Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
hausmanis skrev:Aja det possessiva med denna matchen är att Hv äntligen spelar lite underhollande hockey igen och att Krog kedjan vaknat till liv igen, dessutom ganska imponerande att nästan vinna en match med seriens i särklass sämsta back på isen.
När ska Louma blir perma bänkad ?
Jompii skrev:Btw, vad har Fälth, M.Karlsson och Pettan gjort de senaste matcherna? helt osynliga...
shitkicker skrev:Jompii skrev:Btw, vad har Fälth, M.Karlsson och Pettan gjort de senaste matcherna? helt osynliga...
Jag kanske skriver i affekt nu, men jag skulle kunna dra mig så långt som till att säga att Fälth är årets flopp i HV. Jag hade förväntat mig MYCKET mer av honom. Medioker i sina bästa stunder.....
frederic skrev:shitkicker skrev:Jompii skrev:Btw, vad har Fälth, M.Karlsson och Pettan gjort de senaste matcherna? helt osynliga...
Jag kanske skriver i affekt nu, men jag skulle kunna dra mig så långt som till att säga att Fälth är årets flopp i HV. Jag hade förväntat mig MYCKET mer av honom. Medioker i sina bästa stunder.....
Han saknar Niinima. Vilket väl var ganska väntat. Vet inte vad folk hade förväntat sig egentligen...
Lux skrev:hausmanis skrev:Någon sa att Wesslau ska bänkas - visst han gjorde en ganska dålig match men han är ju klart elitseriens bästa målvakt och även han måste få göra plattmatcher. Så han ska definitivt inte bänkas.
hausmanis skrev:Aja det possessiva med denna matchen är att Hv äntligen spelar lite underhollande hockey igen och att Krog kedjan vaknat till liv igen, dessutom ganska imponerande att nästan vinna en match med seriens i särklass sämsta back på isen.
När ska Louma blir perma bänkad ?
frederic skrev:shitkicker skrev:Jompii skrev:Btw, vad har Fälth, M.Karlsson och Pettan gjort de senaste matcherna? helt osynliga...
Han saknar Niinima. Vilket väl var ganska väntat. Vet inte vad folk hade förväntat sig egentligen...
Jompii skrev:Btw, vad har Fälth, M.Karlsson och Pettan gjort de senaste matcherna? helt osynliga...
Offtheice skrev:ofan. Det va domarna som vann matchen.Diabolics skrev:fy fan..... domarhelvetet köpt av K%&&&)(//#LINKÖPINGSH=)R))RNA!!!! FY FAN.
Offtheice skrev:Rätt än en gång. Säger det igen. Så länge Luoma är ordinarie så kommer HV aldrig bli ett mästar lag igen.
pelin skrev:Har hållt mig från att registrera mig här ett tag, mest av att jag fortfarande saknar HVfantasten. Nu kunde jag inte hålla mig längre, så det här får bli min debut.
När pulsen så smått börjat gå ner känner jag samma känslor som så ofta den här säsongen. Jag är åtminstone själv fortfarande någonstans van vid det fantastiska spel som HV bjudit på det senaste årtioendet. Kraven är alltid höga, givetvis också med rätta med tanke på att man fortfarande har en bra trupp. Men den är ändå inte vad den varit. Jag känner att HV faktiskt inte är bättre, även om man borde vunnit just den här matchen.
Två exempel:
* Johan Davidsson kanske defensivt fortfarande fungerar, men framåt så ger han bort alldeles för många lätta puckar.
* Jämtin, var är fysiken och ett enkelt spel? Försöker ofta gå själv, lyckas då och då i förstaläget men ger såå ofta bort den i andraläget. Alldeles för enkelt. Han måste kunna bli nyttig om han fattar vilken roll han faktiskt ska ta.
Jag vill så gärna att HV alltid ska kunna lägga i en till växel och köra över motståndet, som det nästan faktiskt varit tidigare. Jag vill det så mycket att jag under matcherna tror på det. Men det är inte så längre?
Domarnas insats med den sista avblåsningen är givetvis pinsam och där och då så tyckte jag att det var där HV kanske förlorade poängen. Min syn på det är dock att man får räkna med vissa missar och därmed spela så att man inte sätter sig i den sitsen. Man sätter sig i en så ruggigt dålig sits när man släpper till 5-3. Jag tror att HV hade nått på gång och fått ett grymt läge för 5-5 när domaren klev in i handlingen, men det är inte det som avgjorde.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
mrcadaza skrev:jättemart men till nästa match får han bänka Wesslan för han ser tyvärr mer och mer mänsklig ut.Diabolics skrev:smart av Dahlen!!!!!
Kakelmannen skrev:SVårt att vinna med Mikko Louma i laget och med ett allmänt uruselt försvarsspel. Elias Fälth är ju ett skämt med, bara ramlar! Hvs powerplay är sämst i serien och man släpper in mål i powerplay, men man gör inga! Nej vi vinner inte serien och får slita för topp 4a. guld blir de inte, kanske semifinal!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster