Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Göteborgssupportern skrev:Han säger att han inte vet var han spelar nästa säsong, men att "det är klart man är sugen på HV" och att de varit i kontakt litegrann. Och att HA inte avskräcker. Han säger vidare att han är i den åldern då man söker motivation och inspirerande utmaningar och att HV:s degradering gjorde honom "väldigt sugen".
Det faktum att HV71 nu tvingas starta om i hockeyallsvenskan verkar inte avskräcka David Ullström.
– I den ålder jag är i nu så söker man motivation och inspirerande utmaningar. När jag såg att de åkte ner så blev man ju väldigt sugen, men vi får se vad som händer och jag har som sagt inte pratat så mycket med HV. De har många pusselbitar att lägga på plats och mycket att göra i organisationen, så vi får se.
Quila skrev:Ulla har visst mer kontakt med HV än vad han nämner i artikelnÄr det någon som kan ro hem detta, så är det Stillman och möjligheten att spela upp HV igen. Hult har dessutom väldigt bra kemi med Ullström, så ser inte detta som alltför långt bort.
Törngren! Ja, ni som orkat läsa mina inlägg genom åren vet ju hur mycket jag gillar Törngren. Har väntat på hans stora genombrott i många år nu. Vilken potential han har. Tror det kan bli en explosion i HA för hans del. Mycket viktig förlängning!
Sir Ward skrev:Ryktas om att Önerud kritat på och snart även Thörnberg.
mrnorrland skrev:Jag trodde sir warden var allvetande?
Weirdo skrev:Sir Ward skrev:Ryktas om att Önerud kritat på och snart även Thörnberg.
Kan ju alltid hoppas.TÄNK om Önerud, Thörna och Ulla nu kommer. MÄNGDER med klubbhjärta. Sen kanske även Olausson, Nybeck och Andrae. Blandat med spelare som Lindbäck och Karlström, känns som en väldigt bra mix om det skulle bli verklighet.
frippe-borås skrev:[...]Skulle man värva han så tror jag säkert att en hel del tyngre namn kan hamna i Hv71. Hjalmarsson har skapat ett otroligt kontaktnät på andra sidan och många som gillar honom. Så en Toews och Kane om några år hade smakat fint. Jag säger som Gunde, ingenting är omöjligt.
Diabolics skrev:mrnorrland skrev:Jag trodde sir warden var allvetande?
Sir Ward är lika pålitlig som andra med insikt i föreningen, men rykten är rykten och vi vill oftast ha att samma rykte kommit fram på mer än ett sätt innan vi sätter det som "seriöst".
Vi vill säkerställa att vi har hög kvalitet på det som skrivs här och att folk kan lita på att vi inte bara sitter och släpper igenom allt dravvel som idioterna på facebook har i sina våta hockey-drömmar.
Som exempel: sulans inlägg i denna tråd hade inte fått stå kvar här om inte andra källor hade samma info. En person som kommer in här och lägger ett sådant rykte som sitt första inlägg har lika stor trovärdighet som bagdad-bob.
lejacques skrev:Förklarade inte Diabolics rätt tydligt med vad som krävs för att ett rykte som slängs ut på forumet ska anses som seriöst?
Sorry OT.
Farzan skrev:Diabolics skrev:mrnorrland skrev:Jag trodde sir warden var allvetande?
Sir Ward är lika pålitlig som andra med insikt i föreningen, men rykten är rykten och vi vill oftast ha att samma rykte kommit fram på mer än ett sätt innan vi sätter det som "seriöst".
Vi vill säkerställa att vi har hög kvalitet på det som skrivs här och att folk kan lita på att vi inte bara sitter och släpper igenom allt dravvel som idioterna på facebook har i sina våta hockey-drömmar.
Som exempel: sulans inlägg i denna tråd hade inte fått stå kvar här om inte andra källor hade samma info. En person som kommer in här och lägger ett sådant rykte som sitt första inlägg har lika stor trovärdighet som bagdad-bob.
Intressant.
Är det du som avgör vilka rykten som skall godkännas eller inte?
Du menar alltså att de som är HV-supportrar på Facebook i stället för här på forumet är idioter. Det känns lite som översitteri faktiskt.
Så om man gör sig omaket att bli medlem här på forumet för att lämna ett rykte som man hört, blir man märkt som Bagdad-Bob, bara för att det är det första inlägget? Vem avgör om Sulans rykten är trovärdiga gentemot andra forummedlemmars, bara för att han är ny?
Lite mer ödmjukhet för forummedlemmar som inte är med i "innersta kretsen" hade kanske varit lite mer klädsamt.
Mgsson skrev:frippe-borås skrev:[...]Skulle man värva han så tror jag säkert att en hel del tyngre namn kan hamna i Hv71. Hjalmarsson har skapat ett otroligt kontaktnät på andra sidan och många som gillar honom. Så en Toews och Kane om några år hade smakat fint. Jag säger som Gunde, ingenting är omöjligt.
Jag håller helt med dig om att Hjalmarsson är ett namn som skulle kunna skapa ringar på vattnet och således göra det enklare att rekrytera fler spelare, detta då Hjalmarsson är ett välmeriterat namn och tränarstaben likaså. Ambitionen från HV71 är tydlig. Men Toews och Kane? Nu får du nog komma ner på jorden lite.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster