Omgång 1: Färjestads BK - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 1: Färjestads BK - HV71

Inläggav Blondestar » 14 september 2012, 06:49

Det roliga är att flera av experterna säger: klart det är mål, det är ju ingen sparkrörelse - som om det t.o.m. skulle vara något nytt att man får styra in puckskrället.
Hejdå allihopa! Signing off.
Blondestar

Inläggav Jimetal » 14 september 2012, 09:27

Skönt att HV inte tog så många utvisningar igår
Jimetal

Inläggav frederic » 14 september 2012, 09:46

Man har väl fått styra pucken i mål, med skridskon, i ett par-tre säsonger nu? Jaja, nog om det.

Luoma precis som jag väntat mig, nog om det också.

Fälth däremot, han imponerade på mig! Syntes att han ville få igång spelet snabbt, inte mycket burskydd där inte. Att han dessutom träffar mål från blå, och inte första benskydd, är inte heller helt fel. Tror att han kan bli väldigt, väldigt nyttig! :lol:

Väldigt många som var bra faktiskt. Nilsson, Karlsson x2, Fasth, Rakshani, Krog, Ledin. Wesslau!

Sen Fernholm bekräftad. Jo jag tackar. :lol:
Användarvisningsbild
frederic

Inläggav mixxe » 14 september 2012, 10:20

Jag VAR en av alla kritiker till värvningen av Wesslau och det är skönt att man blir bevisad fel.
Starkt av laget att ta 2 pinnar borta mot fbk. Ser ut som det kan bli en rolig säsong.
mixxe

Inläggav Kakelmannen » 14 september 2012, 14:32

Vilken målvakt vi har fått än så länge! Matchen var väl en typisk premiär, väldigt slarvigt spel oh mycket felpass av HV. Louma lika kass som vanligt, men att se Davidsson slarva så och b.la assistera till 2-1 målet är inte vanlligt! Men starkt av Hv att komma tillbaka oh bra med 2 poäng, men spelet har mycket att önska.
Kakelmannen

Inläggav Groucho » 14 september 2012, 14:36

Först och främst; Wesslau och Fasth - vilka lirare! Wesslau är den spelaren HV har saknat dom två senaste säsongerna. Vilka räddningar! Wow! :shock:
Och Fasth - helt jävla outtröttlig! Full fart hela tiden. Man ska inte sväva iväg redan efter en match, men känslan är att han hade tagit en plats i Rangers redan i år.

Per Ledin såg också bra ut. Som alltid, en nagel i ögat på motståndarna.

Största utropstecknet var annars Davidssons indianare! Riktigt snyggt trots allt. :roll:
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna