Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Quila skrev:Jaha, vad tror vi om kvällens matcher? I brist på annat lär det ju bli det man sitter och bligar på likt förbannat ikväll...
själv anser jag hypen kring Rögle vara för stor och har svårt att se deras skäl till framgång. Likaså och som alltid Växjö. Örebro är ett hittepålag det också, så det svider att säga det, men enda möjliga värdiga vinnarna av årets SHL är nog ändå SAIK. Där finns åtminstone lite kultur och hockeyhistoria.

shitkicker skrev:Måste säga att jag är otroligt imponerad av Växjö och SAIK som organisationer. Går från allsvenskan till topplag på bara tre-fyra säsonger och lyckas hålla i det. 3 SM-guld på 3 finaler på 10 år i högsta serien. Det skojar man inte bort! Snacka om fungerande organisation. Firma Evertsson och Hallam är verkligen en succé. Kan bara vara en tidsfråga innan Hallam blir förbundskapten. Sen kan man undra vad som händer med klubben när Evertsson och Hallam slutar.
Diabolics skrev:shitkicker skrev:Måste säga att jag är otroligt imponerad av Växjö och SAIK som organisationer. Går från allsvenskan till topplag på bara tre-fyra säsonger och lyckas hålla i det. 3 SM-guld på 3 finaler på 10 år i högsta serien. Det skojar man inte bort! Snacka om fungerande organisation. Firma Evertsson och Hallam är verkligen en succé. Kan bara vara en tidsfråga innan Hallam blir förbundskapten. Sen kan man undra vad som händer med klubben när Evertsson och Hallam slutar.
skitförening. tror de kommer hamna i samma fack som fläsk-percys lökiga mif. kan köpa sig till framgång, men inte mer.
shitkicker skrev:Diabolics skrev:
skitförening. tror de kommer hamna i samma fack som fläsk-percys lökiga mif. kan köpa sig till framgång, men inte mer.
Vad grundar du påståendet ”skitförenimg” på?
Diabolics skrev:shitkicker skrev:Måste säga att jag är otroligt imponerad av Växjö och SAIK som organisationer. Går från allsvenskan till topplag på bara tre-fyra säsonger och lyckas hålla i det. 3 SM-guld på 3 finaler på 10 år i högsta serien. Det skojar man inte bort! Snacka om fungerande organisation. Firma Evertsson och Hallam är verkligen en succé. Kan bara vara en tidsfråga innan Hallam blir förbundskapten. Sen kan man undra vad som händer med klubben när Evertsson och Hallam slutar.
Diabolics skrev:shitkicker skrev:Diabolics skrev:
Detta gäller enbart lökars, jag har mer till övers för SAIK.
Men mestadels på värvningsstrategin. Att köpa sig till framgång. Detta ger ett lag som man som utomstående inte kan/hinner sätta sig in i. Det blir fladdrigt. Kvartalsrapport-hockeylag. Det skapar heller ingen respekt. Jag avskyr FBK och Frölunda, men kan känna respekt för dessa lag... ibland iallafall. Lökars känns innehållslösa. De är likt LHC en värvningsmaskin. När den går på alla cylindrar, då funkar den bra, men skapar inget mervärde.
Så känner jag för LHC/lökars, men faktiskt i mindre utsträckning om mif nuförtiden, oklart varför. Får fundera på det.
Diabolics skrev:shitkicker skrev:Diabolics skrev:
Detta gäller enbart lökars, jag har mer till övers för SAIK.
Men mestadels på värvningsstrategin. Att köpa sig till framgång. Detta ger ett lag som man som utomstående inte kan/hinner sätta sig in i. Det blir fladdrigt. Kvartalsrapport-hockeylag. Det skapar heller ingen respekt. Jag avskyr FBK och Frölunda, men kan känna respekt för dessa lag... ibland iallafall. Lökars känns innehållslösa. De är likt LHC en värvningsmaskin. När den går på alla cylindrar, då funkar den bra, men skapar inget mervärde.
Så känner jag för LHC/lökars, men faktiskt i mindre utsträckning om mif nuförtiden, oklart varför. Får fundera på det.

scopulus skrev:Timrå sjunger HV-sånger för att fira avancemanget.... hämnden är ljuv!
https://tv.aftonbladet.se/video/328696/har-firar-timraa-shl-platsen-med-hv71-saang
scopulus skrev:Timrå sjunger HV-sånger för att fira avancemanget.... hämnden är ljuv!
https://tv.aftonbladet.se/video/328696/har-firar-timraa-shl-platsen-med-hv71-saang
Återgå till Hockeysnack (ej HV71)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster