Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Calle2 skrev:Nu var jag nog ute och cyklade. Enligt deras hemsida har Frölunda 14 forwards på kontrakt. HV har nu också 14 med Lias inkluderad. Jag har svårt att tänka mig att de vill börja slutspel med mindre än 14 forwards så släpper de Ikonen och tar in någon annan skulle det ju kunna bli en förbättring men jag har gärna Ikonen kvar.
Henke67 skrev:Vem är det Sanny i sin senaste pod säger har förlängt med HV.
Macce skrev:Calle2 skrev:Nu var jag nog ute och cyklade. Enligt deras hemsida har Frölunda 14 forwards på kontrakt. HV har nu också 14 med Lias inkluderad. Jag har svårt att tänka mig att de vill börja slutspel med mindre än 14 forwards så släpper de Ikonen och tar in någon annan skulle det ju kunna bli en förbättring men jag har gärna Ikonen kvar.
15 med Lias, Johan Johnsson står inte med i truppen på HV71.se.
Weirdo skrev:Enligt Mr.Madhawk har HV71 nekat Malmös förfrågan om att ta över Ikonens kontrakt. Bra!
mrnorrland skrev:Weirdo skrev:Enligt Mr.Madhawk har HV71 nekat Malmös förfrågan om att ta över Ikonens kontrakt. Bra!
ena stunden är han på marknaden ena stunden inte :O
Diabolics skrev:mrnorrland skrev:Weirdo skrev:Enligt Mr.Madhawk har HV71 nekat Malmös förfrågan om att ta över Ikonens kontrakt. Bra!
Det är väl uppenbart att killen är på marknaden om det finns en dialog? Sen är det ju som Fylke74 var inne på, det skall ju kommas överens om förutsättningarna oxå. HV71 vill ju få så bra deal som möjligt, samma för Malmö. Malmö steg inte upp till plattan denna gång.
Jag är mer förvånad över att just Malmö är det lag som är intresserade (som vi hört om).
Diabolics skrev:mrnorrland skrev:Weirdo skrev:Enligt Mr.Madhawk har HV71 nekat Malmös förfrågan om att ta över Ikonens kontrakt. Bra!
Det är väl uppenbart att killen är på marknaden om det finns en dialog? Sen är det ju som Fylke74 var inne på, det skall ju kommas överens om förutsättningarna oxå. HV71 vill ju få så bra deal som möjligt, samma för Malmö. Malmö steg inte upp till plattan denna gång.
Jag är mer förvånad över att just Malmö är det lag som är intresserade (som vi hört om).
mrnorrland skrev:Om de var ta över kontraktet som de var formulerat överst så anser jag han inte är på marknaden (högst troligt de erbjudit att över delar av kontraktet och därmed nekat). Att gå med vinst pengamässigt nån köper honom av oss lär inte hända. Det bästa vore man kan lösa det i en bytaffär med t ex ett finsktlag för att få loss en back.
Diabolics skrev:mrnorrland skrev:Om de var ta över kontraktet som de var formulerat överst så anser jag han inte är på marknaden (högst troligt de erbjudit att över delar av kontraktet och därmed nekat). Att gå med vinst pengamässigt nån köper honom av oss lär inte hända. Det bästa vore man kan lösa det i en bytaffär med t ex ett finsktlag för att få loss en back.
Så verkar det det alltid vara, dvs att man tar över delar av kontraktsomfattningen, det är ju ändå så att vi vill bli av med honom, dock inte till vilken kostnad som helst.
Även vid byte är det säkert så att vi kommer förlora pengar, gissningsvis, på Ikonen.
Alla spelare är väl på "marknaden" i någon grad, men vad man menar med detta uttryck är ju när klubbar börjar att diskutera en spelare sinsemellan. Så Ikonen har nog varit på marknaden en längre tid och där kommer han nog vara fram till slutspelet drar igång är min gissning.
Surt att som spelare leva under de förutsättningarna, det kan knappast hjälpa till i motivation eller prestation.
Weirdo skrev:Lauridsen till Malmö(!), enligt madhawk. Vad i helvete.
PapaEmeritus skrev:Weirdo skrev:Lauridsen till Malmö(!), enligt madhawk. Vad i helvete.
Utgående kontrakt och Malmö ligger praktiskt taget i Danmark. Inget konstigt alls.
lejacques skrev:Lauridsen har gjort en fin poängmässig säsong. Men man bör komma ihåg att han var som hetast i september till november. Då stod han för 13 p på 16 matcher. Sen dess har det blivit 8 på 21. Glöm då inte att han fått stort förtroende i PP.
Visst, trisst om han drar till en konkurrent. Men någon naturlig offensiv back är han inte. Då tycker jag det är mer bekymmersamt att man lär tappa en back av Nisse Anderssons kaliber.
Drömmen nu är ju att få tillbaka Almqvist, samt värva in en ersättare till Nisse.
mrnorrland skrev:lejacques skrev:Lauridsen har gjort en fin poängmässig säsong. Men man bör komma ihåg att han var som hetast i september till november. Då stod han för 13 p på 16 matcher. Sen dess har det blivit 8 på 21. Glöm då inte att han fått stort förtroende i PP.
Visst, trisst om han drar till en konkurrent. Men någon naturlig offensiv back är han inte. Då tycker jag det är mer bekymmersamt att man lär tappa en back av Nisse Anderssons kaliber.
Drömmen nu är ju att få tillbaka Almqvist, samt värva in en ersättare till Nisse.
Iofs har han nog aldrig riktigt tänkt som offensiv back men jäkligt surt
lejacques skrev:mrnorrland skrev:lejacques skrev:Lauridsen har gjort en fin poängmässig säsong. Men man bör komma ihåg att han var som hetast i september till november. Då stod han för 13 p på 16 matcher. Sen dess har det blivit 8 på 21. Glöm då inte att han fått stort förtroende i PP.
Iofs har han nog aldrig riktigt tänkt som offensiv back men jäkligt surt
Jo, jag vet. Men tror de som är besvikna stirrar sig blinda på Lauridsens poängskörd. Därav mitt inlägg.
lejacques skrev:Helt sjukt om du frågar mig. Rahm som huvudtränare, och Lillis är fortsatt högaktuell att på något sätt ingå i tränarkonstellationen?! Vi vet fortfarande inte var den här säsongen slutar, och Hult (uppenbarligen med Agnes, Peters och styrelsens förtroende) har redan bestämt att vi ska fortsätta på den här minst sagt resultatlösa vägen.
Vissa har haft som en grej att i tid och otid skriva att det säkert kommer förlängas med Johan Hult under pågående säsong. Då har det mest känts som ett dåligt skämt. Nu vettefan.
Klart är att vår nuvarande ledning inte är intresserade av resultat. Om så varit fallet hade man avvaktat tills man ser vad den här säsongen tar vägen innan man bestämmer sig för att fortsätta med den här, enligt mig, galna idén.
Robert.76 skrev:lejacques skrev:Helt sjukt om du frågar mig. Rahm som huvudtränare, och Lillis är fortsatt högaktuell att på något sätt ingå i tränarkonstellationen?! Vi vet fortfarande inte var den här säsongen slutar, och Hult (uppenbarligen med Agnes, Peters och styrelsens förtroende) har redan bestämt att vi ska fortsätta på den här minst sagt resultatlösa vägen.
Vissa har haft som en grej att i tid och otid skriva att det säkert kommer förlängas med Johan Hult under pågående säsong. Då har det mest känts som ett dåligt skämt. Nu vettefan.
Klart är att vår nuvarande ledning inte är intresserade av resultat. Om så varit fallet hade man avvaktat tills man ser vad den här säsongen tar vägen innan man bestämmer sig för att fortsätta med den här, enligt mig, galna idén.
Kan det vara så att Lillis går in som sportchef?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst