Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
sussan skrev:Bra: vi behöver kontinuitet i föreningen efter alla stormar och omskakningar.
shitkicker skrev:sussan skrev:Bra: vi behöver kontinuitet i föreningen efter alla stormar och omskakningar.
Kontinuitet kan vara negativ med fullständigt förödande resultat. Man sa samma sak om Lindbom. Han fick kicken. För att kontinuitet ska var positiv så krävs det att man gör framsteg och skapar framgång enligt sina målsättningar. Om man istället skapar det rakt motsatta så är sådan kontinuitet som sagt helt förödande.
shitkicker skrev:sussan skrev:Bra: vi behöver kontinuitet i föreningen efter alla stormar och omskakningar.
Kontinuitet kan vara negativ med fullständigt förödande resultat. Man sa samma sak om Lindbom. Han fick kicken. För att kontinuitet ska var positiv så krävs det att man gör framsteg och skapar framgång enligt sina målsättningar. Om man istället skapar det rakt motsatta så är sådan kontinuitet som sagt helt förödande.
sussan skrev:shitkicker skrev:sussan skrev:Bra: vi behöver kontinuitet i föreningen efter alla stormar och omskakningar.
Om det här forumet fick bestämma skulle vi byta ut hela staben, inkl. ekonomer och korvförsäljare, sju-åtta gånger per säsong.![]()
Visst, ibland måste man göra förändringar i sin långsiktiga plan men det är kanske lite brått att göra det nu. Lillis har inte ens fått chansen att sätta ett eget spelsystem då han tog över mitt i säsongen. Ja, han var ass men det var inte hans spelidé utan han har bara kunnat ändra små saker.
Jag väljer att vara försiktigt positiv och vill tro att det är bättre att bygga långsiktigt än att fortsätta att sparka tränare i tid och otid. Vi har ändå bara precis skruvat fast taket igen efter AJ-stormen.
327 Karlsson skrev:https://hockeynews.se/articles/12629/
patrik skrev:Adla Lillis!
patrik skrev:Adla Lillis!
Diabolics skrev:patrik skrev:Adla Lillis!
nog för att adeln är inavlad, men nog borde det krävas lite mer än att vinna mot silver med 1-0?
Wildzide skrev:Lillis har gjort underverk med Hv på den korta tid han varit HC. Vi var det bättre laget både mot Växjö och Luleå men får inte med oss poäng. Vi spelar en helt annan hockey i första perioden mot Rögle och kunde nästan avgjort matchen där. Tyvärr tappar vi allt efter det. Men hockeyn finns ju där i laget. Det gäller bara att lyckas hålla i spelet längre och inte falla tillbaka i gamla mönster. Det kan man förstå att laget gör så under isen som de varit med Rahm som HC. Men tänk om Lillis får sätta detta spel från början av nästa säsong. Då är vi med i toppen och krigar igen. Med Lillis spelar vi som ett topplag. Det som avgör om det blir guld är hur stark trupp vi har. Nu pratar jag om nästa säsong. Hoppas man når slutspel i år. Det kan bli en rolig Suprise dör de andra lagen om Lillis hinner få bukt med dipparna.
327 Karlsson skrev:Jag tycker Lillis känns som en helt annan coach i år än tidigare. Han är rakare, tydligare, skippar mycket floskler, tar obekväma beslut och är ärlig. Tidig time out igår tex, för att försöka vända matchen och i slutändan gick det. Jag hoppas det går med säsongen också.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster