Regnet skrev:Väldigt tveksam till Peter Andersson efter denna säsong. Kör hellre på med Lillis isf.
Jag börjat känna mer och mer att det inte direkt är tränarna som varit problemet i HV. Vi har ju avverkat extremt många som igentligen är bra tränare.
Känns mer som att det är kulturen i herrlaget. Så om man skulle önska en tränare så är det nån som kan ändra på det.
Jag håller helt med här, vinnarkulturen har helt gått förlorad. Det känns som HV sen 2011 gick tillbaka till vad HV var mellan gulden 1995 och 2004. Man ställer allt som oftast ett ganska bra lag på benen. Men det var först när Johan Davidsson kom in som man blev ett topplag på riktigt och fick någon jämnhet i prestationerna.
Jag kan tänka mig att en spelare som Davidsson kom in med en helt annan kravställning än vad man varit van vid tidigare. När Thörna nu försvann så var det, det sista av den hemvävda vinnarkulturen som försvann ut ur föreningen. Jag tror det är viktigare att ett par av Ullström, Tedenby, Almqvist och Petersson står i omklädningsrummet när nästa säsong börjar än vem som står i båset.
Jag har alltid fått för mig att det är Martin Filliander som har varit hjärnan bakom Malmös framgångar och velat se honom i HV en längre tid. Han är fortsatt mitt namn. Han har gjort det helt ok med små resurser i Oskarshamn, även om det kanske inte blivit en braksuccee. Så han är mitt namn helt klart.