Razz skrev:
1. Spridnigen är väl ändå rätt hyfsad? BC står där nere, "vi" står upp till vänster sett ifrån isen, sen är det ju några under klockan. Grejen är väl den att vi helt enkelt är för få samt att våran ståplats är lite dumt formad.
2. Dialogen är HV är väldigt bra. Och framförallt då med Emil Danielsson. Här är det väl mest så astt det saknas konkreta förslag på vad vi ska göra för att förbättre stämningen. Vad ska HV göra? Vi behöver mer engagerat folk till ståplats helt enkelt.
3. Lokalen är ju öppen 2h innan varje hemmamatch. Börja med att dyka upp där regelbundet. Sen så arrangeras ju tex julbord och vi har ett hockeylag som lirar en gång i veckan. Det bästa är nog att följa med på lite bortamatcher. Dels är det ofta bättre stämning än på hemmaplan sen så är bussresorna riktigt roliga.
4. Går det att uppmana folk mer än vad klackledaren gör egentligen? Tycker att han manar på bra.
1. Ja, men det känns lite tunt på högersidan upp från isen. Ovanför BC. Där jag placerar mig ifall jag är på plats. Man borde kunna sprida ut sig mer i gäng om 4-5 stycken för att kunna uppmana de som står tysta att delta i ramsorna. Naturligtvis med ett leende på läpparna.
2. skönt att dialogen är bra, historiskt sett har jag uppfattat den som ganska svag? Kanske någon form av kampanj för att försöka sporra massan? "Sjung för HV" eller nått dylikt. Att man delar ut ett informationsblad med en enkel text och uppmanar folk att delta i den ramsan. Antingen under hela matchen eller under en viss period av matchen.
Håller mer om att mer engagerat folk behövs till ståplats men där gäller det att sprida informationen, här på forumet och ev på Facebook. Eller på matchen. Man måste nå ut till en större massa helt enkelt.
3. Tyvärr är jag en fattig student och bor utanför Karlskrona, ca 25 mil från Kinnarps arena. Men jag försöker vara på plats så ofta som plånboken samt studierna tillåter. Om jag hade bott i närheten hade jag antagligen redan dykt upp i lokalen innan match, men nu när jag fått mera information kring det hela ska jag försöka närvara!
Har varit med på flertalet bortamatcher i Växjö och där gör ni alltid ett mycket bra jobb! Stämningen är fantastisk i klacken på bortaplan. Har ej blivit någon "LHC borta" än. Men förhoppningen är att klämma in det under säsongen.
4. Jag tror du missade mitt syfte här. Ingen fara, mitt inlägg var väldigt långt. Min mening är här att klackledarna redan gör ett bra jobb! Men att folket, vi som står nedanför på ståplats uppmanar våra tysta "grannar" att delta med ett leende på läpparna och positiv energi!
Ps. Såg att mitt förra inlägg verkade lite kritiskt mot eldsjälarna i klacken, absolut inget illa mot er, ni gör ett lysande jobb! Men vi kan alla bli bättre på att skapa stämning.
Det är viktigt med höga mål, för då når vi alla en högre nivå tillsammans! Ds.
"Det finns en viss historik här som Växjö inte är ens i närheten av. Jönköping är också en större hockeystad än Växjö. Det finns ett större hockeyintresse här. Det här kommer jag väl få skit för nu."
- Johan Hult