Tråden om: Kinnarps Arena!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: Kinnarps Arena!

Inläggav Feltan » 24 november 2019, 09:55

Junior skrev:Varför är inte texten till introt uppe på jumbotronen?
Till Crut - Hååvee?
Feltan

Inläggav Junior » 24 november 2019, 11:10

Feltan skrev:
Till Crut - Hååvee?

Ja precis. Eller texten kanske visas, jag det var ett tag sedan jag var på en hemmamatch nu, men om man kollar på Cmore så ser det ut som att det är något visuellt med HV loggan eller något annat som visas på den istället under tiden låten spelas.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Henke67 » 24 november 2019, 17:29

Helt seriöst så tror jag inte man räknat med risken att någon hockeyintresserad som befinner sig söder om Dalälven ens tillfälligt skulle vara i behov av texten.
Henke67

Inläggav Junior » 24 november 2019, 20:44

Henke67 skrev:

Helt seriöst så tror jag inte man räknat med risken att någon hockeyintresserad som befinner sig söder om Dalälven ens tillfälligt skulle vara i behov av texten.

Tror det är en del som inte kan texten helt i verserna eller ordningsföljden på dem. Det låter inte som folk kan det i alla fall för det är tyvärr inte så många som sjunger med, vad jag upplever i alla fall. En sån sak som att ha det på jumbotronen skulle kanske kunna bidra till att fler sjunger med. Nu ser jag flest matcher på Cmore där man kanske inte hör allt och jag bara på 1-2 hemmamatcher per säsong så det kanske bara är "fel" matcher.

Jag tror i alla fall att det skulle kunna leda till att fler sjunger med.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav shitkicker » 13 juli 2020, 11:53

Nån som hört nåt om vilket namn arenan kommer få?
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav PapaEmeritus » 14 juli 2020, 09:56

En era tar slut och arenan som håller fyra SM-guld under sitt tak ska byta namn. Oavsett vad det nya namnet blir, så kommer det aldrig bli lika bra.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Quila » 14 juli 2020, 10:25

Det håller på och förhandlas med aktörer om namnet och tyvärr är väl inte tajmingen den bästa när det ska krämas fram pengar i en något osäker tid som råder.

För mig har aldrig ett arenanamn betytt särskilt mycket. I synnerhet inte Kinnarps även om det varit som ett andra hem för mig stundtals. Det är ett ”köpenamn” som betytt viktiga stålar för klubben i mitt hjärta, förvisso.. men inte mer än så. Rosenlundshallen, med den tydliga kopplingen till trakten är då desto mer känslomässig så sätt. Bor ett stenkast från Industrin Kinnarps ifrån Kinnarp, som är ett litet samhälle utanför Falköping.
Minns bytet från Rosenlundshallen, till Kinnarps Arena.. det tog tid innan det satte sig och det kommer säkerligen ta tid innan ett ev nytt arenanamn känns rätt i själen, men i slutändan är det en ekonomisk fråga och inte mycket mer än så. :)
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav mrnorrland » 14 juli 2020, 11:29

Nån som vet om de var Kinnarps som bröt sig ur samarbetet elr om de var HV?
mrnorrland

Inläggav Zico » 14 juli 2020, 12:56

Enligt en artikel i JP den 9 juli verkar allt klart. Agne Bengtsson svarar så här på frågan varför man är så hemlighetsfulla:
"Ja, men vi har en partner som vill att vi ska gå ut med det vid rätt tillfälle. Men det är klart, det kan jag väl säga. Nu berättar jag inte mer......Men det kommer att bli jättebra. Under augusti kommer vi att gå ut med det."
Zico

Inläggav Diabolics » 14 juli 2020, 14:56

Zico skrev:Enligt en artikel i JP den 9 juli verkar allt klart. Agne Bengtsson svarar så här på frågan varför man är så hemlighetsfulla:
"Ja, men vi har en partner som vill att vi ska gå ut med det vid rätt tillfälle. Men det är klart, det kan jag väl säga. Nu berättar jag inte mer......Men det kommer att bli jättebra. Under augusti kommer vi att gå ut med det."

Oh, spännande.

Foppatoffla arena!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav BlackIce » 15 juli 2020, 00:48

mrnorrland skrev:Nån som vet om de var Kinnarps som bröt sig ur samarbetet elr om de var HV?

Det var Kinnarps. Ägaren eller om det var VD sa i någon intervju att låna till arenabygge och betala pengar för arenanamn skull de aldrig göra igen. Nu prioriterar de annat. (Det kan ju vara så att den egentliga orsaken är försämrad ekonomi. Tittar man i boksluten för Kinnarps AB ser inte resultatet superstarkt ut över tid och bolagets tillgångarna sjunker stadigt från år till år. Men det är alltid svårt att tolka då goda/dåliga resultat och tillgångar delvis kan skyfflas mellan koncernens bolag.)
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav spaawn » 15 juli 2020, 17:05

Har hört ett rykte om att det är ett fastighetsbolag, låter rimligt är väl de som har pengar. SKa vi tippa på "Tosito Arena" eller "VBAB Arena"?
spaawn

Inläggav Nick » 15 juli 2020, 19:14

spaawn skrev:Har hört ett rykte om att det är ett fastighetsbolag, låter rimligt är väl de som har pengar. SKa vi tippa på "Tosito Arena" eller "VBAB Arena"?

Kanske "vätterhem arena"? :lol:
Nick

Inläggav spaawn » 15 juli 2020, 19:29

Vätterhem är ett kommunalt bolag har jag för mig. Tror det finns någon lag t.o.m att kommuner inte får sponsra verksamhet på det sättet. Men den som lever får se, vore inte ett helt tokigt namn iaf :)
spaawn

Inläggav Zico » 15 juli 2020, 22:58

spaawn skrev:Vätterhem är ett kommunalt bolag har jag för mig. Tror det finns någon lag t.o.m att kommuner inte får sponsra verksamhet på det sättet. Men den som lever får se, vore inte ett helt tokigt namn iaf :)

Visst får kommunala bolag sponsra. Det av Skellefteå kommun helägda Skellefteå Kraft har ju köpt namnet på hockeyarenan i Skellefteå. Frågan är väl vilken vinning just Vätterhem skulle få genom att köpa arenanamnet. Ingen enligt mig.

Ett lite häftigt namn kan ju vara, appropå Skellefteå, "Jönköping Energi Arena". Stadsnamnet kommer med, energi behövs för att vinna hockeymatcher. Dessutom har man en fin blixt i loggan. Som gjort för ett namn på ett hockeytempel.

Men....jag har också hört lite rykten om att något fastighetsbolag har köpt namnet, så det blir kanske "Tosito Arena" eller "Riksbyggen Arena" eller "Liljedahls Arena". Vill Husqvarna AB gå in med mer pengar? Inte troligt, annars vore väl t ex "Husqvarna Garden Arena" gångbart.

Hur som helst, liiite spännande är det ju.
Zico

Inläggav lejacques » 16 juli 2020, 13:25

Det får heta lite vad det vill. Bara HV får in en stor påse pengar och det inte är uppåt väggarna fult.

Men Monitor ERP arena. Vilken mardrööööööm.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav PapaEmeritus » 16 juli 2020, 13:40

Husqvarna Garden, det hade varit perfekt.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav BlackIce » 16 juli 2020, 17:38

Apropå fastighetsbolag som Vätterhem så är det nog mer sannolikt med Tosito Arena eller Tolust Arena.

Det är den gamle hv-backen Tommy Fritz som driver fastighetsbolagen, de tycks ha tjänat ordentlig på detta, de har fastighet till ett värde på långt över miljarden (har t.ex. köpt hela området med Munksjö pappersbruk) och Tommy har sagt att han vill ge tillbaka till bygden. Nu är det väl upp till bevis ;)
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Diabolics » 17 juli 2020, 12:26

BlackIce skrev:Apropå fastighetsbolag som Vätterhem så är det nog mer sannolikt med Tosito Arena eller Tolust Arena.

Det är den gamle hv-backen Tommy Fritz som driver fastighetsbolagen, de tycks ha tjänat ordentlig på detta, de har fastighet till ett värde på långt över miljarden (har t.ex. köpt hela området med Munksjö pappersbruk) och Tommy har sagt att han vill ge tillbaka till bygden. Nu är det väl upp till bevis ;)

Sure, jag kan se att man vill ge tillbaka till bygden, men är det inte rimligare att man vill sprida sitt varunamn över hela Sverige och på så sätt få reklam och sedan en skjuts i sin verksamhet? Ett lokalt fastighetsbolag tjänar ju inga pengar på reklam i tråk-lule?
Skillnaden är ju med till exempelvis Serneke som opererar och suktar efter fläskbyggen i hela landet.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lillskogen » 20 juli 2020, 23:45

Husqvarna ... Arena
Är väl det seriösa ryktet som surrar...
:D
** EDIT **
Ser nu att jag inte var först på bollen. Vågade inte skicka tidigare...
Ha ha ha
lillskogen

Inläggav spaawn » 21 juli 2020, 14:54

Frågan är om det godkänns rent PR-mässigt. Man vill ju så gärna marknadsföra sig som "Jönköpings-klubben"
spaawn

Inläggav mrnorrland » 21 juli 2020, 16:14

lillskogen skrev:Husqvarna ... Arena
Är väl det seriösa ryktet som surrar...
** EDIT **
Ser nu att jag inte var först på bollen. Vågade inte skicka tidigare...
Ha ha ha

är väll ingen högoddsare direkt
mrnorrland

Inläggav Sir Ward » 21 juli 2020, 20:59

Behöver inte per automatik bli Husqvarna. Finns flera tunga sponsorer som mycket väl kan ta över Kinnarps spade.
Vi har b.la Intersport, Fagerhults Belysning, Bauer, Liljedahl Group som sponsrar med betydande belopp.
Sen har vi Länsförsäkringar, Nybergs Bil(tyvärr ej BMW), och sist men inte minst Tosito, fastighetsbolag som har expanderat
något oerhört. VDn heter Tommy Fritz, forna HV legenden.

Personligen har jag ingen aning eller inte ;)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav lillskogen » 21 juli 2020, 22:57

Rökridå eller inte. Min info kommer från tidig sommar. Kanske nåt ändrats från när flugan på väggen hörde det seriösa.
Dock lär fontstorleken bli mindre vad jag förstått. Kanske ändrats där oxå?
Augusti är inte långt borta...
lillskogen

Inläggav frippe-borås » 22 juli 2020, 15:29

Bara den inte kommer heta Ät ägg som det står på clubens hjälmar så är man väl nöjd :)
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav lego_mannen » 7 augusti 2020, 14:30

Hmm, verkar som att Husqvarna har lagt mindre reklam på matchstället i år... Kan det vara ett tecken på Husqvarna Arena?
lego_mannen

Inläggav Windom Earle » 7 augusti 2020, 14:55

Stefan Liv Arena vore klockrent.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav 15:48 » 7 augusti 2020, 23:28

Ser det som en utopi att arenanamnet inte innehåller ett företagsnamn.

Hoppas innerligt att det inte blir Holmgrens bil som köper namnet vilket det snackas en del om. Ligger inte bra i mun.

Min favorit är Tosito Arena! Känns lagom långt o ett namn som känns fräscht o ligger bra i munnen.

Husqvarna Arena eller Husqvarna Garden är helt ok men min känsla är inte att de kommer ta namnet oxå.

Liljedahls Arena känns lite tråkigt o omodernt. Lite för likt Leksands Ejendahls Arena som dock bytt namn till Tegera. Vill att det ska vara nåt helt eget som folk inte kan förväxla.
15:48

Inläggav 15:48 » 16 augusti 2020, 09:38

15:48

Inläggav BlackIce » 16 augusti 2020, 12:13

Husqvarna Garden Arena, jag hade föredragit bara Husqvarna Garden eller i värsta fall Husqvarna Garden Center med en vikning till Madison Square Garden (Center).
Användarvisningsbild
BlackIce

FöregåendeNästa

Återgå till HV71