Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Rex0z skrev:En match spelade av säsongen och samma personer skriker i princip om att det blir kval, inläggen är nästan lika bedrövliga som hv’s insats idag
Rex0z skrev:En match spelade av säsongen och samma personer skriker i princip om att det blir kval, inläggen är nästan lika bedrövliga som hv’s insats idag
jordfelsbrytare skrev:Kokkonen och möjligen Gunnarsson får godkänt.
I övrigt så är det underkänt över hela linjen.
mrbeach skrev:Rex0z skrev:En match spelade av säsongen och samma personer skriker i princip om att det blir kval, inläggen är nästan lika bedrövliga som hv’s insats idag
Svårt att jubla över denna matchen så visst är det väl OK att kritisera Hult Samt tränarna Eller![]()
![]()
Det gjordes INGENTING av tränarna för att förändra matchbilden Fan vet om inte tom. Lillis hade varit mer aktiv i dettta läge

lejacques skrev:Just det här med klubbkänslan är ju något jag flaggade för när Thörna och Sundh försvann.
1989 skrev:lejacques skrev:Just det här med klubbkänslan är ju något jag flaggade för när Thörna och Sundh försvann.
Alltså, jag försvarar inte dagens insats på något sätt, och jag älskar både Sundh & Thörnberg till 100%. MEN, det har sett ut som skit i fyra säsonger nu, jag tror inte spelet hade varit bättre med dom två i laget även denna säsong.
Andersson711 skrev:Att säga att Fröberg är en av dom sämsta ”toppcentrarna” vi haft efter 34p förra sässen känns aningen magstarkt.
Mina frågetecken från förra sässen lever dock kvar.
-Varför utvecklas inte Emil?
-Varför är Törngren så satans ojämn?
Idag tror jag vi betalade det ultimata priset gällande förändringarna vår trupp gått igenom.
Vi har sett förändringar där pucksäkra backar ersatts av defensivt skickliga backar.
Lauridsen/Nisse ut och Arell/Bertov in.. många bra förstapass som försvinner där när vi istället lagt pengarna på forwards.
Tror nog det blir en skoj säsong trots näsbrännan vi åkte på idag.
Uppåt, framåt!
lejacques skrev:Andersson711 skrev:Att säga att Fröberg är en av dom sämsta ”toppcentrarna” vi haft efter 34p förra sässen känns aningen magstarkt.
Mina frågetecken från förra sässen lever dock kvar.
-Varför utvecklas inte Emil?
-Varför är Törngren så satans ojämn?
Idag tror jag vi betalade det ultimata priset gällande förändringarna vår trupp gått igenom.
Vi har sett förändringar där pucksäkra backar ersatts av defensivt skickliga backar.
Lauridsen/Nisse ut och Arell/Bertov in.. många bra förstapass som försvinner där när vi istället lagt pengarna på forwards.
Tror nog det blir en skoj säsong trots näsbrännan vi åkte på idag.
Uppåt, framåt!
Med tanke på att Fröberg värvades som förstacenter med en lön på 200 000-250 000kr i månaden så får jag nog hålla med om att det är den sämsta toppcentern i modern tid.
Håller med dig om backarna. Vad gäller Emil så känns det ju som att han gått på hypen om sig själv. Killen har hyllats sedan han från ingenstans slog sig in i A-laget 15/16. Alla ser honom som en tvåvägsback med offensiv uppsida. En helt felaktig bild. Men Emil köper den. Förra året klagade han ju t o m på att han inte fick lira PP. Emil är i dagsläget en habil SHL-back för tredje backpar när han är som bäst. Inser Emil det kommer han kunna göra nytta. Tvivlar dock på det. Skulle därför inte bli förvånad om Emil själv kommer vilja bryta med HV för att gå till en klubb där han kan få ut sin "offensiva uppsida".
Vad gäller backpartnern Bertov (visst är det ett sjukt intetsägande backpar?) och det han hittills visat skulle jag säga att han är precis lika bra/dålig som jag trott. Klart är att Hult gjort en rejäl chansning när han tror att dessa två ska lyfta sig i år.
Forwardssidan är jag inte speciellt orolig för. Det är snarare på backsidan saker måste klaffa. Kinnvall måste bli frisk. Och Andrae måste fortsätta få chansen i PP. För nej, Martinsson är långt från den fältherre han värvades för att vara. I en rätt svag offensiv backsida skulle jag säga att Eric är långt från given i PP.
gnrl99 skrev:1989 skrev:lejacques skrev:Just det här med klubbkänslan är ju något jag flaggade för när Thörna och Sundh försvann.
Alltså, jag försvarar inte dagens insats på något sätt, och jag älskar både Sundh & Thörnberg till 100%. MEN, det har sett ut som skit i fyra säsonger nu, jag tror inte spelet hade varit bättre med dom två i laget även denna säsong.
Slutet på förra säsongen såg väl allt annat än skit ut dock?
Även en period säsongen innan efter Lindbom fick gå såg de väldigt bra ut.
Vi får vara lite nyanserade i våra analyser ändå va......
lejacques skrev:1989. I ärlighetens namn har väl inte trupperna sett kalas ut de senaste åren heller? Stabila, hårt jobbande spelare utan den där riktiga stjärnglansen.
I år har man äntligen tagit in den i form av Lias och Wedin. Sen förra året har man Bergström. Tre spelare som jag menar kan göra skillnad helt på egen hand.
Med bra spelare som dessa kan man ta sig långt. Men för att vinna guld har vi sett i HV:s fall att man behöver de där som är beredda att offra en pungkula för laget, och framför allt bygden. Önerud i all ära, men jag saknar det där kitet i laget som tidigare gjort oss så framgångsrika.
Med det sagt kan man ändå vinna guld. Kolla bara på Växjö de senaste åren, eller Malmö på 90-talet. Jag är i stort sett nöjd med årets trupp (fortfarande vissa frågetecken för backsidan),men för att det skulle kännas hundra procent skulle jag som sagt gärna haft lite mer "HV-hjärta" i laget. Inser dock att det är en svår balansgång. HV behövde få in spets och någon var tvungen att offras. Envis som en åsna tror jag dock fortfarande man kunnat behålla Sundh istället för exempelvis C.Sandberg och låtit Wennlund centra fjärde.
Men nu snackar vi finlir. HV har en trupp som ska vara topp 4. Med de spelarna och den lönebudgeten är allt annat ett misslyckande.
Sir Ward skrev:Första matchen och halva laget ska spolas ner i toan..
Andas för fan!
Sir Ward skrev:”Ingen har påstått det, ibland lite överdriven”
Lol
frippe-borås skrev:Vi får hoppas att allt handlade om premiärnerver då vi har många nya i laget som ville visa upp sig.
Just det att man vill visa upp sig kan lätt bli en låsning.
Varför var Forsberg 13:e forward? En målgörare som behövdes.
Våra backar är kanske inte de mest spelskickliga och det såg man när Frölunda satte press. Vi slängde iväg puckarna som aldrig förr i ren panik.
Emil Johansson har lite självinsikt att jobba med och kan inte åka runt och tro han är Erik Karlsson! Sen när han blir överkörd av en pensionär så sitter han nästan och lipar i båset!
Steppa upp för fan och visa vart skåpet ska stå nästa byte! Att åka runt och tycka synd om sig själv vinner man varken närkamper eller matcher.
Frölunda har satsat på unga rappa spelskickliga backar och det såg man igår att vi inte hade en chans att sätta dem under press.
Här hade jag också velat att Hult gått på mer spelskickliga backar istället för den ena brunkarn efter den andra.
Vi har Emil A och Kinnvall som kan sätta igång snabbt! Sen har vi en back i Strömberg som håller toppnivå i SHL med sitt defensiva arbete.
Martinsson fattar jag inte vad som hänt med, otroligt loj och känns inte som han tar i. Kostar mer än det smakar helt klart!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster