Omgång 34: Linköpings HC - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 34: Linköpings HC - HV71

Inläggav Jompii » 28 december 2012, 22:27

Btw, vad har Fälth, M.Karlsson och Pettan gjort de senaste matcherna? helt osynliga...
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Lux » 28 december 2012, 22:27

hausmanis skrev:Aja det possessiva med denna matchen är att Hv äntligen spelar lite underhollande hockey igen och att Krog kedjan vaknat till liv igen, dessutom ganska imponerande att nästan vinna en match med seriens i särklass sämsta back på isen.

När ska Louma blir perma bänkad ?

Inte nog med att han värdelös i egen zon men MÅSTE Dahlen spela honom sista minuten!? Förstår inte varför man inte ställer in forward om nu de andra backarna inte skulle orka.

Nu är jag väl som vanligt förbannad direkt efter den här matchen men någonting måste hända om vi inte ska dyka i tabellen. Fantenberg måste tillbaka snabbt och Louma MÅSTE bänkas.

Nu visar Wikegård hur Louma gör bort sig....

Någon sa att Wesslau ska bänkas - visst han gjorde en ganska dålig match men han är ju klart elitseriens bästa målvakt och även han måste få göra plattmatcher. Så han ska definitivt inte bänkas.
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav shitkicker » 28 december 2012, 22:30

Jompii skrev:Btw, vad har Fälth, M.Karlsson och Pettan gjort de senaste matcherna? helt osynliga...

Jag kanske skriver i affekt nu, men jag skulle kunna dra mig så långt som till att säga att Fälth är årets flopp i HV. Jag hade förväntat mig MYCKET mer av honom. Medioker i sina bästa stunder.....
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav frederic » 28 december 2012, 22:34

shitkicker skrev:
Jompii skrev:Btw, vad har Fälth, M.Karlsson och Pettan gjort de senaste matcherna? helt osynliga...

Jag kanske skriver i affekt nu, men jag skulle kunna dra mig så långt som till att säga att Fälth är årets flopp i HV. Jag hade förväntat mig MYCKET mer av honom. Medioker i sina bästa stunder.....

Han saknar Niinima. Vilket väl var ganska väntat. Vet inte vad folk hade förväntat sig egentligen...
Användarvisningsbild
frederic

Inläggav frippe-borås » 28 december 2012, 22:35

Riktigt rolig match fram till när Fälth är Bambi och LHC gör 3-3 sent i andra.
Psykologiskt tungt för Hv och energi till LHC. Fast inte nog med det utan det kommer när vi har PP.

Sen har vi ju Luoma som har världens tid och läge att spela lagkompis men icke då jag slår den i andra rundeln och hoppas LHC backen inte tar pucken. Fruktansvärt av en sådan etablerad back.

Vi får ta ett rejält tag i vårt PP för det är ruggigt dåligt, fartlöst, kladdigt och för få avslut.

Dax för ett rejält möte nu Stillman och väcka både spelare och ledare.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav shitkicker » 28 december 2012, 22:37

frederic skrev:
shitkicker skrev:

Han saknar Niinima. Vilket väl var ganska väntat. Vet inte vad folk hade förväntat sig egentligen...

Jag kan bara tala för mig själv, men jag hade förväntat mig att han skulle vara bättre. Punkt.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav trancedanne » 28 december 2012, 22:39

Lux skrev:
hausmanis skrev:Någon sa att Wesslau ska bänkas - visst han gjorde en ganska dålig match men han är ju klart elitseriens bästa målvakt och även han måste få göra plattmatcher. Så han ska definitivt inte bänkas.

Han borde bänkas för att göra en markering att han inte har spelat tillräckligt bra, i slutändan är han i särklass den viktigaste spelaren i ett slutspel.
trancedanne

Inläggav Sir Ward » 28 december 2012, 22:39

hausmanis skrev:Aja det possessiva med denna matchen är att Hv äntligen spelar lite underhollande hockey igen och att Krog kedjan vaknat till liv igen, dessutom ganska imponerande att nästan vinna en match med seriens i särklass sämsta back på isen.

När ska Louma blir perma bänkad ?

:lol:
Med andra ord. Inte Ätt rätt....
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Macce » 28 december 2012, 22:39

frederic skrev:
shitkicker skrev:

En gammal finne? Det har vi en redan i laget, och Fälth får f-n spela upp sig utan en finne röva. :evil: :D
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav hv-mannen » 28 december 2012, 22:43

ja m karlsson har gjort 3 ass iaf
HV71 i med och motgång!!!
Användarvisningsbild
hv-mannen

Inläggav Diabolics » 28 december 2012, 22:50

Offtheice skrev:
Diabolics skrev:fy fan..... domarhelvetet köpt av K%&&&)(//#LINKÖPINGSH=)R))RNA!!!! FY FAN.
ofan. Det va domarna som vann matchen.

om inte det var uppenbart så syftade detta utspel på den felaktiga avblåsningen, inte på matchen i sin helhet. Jag menar, det är ju det mest osannolika som kan hända att de som ligger under med ett mål i slutminuten tar ut målvakten och har sex utespelare på isen... självklart är det första en dommare skall göra att blåsa först och tänka sen i det läget. :roll:

Vilken sopa till domare.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Diabolics » 28 december 2012, 22:51

Offtheice skrev:Rätt än en gång. Säger det igen. Så länge Luoma är ordinarie så kommer HV aldrig bli ett mästar lag igen.

Jag är glad för din skull.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav pelin » 28 december 2012, 23:29

Har hållt mig från att registrera mig här ett tag, mest av att jag fortfarande saknar HVfantasten. Nu kunde jag inte hålla mig längre, så det här får bli min debut.

När pulsen så smått börjat gå ner känner jag samma känslor som så ofta den här säsongen. Jag är åtminstone själv fortfarande någonstans van vid det fantastiska spel som HV bjudit på det senaste årtioendet. Kraven är alltid höga, givetvis också med rätta med tanke på att man fortfarande har en bra trupp. Men den är ändå inte vad den varit. Jag känner att HV faktiskt inte är bättre, även om man borde vunnit just den här matchen.

Två exempel:

* Johan Davidsson kanske defensivt fortfarande fungerar, men framåt så ger han bort alldeles för många lätta puckar.
* Jämtin, var är fysiken och ett enkelt spel? Försöker ofta gå själv, lyckas då och då i förstaläget men ger såå ofta bort den i andraläget. Alldeles för enkelt. Han måste kunna bli nyttig om han fattar vilken roll han faktiskt ska ta.

Jag vill så gärna att HV alltid ska kunna lägga i en till växel och köra över motståndet, som det nästan faktiskt varit tidigare. Jag vill det så mycket att jag under matcherna tror på det. Men det är inte så längre?

Domarnas insats med den sista avblåsningen är givetvis pinsam och där och då så tyckte jag att det var där HV kanske förlorade poängen. Min syn på det är dock att man får räkna med vissa missar och därmed spela så att man inte sätter sig i den sitsen. Man sätter sig i en så ruggigt dålig sits när man släpper till 5-3. Jag tror att HV hade nått på gång och fått ett grymt läge för 5-5 när domaren klev in i handlingen, men det är inte det som avgjorde.
pelin

Inläggav Sir Ward » 28 december 2012, 23:36

Så vi förlorade pga 1 (en) spelare mao Luoma som FORTFARANDE hälften
inte kan stava??

Tänk om och gör rätt :evil:
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Sir Ward » 28 december 2012, 23:50

pelin skrev:Har hållt mig från att registrera mig här ett tag, mest av att jag fortfarande saknar HVfantasten. Nu kunde jag inte hålla mig längre, så det här får bli min debut.

När pulsen så smått börjat gå ner känner jag samma känslor som så ofta den här säsongen. Jag är åtminstone själv fortfarande någonstans van vid det fantastiska spel som HV bjudit på det senaste årtioendet. Kraven är alltid höga, givetvis också med rätta med tanke på att man fortfarande har en bra trupp. Men den är ändå inte vad den varit. Jag känner att HV faktiskt inte är bättre, även om man borde vunnit just den här matchen.

Två exempel:

* Johan Davidsson kanske defensivt fortfarande fungerar, men framåt så ger han bort alldeles för många lätta puckar.
* Jämtin, var är fysiken och ett enkelt spel? Försöker ofta gå själv, lyckas då och då i förstaläget men ger såå ofta bort den i andraläget. Alldeles för enkelt. Han måste kunna bli nyttig om han fattar vilken roll han faktiskt ska ta.

Jag vill så gärna att HV alltid ska kunna lägga i en till växel och köra över motståndet, som det nästan faktiskt varit tidigare. Jag vill det så mycket att jag under matcherna tror på det. Men det är inte så längre?

Domarnas insats med den sista avblåsningen är givetvis pinsam och där och då så tyckte jag att det var där HV kanske förlorade poängen. Min syn på det är dock att man får räkna med vissa missar och därmed spela så att man inte sätter sig i den sitsen. Man sätter sig i en så ruggigt dålig sits när man släpper till 5-3. Jag tror att HV hade nått på gång och fått ett grymt läge för 5-5 när domaren klev in i handlingen, men det är inte det som avgjorde.

Bra skrivet och du är knappast ensam om att sakna Henrik och Jonas, mao HVfantasten.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav mrcadaza » 29 december 2012, 14:33

Backbesättningen utav s.k etablerade spelare är det nog inget lag som vill ha. Det gnälls på Luoma. Men se på de andra backarna som ska vara i vårt landslag eller har rutin därifrån. Pinsamheternas pinsamheter!!
Fantenberg är otroligt saknad. Han är ryggraden där bak.
Fälth, Karlsson, Pettan ser ut som om de har käkat för mkt julmat hela december. Luoma säger jag inte mer om. Trygg ja det är likadant där jag säger inte mer.
Fernholm var inte med nu men han har lite mer att leva upp till.
Det är felskär och Bambi på hal is, dåliga uppspel, felpass, blindpass, indianare. Skott utanför mål gång på gång.
Spelar backarna så här så är det natti natti med Guld. Då blir det gravöl och respass fortare än kvickt i kvarten i år igen och Dalle får sparken och Stilles dagar som lagbyggare ifrågasätts starkare än nånsin.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Kakelmannen » 29 december 2012, 18:07

SVårt att vinna med Mikko Louma i laget och med ett allmänt uruselt försvarsspel. Elias Fälth är ju ett skämt med, bara ramlar! Hvs powerplay är sämst i serien och man släpper in mål i powerplay, men man gör inga! Nej vi vinner inte serien och får slita för topp 4a. guld blir de inte, kanske semifinal!
Kakelmannen

Inläggav Kakelmannen » 29 december 2012, 18:09

Hv gav bort matchen när Hv ledde med 3-2 men Elias Fälth låter Lhc göra 3-3 i Hvs powerplay.
Kakelmannen

Inläggav spursjohan » 29 december 2012, 22:08

mrcadaza skrev:
Diabolics skrev:smart av Dahlen!!!!!
jättemart men till nästa match får han bänka Wesslan för han ser tyvärr mer och mer mänsklig ut.

Menar du allvar med denna kommentar? Jag bara undrar?
spursjohan

Inläggav hausmanis » 30 december 2012, 07:52

Kakelmannen skrev:SVårt att vinna med Mikko Louma i laget och med ett allmänt uruselt försvarsspel. Elias Fälth är ju ett skämt med, bara ramlar! Hvs powerplay är sämst i serien och man släpper in mål i powerplay, men man gör inga! Nej vi vinner inte serien och får slita för topp 4a. guld blir de inte, kanske semifinal!

Väldigt bittert skriver MEN tamigfan jag tror jag håller med dig, det lustiga är bara på pappret och i löneligan har vi ett av de absolut bästa lagen, självklart spelar inte lönerna på isen MEN om inte Dahlen och co kan få ut ett bättre powerplay av detta laget så kanske man borde fundera lite över varför ?

Ett steg i rätt riktning vore dock att göra sig av med Louma, det skulle gynna laget som fan då han bjuder på mål i nästan varje match och det skulle sända signaler, Låt Williamsson spela så får man mer istid på en egen produkt...och ärligt talat Williamsson eller ja valfri Junior skulle göra allt bättre än Louma
hausmanis

Inläggav #22 Bemersten » 30 december 2012, 14:17

Visst att Fälth ramlar. Sådant händer. Men anledningen till att HV förlorar är trots allt inte Fälths ramling, Luomas kassa rensning(som han f ö har patent på) utan det är vårat förbannade dåliga PP. Förut var det magiskt att se HV spela PP, nu är allt blaj. Hv byggde en skotthall för flera miljoner, är det ens ngn inne och provar den??

Förr då sköt Luoma, Petrasek, Puistola, Åkerman, Niniimaa ja fan rabbla upp vilken back som helst i PP. Nu ska det helst spelas fram till mållinjen, och när skott väl kommer så är det på täckande spelare eller långt utanför.

Tack för mig
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna