Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
Kamy skrev:shitkicker skrev:Kamy skrev:Selektiv minne på skribenterna här inne. Ni vet att Brynäs fick ett regelrätt mål bortdömd denna match?
Hv är inte där dom ligger pga några domare. Misären stavas kort och gott: Agne och Hult
Jag ser inte riktigt relationen mellan de två situationerna, men det är bara att hoppas på att domarna dömde rätt i den sista målsituationen. På den första hade domaren blåst innan pucken var över linjen. Målet blev alltså inte bortdömt. Domaren blåste av spelet innan. Må hända felaktigt, men som sagt, det handlar inte om att "målet" dömdes bort. Det är skillnad.
Det har du rätt i. Tycker dock domaren dömde rätt på sista målet. Ponera att Hv hade fått liknande mål bortdömd. Det hade blivit ett jävla liv här inne.
15:48 skrev:Bättre än väntat på många händer och fötter idag. Gunnar, Andraé och Martinsson mycket bra. Emil J gjorde inga direkta misstag. Strömberg ruskigt tung o möta. Fröbergkedjan oxå bra. Wedin lite osynligare än vanligt. Olausson borde ta Kokkonens plats och in med Foppa. Tycker han varit mycket bättre i 5vs5 senaste tiden. I PP är han ju ett ruskigt hot. Är han petad och inte skadad måste det ligga andra faktorer bakom.
Vi var bättre i sudden. Brynäs kör stenhårt på några mer spelare än vi gör och de såg trötta ut precis som Lillis påpekade efter matchen. Tyvärr är det inte match förrän fredag. Så det kan vara rätt taktik.
Längesen jag var så hoppfull trots det sunkiga slutet. Seger på fredag är nog ett måste men hoppet lever! KÄMPA HV!!
Andersson711 skrev:Så är det. Det blev torsk om med största sannolikhet är vi inom ett par veckor klara för allsvenskan.
Då får vi inte glömma det viktigaste, nämligen hur vi gör oss av med de 2 personerna som är direkt ansvariga för denna skitsitsen.
Vi får inte glömma vad Johan Hult och Agne Bengtsson gjort för skada för HV71 och Jönköping.
#HultOut
#AgneOut
Regnet skrev:Andersson711 skrev:Så är det. Det blev torsk om med största sannolikhet är vi inom ett par veckor klara för allsvenskan.
Då får vi inte glömma det viktigaste, nämligen hur vi gör oss av med de 2 personerna som är direkt ansvariga för denna skitsitsen.
Vi får inte glömma vad Johan Hult och Agne Bengtsson gjort för skada för HV71 och Jönköping.
#HultOut
#AgneOut
Det viktigaste är vilka slipsar vi har nästa år? What, vem fan bryr sig just nu. Det enda som betyder nått nu är att vinna 4 matcher.
mrnorrland skrev:Målet de är som de är. Men Cross-checkingrn är solkar. Minns när karalahti gjorde liknande mot Frölunda spelare och fick matchstraff o flertalet matcher för. Patetisk att 4 domare kan blunda för de.
O sen Brynäs som väljer inte visar situationen på jumbotronen. Då det är gentlemen agreement att visa situationer så nu när vi inte har publik tycker jag hv stäng ner jumbotronen och visa endast situationer som är fördelaktiga hv. Fight fire with fire
hvmatte skrev:tar emot att säga men de är ju solklart mål hade det varit omvända roller och domarna skulle ta bort målet hade man blivit galen! bara att ta nya tag på fredag!
mullemm skrev:hvmatte skrev:tar emot att säga men de är ju solklart mål hade det varit omvända roller och domarna skulle ta bort målet hade man blivit galen! bara att ta nya tag på fredag!
Jo så är det ju..... men jag är tämligen säker på att om HV hade gjort detta målet så nog fan hade de dömt bort de![]()
magnus b skrev:Brynäs har satt nivån för hur denna matchserien ska se ut. Det är kanske dags att filma, släcka ner jumbotronen etc. för HV med. Men jag vidhåller att jag inte ser Brynäs vinna 3 matcher till. HV är det bättre laget, kan man plocka ut Holmström och få tillbaka Donovan och Kinnvall så vinner vi detta.
Ganska många positiva saker igår:
1. Gunnarsson såg riktigt tät ut, det ger förtroende för försvarsspelet.
2. Zoningångarna såg bättre ut än på länge.
3. Man fick lite bättre stopp på motståndarna i mittzon. Det var inte den vanliga autobahnen in i HV zonen.
4. BP var riktigt bra.
5. Strömberg och Arell mycket bra i det fysiska spelet
6. Illomäki mycket bra över hela isen
7. Sandberg - Sihkonen - Kokkonen linan gjorde ett bra jobb i att stänga ner motståndarna. Bra att ha en checking line som funkar.
Nyckeln blir att komma in bättre på mål. Brynäs gjorde det riktigt bra igår med att hålla HV på utsidan. Här behöver man få upp pucken på backarna och med lite mer jävlaranamma så ska man kunna "krasha nätet" bättre. Jag misstänker att detta spelet kommer att bli bättre då Donovan och Kinnvall är tillbaka, då de är betydligt bättre på att få igenom puckarna än vad Bertov och 17 är.
Kamy skrev:Robert.76 skrev:Tack och godnatt...hur kan han få stå helt fri där?
För att det var Bertov, Johansson och Holmström som "försvarade"
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster