Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Dovahkiin skrev:Finns inget dåligt med att Tommy kommer. En gring tränare som absolut vet vad som krävs av alla för man ska vinna. Han har stor respekt. Han är även ingen med HV anknytning vilket jag tycker är gött. Det har varit för mkt mysHV och mkt låga stälda krav nu hoppas jag Tommy tar tag i detta rejält!
Nutarviguld skrev:Dovahkiin skrev:Finns inget dåligt med att Tommy kommer. En gring tränare som absolut vet vad som krävs av alla för man ska vinna. Han har stor respekt. Han är även ingen med HV anknytning vilket jag tycker är gött. Det har varit för mkt mysHV och mkt låga stälda krav nu hoppas jag Tommy tar tag i detta rejält!
Jag är också försiktigt optimistisk till Tommy, dock så spelar det inte överdrivet stor roll vem som tränar Hv som vi fått kvitto på, det är svårt att träna felbyggda lag
DocSeverinsen skrev:Med rekryteringen av Tommy tror jag vi kommer ha betydligt lättare att få fatt i bra spelare. Inte bara genom det faktum att vi behöver ha en tränare på plats för att kunna locka till oss spelar överhuvudtaget. Tommy är ett känt namn i hockeysverige, och hans meriter är obestridliga. Tror att många spelare i utvecklingsfas lockas av en tränare som Tommy, med gott anseende och fina meriter.
Nutarviguld skrev:Dovahkiin skrev:Finns inget dåligt med att Tommy kommer. En gring tränare som absolut vet vad som krävs av alla för man ska vinna. Han har stor respekt. Han är även ingen med HV anknytning vilket jag tycker är gött. Det har varit för mkt mysHV och mkt låga stälda krav nu hoppas jag Tommy tar tag i detta rejält!
Jag är också försiktigt optimistisk till Tommy, dock så spelar det inte överdrivet stor roll vem som tränar Hv som vi fått kvitto på, det är svårt att träna felbyggda lag
justus3 skrev:Tommy verkar vara klar.
Så här tycker jag: Ett säkert kort som kan vara bara i denna turbulenta situation, han har en bra pondus och behöver nog inte stå och skrika. Har en bred erfarenhet från olika länder och kan säkert komma med lite "nytänk".
Men han känns mer som en 2 års lösning som funkar tills vi hittar någon slag stabilitet igen.
Makt
Signalerna är tydliga. Tommy blir mer eller mindre både sportchef och tränare. Han får både bestämma hela tränare-Teamet och vilka spelare han vill ha eller inte ha. Hult blir fullständigt "bakbunden", som en övergångslösning kan det funka men den rollfördelning känns ju inte sund i längden.
shitkicker skrev:Norrlandssupporter skrev:Ruggigt bra namn för ett lag i HAS. Gärna några yngre lovande ass.
Blir bara en ass nu i den nya verkligheten allsvenskan.... Jag förstår hur du tänker, men jag ser nog faktiskt hellre någon med rutin. Uppdraget ska vara tydligt - ta upp laget igen. Sen kan man titta på hur man vill formera staben när det uppdraget är löst.
Diabolics skrev:justus3 skrev:
Jag är inte så säker på att Tommy kommer axla den operativa SC-rollen mer än någon tidigare tränare gjort, och jag ser inte hur du kan dra den slutsatsen.
Norrlandssupporter skrev:shitkicker skrev:Norrlandssupporter skrev:Ruggigt bra namn för ett lag i HAS. Gärna några yngre lovande ass.
Blir bara en ass nu i den nya verkligheten allsvenskan.... Jag förstår hur du tänker, men jag ser nog faktiskt hellre någon med rutin. Uppdraget ska vara tydligt - ta upp laget igen. Sen kan man titta på hur man vill formera staben när det uppdraget är löst.
Ska man någon gång egentligen ge en ung person chansen så är det väl i det lägre seriesystemet?
Lägg där till att personen ev. har sammen ovan sig som HC med all den erfarenhet och rutin.
Sam Hallam vore en bra Ass. Rätt ung och lovande, familjen rätt nära.
Diabolics skrev:Nutarviguld skrev:Dovahkiin skrev:Finns inget dåligt med att Tommy kommer. En gring tränare som absolut vet vad som krävs av alla för man ska vinna. Han har stor respekt. Han är även ingen med HV anknytning vilket jag tycker är gött. Det har varit för mkt mysHV och mkt låga stälda krav nu hoppas jag Tommy tar tag i detta rejält!
Förhoppningen är ju att tränar-rollen stärks med Tommy och att den får mer att säga till om vad gäller värvningar. Problemet med Lindbom/Rahm och kanske Lillis (om han är för mjuk) är väl att de två förstnämnda kanske inte har den pondus/kunskap/erfarenhet som krävs för att sätta ihop en bra kravspec till SC när han letar spelare. Det behövs någon som säger "NEJ" också när det är sub-par värvningar på väg in. Kanske har det fallerat i det samspelet tidigare? Kanske är Hult inte mottaglig för att ha ett sådant samspel med de tränare han anställer? Många frågor... få svar....
justus3 skrev:Makt
Signalerna är tydliga. Tommy blir mer eller mindre både sportchef och tränare. Han får både bestämma hela tränare-Teamet och vilka spelare han vill ha eller inte ha. Hult blir fullständigt "bakbunden", som en övergångslösning kan det funka men den rollfördelning känns ju inte sund i längden.
Quila skrev:justus3 skrev:Makt
Vet inte vart du drar de slutsatserna? Samuelsson är tränare. En tränare har alltid möjlighet att påverka eventuella nyförvärv i högsta grad. Rahm och Lindbom var inte så insatta i ämnet och liksomLillis överlät mycket av jobbet till Johan och Johan då de själva inte kunde lägga så mycket fokus på spelare utanför truppen/scouting osv. I dagens läge, med en vad vi ännu inte säkert kan bekräfta avgående sportchef, så kommer tränarteamet ha en betydligt större del i truppbyggandet, medan Hult lär stå för pappersarbetet och den direkta dialogen tills det att en ny sportchef är tillsatt. Samuelsson kommer inte skriva några kontrakt, men kommer att vara högst delaktig i nyförvärven som kommer.
Quila skrev:Japp. Nu återstår det att se vem som tar plats bredvid Samuelsson.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster