Omgång 6: Skellefteå AIK - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 6: Skellefteå AIK - HV71

Inläggav Zico » 8 oktober 2020, 22:18

Jag vet inte om alla ni som kritiserar JP-reportern Sjöbloms artikel har läst den. Tycker faktiskt att den är ganska nyanserad. Han beskriver bara det vi som såg matchen också såg, nämligen att Andrae faktiskt gav bort matchen med två enorma misstag. Han "halshugger" inte Emil jäms med fotknölarna, utan skriver att alla kan ha en dålig dag, att det kan vara en nyttig läropeng, samt att Andrae är bra, för det har han ju visat tidigare. I min värld är det inte att hänga ut någon att beskriva vad som faktiskt hände. Det är trots allt långt ifrån alla läsare som såg matchen.

Sen kan jag hålla med om att den lokala tidningen skulle kunna granska HV lite hårdare och också ställa de obekväma frågorna till ledare på olika positioner t ex.
Zico

Inläggav shitkicker » 8 oktober 2020, 22:31

En av de saker som saknas i dagens trupp är de spelarna som skulle kunna utgöra mentorer åt de yngre spelarna, typ Andrae. Klart att han kommer att göra misstag som alla spelare gör och i synnerhet juniorer gör. Men hade vi haft spelare som Niinimaa var för Almquist t ex så skulle inte misstagen bli så kostsamma. Återigen blir alltså avsaknaden av spelare som gör sin omgivning bättre extremt tydlig.

För HV blir oerhört hårt straffade för varenda misstag som begås. Ibland känns det som att alla misstag straffas med baklängesmål. Och samtidigt har man förtvivlat svårt att utnyttja motståndarnas misstag och få lite enkla mål med sig. Hittills så har man fått kämpa livet ur sig för att få in en puck, medan bakåt trillar i princip vad som helst in.

Vilket annat lag har ett sämre förhållande mellan kostnad av egna misstag mot oförmåga att utnyttja motståndarens misstag till egen fördel? HV har ju typ 10 mot 1 i den kategorin.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Mike » 8 oktober 2020, 22:42

Soffbiljett my ass, kommer inte ge denna ledning 1 kr.
Kör IPtv, så betalar inte heller cmore.

Bestämde mig för att sluta följa då ledningen består, och att Hulth fick 3 nya år efter alla dessa misslyckanden.
Ja då finns Ju inga ambitioner alls, inget jag vill se.

Har sett tillräckligt, kikar på hockey då nhl börjar igen, eller dagen då faktiskt något händer med sveriges mest vanskötta förening.
Mike

Inläggav Mike » 8 oktober 2020, 22:44

Med vanskött menar jag såklart sportsligt, det vi fans faktiskt bryr oss om.
Mike

Inläggav gnrl99 » 8 oktober 2020, 22:47

Mike skrev:Soffbiljett my ass, kommer inte ge denna ledning 1 kr.
Kör IPtv, så betalar inte heller cmore.

Bestämde mig för att sluta följa då ledningen består, och att Hulth fick 3 nya år efter alla dessa misslyckanden.
Ja då finns Ju inga ambitioner alls, inget jag vill se.

Har sett tillräckligt, kikar på hockey då nhl börjar igen, eller dagen då faktiskt något händer med sveriges mest vanskötta förening.

Aaaa det är så fruktansvärt sinnesjukt att det saknas ord. Hult fick 3 nya år och Rahm som inte heller han överaskat direkt positivt fick även han ett 3-årskontrakt av polarna. För att inte tala om oss fans som är så jävla flata att vi låter detta fortgå!!!

Inga krav alls kring HV71 längre!
gnrl99

Inläggav Göteborgssupportern » 8 oktober 2020, 22:49

Har sett tillräckligt, kikar på hockey då nhl börjar igen, eller dagen då faktiskt något händer med sveriges mest vanskötta förening

Men va bra. Precis såna som du klubben behöver. Riktiga fans!
Göteborgssupportern

Inläggav lejacques » 8 oktober 2020, 22:54

shitkicker skrev:En av de saker som saknas i dagens trupp är de spelarna som skulle kunna utgöra mentorer åt de yngre spelarna, typ Andrae. Klart att han kommer att göra misstag som alla spelare gör och i synnerhet juniorer gör. Men hade vi haft spelare som Niinimaa var för Almquist t ex så skulle inte misstagen bli så kostsamma. Återigen blir alltså avsaknaden av spelare som gör sin omgivning bättre extremt tydlig.

För HV blir oerhört hårt straffade för varenda misstag som begås. Ibland känns det som att alla misstag straffas med baklängesmål. Och samtidigt har man förtvivlat svårt att utnyttja motståndarnas misstag och få lite enkla mål med sig. Hittills så har man fått kämpa livet ur sig för att få in en puck, medan bakåt trillar i princip vad som helst in.

Vilket annat lag har ett sämre förhållande mellan kostnad av egna misstag mot oförmåga att utnyttja motståndarens misstag till egen fördel? HV har ju typ 10 mot 1 i den kategorin.

Och det ovan hade varit en betydligt mer djup och nyanserad krönika än att fokusera på två misstag av Andrae.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Quila » 8 oktober 2020, 23:03

Största förlusten för säsongen. Tycker det ändå är en okej match stundtals, men vi tävlar inte tillräckligt. Lias och Axel märkbart saknade med all rätt, men då vill det till att övriga kliver fram och gasar. Tyvärr blir Kokkonen hämmad offensivt av att centra och bröderna Sandberg alibispelar.

SAIK scoutade oss väl. Satte matchen igenom bra press, men såg ni extrema pressen som inföll varje gång Johansson, eller Andrae hade pucken? Emils har tendenser att hålla i pucken och försöker vara kreativa och där straffades vi hårt denna afton. Att Andrae gör två stora missar är egentligen inget konstigt, då det är hans spelstil att spela på de små marginalerna. Hoppas han fortsätter göra det bra. Viktigt att backpartnern till honom tar ansvar och täcker upp, då Andrae ska spela på sin edge. Men som sagt, hatten av för Saiks scouting och gameplan.

Martinsson mycket bra idag. Gjorde massa fina grejer på isen i nästan varje byte. Fröberg gjorde också en bra match, liksom Zion och Önerud. I övrigt tämligen tamt. Tycker inte heller Gunnar är dålig, men släpper lite returer och är inte i toppform. PP-målet var snyggt och underbart att Kinnvall är tillbaka och nätar direkt.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav gnrl99 » 8 oktober 2020, 23:14

Quila skrev:Största förlusten för säsongen. Tycker det ändå är en okej match stundtals, men vi tävlar inte tillräckligt. Lias och Axel märkbart saknade med all rätt, men då vill det till att övriga kliver fram och gasar. Tyvärr blir Kokkonen hämmad offensivt av att centra och bröderna Sandberg alibispelar.

SAIK scoutade oss väl. Satte matchen igenom bra press, men såg ni extrema pressen som inföll varje gång Johansson, eller Andrae hade pucken? Emils har tendenser att hålla i pucken och försöker vara kreativa och där straffades vi hårt denna afton. Att Andrae gör två stora missar är egentligen inget konstigt, då det är hans spelstil att spela på de små marginalerna. Hoppas han fortsätter göra det bra. Viktigt att backpartnern till honom tar ansvar och täcker upp, då Andrae ska spela på sin edge. Men som sagt, hatten av för Saiks scouting och gameplan.

Martinsson mycket bra idag. Gjorde massa fina grejer på isen i nästan varje byte. Fröberg gjorde också en bra match, liksom Zion och Önerud. I övrigt tämligen tamt. Tycker inte heller Gunnar är dålig, men släpper lite returer och är inte i toppform. PP-målet var snyggt och underbart att Kinnvall är tillbaka och nätar direkt.

Tur att du hittar mkt positivt efter förlusterna.
Själv ser jag mest 0-poängare och en jumboplats.........
gnrl99

Inläggav Quila » 9 oktober 2020, 11:00

gnrl99 skrev:
Quila skrev:Största förlusten för säsongen. Tycker det ändå är en okej match stundtals, men vi tävlar inte tillräckligt. Lias och Axel märkbart saknade med all rätt, men då vill det till att övriga kliver fram och gasar. Tyvärr blir Kokkonen hämmad offensivt av att centra och bröderna Sandberg alibispelar.

gnrl99 skrev:

Var väl inte så mycket positivt, men man bör skilja på bra och dåligt för att överhuvudtaget kunna ta lärdom och ha något att jobba på. Ja, man får ju försöka se lite nyanserat också och de som spelar bra ska ha cred. Dock är det hög tid att fler kliver fram nu och slutar alibispela. Gillar Kinnvalls ilska i andra periodpausen.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav DocSeverinsen » 9 oktober 2020, 12:34

Jag är givetvis inte nöjd med säsongsstarten. Hade förväntat mig bättre resultat, framför allt i form av resultat. Jag är dock inte redo att såga allt och alla. Utifrån förutsättningarna tycker jag Hult satt samman ett bra lag som absolut hör hemma högre upp i tabellen. Tyvärr tror jag den fina försäsongen påverkat resultatet i serien. Man fick med sig mycket positivt därifrån men när det började gå troll i maskineriet de första matcherna så smög väl sig en känsla av osäkerhet in. Bättre hade väl varit en mittemellan försäsong med ömsom vin, ömsom vatten, som gett lite mer att skruva på.

Nu tror jag att Kinnvalls frånvaro haft stor påverkan, även Axels och nu även Lias. Nästa vecka kommer Holmström in och sen Lias. Då hoppas och tror jag vi kan börja se framgång för vårt lag på riktigt. Hoppas förstås vi börjar vinna mot FBK imorgon...
DocSeverinsen

Inläggav Tanke » 9 oktober 2020, 15:46

Funderar också i termerna som nämns ovan. Försäsongen gick mycket bra. Som någon nämnde ovan ser laget bra ut på pappret och allsköns experter har tippat HV tämligen högt i tabellen. Allt det är orimligen helt fel och missvisande. Alltså är det något annat. OK, vissa bärande spelare har varit/är borta men nog är det tydligaste att det släpps in mycket mål och just det går ju att göra något åt. Det klassiska är ju att tighta till med bekostnad på produktionen framåt. Och målproduktionen har ju varit hygglig trots allt så det kanske är en rimlig kostnad vi har råd med? Jag hoppas och tror att HV hittar balansen inom kort.
Tanke

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna