Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Tommy Samuelsson skrev:Jag känner en enorm stolthet över att få komma till HV71. Jag har varit här många gånger som motståndare och alltid mottagits väl och med respekt. Vi har ett stort jobb framför oss med en utmaning jag ser fram emot.

frippe-borås skrev:På något sätt blir jag trygg när jag hör intervjun med Tommy.
Talar tydligt språk och just de bitar jag tycker Hv71 har frångått helt trots att man sagt sen Lindboms tid att man ska spela Hv hockey.
Hjärta, Hv DNA och att samtliga spelare är lika viktiga oavsett roll.
HV-supportern skrev:Era tankar om Tommy Samuelsson så här långt? För mig känns han som en trygg tränare som litar på spelarna vilket tycks uppskattas. Tillbaka till grunderna och krångla inte till det verkar vara hans filosofi. Precis vad vi behöver just nu.
Zico skrev:Väldigt intressant det du tar upp Diabolics: Hult ska givetvis ha mycket kritik, men det sägs ju att både Samuelsson och Stillman varit delaktiga i spelarvärvningarna. Och på isen är dett dessa två, kanske främst Samuelsson som formar spel och spelidé. Jag ser heller inte vad det är man vill. Man har inget spel. Tycker de flesta bara åker med pucken tills de tappar den.
De flesta lag vi mött på slutet, Västervik, Almtuna, Mora, Kristianstad m fl spelar ett mycket bättre, mer vägvinnande och kraftfullt spel än HV. De har förvisso inte samma skicklighet som HV även om HVs skicklighet har kommit allt mer i skymundan eftersom man saknar ett EGET SPEL. Känns som det är rätt lätt att utmanövrera oss!?
shitkicker skrev:Jag har kritiserat S&S ganska länge, men det verkar ha flugit lite under radarn. Hela situationen med S o S o Hult verkar ju ytterst kladdig nu. Vem är egentligen ansvarig för vad? Vem ska egentligen ha mest skit? Svårt att säga, om ni frågar mig.
Däremot kan jag konstatera två saker:
1) Det sättet som Samuelsson vill att HV ska spela ishockey på, ja på det sättet spelar HV inte alls ishockey på….. Och då undrar jag vad Samuelsson gör åt det? Jag har tjatat i flera år om det här - om materialet du besitter inte är skickliga nog att spela grundspelet så måste du ändra grundspelet till nivån materielet klarar av. Verkligen inte raketforskning, ändå verkar detta enkla budskap inte kunna nå fram.
2) Samuelsson gillar att prata värdegrund och vad ”det innebär att spela i HV71” och också ”vilka goda vanor leder till seger” m.m. Detta återkopplas det till över tiden. Spelarna har t o m kort med sig som de kan titta på där det står vad man kommit överens om i dessa frågor. Som ett minnesmantra. Detta verkar ju dock ge noll effekt! Samuelsson verkar dock äntligen ha nått lite självinsikt då han uttrycker i dagens JP att det inte räcker med vackra men tomma ord…. För det är väl så det är just nu - vackra men tomma ord i omklädningsrummet. Alla pratar om vad som krävs m.m. men ingen visar vägen på isen.
Jag tror att HV har en rejäl lagresa framför sig. Man var/är inte alls där man trodde att man var som lag och som grupp. Man blev antagligen höga på framgången och trodde att det skulle gå enklare än det gör och nu prövas hela gruppsammanhållningen och värdegrunden stenhårt. Och resultaten blir inte alls som man ville. Så nu krävs det åtgärder från S&S för att reda ut det här.
För jag kvarstår i min övertygelse att hela föreningen är chockade och oroade över att man inte kommit nånvart med spelet och att gruppen inte har mer i sig än den har. Samma panik som rådde förra året och som fick alla att bli handlingsförlamade börjar förmodligen att leta sig in i folks medvetanden. Kommer de som är i ledningen nu agera i tid? Svar nej - då hade de redan gjort det.
Highlander skrev:Om man vill veta mer om Tommy som person, hans karriär och filosofi så har expressens pod "Hockeypuls" släppt ett avsnitt i söndags. Finns bland annat på Spotify.
1 timme och 30 minuter. Inte så mycket fokus på nutid och HV, men ändå intressant. Det största sportsliga nederlaget hittills som tränare var Fbk's finalförlust mot HV 2004...

CROHB skrev:Jag måste säga att jag inte känner mig helt tillfreds med Tommy Samuelsson som Head Coach i SHL. Jag blir lite mer imponerad av mer moderna coacher som Filander och Mitell måste jag erkänna. Samuelsson har många bra egenskaper och var helt rätt förra säsongen men min känsla är nu att denna säsong som kommer borde bli hans sista i HV och att Nubben hittar en ny HC till nästa säsong.
Nubben har ju inte haft full frihet att bygga årets lag då han fått ärva mycket, kommit in sent så ska nog inte bedömas förrän efter nästa säsong. Sen även fått mindre bidrag från SHL och haft kostnader för brutna kontrakt. Så kommer att bli svårt att göra en utvärdering fullt ut på honom under denna säsongen.
Skulle ex Westerlund bli en succé så ska han ju ha cred för det mer än exempelvis om Hansson blir det. Dock positiv till lagbygget och ser bra saker och tecken hittills.
Dovahkiin skrev:
Vilka problem tycker du han hade då? När man skriver så får man gärna peka ut EXAKT vad man menar. Annars blir det helt oseriöst.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster