Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Inläggav frippe-borås » 4 maj 2021, 19:27

Jag lägger ändå värvningen på Hults konto.

Både Samuelsson och Stillman har jobbat utomlands och har nog inte jagat spelare från Allsvenskan till sina gamla lag.
Detta är en ren chansning då han har en säsong bakom sig.
Tror inte han är värvad för 3:e backpar.

Man skriver att man hoppas Hv kommer hosta upp spelare som ska ta oss tillbaka till SHL. Då anser jag att detta är två chansningar vi värvat.
Att tro vi kommer dominera Allsvenskan med just spelare från Allsvenskan så räknar jag inte med att gå upp.

Men jag hoppas givetvis att Hult får fnatt och helt plötsligt börjar hitta spelare från andra sidan pölen.
Det krävs om vi ska vara med och leka om SHL platsen!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Erdball » 4 maj 2021, 19:34

Jo du har nog rätt i att detta är Hults värvningar. Dock känns det som att detta kan ha varit spelare som Hult hade tänkt för SHL. Vad tror ni andra?

Hoppas som sagt att tränarna är tillfrågade innan bläcket torkat.
Erdball

Re: Silly season: Seriösa rykten 21/22

Inläggav Göteborgssupportern » 5 maj 2021, 12:18

Han säger att han inte vet var han spelar nästa säsong, men att "det är klart man är sugen på HV" och att de varit i kontakt litegrann. Och att HA inte avskräcker. Han säger vidare att han är i den åldern då man söker motivation och inspirerande utmaningar och att HV:s degradering gjorde honom "väldigt sugen".
Göteborgssupportern

Re: Silly season: Seriösa rykten 21/22

Inläggav DocSeverinsen » 5 maj 2021, 12:23

Göteborgssupportern skrev:Han säger att han inte vet var han spelar nästa säsong, men att "det är klart man är sugen på HV" och att de varit i kontakt litegrann. Och att HA inte avskräcker. Han säger vidare att han är i den åldern då man söker motivation och inspirerande utmaningar och att HV:s degradering gjorde honom "väldigt sugen".

Att Ulla vore en supervärvning i HA är helt klart. Hoppas hoppas!
DocSeverinsen

Inläggav Diabolics » 5 maj 2021, 12:25

lägger in lite mer av citatet då jag tycker det krävs för kontexten... speciellt det med pusselbiter....

Det faktum att HV71 nu tvingas starta om i hockeyallsvenskan verkar inte avskräcka David Ullström.

– I den ålder jag är i nu så söker man motivation och inspirerande utmaningar. När jag såg att de åkte ner så blev man ju väldigt sugen, men vi får se vad som händer och jag har som sagt inte pratat så mycket med HV. De har många pusselbitar att lägga på plats och mycket att göra i organisationen, så vi får se.

man kan ju hoppas, men jag tror det är mycket spel för gallerierna eller vafan man säger... det måste ju låta så, men jag gissar att han hoppar på mer prestige/penga-fyllda grejor om de dyker upp, och varför skulle han inte?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 5 maj 2021, 12:47

Shit. Vill Ulla hem är det en nobrainer. Precis som när vi spelade i SHL.

Skulle vara en wow-hållkäften-nuskaviupp-draåthelvete-värvning.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Nutarviguld » 5 maj 2021, 12:55

Han har sagt så inför varenda säsong i princip, men sen tar han något erbjudande med mer cash i i slutändan.
Tror verkligen inte vi får hem Ulla, men drömma kan man ju
Nutarviguld

Inläggav Junior » 5 maj 2021, 13:09

Nu har flera av de spelarna från den generationen redan fått vara med och vinna guld med HV. Men jag hoppas att inser att det här är en möjlighet att skriva in sig som hjältar i historieböckerna för väldigt lång framtid fram över.

Jag hade välkomnat Ulla alla dagar i veckan men bedömer chansen som relativt lite. Får hoppas Stille tar ett snack med grabben.

Edit: kanske mer korrekt att säga att det här är en möjlighet att stärka sina roller som hjältar i historieböckerna.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Kamy » 5 maj 2021, 15:36

Viktigt med Törngren. Vilken jävla dröm ifall Ulla kommer oxå! Vi hade haft en bättre 1a C i allsvenskan än vad vi hade i SHL.
Kamy

Inläggav Quila » 5 maj 2021, 15:41

Ulla har visst mer kontakt med HV än vad han nämner i artikeln :) Är det någon som kan ro hem detta, så är det Stillman och möjligheten att spela upp HV igen. Hult har dessutom väldigt bra kemi med Ullström, så ser inte detta som alltför långt bort.

Törngren! Ja, ni som orkat läsa mina inlägg genom åren vet ju hur mycket jag gillar Törngren. Har väntat på hans stora genombrott i många år nu. Vilken potential han har. Tror det kan bli en explosion i HA för hans del. Mycket viktig förlängning!
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Junior » 5 maj 2021, 16:10

Törngren är en så oerhört viktig förlängning. Det bästa som kan hända är att han får en bra utväxling i HA och blir en riktigt bra poängspelare. Det "värsta" som kan hända är att han fortsätter som vanligt, dvs en riktig slitspelare som dominerar i BP. Så även om inget händer och han spelar som tidigare så är det en förlängning jag hade velat i SHL också. Men ännu mer nu.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Nutarviguld » 5 maj 2021, 16:58

Quila skrev:Ulla har visst mer kontakt med HV än vad han nämner i artikeln :) Är det någon som kan ro hem detta, så är det Stillman och möjligheten att spela upp HV igen. Hult har dessutom väldigt bra kemi med Ullström, så ser inte detta som alltför långt bort.

Törngren! Ja, ni som orkat läsa mina inlägg genom åren vet ju hur mycket jag gillar Törngren. Har väntat på hans stora genombrott i många år nu. Vilken potential han har. Tror det kan bli en explosion i HA för hans del. Mycket viktig förlängning!

Låter spännande med Ulla, och ja håller med om Thörngren, tror att HA kan vara bra för honom, go förlängning även om det var en av de mest väntade
Nutarviguld

Inläggav Sir Ward » 5 maj 2021, 22:05

Ryktas om att Önerud kritat på och snart även Thörnberg.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Weirdo » 5 maj 2021, 22:07

Sir Ward skrev:Ryktas om att Önerud kritat på och snart även Thörnberg.

Kan ju alltid hoppas. :P TÄNK om Önerud, Thörna och Ulla nu kommer. MÄNGDER med klubbhjärta. Sen kanske även Olausson, Nybeck och Andrae. Blandat med spelare som Lindbäck och Karlström, känns som en väldigt bra mix om det skulle bli verklighet.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Sir Ward » 5 maj 2021, 23:31

Hoppas? Vad skrev jag för flera veckor sedan innan Fredrik Stillman ens var påtänkt?

Med Tommy Samuelsson och Fredrik Stillman vid rodret, och med HVs urstarka ekonomi, så lär vi gå rakt upp 8-)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav mrnorrland » 6 maj 2021, 09:43

Härligt att önerud och Thörnberg på ingång. Använd dessa smart nu och efter deras kroppar. Båda har lite slitningar efter långa o oömma karriärer. Ser kanske att dessa inte ska vara dem femma som spelar mest men används i viktiga situationer. Lite så Timrå har använt deras erfarna pjäser. Därför jag inte vill se dessa i 1 formationen utan där kanske lite mer yngre och ”friska” spelare ska leda oss, speciellt i serielunken. Jag ser dessa 2 herrar mer viktiga i omklädningsrummet än på isen.
mrnorrland

Inläggav Diabolics » 6 maj 2021, 09:47

Innan ni får era nickers in a bunch, så är ryktet om Thörna inte bekräftat. Sir Ward: hör av dig. Har du på benen för detta rykte skall det ligga i seriösa, innan det diskuteras i diskussionsdelen, här pladdrar vi inte om saker som inte kommit till den nivån.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav mrnorrland » 6 maj 2021, 09:59

Jag trodde sir warden var allvetande? :D
mrnorrland

Inläggav Diabolics » 6 maj 2021, 10:07

mrnorrland skrev:Jag trodde sir warden var allvetande? :D

Sir Ward är lika pålitlig som andra med insikt i föreningen, men rykten är rykten och vi vill oftast ha att samma rykte kommit fram på mer än ett sätt innan vi sätter det som "seriöst".

Vi vill säkerställa att vi har hög kvalitet på det som skrivs här och att folk kan lita på att vi inte bara sitter och släpper igenom allt dravvel som idioterna på facebook har i sina våta hockey-drömmar.

Som exempel: sulans inlägg i denna tråd hade inte fått stå kvar här om inte andra källor hade samma info. En person som kommer in här och lägger ett sådant rykte som sitt första inlägg har lika stor trovärdighet som bagdad-bob.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Nutarviguld » 6 maj 2021, 11:19

Weirdo skrev:
Sir Ward skrev:Ryktas om att Önerud kritat på och snart även Thörnberg.

Kan ju alltid hoppas. :P TÄNK om Önerud, Thörna och Ulla nu kommer. MÄNGDER med klubbhjärta. Sen kanske även Olausson, Nybeck och Andrae. Blandat med spelare som Lindbäck och Karlström, känns som en väldigt bra mix om det skulle bli verklighet.

Verkligen
Nutarviguld

Inläggav Haard » 6 maj 2021, 16:18

Enligt Aftonbladet överväger Niklas Hjalmarsson en flytt hem till HV.

” Det som kan stoppa en övergång till HV71 är om en NHL-klubb kommer med ett lukrativt bud som 33-åringen inte kan motstå eller om skattesituationen blir en sådan att det blir extremt tufft att redan till hösten spela hösten i Sverige.”

WOW, det hade varit något.

Länk: https://www.aftonbladet.se/a/gWor11

Edit: skulle det bli så känns HV direkt som ett mer attraktivt lag att gå till för spelare som överväger HA/bottenlag i SHL. Eller?
Senast redigerad av Haard 6 maj 2021, 16:22, redigerad totalt 1 gång.
De ä bar' å åk!
Haard

Inläggav Weirdo » 6 maj 2021, 16:21

Satan vad fint. Gör det nog enklare att förlänga med spelare man vill förlänga med också!!!
Användarvisningsbild
Weirdo

Re: Silly season 21/22: Spelardrömmar

Inläggav frippe-borås » 6 maj 2021, 17:45

Skulle Hv lyckas få hem Hjalmarsson så är det en av de största värvningarna någonsin i svensk ishockey.
Hans meriter skojar man inte bort och är en av de mest framgångsrika i svensk ishockey men fått en undanskymd roll då han varit en defensiv spelare.

Då har vi vår kapten i hamn som kan leda skeppet mot SHL. Skulle man värva han så tror jag säkert att en hel del tyngre namn kan hamna i Hv71. Hjalmarsson har skapat ett otroligt kontaktnät på andra sidan och många som gillar honom. Så en Toews och Kane om några år hade smakat fint. Jag säger som Gunde, ingenting är omöjligt.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Mgsson » 6 maj 2021, 19:14

frippe-borås skrev:[...]Skulle man värva han så tror jag säkert att en hel del tyngre namn kan hamna i Hv71. Hjalmarsson har skapat ett otroligt kontaktnät på andra sidan och många som gillar honom. Så en Toews och Kane om några år hade smakat fint. Jag säger som Gunde, ingenting är omöjligt.

Jag håller helt med dig om att Hjalmarsson är ett namn som skulle kunna skapa ringar på vattnet och således göra det enklare att rekrytera fler spelare, detta då Hjalmarsson är ett välmeriterat namn och tränarstaben likaså. Ambitionen från HV71 är tydlig. Men Toews och Kane? Nu får du nog komma ner på jorden lite. :lol:
Sluta särskriv HV71, tack.
Mgsson

Inläggav Farzan » 6 maj 2021, 21:36

Diabolics skrev:

Sir Ward är lika pålitlig som andra med insikt i föreningen, men rykten är rykten och vi vill oftast ha att samma rykte kommit fram på mer än ett sätt innan vi sätter det som "seriöst".

Vi vill säkerställa att vi har hög kvalitet på det som skrivs här och att folk kan lita på att vi inte bara sitter och släpper igenom allt dravvel som idioterna på facebook har i sina våta hockey-drömmar.

Som exempel: sulans inlägg i denna tråd hade inte fått stå kvar här om inte andra källor hade samma info. En person som kommer in här och lägger ett sådant rykte som sitt första inlägg har lika stor trovärdighet som bagdad-bob.

Intressant.
Är det du som avgör vilka rykten som skall godkännas eller inte?
Du menar alltså att de som är HV-supportrar på Facebook i stället för här på forumet är idioter. Det känns lite som översitteri faktiskt.
Så om man gör sig omaket att bli medlem här på forumet för att lämna ett rykte som man hört, blir man märkt som Bagdad-Bob, bara för att det är det första inlägget? Vem avgör om Sulans rykten är trovärdiga gentemot andra forummedlemmars, bara för att han är ny?
Lite mer ödmjukhet för forummedlemmar som inte är med i "innersta kretsen" hade kanske varit lite mer klädsamt.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav lejacques » 6 maj 2021, 22:28

Förklarade inte Diabolics rätt tydligt med vad som krävs för att ett rykte som slängs ut på forumet ska anses som seriöst?

Sorry OT.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Farzan » 6 maj 2021, 22:40

lejacques skrev:Förklarade inte Diabolics rätt tydligt med vad som krävs för att ett rykte som slängs ut på forumet ska anses som seriöst?

Sorry OT.

Nej, det gjorde han inte.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav Quila » 6 maj 2021, 22:43

Farzan skrev:
Diabolics skrev:

Intressant.
Är det du som avgör vilka rykten som skall godkännas eller inte?
Du menar alltså att de som är HV-supportrar på Facebook i stället för här på forumet är idioter. Det känns lite som översitteri faktiskt.
Så om man gör sig omaket att bli medlem här på forumet för att lämna ett rykte som man hört, blir man märkt som Bagdad-Bob, bara för att det är det första inlägget? Vem avgör om Sulans rykten är trovärdiga gentemot andra forummedlemmars, bara för att han är ny?
Lite mer ödmjukhet för forummedlemmar som inte är med i "innersta kretsen" hade kanske varit lite mer klädsamt.

Ja, Diabolics är ju en mod, så givetvis granskar han, precis som vi andra moderatorer sanningshalten i vad som skrivs i en tråd där man diskuterar seriösa rykten. Det heter seriösa rykten av en anledning. Betydligt större tålamod mot s.k. ”Bagdad-Bobs” visas i tråden ”spelardrömmar”. Alla behandlas lika, eftersom alla som lägger ett rykte i seriösa ryktestråden får redogöra för en mod via pm. :)

Har du Farzan fler frågor, eller funderingar om detta, så skicka ett PM så tar vi det där. Nu återgår vi till att hålla denna tråd till att diskutera seriösa rykten. :)
Quila
Moderator

Inläggav frippe-borås » 7 maj 2021, 01:46

Mgsson skrev:
frippe-borås skrev:[...]Skulle man värva han så tror jag säkert att en hel del tyngre namn kan hamna i Hv71. Hjalmarsson har skapat ett otroligt kontaktnät på andra sidan och många som gillar honom. Så en Toews och Kane om några år hade smakat fint. Jag säger som Gunde, ingenting är omöjligt.

Jag håller helt med dig om att Hjalmarsson är ett namn som skulle kunna skapa ringar på vattnet och således göra det enklare att rekrytera fler spelare, detta då Hjalmarsson är ett välmeriterat namn och tränarstaben likaså. Ambitionen från HV71 är tydlig. Men Toews och Kane? Nu får du nog komma ner på jorden lite. :lol:

Det där med Toews och Kane var ironi. Men att Hjalmarsson är bra vän med framförallt Toews så vem vet om några år.
Men självklart tror jag inte på det.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Quila » 7 maj 2021, 08:38

Att HV varit ute efter Hjalmarsson en längre tid är inget nytt. HV har jobbat på ett möjligt scenario att få hem Hjalmarsson i ett par års tid och haft en god dialog hela tiden. Målet har hela tiden varit att få hem honom till säsongen 21/22 och Hjalmarsson har själv haft detta som plan i och med att barnen är i skolålder osv.

Jag tror faktiskt inte att faktumet att HV spelar i hockeyallsvenskan behöver vara någon nackdel heller för den delen. Detta är ju en möjlighet att göra något stort och vara med på en resa som kommer skriva in sig i historieböckerna om vi skulle klara upp att gå upp till SHL redan efter en säsong.

Sedan är ju NHL, NHL och hockey är hockey och det svänger fort, men känslan är god. Skulle ju vara en sann dröm och tänk möjligheterna för en sådan som Andrae. Det lär ju inte direkt minska chanserna till förlängning med inte bara Stillman som coach, utan en av våra bästa backar någonsin och få chansen att ta lärdom av honom.
Quila
Moderator

FöregåendeNästa

Återgå till HV71