Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
veni verdi vici skrev:Tar Bergström alla dagar i veckan istället för ulla, om man inte kan få ulla billigt och på ett år. I mina ögon en medgångspelare med en attityd som måste vara hemsk i ett omklädningsrum när det går tungt.
mrnorrland skrev:ullström lär väl ryka på skattesmäll om han värvas till HV?
Dovahkiin skrev:Vet nån ca vad en duktig svensk spelare får i lön ca i khl?
mrnorrland skrev:ullström lär väl ryka på skattesmäll om han värvas till HV?
Henke67 skrev:mrnorrland skrev:ullström lär väl ryka på skattesmäll om han värvas till HV?
Troligt men inte helt säkert.
Lettland/Sverige har ett dubbelbeskattningsavtel som skiljer sig ifrån Sverige Ryssland. Så det finns eventuellt en möjlighet för honom att hävda att han skall betala Lettisk skatt för det han tjänat där och Svensk skatt för det han tjänar här. (Och Amerikansk för det han tjänade i AHL) Nu är väl risken att han i något av kontrakten utnyttjat någon slags "Artist skatt klausul" och i så fall har jag ingen aning om hur läget är. Men ett två-tre månaderskontrakt i något skadadrabbat lag i Tyskland/Schweiz skulle i så fall lösa det problemet...
Killer#41 skrev:Skulle nu DG ansluta till Hv ja då ser det helt plötsligt bra ut även framåt med en grym bredd,två etablerade killar hamnar utanför laget plus Johnsson,då skulle man kunna ställa upp så här.
Önerud DG Bergström
F.Sandberg Fröberg Sandin
Ikonen Andersson Thörngren
Camara Holmström Sundh
Thörnberg måste lyfta anser jag för att helt enkelt platsa och Holmström,Ikonen gäller desamma,angenäma problem för Lillis ev framöver.
Lägg därtill C.Sandberg som är en härförare av rang,detta utskällda lag bygge börjar röra på sig och enligt Sanny bör vara ett lag för toppen nu!!!
Nutarviguld skrev:Killer#41 skrev:Skulle nu DG ansluta till Hv ja då ser det helt plötsligt bra ut även framåt med en grym bredd,två etablerade killar hamnar utanför laget plus Johnsson,då skulle man kunna ställa upp så här.
Önerud DG Bergström
F.Sandberg Fröberg Sandin
Ikonen Andersson Thörngren
Camara Holmström Sundh
Thörnberg måste lyfta anser jag för att helt enkelt platsa och Holmström,Ikonen gäller desamma,angenäma problem för Lillis ev framöver.
Lägg därtill C.Sandberg som är en härförare av rang,detta utskällda lag bygge börjar röra på sig och enligt Sanny bör vara ett lag för toppen nu!!!
Jag älskar Önerud men han har varit otroligt blek denna säsongen hittills, tycker han spelar helt uppgivet. Åker ofta in i offensiv zon och väljer att försöka åka igenom 3 motståndare och tappar puck
FirstSwitch skrev:Dinamo Riga har nu brutit David Ullströms kontrakt khl-news
Kan man hoppas på en återkomst till HV.
jordfelsbrytare skrev:FirstSwitch skrev:Dinamo Riga har nu brutit David Ullströms kontrakt khl-news
All in på Ullström och förhoppningsvis en återkomst för D.G.
Dessa pusselbitar in vi har allt som vi behöver för att kunna utmana om guldet!
Robert.76 skrev:jordfelsbrytare skrev:FirstSwitch skrev:Dinamo Riga har nu brutit David Ullströms kontrakt khl-news
All in på Ullström och förhoppningsvis en återkomst för D.G.
Dessa pusselbitar in vi har allt som vi behöver för att kunna utmana om guldet!
Jag har varit lite negativ med lagbygget denna säsong, men om vi skulle få tillbaka David G och Ullström, då är vi med i racet. Skulle göra ont att se Ullström i en annan klubb, skulle inte vara förvånad om Växjö gör ett försök efter deras skrala inledning.
Weirdo skrev:Jag är riktigt jävla nöjd med värvningen av Bergström, de tre åren går att diskutera men jag är positiv.
Sen tror jag nästan det blir för mycket med Ullström, pga många olika orsaker. Vi får nog se han i HV-tröjan först nästa år.
Quila skrev:Jag tror att Ullström mycket väl söker sig hemåt. Det har varit en flängig tid för honom sedan han lämnade oss och med tanke på familj osv så borde det vara skönt på alla vis att avsluta utlandsäventyret och satsa på ett längre kontrakt hemma. Tror det ska mycket till att vi ”släpper” honom till en konkurrent, likväl att han själv väljer annan klubb före oss.
Ekonomiskt utrymme finns alltid för ”egna” hemvändare av Ullströms kaliber och även om det skulle bli lite väl tajt om platserna, så tror jag man ser en mer långsiktig lösning.
Tror Schweiz också kan vara ett alternativ, men slitsamt med ännu en flytt osv, så tror vi mycket väl kan ha signat honom inom kort.
Tanke skrev:Finns det ens ekonomiskt utrymme att signa Ullström eller är det en utopi med tanke på att Bergström just värvades?
Tanke skrev:Hult verkar uttala sig om Ullström bl a i JP. Någon med access som kan sammanfatta vad han säger?
sussan skrev:Tanke skrev:Hult verkar uttala sig om Ullström bl a i JP. Någon med access som kan sammanfatta vad han säger?
Vi har alltid koll på "våra" killar men HV ligger lågt just nu då man har 14 forwards och kanske även David Gustavsson.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst