Regnet skrev:Han kommer ju få se massor av HV nästa år om det nu är allsvenskan han håller koll på.
Men skämt o sido (halv skämt) det är ju en fråga med. Hur lätt är det att rekrytera en tränare eller en spelare för den delen om man inte vet vilken liga man spelar i?
Det är nog skitsvårt att göra det, tränare kanske är något enklare än spelare. Finns många bra tränare i allsvenskan som håller i SHL så tror att skillnaden är mindre där.
När det gäller spelare så skulle jag nog säga att håller vi oss kvar kommer vi ha ett lag med liknande kvalle som de senaste åren där jag upplever att många av spelarförvärven kommit ganska sent ändå. De bästa spelarna lär väl vänta ut KHL som vanligt vilket på sätt och vis kan rädda oss nästa säsong. Som det ser ut nu så spelar vi (förhoppningsvis) vår sista match 25 mars.
De spelare som blev klara tidigt förra året är de som troligtvis var enklast att värva, Bertov, Forsberg och Kokkonen. Bertov petad i Rögle, Kokkonen och Forsberg i allsvenskan, inte en chans att de missar att en så stor klubb som HV hugger i dem.
Wedin kom 9e maj vilket ändå är ett tag efter säsongen är slut för lagen i ingenmansland.
Arell kom i juli och Karlsson i september.
Säsongen innan så var dock väldigt många spelare klara redan i april och när jag läser vilka spelare vi värvade i april där så vill jag bara kräkas på vilken otroligt svag silly vi hade denna säsongen. I april värvades följande, Sandin, Kinnvall, Martinsson, Camara, Williamsson och Holmström. I maj kom Wennlund och Johansson, i juni kom Fröberg, i juli Ikonen. Bergström kom så sent som oktober.
Äh jag känner mig hyggligt lugn ändå. Många ligor har inte riktigt startat som de ska det här året och kommer hålla på mycket längre än SHL vilket förhoppningsvis gör att förhandlingar och sånt skjuts upp en del det med.