Seriösa rykten 19/20: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly season: Seriösa rykten 19/20

Inläggav Calle2 » 2 februari 2020, 20:01

Tråkigt om så blir fallet tycker jag. Det lär inte komma någon annan istället så vi skulle både tappa en av få spelare med en rejäl offensiv uppsida om han skulle komma igång och tappa bredd och konkurrens om forwardplatser. Har inte räknat själv men läste att ett problem för Frölunda i samtalen med Lias var att de vill och redan har 15 forwards på kontrakt.
Calle2

Inläggav Calle2 » 2 februari 2020, 20:13

Nu var jag nog ute och cyklade. Enligt deras hemsida har Frölunda 14 forwards på kontrakt. HV har nu också 14 med Lias inkluderad. Jag har svårt att tänka mig att de vill börja slutspel med mindre än 14 forwards så släpper de Ikonen och tar in någon annan skulle det ju kunna bli en förbättring men jag har gärna Ikonen kvar.
Calle2

Inläggav Macce » 2 februari 2020, 20:55

Calle2 skrev:Nu var jag nog ute och cyklade. Enligt deras hemsida har Frölunda 14 forwards på kontrakt. HV har nu också 14 med Lias inkluderad. Jag har svårt att tänka mig att de vill börja slutspel med mindre än 14 forwards så släpper de Ikonen och tar in någon annan skulle det ju kunna bli en förbättring men jag har gärna Ikonen kvar.

15 med Lias, Johan Johnsson står inte med i truppen på HV71.se.
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Re: Seriösa rykten 19/20: Diskussioner

Inläggav Henke67 » 3 februari 2020, 09:24

Vem är det Sanny i sin senaste pod säger har förlängt med HV.
Henke67

Inläggav 327 Karlsson » 3 februari 2020, 10:24

Henke67 skrev:Vem är det Sanny i sin senaste pod säger har förlängt med HV.

Camara
https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... -med-hv71/
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav Henke67 » 3 februari 2020, 11:17

Härligt. Hoppas det stämmer. SHL är inte den enklaste ligan att komma in i som importspelare. Det är inte helt ovanligt med bra utveckling under de första säsongerna. Jag blir inte alls förvånad om Camara blir än nyttigare nästa år.
Och givetvis under kommande slutspel. För även om det svänger fort så känns det som slutspel är högst sannolikt
// Henrik
Henke67

Inläggav DocSeverinsen » 3 februari 2020, 11:29

Macce skrev:
Calle2 skrev:Nu var jag nog ute och cyklade. Enligt deras hemsida har Frölunda 14 forwards på kontrakt. HV har nu också 14 med Lias inkluderad. Jag har svårt att tänka mig att de vill börja slutspel med mindre än 14 forwards så släpper de Ikonen och tar in någon annan skulle det ju kunna bli en förbättring men jag har gärna Ikonen kvar.

15 med Lias, Johan Johnsson står inte med i truppen på HV71.se.

Kan det vara så att han plockades bort i samband med förra utlåningen till Oskarshamn, och sedan har man helt enkelt glömt lägga till honom igen?
DocSeverinsen

Inläggav Weirdo » 3 februari 2020, 22:43

Enligt Mr.Madhawk har HV71 nekat Malmös förfrågan om att ta över Ikonens kontrakt. Bra!
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav mrnorrland » 3 februari 2020, 22:49

Weirdo skrev:Enligt Mr.Madhawk har HV71 nekat Malmös förfrågan om att ta över Ikonens kontrakt. Bra!

ena stunden är han på marknaden ena stunden inte :O
mrnorrland

Inläggav Fylke74 » 4 februari 2020, 08:52

Kanske fortfarande på marknaden om förutsättningarna blir de rätta.
"Mål förtjänar man inte, mål gör man"
Kung Sune under finalserien mot Brynäs -95.
Fylke74

Inläggav Diabolics » 4 februari 2020, 09:56

mrnorrland skrev:
Weirdo skrev:Enligt Mr.Madhawk har HV71 nekat Malmös förfrågan om att ta över Ikonens kontrakt. Bra!

Det är väl uppenbart att killen är på marknaden om det finns en dialog? Sen är det ju som Fylke74 var inne på, det skall ju kommas överens om förutsättningarna oxå. HV71 vill ju få så bra deal som möjligt, samma för Malmö. Malmö steg inte upp till plattan denna gång.

Jag är mer förvånad över att just Malmö är det lag som är intresserade (som vi hört om).
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav 327 Karlsson » 4 februari 2020, 10:31

Diabolics skrev:
mrnorrland skrev:

Det är väl uppenbart att killen är på marknaden om det finns en dialog? Sen är det ju som Fylke74 var inne på, det skall ju kommas överens om förutsättningarna oxå. HV71 vill ju få så bra deal som möjligt, samma för Malmö. Malmö steg inte upp till plattan denna gång.

Jag är mer förvånad över att just Malmö är det lag som är intresserade (som vi hört om).

Ikonen har en månadslön på 150 - 200.000 kronor i månaden. Man kan gissa att klubbar som kan tänka sig att plocka honom kommer med skambud för att se hur villiga HV är att dumpa honom. Jämför man med Johnsson, som också spekulerats vara en tänkbar spelare att bryta med, så tjänar han 30 - 50.000 kronor i månaden. Båda rätt snarlika i sin prestation, men den ene kostar 3 till 4 gånger så mycket.
Men ju närmare vi kommer till att transferfönstret stänger, desto mer desperation lär vi få se. Både hos klubbar som måste få in nya spelare och hos klubbar som vill bli av med lönekostnader.
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav jordfelsbrytare » 4 februari 2020, 10:40

Diabolics skrev:
mrnorrland skrev:

Både Brynäs och Leksand har hört sig för gällande Ikonen för månader sen. Leksands intresse var då just ett intresse/förfrågning. Brynäs var rejält sugna men där vet jag att det handlade om pengarna.. Det handlar väl såklart alltid om pengarna såklart. Jag har god insyn i Leksand och Brynäs så vet jag att konkret intresse fanns åtminstone från Brynäs som var jäkligt sugna att värva tillbaks Ikonen.
Dessutom vet vi ju att Luleå har hört sig för. Så nog har flertalet klubbar absolut vart intresserade av Ikonen.
Med facit i hand så tycker jag HV71 gjort rätt som har avvaktat och nu sen Lias anslutit så har Ikonen gjort 3 kanon matcher i rad och visat att han kan vara den spelaren som han bitvis var i Brynäs. Helt plötsligt så ligger Ikonen rätt i positionering, Han är skitjobbig att möta eftersom han plötsligt utnyttjar sin fart på ett mycket bättre sätt. Dessutom så bidrar han även offensivt. Sen det klart får vi rätt bud på Ikonen och Hult har en MR X på kroken(hypotetiskt absolut toppspelare som alla i SHL vill ha)självklart ska vi då släppa. I annat fall så avvakta precis som nu HV71 tycks göra då vi behöver full trupp för avslutning+slutspel.
jordfelsbrytare

Inläggav mrnorrland » 4 februari 2020, 12:09

Diabolics skrev:
mrnorrland skrev:

Om de var ta över kontraktet som de var formulerat överst så anser jag han inte är på marknaden (högst troligt de erbjudit att över delar av kontraktet och därmed nekat). Att gå med vinst pengamässigt nån köper honom av oss lär inte hända. Det bästa vore man kan lösa det i en bytaffär med t ex ett finsktlag för att få loss en back.
mrnorrland

Inläggav Diabolics » 4 februari 2020, 12:55

mrnorrland skrev:Om de var ta över kontraktet som de var formulerat överst så anser jag han inte är på marknaden (högst troligt de erbjudit att över delar av kontraktet och därmed nekat). Att gå med vinst pengamässigt nån köper honom av oss lär inte hända. Det bästa vore man kan lösa det i en bytaffär med t ex ett finsktlag för att få loss en back.

Så verkar det det alltid vara, dvs att man tar över delar av kontraktsomfattningen, det är ju ändå så att vi vill bli av med honom, dock inte till vilken kostnad som helst.

Även vid byte är det säkert så att vi kommer förlora pengar, gissningsvis, på Ikonen.

Alla spelare är väl på "marknaden" i någon grad, men vad man menar med detta uttryck är ju när klubbar börjar att diskutera en spelare sinsemellan. Så Ikonen har nog varit på marknaden en längre tid och där kommer han nog vara fram till slutspelet drar igång är min gissning.

Surt att som spelare leva under de förutsättningarna, det kan knappast hjälpa till i motivation eller prestation.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav mrnorrland » 4 februari 2020, 13:10

Diabolics skrev:
mrnorrland skrev:Om de var ta över kontraktet som de var formulerat överst så anser jag han inte är på marknaden (högst troligt de erbjudit att över delar av kontraktet och därmed nekat). Att gå med vinst pengamässigt nån köper honom av oss lär inte hända. Det bästa vore man kan lösa det i en bytaffär med t ex ett finsktlag för att få loss en back.

Så verkar det det alltid vara, dvs att man tar över delar av kontraktsomfattningen, det är ju ändå så att vi vill bli av med honom, dock inte till vilken kostnad som helst.

Även vid byte är det säkert så att vi kommer förlora pengar, gissningsvis, på Ikonen.

Alla spelare är väl på "marknaden" i någon grad, men vad man menar med detta uttryck är ju när klubbar börjar att diskutera en spelare sinsemellan. Så Ikonen har nog varit på marknaden en längre tid och där kommer han nog vara fram till slutspelet drar igång är min gissning.

Surt att som spelare leva under de förutsättningarna, det kan knappast hjälpa till i motivation eller prestation.

Ikonen har ju stäppat upp lite nu, kan ju också vara tack vare han är på marknaden och visar nu jävlar ni ha fel och fick 2 relativt enkla mål (öppen kasse och ”självmål”) och ger lite självförtroende.

Antingen knyter han näven och kämpar elr så lägger han sig o tycker synd om sig själv. Hoppas på första.

Tror Johnsson kan bli utlånad
mrnorrland

Inläggav PapaEmeritus » 6 februari 2020, 12:47

Weirdo skrev:Lauridsen till Malmö(!), enligt madhawk. Vad i helvete.

Utgående kontrakt och Malmö ligger praktiskt taget i Danmark. Inget konstigt alls.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav lejacques » 6 februari 2020, 13:11

Lauridsen har gjort en fin poängmässig säsong. Men man bör komma ihåg att han var som hetast i september till november. Då stod han för 13 p på 16 matcher. Sen dess har det blivit 8 på 21. Glöm då inte att han fått stort förtroende i PP.

Visst, trisst om han drar till en konkurrent. Men någon naturlig offensiv back är han inte. Då tycker jag det är mer bekymmersamt att man lär tappa en back av Nisse Anderssons kaliber.

Drömmen nu är ju att få tillbaka Almqvist, samt värva in en ersättare till Nisse.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Henke67 » 6 februari 2020, 14:28

Dags för Emil att varva upp och visa att han vill vara en ledande del av stommen i HV några år framöver!
Potentialen finns men det har ofta gått lite "halvsnett" den här säsongen.
Henke67

Inläggav Diabolics » 6 februari 2020, 14:38

PapaEmeritus skrev:
Weirdo skrev:Lauridsen till Malmö(!), enligt madhawk. Vad i helvete.

Utgående kontrakt och Malmö ligger praktiskt taget i Danmark. Inget konstigt alls.

Faktiskt det mest naturliga jag sett på länge. Som när "pastorn" valde att spela i jönnet......
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav mrnorrland » 6 februari 2020, 15:17

lejacques skrev:Lauridsen har gjort en fin poängmässig säsong. Men man bör komma ihåg att han var som hetast i september till november. Då stod han för 13 p på 16 matcher. Sen dess har det blivit 8 på 21. Glöm då inte att han fått stort förtroende i PP.

Visst, trisst om han drar till en konkurrent. Men någon naturlig offensiv back är han inte. Då tycker jag det är mer bekymmersamt att man lär tappa en back av Nisse Anderssons kaliber.

Drömmen nu är ju att få tillbaka Almqvist, samt värva in en ersättare till Nisse.

Iofs har han nog aldrig riktigt tänkt som offensiv back men jäkligt surt
mrnorrland

Inläggav lejacques » 6 februari 2020, 18:42

mrnorrland skrev:
lejacques skrev:Lauridsen har gjort en fin poängmässig säsong. Men man bör komma ihåg att han var som hetast i september till november. Då stod han för 13 p på 16 matcher. Sen dess har det blivit 8 på 21. Glöm då inte att han fått stort förtroende i PP.

Jo, jag vet. Men tror de som är besvikna stirrar sig blinda på Lauridsens poängskörd. Därav mitt inlägg.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav mrnorrland » 6 februari 2020, 19:15

lejacques skrev:
mrnorrland skrev:

Jo, jag vet. Men tror de som är besvikna stirrar sig blinda på Lauridsens poängskörd. Därav mitt inlägg.

Absolut
mrnorrland

Inläggav Weirdo » 7 februari 2020, 16:51

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -shl-klubb

Stefan Nyman till HV nästa säsong. Rahm som Head Coach!
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Weirdo » 7 februari 2020, 16:54

Bra rekrytering enligt mig. Det enda är att vi måste ha någon offensivt-begåvad tränare med, just nu är det väl Holmström som sitter på den kunskapen, räcker den?
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav lejacques » 7 februari 2020, 20:21

Helt sjukt om du frågar mig. Rahm som huvudtränare, och Lillis är fortsatt högaktuell att på något sätt ingå i tränarkonstellationen?! Vi vet fortfarande inte var den här säsongen slutar, och Hult (uppenbarligen med Agnes, Peters och styrelsens förtroende) har redan bestämt att vi ska fortsätta på den här minst sagt resultatlösa vägen.

Vissa har haft som en grej att i tid och otid skriva att det säkert kommer förlängas med Johan Hult under pågående säsong. Då har det mest känts som ett dåligt skämt. Nu vettefan.

Klart är att vår nuvarande ledning inte är intresserade av resultat. Om så varit fallet hade man avvaktat tills man ser vad den här säsongen tar vägen innan man bestämmer sig för att fortsätta med den här, enligt mig, galna idén.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Robert.76 » 7 februari 2020, 21:56

lejacques skrev:Helt sjukt om du frågar mig. Rahm som huvudtränare, och Lillis är fortsatt högaktuell att på något sätt ingå i tränarkonstellationen?! Vi vet fortfarande inte var den här säsongen slutar, och Hult (uppenbarligen med Agnes, Peters och styrelsens förtroende) har redan bestämt att vi ska fortsätta på den här minst sagt resultatlösa vägen.

Vissa har haft som en grej att i tid och otid skriva att det säkert kommer förlängas med Johan Hult under pågående säsong. Då har det mest känts som ett dåligt skämt. Nu vettefan.

Klart är att vår nuvarande ledning inte är intresserade av resultat. Om så varit fallet hade man avvaktat tills man ser vad den här säsongen tar vägen innan man bestämmer sig för att fortsätta med den här, enligt mig, galna idén.

Kan det vara så att Lillis går in som sportchef?
Robert.76
Moderator

Inläggav shitkicker » 7 februari 2020, 21:59

Robert.76 skrev:
lejacques skrev:Helt sjukt om du frågar mig. Rahm som huvudtränare, och Lillis är fortsatt högaktuell att på något sätt ingå i tränarkonstellationen?! Vi vet fortfarande inte var den här säsongen slutar, och Hult (uppenbarligen med Agnes, Peters och styrelsens förtroende) har redan bestämt att vi ska fortsätta på den här minst sagt resultatlösa vägen.

Kan det vara så att Lillis går in som sportchef?

Eller materialare.....?
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Pg79an » 7 februari 2020, 23:05

GM?
Pg79an

Inläggav mrnorrland » 7 februari 2020, 23:09

Att vi får in nytt blod är bra. Att ha Lillis kvar inom tränar staben nej, men kanske som någon bollplank längre bak men inte mer än så. Vill inte ha han som sportchef heller. Jag vill få in en lite moderna hockey tänk då jag känner vi är rätt gammeldags deffensivt lag. Vi är inte jätte underhållande att kolla på förtillfället. Sen måste Holmström bort, hans offensiva ansvar nu under ett och halvt år nu har inte gett någonting. Bort med han och in med ny ideer. Rahm som första kan funka men jag förstår den tvivel som finns. Han är lite mer frispråkig och det har inte alltid varit bra i hv som förening elr hos fans.
mrnorrland

FöregåendeNästa

Återgå till HV71