HV71 möter LHC på hemmaplan på torsdagskvällen. HV71
vann senast mot Luleå och hoppas på seger även mot LHC,
för att få lite välbehövligt självförtroende.
Rahm inför LHC: https://www.hv71.se/article/q8ssakhxg-3 ... tspelsmood
FORZA HÅÅVEEBLÅÅ!!
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Quila skrev:Angående Lias behöver förklaringen inte vara särskilt mer avancerad än att anledningarna till att han inte varit så vass som under slutet av förra säsongen och under försäsongen är att han inte är inte toppform, utan i en svacka och i denna ligan räcker inte 90% för att få ut det sista av sitt spel, samt att kedjekamraterna inte heller dom varit i toppform.
Diabolics skrev:Att Lias kan starta så bra, sen bli så blek efter avstängningen, det är underligt. Jag är inte så övertygad om att det kopplar till att han tänker på LA, spelare på denna nivå vill alltid vinna, oavsett. Det enda som jag kan tänka mig är skada eller varför inte en släng av covid som gjort honom tillfälligt klen? Hoppas han hittar liret ikväll.
lejacques skrev:Nu tycker jag att lönerna är galet höga i SHL, med tanke på att spelarkvaliteten sjunkit rätt drastiskt de senaste fem åren.
Men 280 för Lias, med dagens lönesättning, är inget som får mig att höja på ögonbrynen. Om HV var beredda att ge över 200 000 spänn i månaden till Fröberg, som året innan spelade tredjecenter i Växjö där han stod för 28 poäng, ska Lias ligga några nivåer över.
Alldeles för höga löner. Ja? Att Lias får 280 000 kronor i månaden? Rimligt, i alla fall med den galna lönesättning vi har.
Lux skrev:Kokkonen spräcker sin nolla i ett friläge.
Mitt bidrag till tråden.
Nick skrev:Tappar mer o mer förtroende för rahm när man ser att han fortsätter matcha Sandin i första.
Måste ju vara nåt krav från NHL klubben eller nåt. Jag menar finns inget annat som motiverar att han ens ska vara med i laguppställningen.
Diabolics skrev:Nick skrev:Tappar mer o mer förtroende för rahm när man ser att han fortsätter matcha Sandin i första.
Måste ju vara nåt krav från NHL klubben eller nåt. Jag menar finns inget annat som motiverar att han ens ska vara med i laguppställningen.
om det finns ett sådant krav, vilket inte är ovanligt, då kan man väl inte kritisera Rahm för detta?![]()
Det är ju en del i dealen, som inför säsongen alla var överens om var en bra deal, dvs att vi fick mer av Sandin som var tilltänkt att vara top scorer.
Sen att Sandin inte kommit upp i nivå, det är ju som det är, men givet de förutsättningar man satt sig i, inte fan kan man klaga på Rahm om det nu finns en sådan deal, vilket är mycket troligt. Dessutom är det troligare att Hult satt ihop den dealen än Rahm. Även om Rahm troligen tillfrågats.
Diabolics skrev:vad hände med alla straffavgifter för felaktigt halsskydd?
Diabolics skrev:Nick skrev:Tappar mer o mer förtroende för rahm när man ser att han fortsätter matcha Sandin i första.
om det finns ett sådant krav, vilket inte är ovanligt, då kan man väl inte kritisera Rahm för detta?![]()
Det är ju en del i dealen, som inför säsongen alla var överens om var en bra deal, dvs att vi fick mer av Sandin som var tilltänkt att vara top scorer.
Sen att Sandin inte kommit upp i nivå, det är ju som det är, men givet de förutsättningar man satt sig i, inte fan kan man klaga på Rahm om det nu finns en sådan deal, vilket är mycket troligt. Dessutom är det troligare att Hult satt ihop den dealen än Rahm. Även om Rahm troligen tillfrågats.

Diabolics skrev:Diabolics skrev:vad hände med alla straffavgifter för felaktigt halsskydd?
skit i halsskydden: BRA START
PapaEmeritus skrev:Diabolics skrev:Diabolics skrev:vad hände med alla straffavgifter för felaktigt halsskydd?
skit i halsskydden: BRA START
Och vad brukar hända när HV får en bra start? Mål i röven...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster