Seriösa rykten 19/20: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 19/20: Diskussioner

Inläggav Zico » 19 februari 2020, 21:25

Killer#41 skrev:Jesper Kokkonen är 13:e forward i Karlskoga ikväll,någon som vet varför?!

Han har varit förkyld och småkrasslig enligt studion.
Zico

Inläggav Killer#41 » 19 februari 2020, 21:36

Tackar zico!!
Killer#41

Inläggav Robert.76 » 8 mars 2020, 21:04

Bertov klar enligt Expressen
Robert.76
Moderator

Inläggav Diabolics » 8 mars 2020, 21:14

Robert.76 skrev:Bertov klar enligt Expressen

Det bästa med den artikeln är att de nämner att HV är i kontraktsförhandlingar med Norbe. Vore kanon att signa honom för ytterligare tid.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav PapaEmeritus » 8 mars 2020, 21:27

Han har fått stort förtroende i Rögle, med mycket istid. Det kommer bli bra.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav mrnorrland » 8 mars 2020, 21:29

Lite tveksam då vi har strömberg, Williamsson och E.Johansson som defensiva backar. Norbe är jag glad de försöker förlänga med
Persson - Bertov
N.Andersson - NY
Kinvall - NY
Lauridsen - Norbe

Vi behöver verkligen öppna plånboken för att hitta 2 rightare till offensiva PP det är Hults stora utmaning
Martinsson - NY
Norbe - Ny
Strömberg - E.Johansson
Williamsson - Bertov.

Hade hällre kört Andrea som 8 back i början av säsongen än att värva bertov.
mrnorrland

Inläggav mrnorrland » 8 mars 2020, 21:34

PapaEmeritus skrev:

men tyvärr bänkad de senaste matcherna
mrnorrland

Inläggav PapaEmeritus » 8 mars 2020, 21:50

mrnorrland skrev:
PapaEmeritus skrev:

men tyvärr bänkad de senaste matcherna

Och enligt artikeln för att han inte skrev på för Rögle.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Norrlandssupporter » 8 mars 2020, 23:36

mrnorrland skrev:

Lite tveksam då vi har strömberg, Williamsson och E.Johansson som defensiva backar. Norbe är jag glad de försöker förlänga med
Persson - Bertov
N.Andersson - NY
Kinvall - NY
Lauridsen - Norbe

Vi behöver verkligen öppna plånboken för att hitta 2 rightare till offensiva PP det är Hults stora utmaning
Martinsson - NY
Norbe - Ny
Strömberg - E.Johansson
Williamsson - Bertov.

Alltså. Bertov är inte tänkt som 8de back. Han kommer garanterat vara tänkt för top 6.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Weirdo » 8 mars 2020, 23:53

Norrlandssupporter skrev:
mrnorrland skrev:

Persson - Bertov
N.Andersson - NY
Kinvall - NY
Lauridsen - Norbe

Martinsson - NY
Norbe - Ny
Strömberg - E.Johansson
Williamsson - Bertov.

Alltså. Bertov är inte tänkt som 8de back. Han kommer garanterat vara tänkt för top 6.

Nej, det håller jag med om. Tror Andrae får 8e platsen samt att vi får lägga krut på en toppback. Kontinuitet ska heller inte underskattas.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav håvesjuttioett » 9 mars 2020, 15:12

Sticker in att Karl Påhlsson ska vara klar för Vita Hästen till nästa säsong, enl Höken.
håvesjuttioett

Inläggav Fylke74 » 9 mars 2020, 15:20

Även om sista backen är offensiv, blir det inte en ganska defensiv backuppsättning överlag?
"Mål förtjänar man inte, mål gör man"
Kung Sune under finalserien mot Brynäs -95.
Fylke74

Inläggav håvesjuttioett » 9 mars 2020, 16:14

Fylke74 skrev:Även om sista backen är offensiv, blir det inte en ganska defensiv backuppsättning överlag?

Tror vi blir lite lurade av året uppsättning. Lauridsen utgår jag från var tänkt att vara en defensiv kraft, men har presterat väldigt bra över hela banan. Med det i åtanke hade vi Persson, Williamsson, Strömberg, Lauridsen som uttalade defensiva pjäser. Johansson tycker jag själv gör det bra över hela banan, likt Lauridsen just nu om än inte på samma nivå, och tror man ser honom som någon med offensiv uppsida. Martinsson, Kinnvall, N. Andersson (nu Norbe) var därmed våra, på pappret, offensiva krafter vid säsongsstart. När vi nu tappar Lauridsen tänker jag att Hult vill bygga vidare på den idé man hade inför denna säsongen sett till rollfördelning och ersätter honom med en mer defensivt inriktad spelare (läs Bertov). Sen kan man ju tycka att det i grunden är för defensivt, men utifrån hur backbesättningen såg ut åtminstone inför denna säsong är det samma upplägg.

Även om Norbe gjort det väldigt bra, vet jag inte om det finns plats för honom sett till vilka det är om ska ersättas och tror Hult ev. tänker samma. Är Norbe lika bra som N. Andersson eller Kinnvall? Nja, har lite mer att bevisa imo. Samtidigt är gick vi in i denna säsong med åtta backar och kommer med största sannolikhet göra detsamma nästa säsong. I.om. att Persson, Lauridsen, N. Andersson och Kinnvall eventuellt kommer lämna ska det in fyra nya, utifrån årets upplägg två defensivt inriktade och två offensivt. Bertov ersätter Persson/Lauridsen, eventuellt skulle Norbe kunna ta platsen som Persson/Lauridsen har vilket hade inneburit att backsidan snarare blir mer offensivt lagd än vad den varit tidigare år. Om så blir fallet återstår att se!

20/21:
Martinsson - Ny poängstark back (Kinnvall)
Strömberg - Ny poängstark back (N. Andersson)
Johansson - Ny defensiv back (Bertov) (Lauridsen)
Williamsson - Ny defensiv back (kanske Norbe) (Persson)
håvesjuttioett

Inläggav Nutarviguld » 10 mars 2020, 10:03

Martinsson - NY
Norbe - Ny
Strömberg - E.Johansson
Williamsson - Bertov.

Håller med, OM vi tappar Lauridsen och Kinvall så tappar vi sjukt mycket poäng på backsidan, sen tror jag FAKTISKT och nu får jag väl ducka för alla kastade tomater men att Lauridsen´s sucee var en tillfällighet, men Kinvall den förlusten kommer kännas hårt.

Men ja jag tror också att Norbe har potential att bli en andra kedja back hos oss, i kombination med en riktigt bra rightad back.
Martinsson behöver en ny riktigt bra rightad lekkompis om Kinvall drar.

Defensiva backar känner jag mig ganska nöjd med faktiskt. Didrik är king, E johansson tror jag kommer bli bättre igen, Williamsson är en bättre Persson, Sen vet jag inte vad jag tycker om Bertov värvningen när vi har Andrea men...Får vi in 2st riktigt bra R backar till de två översta kedjorna så ser backsidan bra ut.
Nutarviguld

Inläggav Quila » 10 mars 2020, 10:45

Följande spelare lär försvinna:
Andersson
Persson
Lauridsen
Kinnvall

Uppges klar:
Bertov

Trolig förlängning:
Norbe

Trolig backuppsättning:
Martinsson
Johansson
Strömberg
Williamsson
Bertov
Norbe
Andrae
1-2 nyförvärv till.

Drömmen är ju att att Kinnvall lånas ut till oss över nästa säsong. Långskott?
Annars är ju det riktigt svårt och krävs både skicklighet och tur att hitta en back likt Kinnvall. De typer av backar växer inte på träd, så att säga. Pilut är ju en annan dröm man har. Tror faktiskt man satsar på Emil Andrae som 8:e back och att man resonerar att lägga krutet på en toppback som ska in i första backpar med Martinsson (som förövrigt har lite mer att krama ur). Finns även mer att ta av av Emil Johansson. Lyckas man förlänga med Norbe, så finns där också bra utvecklingspotential. Williamsson o Didde har gjort strålande säsonger såhär långt och tror det är på denna nivån man kan förvänta sig att de ska vara på. Emil Andrae är en supertalang och tycker man ska ge honom utrymme att växa och mycket speltid redan nästa säsong. 38 poäng i J20 superelit på 40 matcher - som back, skojar man inte bort. När han fått chansen i SHL i år har han verkligen inte gjort bort sig. Lyft upp honom!
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav 327 Karlsson » 10 mars 2020, 11:03

Nutarviguld skrev:
Martinsson - NY
Norbe - Ny
Strömberg - E.Johansson
Williamsson - Bertov.

Håller med, OM vi tappar Lauridsen och Kinvall så tappar vi sjukt mycket poäng på backsidan, sen tror jag FAKTISKT och nu får jag väl ducka för alla kastade tomater men att Lauridsen´s sucee var en tillfällighet, men Kinvall den förlusten kommer kännas hårt.

Men ja jag tror också att Norbe har potential att bli en andra kedja back hos oss, i kombination med en riktigt bra rightad back.

Defensiva backar känner jag mig ganska nöjd med faktiskt. Didrik är king, E johansson tror jag kommer bli bättre igen, Williamsson är en bättre Persson, Sen vet jag inte vad jag tycker om Bertov värvningen när vi har Andrea men...Får vi in 2st riktigt bra R backar till de två översta kedjorna så ser backsidan bra ut.

Känns som det är läge att reda ut lite begrepp här.
En kedja innehåller inga backar, utan enbart forwards. T.ex. bumbikedjan, Tedenby, Lias och F Sandberg, inga backar.
En femma däremot, innehåller en kedja och ett backpar.

Sen heter han Andrae, inte Andrea. Lite som att jag skulle kalla dig Nutarvisilver. Nästan rätt, men ändå så fel. ;)
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav Diabolics » 10 mars 2020, 11:45

327 Karlsson skrev: Lite som att jag skulle kalla dig Nutarvisilver. Nästan rätt, men ändå så fel. ;)

fast nä, de smeknamnen är öronmärkta för lhc-fans ;)
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav 327 Karlsson » 10 mars 2020, 11:50

Diabolics skrev:
327 Karlsson skrev: Lite som att jag skulle kalla dig Nutarvisilver. Nästan rätt, men ändå så fel. ;)

Hehe, eller om man syftar på att man ska spöa upp Silverköping. :)
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav Quila » 10 mars 2020, 17:47

Diabolics skrev:

Haha, klockrent! :lol: :D
Quila
Moderator

Inläggav Quila » 10 mars 2020, 17:56

327 Karlsson skrev:
Nutarviguld skrev:
Martinsson - NY
Norbe - Ny
Strömberg - E.Johansson
Williamsson - Bertov.

Känns som det är läge att reda ut lite begrepp här.
En kedja innehåller inga backar, utan enbart forwards. T.ex. bumbikedjan, Tedenby, Lias och F Sandberg, inga backar.
En femma däremot, innehåller en kedja och ett backpar.

Sen heter han Andrae, inte Andrea. Lite som att jag skulle kalla dig Nutarvisilver. Nästan rätt, men ändå så fel. ;)

Tycker faktiskt det är lite låg nivå på denna typer av inlägg 327 Karlsson. Tror du mycket väl förstår vad som skrivs i inlägget du besvarar. :)
Lite felstavningar och felformuleringar får man nog räkna med, vi är ju trots allt amatörer.
Quila
Moderator

Inläggav 327 Karlsson » 10 mars 2020, 18:37

Quila skrev:Tycker faktiskt det är lite låg nivå på denna typer av inlägg 327 Karlsson. Tror du mycket väl förstår vad som skrivs i inlägget du besvarar. :)
Lite felstavningar och felformuleringar får man nog räkna med, vi är ju trots allt amatörer.

Jag förstår vad han är ute efter men samtidigt ville jag upplysa om läget, för det är inte första gången jag ser att man förväxlar kedjor med femmor här inne.
Sen förväntar jag mig att vi kommer skriva en hel del mer om Andrae här inne framöver, då vore det väl kul att kunna nämna honom vid rätt namn? :)
Lite felstavningar och felformuleringar köper jag, även om det svider i ögonen ibland. ;)
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav frippe-borås » 10 mars 2020, 20:40

Norbe tror jag skulle växa ut till en toppback nästa säsong.
Dels får han vara med från början och ta plats sen att han vuxit in i spelet och därmed tar ännu större ansvar.
Förlänger man inte med honom så förstår jag inte alls värvningen av Bertov då jag anser att Norbe är minst lik bra defensivt men har en annan sida som Bertov inte har.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Herkie82 » 25 mars 2020, 11:55

Stenis83 skrev:En trött slovak istället för ikonen. Nej tack! Hoppas verkligen inte Hv visade intresse för Hrivik för då snackar vi minimjölk.

Börjar med att be ödmjukast om ursäkt för att denna tråd hamnar omotiverat högt upp men jag kan inte låta bli att vara lite dryg mot någon som var dryg mot mig.

Ikonen: 52 matcher 7 mål, 10 ass, 17 poäng
Hrivik: 46 matcher 12 mål, 18 ass, 30 poäng

Poängsnitt Ikonen: 0,33
Poängsnitt Hrivik: 0,65

Ikonen var inblandad i 10,7% av Hv71s totala målproduktion
Hrivik var inblandad i 26% av Leksands totala målproduktion

Ikonen vart en under säsongen konstant ifrågasatt spelare förutom mot slutet. Marek Hrivik hade med ganska stor sannolikhet vunnit HVs interna poängliga med de siffrorna han presterat.

Jag skulle säga att jag fick rätt om den ”trötta slovaken” och du hade helt fel om Ikonen.
Herkie82

Inläggav RJ--92 » 25 mars 2020, 16:06

Herkie82 skrev:
Stenis83 skrev:En trött slovak istället för ikonen. Nej tack! Hoppas verkligen inte Hv visade intresse för Hrivik för då snackar vi minimjölk.

Börjar med att be ödmjukast om ursäkt för att denna tråd hamnar omotiverat högt upp men jag kan inte låta bli att vara lite dryg mot någon som var dryg mot mig.

Lite konkurrens skillnad, frågan är hur många Hrivik hade gjort i HV. Hade han varit ledande spelare här likt Leksand? Kolla på Wännström som alla skrek sig hesa om i början av säsongen men senare landa på Ikonens poäng cirkus.
Ikonen vart en under säsongen konstant ifrågasatt spelare förutom mot slutet. Marek Hrivik hade med ganska stor sannolikhet vunnit HVs interna poängliga med de siffrorna han presterat.

Jag skulle säga att jag fick rätt om den ”trötta slovaken” och du hade helt fel om Ikonen.
RJ--92

Inläggav Herkie82 » 25 mars 2020, 17:03

RJ--92 skrev:
Herkie82 skrev:

Lite konkurrens skillnad, frågan är hur många Hrivik hade gjort i HV. Hade han varit ledande spelare här likt Leksand? Kolla på Wännström som alla skrek sig hesa om i början av säsongen men senare landa på Ikonens poäng cirkus.

Ser lite konstigt ut men du skrev.

”Lite konkurrens skillnad, frågan är hur många Hrivik hade gjort i HV. Hade han varit ledande spelare här likt Leksand? Kolla på Wännström som alla skrek sig hesa om i början av säsongen men senare landa på Ikonens poäng cirkus”

Antar jag?

sånt där kan man spekulera om. Visst kanske Hrivik hade blivit en totalflopp och fått sparken innan jul eller så hade kanske hans poäng dubblats då han hade hamnat i en mycket bättre miljö än han gjorde i Leksand.

Faktum kvarstår att Hrivik producerade märkbart mycket mer poäng än Ikonen.

Hrivik hade gått in i någon av våra 2 första femmor och fått spela i något av våra PP övertiden. Precis som ikonen fick i början.

Som en del av de två första femmorna i HV samt ett likvärdigt antal minuter i PP jämfört med i Leksand så skulle jag gissa att Hriviks poängskörd hade blivit högre i HV än i Leksand där han stundtals var tämligen ensam att åstadkomma nått alls.

HV gjorde 16 mål fler än Leksand i PP, hade 6,72% högre PP% än Leksand redan här kan man anta att Hrivik hade producerat mer än han gjorde.

Av Ikonens 10 assist är 6 andraassist och 4 försteassist.
Av Hriviks 18 assist är 11 försteassist och 7 andraassist.

Hrivik har bättre CF% än alla ordinarie spelare i HV, i CCF% är han sämre än Sandin, Fröberg, Andersson och Önerud.

Det enda jag hittar som skulle kunna vara till Hriviks nackdel är att han fått märkbart mer istid än samtliga fwd i HV utom önerud som har lite styvt en minut mindre per match än Hrivik.

Summa sumarum. Vi var ute efter en spetsspelare när vi värvade Ikonen och Hrivik fortfarande fanns på marknaden. Hrivik hade på alla sätt som går varit en bättre värvning enligt så gott som all statistik som finns att få från SHL.
Herkie82

Inläggav RJ--92 » 25 mars 2020, 17:56

Jo de vart aningen märkligt där :lol: Kan ej påstå att Ikonen fick spela i de främre kedjorna under inledningen på säsongen, vill minnas att han spelade med Jocke och Törngren. De jag ville få sagt att Hrivik va en av få klasspelare i Leksand men i HV hade han varit en av flera st.
RJ--92

Inläggav hv71 är best » 25 mars 2020, 18:55

Hrivik är bra men sjukt ojämn tror Ikonen kommer uträtta mer nästa säsong än en eventuell värvning av Hrivik.
Användarvisningsbild
hv71 är best

Inläggav Herkie82 » 25 mars 2020, 20:34

hv71 är best skrev:Hrivik är bra men sjukt ojämn tror Ikonen kommer uträtta mer nästa säsong än en eventuell värvning av Hrivik.

Hrivik lär väl lämna Leksand så blir svårt att jämföra men vågar du sätta en pizza på att Ikonen klår 30 poäng nästa säsong? :D
Herkie82

Inläggav Herkie82 » 25 mars 2020, 20:45

RJ--92 skrev:Jo de vart aningen märkligt där :lol: Kan ej påstå att Ikonen fick spela i de främre kedjorna under inledningen på säsongen, vill minnas att han spelade med Jocke och Törngren. De jag ville få sagt att Hrivik va en av få klasspelare i Leksand men i HV hade han varit en av flera st.

Vi får ge varandra ett halvt rätt var. Kollade istider i inledningen på säsongen och lite konstigt så pendlar Ikonen en del. Vissa matcher spelar han lite mindre och andra ligger han efter fröberg, Sandin, önerud som har mest av fwd.

Jo Hrivik var en av få bra spelare där. Det är därför det är ganska logiskt att tro att han hade producerat bättre i HV än han gjorde i Leksand. Poängmässigt är det bara Bergström och Sandin som är bättre av ytterforwards i HV. Så jag vågar tro att han hade tagit en plats i de två första. Som det sades var det en spets som skulle in, vi tog Ikonen före Hrivik och med facit i hand så kan man inte säga att det var ett jättebra val.
Herkie82

Inläggav RJ--92 » 25 mars 2020, 23:03

Herkie82 skrev:
RJ--92 skrev:Jo de vart aningen märkligt där :lol: Kan ej påstå att Ikonen fick spela i de främre kedjorna under inledningen på säsongen, vill minnas att han spelade med Jocke och Törngren. De jag ville få sagt att Hrivik va en av få klasspelare i Leksand men i HV hade han varit en av flera st.

Vi får ge varandra ett halvt rätt var. Kollade istider i inledningen på säsongen och lite konstigt så pendlar Ikonen en del. Vissa matcher spelar han lite mindre och andra ligger han efter fröberg, Sandin, önerud som har mest av fwd.

Jo Hrivik var en av få bra spelare där. Det är därför det är ganska logiskt att tro att han hade producerat bättre i HV än han gjorde i Leksand. Poängmässigt är det bara Bergström och Sandin som är bättre av ytterforwards i HV. Så jag vågar tro att han hade tagit en plats i de två första. Som det sades var det en spets som skulle in, vi tog Ikonen före Hrivik och med facit i hand så kan man inte säga att det var ett jättebra val.

Spelade inte Hrivik relativt mycket center under säsongen? Kollar ej så mycket SHL bortsett ifrån HV. Bara lite små nyfiken nu dock..
RJ--92

Föregående

Återgå till HV71