Killer#41 skrev:Jesper Kokkonen är 13:e forward i Karlskoga ikväll,någon som vet varför?!
Han har varit förkyld och småkrasslig enligt studion.
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Killer#41 skrev:Jesper Kokkonen är 13:e forward i Karlskoga ikväll,någon som vet varför?!
Robert.76 skrev:Bertov klar enligt Expressen
PapaEmeritus skrev:Robert.76 skrev:Bertov klar enligt Expressen
Han har fått stort förtroende i Rögle, med mycket istid. Det kommer bli bra.
mrnorrland skrev:PapaEmeritus skrev:Robert.76 skrev:Bertov klar enligt Expressen
Han har fått stort förtroende i Rögle, med mycket istid. Det kommer bli bra.
men tyvärr bänkad de senaste matcherna
mrnorrland skrev:Robert.76 skrev:Bertov klar enligt Expressen
Lite tveksam då vi har strömberg, Williamsson och E.Johansson som defensiva backar. Norbe är jag glad de försöker förlänga med
Persson - Bertov
N.Andersson - NY
Kinvall - NY
Lauridsen - Norbe
Vi behöver verkligen öppna plånboken för att hitta 2 rightare till offensiva PP det är Hults stora utmaning
Martinsson - NY
Norbe - Ny
Strömberg - E.Johansson
Williamsson - Bertov.
Hade hällre kört Andrea som 8 back i början av säsongen än att värva bertov.
Norrlandssupporter skrev:mrnorrland skrev:Robert.76 skrev:Bertov klar enligt Expressen
Lite tveksam då vi har strömberg, Williamsson och E.Johansson som defensiva backar. Norbe är jag glad de försöker förlänga med
Persson - Bertov
N.Andersson - NY
Kinvall - NY
Lauridsen - Norbe
Vi behöver verkligen öppna plånboken för att hitta 2 rightare till offensiva PP det är Hults stora utmaning
Martinsson - NY
Norbe - Ny
Strömberg - E.Johansson
Williamsson - Bertov.
Hade hällre kört Andrea som 8 back i början av säsongen än att värva bertov.
Alltså. Bertov är inte tänkt som 8de back. Han kommer garanterat vara tänkt för top 6.
Fylke74 skrev:Även om sista backen är offensiv, blir det inte en ganska defensiv backuppsättning överlag?
Martinsson - NY
Norbe - Ny
Strömberg - E.Johansson
Williamsson - Bertov.
Nutarviguld skrev:Vi behöver verkligen öppna plånboken för att hitta 2 rightare till offensiva PP det är Hults stora utmaning
Martinsson - NY
Norbe - Ny
Strömberg - E.Johansson
Williamsson - Bertov.
Håller med, OM vi tappar Lauridsen och Kinvall så tappar vi sjukt mycket poäng på backsidan, sen tror jag FAKTISKT och nu får jag väl ducka för alla kastade tomater men att Lauridsen´s sucee var en tillfällighet, men Kinvall den förlusten kommer kännas hårt.
Men ja jag tror också att Norbe har potential att bli en andra kedja back hos oss, i kombination med en riktigt bra rightad back.
Martinsson behöver en ny riktigt bra rightad lekkompis om Kinvall drar.
Defensiva backar känner jag mig ganska nöjd med faktiskt. Didrik är king, E johansson tror jag kommer bli bättre igen, Williamsson är en bättre Persson, Sen vet jag inte vad jag tycker om Bertov värvningen när vi har Andrea men...Får vi in 2st riktigt bra R backar till de två översta kedjorna så ser backsidan bra ut.
327 Karlsson skrev: Lite som att jag skulle kalla dig Nutarvisilver. Nästan rätt, men ändå så fel.
Diabolics skrev:327 Karlsson skrev: Lite som att jag skulle kalla dig Nutarvisilver. Nästan rätt, men ändå så fel.
fast nä, de smeknamnen är öronmärkta för lhc-fans
Diabolics skrev:327 Karlsson skrev: Lite som att jag skulle kalla dig Nutarvisilver. Nästan rätt, men ändå så fel.
fast nä, de smeknamnen är öronmärkta för lhc-fans
327 Karlsson skrev:Nutarviguld skrev:Vi behöver verkligen öppna plånboken för att hitta 2 rightare till offensiva PP det är Hults stora utmaning
Martinsson - NY
Norbe - Ny
Strömberg - E.Johansson
Williamsson - Bertov.
Håller med, OM vi tappar Lauridsen och Kinvall så tappar vi sjukt mycket poäng på backsidan, sen tror jag FAKTISKT och nu får jag väl ducka för alla kastade tomater men att Lauridsen´s sucee var en tillfällighet, men Kinvall den förlusten kommer kännas hårt.
Men ja jag tror också att Norbe har potential att bli en andra kedja back hos oss, i kombination med en riktigt bra rightad back.
Martinsson behöver en ny riktigt bra rightad lekkompis om Kinvall drar.
Defensiva backar känner jag mig ganska nöjd med faktiskt. Didrik är king, E johansson tror jag kommer bli bättre igen, Williamsson är en bättre Persson, Sen vet jag inte vad jag tycker om Bertov värvningen när vi har Andrea men...Får vi in 2st riktigt bra R backar till de två översta kedjorna så ser backsidan bra ut.
Känns som det är läge att reda ut lite begrepp här.
En kedja innehåller inga backar, utan enbart forwards. T.ex. bumbikedjan, Tedenby, Lias och F Sandberg, inga backar.
En femma däremot, innehåller en kedja och ett backpar.
Sen heter han Andrae, inte Andrea. Lite som att jag skulle kalla dig Nutarvisilver. Nästan rätt, men ändå så fel.
Quila skrev:Tycker faktiskt det är lite låg nivå på denna typer av inlägg 327 Karlsson. Tror du mycket väl förstår vad som skrivs i inlägget du besvarar.![]()
Lite felstavningar och felformuleringar får man nog räkna med, vi är ju trots allt amatörer.
Stenis83 skrev:En trött slovak istället för ikonen. Nej tack! Hoppas verkligen inte Hv visade intresse för Hrivik för då snackar vi minimjölk.
Herkie82 skrev:Stenis83 skrev:En trött slovak istället för ikonen. Nej tack! Hoppas verkligen inte Hv visade intresse för Hrivik för då snackar vi minimjölk.
Börjar med att be ödmjukast om ursäkt för att denna tråd hamnar omotiverat högt upp men jag kan inte låta bli att vara lite dryg mot någon som var dryg mot mig.
Ikonen: 52 matcher 7 mål, 10 ass, 17 poäng
Hrivik: 46 matcher 12 mål, 18 ass, 30 poäng
Poängsnitt Ikonen: 0,33
Poängsnitt Hrivik: 0,65
Ikonen var inblandad i 10,7% av Hv71s totala målproduktion
Hrivik var inblandad i 26% av Leksands totala målproduktion
Lite konkurrens skillnad, frågan är hur många Hrivik hade gjort i HV. Hade han varit ledande spelare här likt Leksand? Kolla på Wännström som alla skrek sig hesa om i början av säsongen men senare landa på Ikonens poäng cirkus.
Ikonen vart en under säsongen konstant ifrågasatt spelare förutom mot slutet. Marek Hrivik hade med ganska stor sannolikhet vunnit HVs interna poängliga med de siffrorna han presterat.
Jag skulle säga att jag fick rätt om den ”trötta slovaken” och du hade helt fel om Ikonen.
RJ--92 skrev:Herkie82 skrev:Stenis83 skrev:En trött slovak istället för ikonen. Nej tack! Hoppas verkligen inte Hv visade intresse för Hrivik för då snackar vi minimjölk.
Börjar med att be ödmjukast om ursäkt för att denna tråd hamnar omotiverat högt upp men jag kan inte låta bli att vara lite dryg mot någon som var dryg mot mig.
Ikonen: 52 matcher 7 mål, 10 ass, 17 poäng
Hrivik: 46 matcher 12 mål, 18 ass, 30 poäng
Poängsnitt Ikonen: 0,33
Poängsnitt Hrivik: 0,65
Ikonen var inblandad i 10,7% av Hv71s totala målproduktion
Hrivik var inblandad i 26% av Leksands totala målproduktion
Lite konkurrens skillnad, frågan är hur många Hrivik hade gjort i HV. Hade han varit ledande spelare här likt Leksand? Kolla på Wännström som alla skrek sig hesa om i början av säsongen men senare landa på Ikonens poäng cirkus.
Ikonen vart en under säsongen konstant ifrågasatt spelare förutom mot slutet. Marek Hrivik hade med ganska stor sannolikhet vunnit HVs interna poängliga med de siffrorna han presterat.
Jag skulle säga att jag fick rätt om den ”trötta slovaken” och du hade helt fel om Ikonen.
hv71 är best skrev:Hrivik är bra men sjukt ojämn tror Ikonen kommer uträtta mer nästa säsong än en eventuell värvning av Hrivik.
RJ--92 skrev:Jo de vart aningen märkligt därKan ej påstå att Ikonen fick spela i de främre kedjorna under inledningen på säsongen, vill minnas att han spelade med Jocke och Törngren. De jag ville få sagt att Hrivik va en av få klasspelare i Leksand men i HV hade han varit en av flera st.
Herkie82 skrev:RJ--92 skrev:Jo de vart aningen märkligt därKan ej påstå att Ikonen fick spela i de främre kedjorna under inledningen på säsongen, vill minnas att han spelade med Jocke och Törngren. De jag ville få sagt att Hrivik va en av få klasspelare i Leksand men i HV hade han varit en av flera st.
Vi får ge varandra ett halvt rätt var. Kollade istider i inledningen på säsongen och lite konstigt så pendlar Ikonen en del. Vissa matcher spelar han lite mindre och andra ligger han efter fröberg, Sandin, önerud som har mest av fwd.
Jo Hrivik var en av få bra spelare där. Det är därför det är ganska logiskt att tro att han hade producerat bättre i HV än han gjorde i Leksand. Poängmässigt är det bara Bergström och Sandin som är bättre av ytterforwards i HV. Så jag vågar tro att han hade tagit en plats i de två första. Som det sades var det en spets som skulle in, vi tog Ikonen före Hrivik och med facit i hand så kan man inte säga att det var ett jättebra val.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst