av Fegon_ » 28 december 2020, 21:56
2-2
Vi styrde in en puck. Det andra målet var en fri inåkning efter ett uselt byte av Oskarshamn och ett turskott. Faktiskt. Han slängde bara iväg den.
I övrigt så skapar Svenstavik bättre anfall än det här. Önerud är för dålig, Filip Sandberg för dålig, Wennlund har kontrakt för att han spelat juniorhockey här? Arell, Karlsson, Emil Johansson... Uträttar mindre än vad Fredrik Styrman gjorde...
Det är lönlöst det här.. En vinst är av ren slump. En förlust är välförtjänt.
Tre forwards och två backar måste in. Om vi ska vara förande i matcherna. Vi kan säkert vinna några framöver.. Men det är inte mentalt.. Vi är rent av dåliga och har byggt ett lag på spelare beroende av en omgivning, men vi har inte tagit in omgivningen.
Det är ingen idé. Jag har greppat efter halmstrån.. Det här är som att släppa in den tazmanska djävulen i en glasbutik och bara hoppas att det inte går åt helvete.. Nångång går det säkert... På tur.. Men i övrigt, lär det gå åt helvete.
Jag verkligen avskyr att jag inte kan se det positiva längre. Jag har brunnit i flera år, trots motgångar, av att jag ändå tror på det. På potentialen. Men nä.. Det är lönlöst.