Blue Vision skrev:Presentation innan kvällen om man tolkar twitter-sidan. Spännande!
Såg också det, verkar lovande
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Blue Vision skrev:Presentation innan kvällen om man tolkar twitter-sidan. Spännande!
Andersson711 skrev:Såg någon som skrev ”ett lag är inte bättre än sin svagaste länk”.
Håller med, Donovan är absolut bättre än vår sämsta back men det är långt ifrån någon håll käften-värvning.
Breddar vår backsida, bra.
Andersson711 skrev:Såg någon som skrev ”ett lag är inte bättre än sin svagaste länk”.
Håller med, Donovan är absolut bättre än vår sämsta back men det är långt ifrån någon håll käften-värvning.
Breddar vår backsida, bra.
Andersson711 skrev:Nej, kommer säkert inte någon fler back men jag är inte övertygad på att det behövs heller.
Vet att många här sågar Bertov (det har jag också gjort) men jag tycker han ändå va bra precis innan skadan!
Martinsson - Kinnvall
Donovan - Bertov
Strömberg - Sjöholm
Arell.
Att inte spela Emil J eller AK47 kan vara en av våra viktigaste åtgärder.
Ser gärna en eller ett par riktiga jävla raketer framåt som vi kan bygga en ny förstakedja tillsammans med Wedin.
Vi behöver spelare som trycker all skit mot mål sen attackerar och följer upp!
Nutarviguld skrev:Okej, undra om detta är Sandins ersättare eller en bonus värvning för att stärka upp centersidan ?
Det är en kille som snittar strax under 0.5p per match i en sämre liga än SHL.
På pappret så känns det som en bredd värvning, en klassisk Hult värvning när dom andra lagen hittar spelare som ligger och snittar över 1p per match i bra ligor som tex AHL.
Men han är finsk och det brukar ju funka i Hv så vi får väl hoppas.
På pappret känns det ju dock som ett nerköp ifrån Sandin (som iofs underlevererade)
lejacques skrev:Precis som var och varannan svensk spelare kan benämnas som landslagsspelare så gäller det även finska spelare. Han har lirat 4 matcher för Finland, utspridda på två säsonger.
Lite som att benämna Mats Trygg som OS-spelare, eller Linus Fröberg som Tre kronor-stjärna.
Min konspiratoriska sida säger mig att det här är ett sätt för HV att polera en tämligen anonym värvning, med tanke på den höga svansföring man haft de senaste månaderna. Man har siktat mot stjärnorna, men landar till sist spelare från ett bottenlag i Finland.
Missförstå mig rätt. Jag är inte kritisk mot spelaren i fråga. All förändring är bra förändring. Som Diabolics varit inne på. Ta in 20 spelare så kanske vi träffar rätt på 5.
Däremot är jag kritisk mot Hult som i vanlig ordning säger en sak och trollar fram någonting annat. Var det här spelarna vi till slut kunde landa? Ja, då borde det ha skett betydligt tidigare, och inte vänta med dem fram tills det återstår 15 matcher kvar av grundserien.
lejacques skrev:Precis som var och varannan svensk spelare kan benämnas som landslagsspelare så gäller det även finska spelare. Han har lirat 4 matcher för Finland, utspridda på två säsonger.
Lite som att benämna Mats Trygg som OS-spelare, eller Linus Fröberg som Tre kronor-stjärna.
Min konspiratoriska sida säger mig att det här är ett sätt för HV att polera en tämligen anonym värvning, med tanke på den höga svansföring man haft de senaste månaderna. Man har siktat mot stjärnorna, men landar till sist spelare från ett bottenlag i Finland.
Missförstå mig rätt. Jag är inte kritisk mot spelaren i fråga. All förändring är bra förändring. Som Diabolics varit inne på. Ta in 20 spelare så kanske vi träffar rätt på 5.
Däremot är jag kritisk mot Hult som i vanlig ordning säger en sak och trollar fram någonting annat. Var det här spelarna vi till slut kunde landa? Ja, då borde det ha skett betydligt tidigare, och inte vänta med dem fram tills det återstår 15 matcher kvar av grundserien.
håvesjuttioett skrev:lejacques skrev:Precis som var och varannan svensk spelare kan benämnas som landslagsspelare så gäller det även finska spelare. Han har lirat 4 matcher för Finland, utspridda på två säsonger.
Äh, va lite positiv. Här och nu är glaset halvfullt och äntligen gör vi något för att förändra. Nån månad försent och vet inget om den gode Miska, men sisu är sisu och landslag är landslag. Blev dock inte uttagen till den lejontrupp som presenterades idag (det blev Tony Sund (b) som diskuterats tidigare och kanske finns tillgänglig). Hult säger att han kan användas som C/W, så kan vara en Stoa- eller Sandin-ersättare. Men mer måste in.
KHL börjar närma sig slutspel, med <10 matcher kvar av seriespelet. Innan deadline kommer det spelas ett gäng matcher och förhoppningsvis, för vår del, kan ytterligare lag bli matematiskt klara för slutspel. De lag som redan är ute ur racet om slutspel har diskuterats, men de "MestUtsattaMenÄnnuInteKlaraFörIcke-slutspel"-lagen just nu är bl.a. Vityaz Podolsk. Där finns som säkert bekant Hultström, Tedenby samt Justin Danforth. Hultström har kontrakt 21/22, men Tedenby och Danforth sitter på utgående. Kan inte skattereglerna helt - tror dock att de sätter stopp - men Danforth hade efter en omfattande och djuptgående EP-analys suttit fint. Och Teden är Teden. Vityaz har tre matcher att spela innan 15/2. För deras del hoppas jag på vinst, för vår på total genomklappning.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster