Nick skrev:https://www.betterthanamonkey.com/forstar-journalisterna-data/
Klistrar in en länk från betterthanamonkey.com
Lite intressant detta. Med Lindbom så var vi dominanta i spelet över tid. Men gjorde inte målen.
Kanske var de förhastat att sparka lindbom?
All statistik tyder ju på detta. Rekommenderar även twitter där han redogör för åren efter lindbom fick sparken.
Alla borde läsa den artikeln.
Speciellt angående forskningen kring tränarbyten. Jag har ju gett uttryck för att jag gjort en pudel kring sparkandet av Lindbom. Jag tror det var fel nu såhär i efterhand. Lindbom/Lillis var en bra konstellation tror jag numera. Detta efter rätt mycket läsande och grubblande.
Att klippa banden med Lillis helt och hållet var nog inte heller helt rätt. Lillis har näst bäst poängsnitt genom tiderna som coach i HV. Är det verkligen han som har varit problemet?
Vilka tränarbyten tycker då jag varit befogade, och är det befogat att kicka Rahm nu?
AJ:Självklart. Allt i denna affär luktade bajs, från hela AJs karriär som en röten spelare med uppvisande av noll positiva egenskaper sett till coachande, samt hans katastrofala hantering av sin tid i HV. Det som fick upp min blick för hur usel denna människa är var inte bara hans lipighet i alla situationer, hans egoism och totala världsfrånvaro, utan faktiskt mest för den mentala (som "sjuk i huvudet") coach han lierade sig med. En total kvacksalvare som sålde föreläsningar till företag baserat på hitte-på-psykologi kryddat med namedroppande av kändisar för att låtsas vara på riktigt. Finns få människor jag har lika lite till övers för som liknande kvacksalvare. Som parantes luktar det jag hör om dagens mentala coach i HV inte heller så bra, detta skulle jag vilja veta mer om......
Rahm:Här ser jag idag (framtiden får utvisa om jag gör en "lindbom" eller "AJ", just nu) en person som har tendenser liknande AJ i sitt ledarskap. Gapig i situationer. Lipig? En del, känns som skyttegravar grävs när kritik riktas åt hans håll. Skall man stå upp för sig? Självklart, men det gör man genom ödmjukhet, inte genom mothugg. Så just nu lutar jag åt att vi har en "AJ" i båset, om än med de hedrande egenskaperna att han verkligen älskar HV och i grund och botten saknar mycket av allt det (som borde varit uppenbart) usla träsko-baggage som AJ hade. Dessutom minns jag inte Rahm som en "oborstad brute med mindrevärdeskomplex" på det sätt som AJ var so spelare, men i ärlighetens namn så minns jag inget alls om Rahm i egenskap av hockeyspelare...... ni andra som har koll får gärna läxa upp mig.
Så hjälper det att plocka in Lillis nu, i elfte timmen? Nej, det tror jag inte ett smack på. Precis som jag inte trodde att den målarfärg som lades på i ett tunt skikt över den rötna trästommen i badrummet, i min hyreslägenhet i Kalifornien, skulle avhjälpa grundproblemet eller stoppa den cancerogena miljön.