Omgång 9: Djurgårdens IF - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 9: Djurgårdens IF - HV71

Inläggav frippe-borås » 17 oktober 2020, 20:17

Legogubbe skrev:Tror ni Hult bli uppkallad på måndag?

Japp det tror jag! För att säga upp Rahm!
Hult ska bära hela ansvaret för detta fiasko, ingen annan!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Rex0z » 17 oktober 2020, 20:17

Något som är oroande är att våra målvakter som är duktiga sett så slarviga och nervösa ut. Beror det enbart på backarna och hur vår nye backtränare Nyman coachar dom? Eller är det något annat? Klart är att vår backsida inte är den bästa i serien men den ska inte vara så här fruktansvärt dålig.
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav Dovahkiin » 17 oktober 2020, 20:18

Tycker Hv71 ska kolla på ny målvakt på riktigt. Ingen av våra visar någon form av kvalitet alls...
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Robert.76 » 17 oktober 2020, 20:19

Rahm, snälla, du är säkert en bra kille, men detta går inte....ta Hult i hand och ta en lång semester.
Robert.76
Moderator

Inläggav shitkicker » 17 oktober 2020, 20:21

Legogubbe skrev:Tror ni Hult bli uppkallad på måndag?

Nej.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Andersson711 » 17 oktober 2020, 20:21

lejacques skrev:
Andersson711 skrev:Man ska vara försiktig med att kritisera unga spelare men Emil Andrae har kostat oss rätt många poäng hittills i år.
Han MÅSTE ner i J-20 nu. Inte alls redo för detta även om han kan bli en gigant i framtiden.

Så länge vi inte har en coach (Nej, Rahm är ingen coach) som kan matcha spelarna rätt kan det aldrig bli skillnad.

Kan nog vara en poäng att låta honom spela lite J20, ja. Men vem tusan ska spela i hans ställe? Hult värvade Bertov, han trodde Emil skulle ta ett jättekliv, han fyllde på med Karlsson som inte ens får lira...

Spelar det någon roll? Detta fuskbygget vinner inte iaf.
Andersson711
Moderator

Inläggav MrT » 17 oktober 2020, 20:22

frippe-borås skrev:Emil Johansson
Emil Andrea
Bertov
Tre backar som just nu inte håller SHL nivå. Återigen så har Hult satt oss i skiten genom tro och hopp!
Det måste hända något i denna förening snarast. Stefan Nyman lyckades bra med backar i DIF men då kanske det fanns potential!

Jag känner mig lika uppgiven som spelet ser ut!
Men jag kan tänka mig att Agne, Ekelund och Hult sätter sig på måndag morgon med en kaffe och väntar på att det ska vända.
Tre personer jag mer än gärna ser lämna in på måndag och sen tillsätter man folk med hockeykunskap!
Ta in Mårts som klubbchef och Davidsson får visa att han är redo att ta över Hult!

Det måste bara slutlekt för dessa tre herrar i Hv71! Allt blir bara sämre år efter år!
Det måste t om de mest blåögda börja inse nu!

Det har gått utför varje år sedan 2010 med ett hack i den nedåtgående kurvan under 2017.
Gått förbi kvarten en gång, kanske nån mer gång som jag inte minns men orkar inte kolla upp det nu.
MrT

Inläggav tom_flaska » 17 oktober 2020, 20:22

Alltså vi spelade hur bra och säkert som helst under försäsongen.

Dags att hitta tillbaka till det. In med alla idrottspsykologer och mentala coacher i hela Småland.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Lakun » 17 oktober 2020, 20:22

4-0 till dif i sista perioden.... sparka alla. I synnerhet nyman som står anvarig för försvaret som är det sämsta jävla skit jag beskådat sen 1971. Byt ut hela jävla försvaret. Min fru skrattade precis och sa " det blir ju spännande att följa hv som spelar nästa säsong i allsvenskan. Precis så kommer det bli... för det här är så in i helvetesjävlasinnessjukt uselt så jag spyr.
Lakun

Inläggav hv-mannen » 17 oktober 2020, 20:23

Robert.76 skrev:Rahm, snälla, du är säkert en bra kille, men detta går inte....ta Hult i hand och ta en lång semester.

Ja eller 3 nya backar
HV71 i med och motgång!!!
Användarvisningsbild
hv-mannen

Inläggav SEMPER FIDELIS » 17 oktober 2020, 20:25

Anser verkligen inte att målvakterna är problemet.

DET ÄR JU FÖRSVARSSPELET!!!
Helt värdelöst!
Hv slarvar bort segern. 3-3, martinsson håller inte koll att en kommer bakom honom och tar pucken, mål. 4-3 Andrae går helt ur position och bjuder spelaren att gå in.
SEMPER FIDELIS

Inläggav Robert.76 » 17 oktober 2020, 20:25

hv-mannen skrev:
Robert.76 skrev:Rahm, snälla, du är säkert en bra kille, men detta går inte....ta Hult i hand och ta en lång semester.

Ja eller 3 nya backar

Det lär aldrig hända, vi har inte ersatt de backar vi tappat för att tron på detta fuskbygge är enorm.
Robert.76
Moderator

Inläggav Robert.76 » 17 oktober 2020, 20:26

SEMPER FIDELIS skrev:Anser verkligen inte att målvakterna är problemet.

DET ÄR JU FÖRSVARSSPELET!!!
Helt värdelöst!
Hv slarvar bort segern. 3-3, martinsson håller inte koll att en kommer bakom honom och tar pucken, mål. 4-3 Andrae går helt ur position och bjuder spelaren att gå in.

Både och skulle jag vilja säga, varken Hugo eller Gunnar har visat förmåga att stänga matcher, tycker de är väldigt ojämna.
Robert.76
Moderator

Inläggav eisbjern » 17 oktober 2020, 20:27

tom_flaska skrev:Alltså vi spelade hur bra och säkert som helst under försäsongen.

Dags att hitta tillbaka till det. In med alla idrottspsykologer och mentala coacher i hela Småland.

Problemet är att ingen vill göra skitgörat. På försäsongen kan man latja runt ostraffat, men nu är det på riktigt och då är det tydligt att speliden sitter inte, försvaret stirrar puck och alla jobbar halvhjärtat. Sorgligt att se men ingen verkar vilja något. Allt ser bara uppgivet ut. Rahm gormar och. Så får vi tio minuters uppryckning, sen är det tillbaka till slarva, tappa fokus och fuska i i arbetet igen. Vet verkligen inte vad som ska till för att vända detta tyvärr.
Spola nubben!
Användarvisningsbild
eisbjern

Inläggav matsqq » 17 oktober 2020, 20:28

Andrae håller tyvärr inte riktigt på högsta nivån ännu ... det var väl tredje gången som kostade en hel del poäng ... ska absolut inte vara inne under viktigaste skedena i matchen ...

Dessutom Martinsson med misstag, även han sviktade, men det är synd att han gör det i så viktigt läge ...

Rahm borde avgå, naturligtvis är inte allt tränarens fel, men han är inte någon riktigt bra tränare, då hade han fått dem att öka tempot i pp åtminstone och man hade sett någon mer tydlig linje i spelet ..
matsqq

Inläggav Zico » 17 oktober 2020, 20:32

tom_flaska skrev:
scopulus skrev:
tom_flaska skrev:LOOOL matchstraff för det. HAHAHA

Där kom kompensationen :lol:

Knappt en tripping.

Alltså...kom igen nu. Skolexempel på det som kallas slewfoot! Avstängning minst två matcher!
Zico

Inläggav Wildzide » 17 oktober 2020, 20:32

Folk brukar säga avgå alla. Jag säger ta ansvar och gör vad som krävs för att vända skutan nu omgående. In med 2 Lawrence pilut omgående så vi kan ta oss ut ur egen zon och förhoppningsvis lite puckar på bladen och fart in i anfallszon.
Wildzide

Inläggav shitkicker » 17 oktober 2020, 20:34

Uppenbart är ju att Rahm och spelarna inte är på samma sida. Rahm säger ju precis vad jag känner också. Spelarna har vattenskalle och tror att de spelar i ett topplag och att de är stjärnor. De håller ju för i helvete inte ens allsvensk klass!

Men det spelar ingen roll.

Tyvärr är de ansvariga lika rädda för vart det här är på väg och sitter inte med några svar som är mer utvecklade än de man kan finna här på forumet. Ingen vet vad som behöver göras. För i år så kom verkligheten ikapp föreningen med alla anställda som ingår i klubben för inbördes beundran.

Laget har byggts på förhoppningar om att saker ska fungera i flera år, men denna gång har man även tagit bort klubbhjärtat och slängt in en oerfaren huvudtränare i ekvationen. Så man blandar alltså in nybörjare i generationsväxlingen och bara hoppas (ja man bara hoppas) att allt ska gå bra.

Jag är mer övertygad än nånsin om att detta slutar med kval. Och samtidigt som jag kokar inombords av rent och blint raseri över detta, så känner jag mig samtidigt helt likgiltig. För att åka ner i avgrunden verkar vara det enda sättet att bli av med de som leder föreningen. Problemet är ju bara att man inte vet vad man får istället.

Jag önskar verkligen att jag bara kunde släppa detta och säga ja, ja, skitsamma. Men det kan jag inte. Detta är mitt största intresse. Jag kan inte bara släppa det.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Andersson711 » 17 oktober 2020, 20:35

Sveriges absolut sämsta sportchef sitter i en av Sveriges absolut största och välskötta föreningar och tillåts misshandla den såhär.
Har man ingen skam i kroppen? Hur kan han inte avgå av egen fri vilja? Har han absolut ingen stolthet?
Andersson711
Moderator

Inläggav Windom Earle » 17 oktober 2020, 20:35

Otroligt pinsamt att ge bort matchen helt i onödan, och med 0-4 i sista perioden. :oops:
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Davestar » 17 oktober 2020, 20:37

Operation storstädning måste inledas from i morgon. Rahm- bort. Han får ju inte ut någonting alls från ett, iaf på papperet, bra lag. Bertov och Karlsson-ut. Den ena spelar och gör bort sig match efter match, den andra får inte spela så mycket men gör bort sig dom få minuterna han får. Emil får vara kvar då han faktiskt verkar ha tagit åt sig efter petningen, han är fortfarande inte bra men spelar enklare och mer efter sina förutsättningar. Forwardssidan är bra så den får vara intakt. Nyman och Holmström kvar- tror det är Rahms orutinerad och skrikande som gör att de inte får en chans att nå ut till spelarna. Johan Hult- efter så många misslyckanden måste måttet vara rågat nu...
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav frippe-borås » 17 oktober 2020, 20:41

tom_flaska skrev:Alltså vi spelade hur bra och säkert som helst under försäsongen.

Då kunde man spela utan att bli hårt ansatt i både press och fysik!
Nu kommer lagen ut helt annorlunda medans Hv inte hade mer att ge än det man visade upp i träningsmatcher.
Då blir vi slagpåsarna i SHL!
Vi är sämst i SHL men ingen verkar inse det! Det skrämmer mig enormt mycket och det kommer ta oss till skiten!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Legogubbe » 17 oktober 2020, 20:44

Men Davidsson då? Har han inget inflytande i klubben mera? Han om någon hade väl gjort allt i sin makt för föreningens bästa, till och med lämnat sin plats för att markera att detta inte funkar? Eller är det munkavel på allt å alla? Jkpg är ju ingen storstad, nån borde väl känna Hult och Davidsson. Hur tänker dom? Hur går snacket? Borde ju gnissla i alla hörn i arenan, alla kan väl inte gå runt med ett leende.
Legogubbe

Inläggav Dovahkiin » 17 oktober 2020, 20:48

Legogubbe skrev:Men Davidsson då? Har han inget inflytande i klubben mera? Han om någon hade väl gjort allt i sin makt för föreningens bästa, till och med lämnat sin plats för att markera att detta inte funkar? Eller är det munkavel på allt å alla? Jkpg är ju ingen storstad, nån borde väl känna Hult och Davidsson. Hur tänker dom? Hur går snacket? Borde ju gnissla i alla hörn i arenan, alla kan väl inte gå runt med ett leende.

Helt ärligt tror jag Davidsson är en rätt stor mes som håller tyst när det blåser. Hans styrka va att han alltid gjorde 110% på isen och visade alla hur man ska göra. Men som "chef" tror jag inte på honom alls.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav lejacques » 17 oktober 2020, 20:50

https://www.jp.se/artikel/sandstrom-eft ... -har-laget

När till och med JP ringer i varningsklockorna, och skriver att man saknar Oscar Sundhs hjärta. Ja, då vet man att det är illa. Riktigt illa.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Andersson711 » 17 oktober 2020, 20:50

Blir så jävla vansinnig av att se skiten.
Andersson711
Moderator

Inläggav Zico » 17 oktober 2020, 20:51

Tyvärr, HV-spelarna är sena in i situationer, är för långsamma med pucken, slår lösa och feladresserade passningar. Man spelar fast sig själva och medspelarna gång efter gång. Kort sagt, i stort sett hela tiden, REAGERAR man i stället för att AGERA. Man har helt enkelt inte flyt i något man företar sig. De enda som utmärkte sig positivt i kväll var Fröberg och Kinnvall. Emil Johansson var ändå halvt ok. Men sen var det egentligen för jäkla uselt över hela linjen. JP lär få svårt att dela ut stjärnor i kväll.

Med det sagt, jag var från början väldigt tveksam till kombon Rahm/Nyman. Tror inte det behövs såå mycket hockeykunnande för att inse att Niklas Rahm har inte fått fart på laget. Dessvärre kommer han inte att få det heller. Det ser egentligen betydligt sämre ut nu än när Johan Lindbom fick gå. Oavsett pandemi eller inte.....Hult måste visa samma handlingskraft nu som när han kickade Lindbom.
Zico

Inläggav lejacques » 17 oktober 2020, 20:53

Zico. De skippade att dela ut fem och fyra stjärnor.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav frippe-borås » 17 oktober 2020, 20:56

Jag köper det där med Rahm! Men hur länge ska Hult få vara fridlyst undrar jag!
Han har rekryterat rätt många tränare nu och troligtvis stoppat deras chans att göra SHL karriär.
Nu är det fan Hult som måste gå före någon annan! Något annat finns inte på min karta vart fall.
Sen om nu Rahm måste lämna så ska det vara på den nya sportchefen som rekryterar nu HC och absolut inte Hult!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav gnrl99 » 17 oktober 2020, 20:57

Zico skrev:Tyvärr, HV-spelarna är sena in i situationer, är för långsamma med pucken, slår lösa och feladresserade passningar. Man spelar fast sig själva och medspelarna gång efter gång. Kort sagt, i stort sett hela tiden, REAGERAR man i stället för att AGERA. Man har helt enkelt inte flyt i något man företar sig. De enda som utmärkte sig positivt i kväll var Fröberg och Kinnvall. Emil Johansson var ändå halvt ok. Men sen var det egentligen för jäkla uselt över hela linjen. JP lär få svårt att dela ut stjärnor i kväll.

Med det sagt, jag var från början väldigt tveksam till kombon Rahm/Nyman. Tror inte det behövs såå mycket hockeykunnande för att inse att Niklas Rahm har inte fått fart på laget. Dessvärre kommer han inte att få det heller. Det ser egentligen betydligt sämre ut nu än när Johan Lindbom fick gå. Oavsett pandemi eller inte.....Hult måste visa samma handlingskraft nu som när han kickade Lindbom.

Den gode Rahm har väl 3-årskontrakt? Ska vi ta in ännu en tränare o avlöna i dessa tider? Kommer aldrig hända.......
gnrl99

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna