Vem vill du att vi möter i kvalet?

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Vem vill du att vi möter i kvalet?

Inläggav Fylke74 » 27 februari 2021, 18:18

Jag vet att det inte är definitivt men svårt se att vi inte kommer hamna i bäst av sju om att hålla oss kvar.
Lär stå mellan LHC, Oskarshamn och Brynäs.
Era tankar?
"Mål förtjänar man inte, mål gör man"
Kung Sune under finalserien mot Brynäs -95.
Fylke74

Re: Vem vill du att vi möter i kvalet?

Inläggav Kamy » 27 februari 2021, 18:21

Brynäs. Känns som minst pinsamt att förlora mot.
Kamy

Inläggav FirstSwitch » 27 februari 2021, 18:44

Lhc passar HV inte alls bra
Brynäs har Ersson i målet som kan storspela
Oskarshamn har vi 3 av 3 vinster emot så säger dem.
FirstSwitch

Inläggav frippe-borås » 27 februari 2021, 18:55

Vill inte möta något lag då vi kommer vara chanslösa med det spel vi presterar.
Vi måste ha in något nytt på HC platsen som kan skaka liv i detta menlösa lag.

Jag har full respekt för Lillis som fick komma in försent och med idéer som är för likt både Lindbom och Rahms sätt att spela hockey vilket vi ser mer och mer. Vi har fallit tillbaka till ett spel helt utan fart genom mittzon och dumpar ner puck för att sen likgiltigt försöka återvinna pucken. Spelarna tror ju inte ens på det.

Räddningen kan heta Perra J som har otrolig erfarenhet kring kvalspel vilket vi inte har utan tror att vi är ett ledande lag i Sverige.
Han kommer få 7 matcher på sig att få in ett vinnande spel och därefter så ger man oss ändå chansen att vara kvar. Det kommer aldrig att lösa sig med det vi har idag.

Men ska vi ändå möta ett lag så ser jag helst Oskarshamn då vi har störst chans mot dem och har det sämsta laget på pappret. Men det säger inte allt vilket vi har sett.

Brynäs har en målvakt som ensam kan vinna matcher. Det har Hv stött på förr utan att lösa det. Fasth i AIK minns vi ännu.
Linköping har ett bra lag och har fått tillbaka Little som är en matchvinnare samt att de kommer höja sig flera nivåer för att man möter Hv71 och vi blir små för att vi möter LHC.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Nutarviguld » 27 februari 2021, 19:10

Jag tror att möter vi LHC så åker vi ur SHL till 90% chans minst.

Bif och Oskarshamn tror jag MINST vi har 50% chans att vinna över.

Malmö har vi inte en chans emot
Nutarviguld

Inläggav jordfelsbrytare » 27 februari 2021, 19:16

1 lag som jag bedömer att vi har en realistisk chans mot och det är Oskarshamn. Så det får väl bli Oskarshamn då.
jordfelsbrytare

Inläggav Macce » 27 februari 2021, 19:25

Oskarshamn...
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Windom Earle » 27 februari 2021, 22:12

LHC! Skulle vara riktigt fint att spela ut dem ur SHL. Oskarshamn blir svåra eftersom de inte har något att förlora. Över tid är det ett hockeyallsvenskt lag vilket inte Brynäs eller HV71 är.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav mrnorrland » 27 februari 2021, 23:16

spelar de nån roll, lär ju bli 0-4 vilka vi än möter, finns ingen villja alls i detta lag
mrnorrland

Inläggav mrnorrland » 28 februari 2021, 11:02

Fortsätter vi spela såhär med 10 raka förluster som det lutar åt nu inför kvalet så kommer de inte vinna en enda match i kvalet, spelar ingen roll vilka de möter. Lillis och Hult har verkligen nått o jobba med......
mrnorrland

Inläggav Herkie82 » 1 mars 2021, 14:40

Oskarshamn lätt.

LHC= Spöke
Brunsås= Halvspöke(brukar vi inte förlora hyggligt ofta i Gävle?) + Ersson
Malmö= Alsen är en målis som kan stänga igen och de har en Sylvegård som är som klippt och skuren för denna typen av matcher. Vem ska vi möta upp han med?

1 Oskarshamn
2 Brynäs
3 Malmö
4 LHC

Min åsikt.
Herkie82

Inläggav Windom Earle » 1 mars 2021, 14:43

Herkie82 skrev:Oskarshamn lätt.

LHC= Spöke
Malmö= Alsen är en målis som kan stänga igen och de har en Sylvegård som är som klippt och skuren för denna typen av matcher. Vem ska vi möta upp han med?

1 Oskarshamn
2 Brynäs
3 Malmö
4 LHC

Min åsikt.

Redhawks kan väl nästan räknas bort ur skaran av fördömda män efter segrarna mot HV71 och Luleå? Ingenting handlar nu om att HV71 kan bli farliga i ett slutspel. Nu är det som bäst ingemansland :cry:
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Herkie82 » 1 mars 2021, 14:53

Windom Earle skrev:
Herkie82 skrev:Oskarshamn lätt.

LHC= Spöke

1 Oskarshamn
2 Brynäs
3 Malmö
4 LHC

Min åsikt.

Redhawks kan väl nästan räknas bort ur skaran av fördömda män efter segrarna mot HV71 och Luleå? Ingenting handlar nu om att HV71 kan bli farliga i ett slutspel. Nu är det som bäst ingemansland :cry:

Jo men de har väl en teoretisk risk eller är jag helt off?
Herkie82

Inläggav Windom Earle » 1 mars 2021, 15:14

Jag skulle säga såhär. HV kanske har en teoretisk chans att nå slutspel, men Redhawks har väl knappt ens en matematisk risk att hamna i kval nu? Jag har inte räknat på det, men de har en handfull färre matcher spelade än de två jumbon HV71 och LHC. Att tre av HV, LHC, Brynäs och Oskarshamn skulle börja vinna så många matcher att de går förbi Malmö ser jag som en omöjlighet. Bara att gratulera till säkrat kontrakt och som jag ser det har det att göra med att det laget har en ledning som vet hur den ska agera.
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Nutarviguld » 1 mars 2021, 15:43

Får vi möta LHC så tror jag det är ungefär 30% chans att vi får stanna kvar i SHL
Får vi möta Malmö så runt 20% chans att vi får stanna kvar i SHL
Får vi möta BIF runt 50% chans att vi får stanna kvar
Får vi möta Oskarshamn runt 70% att få stanna kvar

Så i BÄSTA fall har vi som minst 30% chans att få åka ur SHL, bedrövligt jävla stor chans ändå skulle jag påstå. Helt sjukt är det.

% baserat på min magkänsla och den statistik som finns på shl.se

EDIT, sänker mina BIF odds eftersom dom verkar få tillbaka Rhödin nu (lite tur i oturen att de haft så mycket matcher sparade pga covid, eller var det tur?)
Senast redigerad av Nutarviguld 2 mars 2021, 10:16, redigerad totalt 1 gång.
Nutarviguld

Inläggav Regnet » 1 mars 2021, 20:48

Fyfan att denna tråd ens finns. Men det är en väldigt trolig verklighet att det blir kval så bara att ställa in sig på det. Jag tror inte det spelar så roll vilka vi möter. Det kommer va en ångest-kamp för ens existens.

Men om man ska säga nått så har väll Oskarshamn på nått sätt minst att förlora då de varit bottentippade inför och är en liten förening som säkert har en bra plan om det blir allsvenskan.

Brynäs och LHC är ju i samma sits som vi även om det verkar som LHC antagligen är det av lagen som är mest införstådda och beredda på kvalspel.

Så av den anledningen möter jag helst Brynäs. De är en anrik förening som aldrig spelat sig ur högsta serien och har precis lika mycket att förlora som oss.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav DocSeverinsen » 2 mars 2021, 09:59

Mina favoritlag att möta:

1. Oskarshamn. Vi har fortfarande inte förlorat mot dem. Inte ens i år när allt gått åt skogen. Vi har ett bättre lag på pappret och det ska visa sig i en bäst av sju-serie. Oskarshamn däremot kan spela med mindre press. Alla har räknat med att de skulle få kvala i år och har på så vis accepterat läget.

2. LHC. De har varit minst lika blöta som HV i år, men tycker vi har en bättre bredd över en bäst av sju serie.
Negativt: De har varit vårt boogieteam de senaste åren.

3. Brynäs. Bra målvakt och bäst spets av våra motståndare. Vill helst inte möta Brynäs i bäst av sju.

Malmö räknar jag bort som kvalmotståndare.
DocSeverinsen

Inläggav Bluey » 2 mars 2021, 21:52

Tog fram siffror på hur det har sett ut i grundserien de fem senaste säsongerna mot LHC, BIF och IKO. Såhär ser det ut:

LHC: 19 matcher, 24 poäng (3p = 5, 2p = 3, 1p = 3, 0p = 8), 42 gjorda mål, 49 insläppta mål.

BIF: 19 matcher, 36 poäng (3p = 10, 2p = 1, 1p = 4, 0p = 4), 58 gjorda mål, 47 insläppta mål.

IKO: 7 matcher, 19 poäng (3p = 5, 2p = 2, 1p = 0, 0p = 0), 29 gjorda mål, 13 insläppta mål.

Vi har klart bäst facit mot IKO (poängsnitt 2,71 per match), men även bra statistik mot Brynäs (1,89 poäng per match). Däremot inte lika positiv statistik mot LHC (1,26 poäng per match).

Så om HV fortsätter gå dåligt får man nog ändå hålla tummarna för att LHC lyfter sig på slutet så att vi kan undvika dem i kvalet. Både IKO och BIF verkar passa oss bättre.
Senast redigerad av Bluey 2 mars 2021, 23:32, redigerad totalt 1 gång.
Bluey

Inläggav Pg79an » 2 mars 2021, 22:48

Så sjukt att det överhuvudtaget finns en tråd om detta och det överhuvudtaget egentligen men jag drar till med LHC trots våra dåliga insatser mot dom de senaste åren. Det skulle ju spruta ångest ur en inför och under varje match, men tänk ändå att få vara laget som skickar ner sketcluben ner i allsvenskan med 4-0 i matcher. Sen efter p klart med nytt SHL kontrakt meddelar hUlT och aGnE att de säger upp sig själva och lovar att aldrig mer komma tillbaka. Sen bygger vi ett nytt och starkt HV71!
Senast redigerad av Pg79an 3 mars 2021, 00:09, redigerad totalt 1 gång.
Pg79an

Inläggav Highlander » 2 mars 2021, 23:42

Möter helst IKO. Bra tidigare resultat och ett lag jag har absolut noll känslor för. Jobbigt oavsett vem som slår ut oss men minst smärtsamt om det är IKO.

Kvalet kommer vara så sjukt ångestfyllt. Blir det mot LHC finns det inte en chans att jag utsätter mig för att titta på det.
Highlander

Inläggav Diabolics » 3 mars 2021, 11:45

vill och vill, jag tror inte det finns någon som tror att det blir något annat än lhc-hv i kvalet... kolla på siffrorna. De andra lagen behöver inte uträtta ett skit mer än de redan gjort under året för att med LÄTTHET undvika kvalplats. Både lhc och hv behöver i stort sett ta samtliga trepoängare för att undvika kval. Något som det inte finns ett uns sannolikhet till att göra, förutom strikt teoretiskt.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 3 mars 2021, 12:35

Som ovan nämner. Ska till ett smått mirakel för att det INTE ska bli HV och LHC i kval.

Och i ett kval mot LHC skulle jag säga att HV ryker.

De senaste tio åren har HV lyckats vinna 3 bäst av 7 matcher-serier. Samtliga vann de under guldsäsongen. Utöver det har de torskat 7 matchserier, varav två av dessa mot just LHC.

LHC har lika uselt facit som HV. Endast vunnit 3 av 10 sett till bäst av 7 matcher. Men då har de alltså vunnit två mot HV, och utöver det slog de även ut oss i åttondel ett år.

Så LHC är alltså 100 procentiga när de mött HV i slutspel de senaste tio åren. Allt som allt 10 segrar till LHC och 3 till HV i slutspelssammanhang.

Lägg till att LHC vunnit 29 matcher, och HV bara 19 av lagens inbördes möten sedan säsongen 2010/2011.

LHC har alltså en vinstprocent mot HV på 60 procent i grundseriesammanhang och 77 procent i slutspel. Skrämmande.

Men jag vet hur det kommer bli. HV kommer målas upp som favoriter ändå. Vi har ju "världens bästa PP" (skitsamma att det varit världens sämsta lagom till slutspurten) och vi har värvat superspets i Ilomäki, Siikanen, Murray och Donavan (skitsamma att Murray inte gör poäng, skitsamma att Ilomäki och Siikanen snittar under en halv poäng per match). HV har dessutom tidigare guldvinnare som vet vad som krävs (skitsamma att vi har lika många spelare som varit med och åkt ur SHL. Tyvärr sant).

Summa summarum. All press och favoritskap kommer ligga på HV. Det kommer krävas ett mirakel för att LHC INTE ska vinna.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Herkie82 » 3 mars 2021, 13:03

lejacques skrev:Som ovan nämner. Ska till ett smått mirakel för att det INTE ska bli HV och LHC i kval.

Och i ett kval mot LHC skulle jag säga att HV ryker.

De senaste tio åren har HV lyckats vinna 3 bäst av 7 matcher-serier. Samtliga vann de under guldsäsongen. Utöver det har de torskat 7 matchserier, varav två av dessa mot just LHC.

LHC har lika uselt facit som HV. Endast vunnit 3 av 10 sett till bäst av 7 matcher. Men då har de alltså vunnit två mot HV, och utöver det slog de även ut oss i åttondel ett år.

Så LHC är alltså 100 procentiga när de mött HV i slutspel de senaste tio åren. Allt som allt 10 segrar till LHC och 3 till HV i slutspelssammanhang.

Lägg till att LHC vunnit 29 matcher, och HV bara 19 av lagens inbördes möten sedan säsongen 2010/2011.

LHC har alltså en vinstprocent mot HV på 60 procent i grundseriesammanhang och 77 procent i slutspel. Skrämmande.

Men jag vet hur det kommer bli. HV kommer målas upp som favoriter ändå. Vi har ju "världens bästa PP" (skitsamma att det varit världens sämsta lagom till slutspurten) och vi har värvat superspets i Ilomäki, Siikanen, Murray och Donavan (skitsamma att Murray inte gör poäng, skitsamma att Ilomäki och Siikanen snittar under en halv poäng per match). HV har dessutom tidigare guldvinnare som vet vad som krävs (skitsamma att vi har lika många spelare som varit med och åkt ur SHL. Tyvärr sant).

Summa summarum. All press och favoritskap kommer ligga på HV. Det kommer krävas ett mirakel för att LHC INTE ska vinna.

Finns ingen värre motståndare. Rent historiskt har det f*n inte spelat roll om vi så legat 1a och de sist, de vinner fan ändå.
Extra jobbigt att det är just hatmotståndaren nr1..... nä bläää fy fan. Detta är inte bra för magen alls.
Herkie82

Inläggav PapaEmeritus » 3 mars 2021, 14:44

Kirgizistans damlag. Där har vi kanske en liten chans.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Herkie82 » 3 mars 2021, 15:59

PapaEmeritus skrev:Kirgizistans damlag. Där har vi kanske en liten chans.

Tror du på det själv? Någonsin träffat en donna därifrån? Ward själv hade kutat ut ur HG med svansen mellan benen. :lol: :lol:

sorry för OT
Herkie82

Inläggav mrnorrland » 3 mars 2021, 16:00

Tror faktiskt hela hockey-Sverige nu har sätt igenom hv och är rätt säkra på att hv har ingen chans mot vilket lag de än möter. De sitter i förnekelse och tror fortfarande på de kan vinna guld. Hoppet är tyvärr borta och spelarna har givit upp. De har blivit hjärntvättad av Hults propaganda och Sten-åkes ryktade ”diktatur”skap.
mrnorrland

Inläggav Herkie82 » 3 mars 2021, 16:47

mrnorrland skrev:Tror faktiskt hela hockey-Sverige nu har sätt igenom hv och är rätt säkra på att hv har ingen chans mot vilket lag de än möter. De sitter i förnekelse och tror fortfarande på de kan vinna guld. Hoppet är tyvärr borta och spelarna har givit upp. De har blivit hjärntvättad av Hults propaganda och Sten-åkes ryktade ”diktatur”skap.

Vänd detta till ett vi mot världen. Visa varenda jävel att de har fel.....
Herkie82

Inläggav Regnet » 3 mars 2021, 16:55

Känns som enda chansen är att man träffar nått slags rock bottom nu snart och känner att man iaf kan göra det bästa av det och vi börjar spela lite bättre på nått sätt

Inte bra att va helt uppgiven såklart men man kanske måste gå igenom den fasen för att komma fram till att man trots allt fortfarande ska spela om det så då kan man lika bra ge det allt man har så länge det finns matcher kvar att spela.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav frippe-borås » 3 mars 2021, 17:05

Lyssnade på Sanny&Svensson podden där Oskar Nilsson i SAIK blir intervjuad för hans nr matchar programmet nr.
Där säger han att om det blir Linköping för Hv71 så blir det inga problem för Hv71.
Jag skulle säga precis tvärtom att det skulle vara det värsta laget att möta.
E4 derby där Linköping känns mer taggade än vad Hv gör i ett sånt möte. Men iofs det kanske bara gäller serielunken för vi har ju pluss på dem i ett slutspel. Men nu är det heller inget slutspel utan överlevnad och har vi haft dålig nerver och självförtroende under hela serien så undrar jag vart de skulle ta vägen i en sån här holmgång.

Brynäs har ett lurigt lag och en målvakt som kan spika igen. Med tanke på våra problem i 5vs5 så tror jag inte vi lyckas göra tillräckligt många mål i denna spelform för att fixa dem. För att vinna bäst av 7 på enbart PP kommer inte hålla.

För min del så ser jag allra helst IOK då vi har fördel mot dem i år. Kanske inte rättvist men vi har ändå hittat en väg att vinna. Samt att över 7 matcher så borde ju vi komma ihop oss när det står så mycket på spel för sin arbetsgivare.

Men oavsett motstånd så måste vi släppa loss och få igång farten genom mittzon och spela puck till medspelare som har fart. Det ser vi knappt inget av längre. Det gjorde vi i tre matcher innan uppehållet och då spelade man riktigt bra och just en sån hockey som ger framgångar samt att man smittar andra att spela likadant.
Spelar vi som de senaste matcherna så finns det nog inget lag vi får på. Här är det upp till soelarna att komma ihop sig och få lite slutspelskänsla i sig!

Fan man går varje dag och har ångest och nervös så snart ligger man väl med magsår och inlagd på psyket!
Trodde aldrig att Hv71 skulle hamna i en sån här situation då ekonomin är stabil och bra faciliteter som lockar spelare.
Men det kom in två gubbar som bestämmer det mesta i Hv71 och som satt oss rejält i skiten.
Sten-Åke och Agne är de två som ska ha mest skuld i detta och även till viss del Hult!
Men Sten-Åke och Agne styr visst Hv71 med järnhand och nästintill diktatoriskt!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav 15:48 » 4 mars 2021, 00:15

Svaret på frågan i trådrubriken är: Inget lag. Hoppas givetvis på mirakel så vi slipper kval men så lär inte bli fallet. Svaret på frågan är just: ”Inget lag” eller ”Spelar ingen roll” vilka det blir. För hur ska ett lag med detta mentala tillstånd klara av ångestkval till Allsvenskan när man inte pallar mentalt i omgång 12, 24, 34, eller 45. För det har vi ju sett hela säsongen. Vi klarar inte pressen. Allt låser sig när det börjar hetta till...

Nä jag har slängt nyckeln i brunnen. Lyckas jag fiska upp den står det ändå Oskarshamn på låset till fortsatt SHL spel...
15:48

Nästa

Återgå till HV71