Seriösa rykten 20/21: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 20/21: Diskussioner

Inläggav Quila » 2 februari 2021, 20:34

Nutarviguld skrev:
Robert.76 skrev:Vågar man tro på att HV får loss pengar från Stoa och lägger på en klassback så vi får 2 vassa backpar?

Den vore riktigt fin. Dock kan jag fortfarande känna, vem är Sandins ersättare ? Siikonen är ju en bredd spelare och verkar användas som center, Ilomäki är center.

Siikonen breddspelare? Öh, nej...

Wedin är som du säger i en klass för sig. Det ska han vara. Bergström är jäkligt bra i pp, men behöver visa mer i 5v5.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Nutarviguld » 2 februari 2021, 22:28

0.5p i finska ligan är knappast spets?
Nutarviguld

Inläggav Quila » 2 februari 2021, 23:10

Nutarviguld skrev:0.5p i finska ligan är knappast spets?

Nu påstod jag ju inget om spets heller, men förvisso... Måste det vara så svart, eller vitt? Poäng=spets? Spets=poäng? Inte nödvändigtvis att dessa parametrar hör ihop.
Miska är en kille som ger allt och som inte viker ner sig, utan krigar på. Haft ett A på bröstet de senaste säsongerna och representerar lejonen ifjol och i år. Som sagt ingen poängspruta, men en pålitlig kille som man vet gör det han ska på isen och gör sitt yttersta för att påverka lagkamraterna till att göra detsamma.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Nutarviguld » 3 februari 2021, 09:46

Visst kan andra faktorer spela in förutom poäng, det har du rätt i.

Men jag tycker fortfarande det är lustigt att en av de tilltänkta toppforwardsen Sandin, blir ersatt? av en duktig finsk brunkare ?
Bergström skulle verkligen behöva en lekkamrat
Nutarviguld

Inläggav Nutarviguld » 3 februari 2021, 16:17

Stoa klar för DIF.

Så när ryker Holmström som är exakt som Stoa på alla sätt ?
Nutarviguld

Inläggav lejacques » 3 februari 2021, 16:18

Oj, Stoa till Djurgården...

Tack, Djurgården. Tack.

Ang. inlägg ovan. Stor skillnad på Stoa och Holmström. Den senare ligger på ett poängsnitt i nivå med vad han brukar leverera i SHL. Stoa har ett poängsnitt på 0,00.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 3 februari 2021, 16:19

lejacques skrev:Oj, Stoa till Djurgården...

Tack, Djurgården. Tack.

Ang. inlägg ovan. Stor skillnad på Stoa och Holmström. Den senare ligger på ett poängsnitt i nivå med vad han brukar leverera i SHL. Stoa har ett poängsnitt på 0,00.

ett poängsnitt på 0,00000000000000000000000000

good riddance!!!!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav mrnorrland » 3 februari 2021, 16:24

På ett sätt skönt han lämna, hoppas dig ta över hans kontrakt så hv inte köpte ut han

Sen är man livrädd nu att Stoa helt plötsligt börja leverera.......

Konstigt att de var just DIF som nobbade Stoa för han inte höll fysisk form enligt madhawk tror jag det var och nu värvar man han? Kanske bättre form nu ( kan ju knappast vara sämre iallafall)
Senast redigerad av mrnorrland 3 februari 2021, 16:26, redigerad totalt 1 gång.
mrnorrland

Inläggav Nutarviguld » 3 februari 2021, 16:25

Diabolics skrev:

Tack, Djurgården. Tack.

ett poängsnitt på 0,00000000000000000000000000

good riddance!!!!

Då återstår frågan varför han får så fet lön för ett poängsnitt på 0,37 samt -15, varken en defensiv center eller en poängspruta för dom pengarna som han kostar. Pengar läckage deluxe
Nutarviguld

Inläggav jordfelsbrytare » 3 februari 2021, 16:41

Tack, Djurgården. Tack.

Saxat från Aftonbladet

"Ryan Stoa tillbringade sommaren och hösten hemma i Florida där det blev många fiskebilder på Instagram"

Totalt O.T men kunde inte låta bli.
jordfelsbrytare

Inläggav SEMPER FIDELIS » 4 februari 2021, 11:25

Ifrån expressen mrmadhawk så är det inte slutvärvat.
"HV71 har man haft full aktivitet i veckan. Men sist jag pratade med Johan Hult, sportchef i klubben så uteslöt han inte på något sätt att det kunde dyka upp mer. Kan behövas, då man har fått jobbiga skador i truppen samtidigt som man redan innan dess skulle förstärka."

Men även mindre smickrande angående Siikonen.
"Jag jagade tidigt i veckan på finländaren Miska Siikonen, som HV71 skrev kontrakt med. Under förmiddagen, innan han presenterades som nyförvärv i Jönköping, så tog jag lite referenser via ett par kontakter i Finland som har god koll. För HV71:s skull får vi onekligen hoppas att de referenserna inte stämmer, för det var inte speciellt goda vitsord. ”En okej defensiv center, men inte mycket mer”, ”Jag tycker han är lite trög på skridskorna”, ”Det verkar som att HV har panik”, ”Han är okej, men för att vara import tycker jag man ska sticka ut mer”.

Ja, där har ni några av referenserna jag fick"
SEMPER FIDELIS

Inläggav Nutarviguld » 4 februari 2021, 11:27

Precis, som jag skrev i den andra tråden, konstigt att Sanny kan ringa runt lite fort och få såna referenser samtidigt som Hult "Honom ska vi ha!" Aja får hoppas att vi blir fel bevisade men detta luktar ju på "pappret" som ännu en dålig Hult värvning
Nutarviguld

Inläggav lejacques » 4 februari 2021, 11:28

Och det ovan kan ju förklara varför Lillis satt Siikanen i en fjärdekedja bredvid Wennlund och C.Sandberg. En breddvärvning, eller ja, det var kanske var Lillis direkt noterade efter första träningen...

Oavsett Siikanens status så tycker jag forwardssidan fortsatt ser trög ut. Skulle vilja ha in ett par spelare till. En back och en forward. Minst.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav mrnorrland » 4 februari 2021, 11:41

Tur vi värvade iilomäki då

Hoppas fortfarande på wellman så har vi wedin - iilomäki - wellman och Bergström- fröberg - Sandberg och de bör räcka mot oik elr lhc i kvalet.
mrnorrland

Inläggav håvesjuttioett » 4 februari 2021, 12:39

Herregud va buttra ni är. Låt killen spela innan ni dömer ut honom som fiasko. Har ju varit sjukt mycket snack om att lägstanivån i laget måste höjas. När man nu, med era förutfattade meningar, gör så är det ändå fel?
håvesjuttioett

Inläggav lejacques » 4 februari 2021, 13:01

Jag har inte dömt ut Siikanen. Jag kallar honom inte för fiasko. Jag konstaterar bara att Lillis placerar ett av våra två forwardsförvärv som center i en fjärdekedja. Och värvningarna innebär ju "bara" att Kokkonen petas eller bänkas. Inte mycket mer. Och mer är precis det HV behöver. Därför skönt att höra att det inte verkar slutvärvat.

Hult får se till att maxa de sista veckorna på jobbet.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 4 februari 2021, 13:09

SEMPER FIDELIS skrev:Ifrån expressen mrmadhawk så är det inte slutvärvat.
"HV71 har man haft full aktivitet i veckan. Men sist jag pratade med Johan Hult, sportchef i klubben så uteslöt han inte på något sätt att det kunde dyka upp mer. Kan behövas, då man har fått jobbiga skador i truppen samtidigt som man redan innan dess skulle förstärka."

Men även mindre smickrande angående Siikonen.
"Jag jagade tidigt i veckan på finländaren Miska Siikonen, som HV71 skrev kontrakt med. Under förmiddagen, innan han presenterades som nyförvärv i Jönköping, så tog jag lite referenser via ett par kontakter i Finland som har god koll. För HV71:s skull får vi onekligen hoppas att de referenserna inte stämmer, för det var inte speciellt goda vitsord. ”En okej defensiv center, men inte mycket mer”, ”Jag tycker han är lite trög på skridskorna”, ”Det verkar som att HV har panik”, ”Han är okej, men för att vara import tycker jag man ska sticka ut mer”.

Ja, där har ni några av referenserna jag fick"

det kan ju vara bra att inte dubbelposta, dvs kolla av på relevanta delar av forumet om det inte är så att man redan för en disussion i ämnet innan man glider in med det man tror är nyheter.

DETTA ÄR EN UPPMANING TILL SAMTLIGA.

Använd länken på huvudsidan som säger: Visa nya inlägg och scanna av där innan ni postar saker på fel ställe eller helt i onödan.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 15 februari 2021, 12:20

Adam Åhman reggad alltså. Sett till speltid har vi alltså tillgång till Tingsryds andremålvakt. Malmö reggade deras förstakeeper.

Vet att folk gärna sett en ny målvakt. Men jag tycker väl det är en okej lösning. Gunnar verkar vara Lillis etta, och sett till HV:s form med Gunnar i mål borde han fortsätta vara det. Bakom JG har vi Hugo som har större potential (även om han inte visat den sedan hösten 2019). Åhman kommer på sin höjd öppna båsdörren.

Denna trio borde väl räcka för ett lag som undvika kval? Jag tror det i alla fall.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav mrnorrland » 15 februari 2021, 12:52

Tycker inte målvakterna som är problemet utan det har vart backarnas brister som satt målvakten i dålig sits som är problemet.

Vi borde klara kvalet med dem
mrnorrland

Inläggav Nutarviguld » 15 februari 2021, 13:48

mrnorrland skrev:Tycker inte målvakterna som är problemet utan det har vart backarnas brister som satt målvakten i dålig sits som är problemet.

Vi borde klara kvalet med dem

Håller med. Inga super målvakter men backarna är största problemet
Nutarviguld

Föregående

Återgå till HV71