Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Kamy skrev:Och nu var det officiellt med Sandin spelar i Hv bara i höst. Jag gillar inte alls detta.
mrnorrland skrev:Kamy skrev:Och nu var det officiellt med Sandin spelar i Hv bara i höst. Jag gillar inte alls detta.
inte omöjligt de förlängs efter campen. om den dröjer te efter nyår tror jag han blir kvar säsongen ut
mrnorrland skrev:Enligt Sanny och Svensson podden är hv ute efter en back på korttidskontrakt och vara intresserade av Ryan Lasch som Sandins ersättare![]()
![]()
![]()
Nutarviguld skrev:Men backsidan då ? varenda expert ifrågasätter den och tycker den ser lite blek ut framförallt offensivt, visst dom underskattar nog Andrea men sanningen kvarstår, Lauridsen OCH N Andersson stack och Andrea ska tydligen ersätta båda samtidigt, tungt lass att dra för honom...
Quila skrev:Inget förvånad att man hört sig för angående Lasch. Det vore snarare konstigt om man inte gjort det. Tror dock han kommer få anbud från annan liga. Men faktum kvarstår, en Fw när Sandin drar, det ska det in. Backsidan är tunn lite tunn och möjligt att man behöver ersätta Williamsson med ett korttidskontrakt. Stort ansvar läggs tidigt på Andrae här, men jag tycker han bevisat att han är värd att få den chansen. Vi har Kinnvall, Bertov, Didde, Emil J, Arell och Martinsson som etablerade kvar o Andrae på det.
I min värld hade vi kunnat sitta lugnt i båten på både back o Fw-sidan, men hört även från annat håll att det jobbas på båda fronter.
lejacques skrev:Ullström och Lasch är två drömvärvningar.
Ulla är den långsiktiga drömmen.
Lasch den kortsiktiga.
Men allt beror ju på hur långa kontrakt man kan skriva med dem.
Vill Ulla hem tycker jag man ska gå på honom. Vi tappar gissningsvis Lias till nästa år. Fröberg lär inte bli kvar då han siktar på utlandet (dessutom lär inte HV erbjuda samma roll och lön om de nu skulle vilja förlänga...). Sen är det oklart hur det blir med Holmström. Ulla kanske vill lira vinge, men i honom får vi in ytterligare ett centeralternativ till nästa säsong.
Vill nu Ulla bara mellanlanda i Jönnet tycker jag Lasch känns betydligt hetare. Han är klasser bättre än Sandin, och en spelare som gör skillnad.
Om nu båda kan tänka sig ett längre kontrakt. Ja, då vettetusan vem jag väljer...
Oavsett vad det blir känns det kul att namn som Ulla och Lasch dyker upp i den här tråden. Polletten verkar äntligen ha trillat ned för Hult och föreningen: Man behöver mer än habila och hårt jobbande spelare för att vinna guld.
Synd bara att den här satsningen råkar komma i dessa tider med corona. Ett guld lär smaka mer än det kostar, oavsett vilket lag som vinner.

Quila skrev:Anton Karlsson förstärker backsidan.
För min del inte den typ av back vi kanske behövde, även om han är bra helt klart. Tyder det på att Williamsson blir borta längre än vad man befarat?
mrnorrland skrev:Quila skrev:Anton Karlsson förstärker backsidan.
För min del inte den typ av back vi kanske behövde, även om han är bra helt klart. Tyder det på att Williamsson blir borta längre än vad man befarat?
Om det är ren ersättare till Williamsson så är detta en fullgod ersättare. Men hade hoppats på en mer offensiv spelare personligen.
gnrl99 skrev:Ska ju vara en spelare med härlig inställning och hög arbetsmoral, bra på skridskorna oxå så absolut inget emot denna värvningen, me varför ? Vi har ju 6 etablerade plus Andea? Känner man sig tvungna att agera utifrån dessa förutsättningar?
mrnorrland skrev:Tror det kunde vara smart att ha tagit in en yngre offensiv back för att spela in för o bygga på i längden.
Tror säkert man siktade på korttidskontrakt med Anton men tror Anton hade krav att få säsongen ut.
magnus b skrev:Anton Karlsson är helt klart en ersättare till JW. Jag tycker JW utvecklas lite varje säsong, så det känns ganska jämbördigt. Karlsson är modern och bra på att stå i skottlinjen. Blir viktig i matcher mot topplagen och när man ska spela av matcher.
Som Dekman säger så har ju Andrae varit grym. Känns som värdeförstöring att inte ge Andrae chansen på riktigt genom att plocka in någon i Norbes kalliber. Karlsson och Andrae konkurrerar inte heller om samma istid.
frippe-borås skrev:Med tanke på den ekonomiska krisen det blir utan publik så hade jag ju hellre sett en av våra juniorer fått chansen.
Tycker vi har haft juniorer som visat både attityd och kvalité i de träningsmatcher de spelat. Här hade jag haft lite mer is i magen. Man stoltserar med hur bra ungdomsverksamhet man har. Men är den egentligen så bra om vi inte kan flytta upp en junior?
Sen har jag lite svårt att förstå varför man väljer att satsa på ytterligare en defensiv back. Eller är det så illa med Jeppe att han missar stora delar av säsongen?

lejacques skrev:Oavsett vad det blir känns det kul att namn som Ulla och Lasch dyker upp i den här tråden. Polletten verkar äntligen ha trillat ned för Hult och föreningen: Man behöver mer än habila och hårt jobbande spelare för att vinna guld.
lejacques skrev:HV bara kör! Williamsson, som är lite av en personlig favorit, försvinner, och man plockar in Anton Karlsson.
Killen ligger faktiskt på av många hyllade Johanssons nivåer när det kommer till poängproduktion.
Skulle inte bli förvånad om Karlsson petar ner nämnde Johansson ytterligare ett pinnhål. Med tanke på Andraes försäsong och Karlsson in känns backsidan faktiskt uppgraderad.
Synd bara med Williamsson. Men tror ändå det här kan bli en bra lösning.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster