte klagat om han spelat i ett första backpar i HV kommande säsong. Han är ju dessutom från Småland.

Inte så jättekänt namn och en lite äldre spelare som man plockar från Almtuna hade nog inte imponerat på oss icke insatta i allsvenskan. Timrå har ju byggt lite annorlunda men med en tydlig plan. Jag vet att man inte kan jämföra Hult och Nubben, spelar i olika divisioner, då Nubben ofta lyckas få ut mycket med en rimlig budget medan Hult oftast är tvärtom med överbetalda spelare som underpresterar och inga bra lagbyggen.

Då vi ska ha ett lite dyrare lag hade en sådan spelare varit grym i tredje backpar nästa säsong men han kanske får följa med Timrå upp i SHL?
CROHB

Inläggav Kamy » 13 maj 2021, 17:03

Ytterell, högst tveksam. Han har gjort det bra på allsvensk nivå. Han får gärna komma in istället för Bertov.
Kamy

Inläggav justus3 » 13 maj 2021, 18:57

spaawn skrev:Ja och att börja "köpa loss" spelare av Ytterells kaliber är sannerligen inte väl använda pengar.

Lite kul vore det väl ända att ''retas" lite med Modo, det kan ju vara värt ett antal tusen...... :lol:
Användarvisningsbild
justus3

Inläggav RiWi » 17 maj 2021, 12:57

Ytterell river sitt kontrakt med MODO, enligt Sanny&Johan beror det på problem i familjen som de inte vill nämna.
RiWi

Re: Silly season: Seriösa rykten 21/22

Inläggav Diabolics » 17 maj 2021, 12:58

Läser på Twitter att Ullström precis opererat sig och kommer vara borta tills nyår.

Så chansen att han signar ser jag som låg alternativt på ett artistkontrakt i november.

Dock är det ju inte omöjligt att han tillåts rehabba i HG om det nu stämmer att han flyttar hem.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav magnus b » 17 maj 2021, 13:22

Diabolics skrev i Seriösa Ryktes tråden att Ullström ska operera sig och kommer tillbaka kring nyår. Blir perfekt för HV att plocka in, lär vara mindre konkurrens om signaturen. Så det känns som givet att han kritar på för HV från och med nyår då. Det är inte i höst man behöver Ulla i form utan i kvalet sen. Dock så går det inte för Ulla att spela på artistkontrakt då han är svensk medborgare.

Hörde några rykten om Ytterell's familjesituation vet inte om det stämmer, så lika bra jag är tyst där.
magnus b

Re: Silly season: Seriösa rykten 21/22

Inläggav Henke67 » 17 maj 2021, 13:25

Diabolics skrev:Läser på Twitter att Ullström precis opererat sig och kommer vara borta tills nyår.

Så chansen att han signar ser jag som låg alternativt på ett artistkontrakt i november.

Dock är det ju inte omöjligt att han tillåts rehabba i HG om det nu stämmer att han flyttar hem.

Låter som det är upplagt för HV efter Jul. Borde inte vara helt lätt att få något jätteintresse från större ligor.
Henke67

Inläggav Diabolics » 17 maj 2021, 13:31

magnus b skrev:Diabolics skrev i Seriösa Ryktes tråden att Ullström ska operera sig och kommer tillbaka kring nyår. Blir perfekt för HV att plocka in, lär vara mindre konkurrens om signaturen. Så det känns som givet att han kritar på för HV från och med nyår då. Det är inte i höst man behöver Ulla i form utan i kvalet sen. Dock så går det inte för Ulla att spela på artistkontrakt då han är svensk medborgare.

Hörde några rykten om Ytterell's familjesituation vet inte om det stämmer, så lika bra jag är tyst där.

jag flyttade mitt inlägg hit, det skulle inte vara där egentligen, postade fel :oops:

artistkontrakt kanske man inte kan ha, men det där med var skatten dras baserat på hur länge man bor i respektive land, är säkert en anledning att vänta med kontraktsskrivning, gissar jag? Det var väl det jag menade när jag felaktigt skrev artistkontrakt.... :roll:
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav DocSeverinsen » 17 maj 2021, 16:57

What!

Ligger bakom betalvägg... Någon som kan "saxa" ur något ur artikeln?
DocSeverinsen

Inläggav dekman » 17 maj 2021, 17:00

DocSeverinsen skrev:

What!

Ligger bakom betalvägg... Någon som kan "saxa" ur något ur artikeln?

Har inget konto på en Växjötidning (tvi tvi tvi), men det är Norbe den handlar om.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

FöregåendeNästa

Återgå till HV71