Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Herkie82 skrev:Oskarshamn lätt.
LHC= Spöke
Brunsås= Halvspöke(brukar vi inte förlora hyggligt ofta i Gävle?) + Ersson
Malmö= Alsen är en målis som kan stänga igen och de har en Sylvegård som är som klippt och skuren för denna typen av matcher. Vem ska vi möta upp han med?
1 Oskarshamn
2 Brynäs
3 Malmö
4 LHC
Min åsikt.

Windom Earle skrev:Herkie82 skrev:Oskarshamn lätt.
LHC= Spöke
Brunsås= Halvspöke(brukar vi inte förlora hyggligt ofta i Gävle?) + Ersson
Malmö= Alsen är en målis som kan stänga igen och de har en Sylvegård som är som klippt och skuren för denna typen av matcher. Vem ska vi möta upp han med?
1 Oskarshamn
2 Brynäs
3 Malmö
4 LHC
Min åsikt.
Redhawks kan väl nästan räknas bort ur skaran av fördömda män efter segrarna mot HV71 och Luleå? Ingenting handlar nu om att HV71 kan bli farliga i ett slutspel. Nu är det som bäst ingemansland

lejacques skrev:Som ovan nämner. Ska till ett smått mirakel för att det INTE ska bli HV och LHC i kval.
Och i ett kval mot LHC skulle jag säga att HV ryker.
De senaste tio åren har HV lyckats vinna 3 bäst av 7 matcher-serier. Samtliga vann de under guldsäsongen. Utöver det har de torskat 7 matchserier, varav två av dessa mot just LHC.
LHC har lika uselt facit som HV. Endast vunnit 3 av 10 sett till bäst av 7 matcher. Men då har de alltså vunnit två mot HV, och utöver det slog de även ut oss i åttondel ett år.
Så LHC är alltså 100 procentiga när de mött HV i slutspel de senaste tio åren. Allt som allt 10 segrar till LHC och 3 till HV i slutspelssammanhang.
Lägg till att LHC vunnit 29 matcher, och HV bara 19 av lagens inbördes möten sedan säsongen 2010/2011.
LHC har alltså en vinstprocent mot HV på 60 procent i grundseriesammanhang och 77 procent i slutspel. Skrämmande.
Men jag vet hur det kommer bli. HV kommer målas upp som favoriter ändå. Vi har ju "världens bästa PP" (skitsamma att det varit världens sämsta lagom till slutspurten) och vi har värvat superspets i Ilomäki, Siikanen, Murray och Donavan (skitsamma att Murray inte gör poäng, skitsamma att Ilomäki och Siikanen snittar under en halv poäng per match). HV har dessutom tidigare guldvinnare som vet vad som krävs (skitsamma att vi har lika många spelare som varit med och åkt ur SHL. Tyvärr sant).
Summa summarum. All press och favoritskap kommer ligga på HV. Det kommer krävas ett mirakel för att LHC INTE ska vinna.
PapaEmeritus skrev:Kirgizistans damlag. Där har vi kanske en liten chans.
mrnorrland skrev:Tror faktiskt hela hockey-Sverige nu har sätt igenom hv och är rätt säkra på att hv har ingen chans mot vilket lag de än möter. De sitter i förnekelse och tror fortfarande på de kan vinna guld. Hoppet är tyvärr borta och spelarna har givit upp. De har blivit hjärntvättad av Hults propaganda och Sten-åkes ryktade ”diktatur”skap.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster