Henke67 skrev:Försvaret var återigen inget vidare. Men bortsett från första är det väl inte bara, eller ens främst backarna?
Tvåan och trean tycker jag det är tydligt att forwards inte gör vad de skall. Kolla tex hur ”på” Lias ser ut att vara efter att Scott vann tekningen fram tills Scott styr in pucken...
Strax innan andra målet är det två HV spelare som är halvvägs på samma spelare. (Vänster backposition för Brynäs)
Sista målet kan ses som kamp. Men det är många Brynäsare innanför våra forwards som slår efter pucken istället för att verkligen ta fysisk kamp.
// Henrik
Tycker alltid det är intressant att göra precis som du gjorde och kolla olika situationer och försöka se vad som går fel ... Bra initiativ ... (reprisen av senaste matchen kunde jag dock ej få igång)
Naturligtvis gör väl även coacher och andra i organisationen det, - jag hoppas de verkligen jobbar mycket och hårt med att dra rätt slutsatser ... att kunna se mönstren och göra rätt saker baserat på vad de ser, det är väl där som bra tränare skiljer ut sig från sämre - genom att se de viktigaste prioriteringarna/elementen i vad som går fel ... kan man inte det så kan man ju vara en trevlig prickj som gör sig bra framför TV-kameran, men man kan aldrig få laget att lyfta ...
Man kan ju också studera de framgångsrika lagen och se vad de gör ...
Jag funderar över vad det är som gör att HV har så dålig skymning framför mål t.ex. (naturligtvis kan det vara saker tidigare i kedjan) ...
Dock känns det som ett lag med så liten skymning framför mål som HV aldrig kan bli ett lag på översta delen av tabellen ... jag tror många kanadensiska coacher skulle undra hur man kan spela på så hög nivå utan det elementet ... man verkar satsa mer på att ställa sig vid sidan och styra in pucken och få mål på andra sätt ... kanske går det att få det att fungera till viss del , men jag tror inte man kommer så högt upp med det spelsättet ...