Seriösa rykten 19/20: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 19/20: Diskussioner

Inläggav PapaEmeritus » 11 augusti 2019, 09:04

Weirdo skrev:Det lät ju på Hult som att han hade någon på kroken och att den kommer presenteras om max någon vecka, gjorde det inte de eller är det bara jag?

”Vi är noggranna och har ett par uppslag som vi tittar på. Våra förhoppningar är att vi snart ska kunna komplettera med det också.”
Snart. Det kan betyda vad som helst, men hellre förr än senare.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav mrnorrland » 11 augusti 2019, 11:45

PapaEmeritus skrev:
Weirdo skrev:Det lät ju på Hult som att han hade någon på kroken och att den kommer presenteras om max någon vecka, gjorde det inte de eller är det bara jag?

”Vi är noggranna och har ett par uppslag som vi tittar på. Våra förhoppningar är att vi snart ska kunna komplettera med det också.”

De är klassiska Hult flosker han säger i varje intervju.

Men lät som de är närmare nu än när de intervjuade under ispremiären då de nästan lät som de inte alls sökte en forward till
mrnorrland

Inläggav Kallesgranne » 11 augusti 2019, 12:39

mrnorrland skrev:
PapaEmeritus skrev:

Men lät som de är närmare nu än när de intervjuade under ispremiären då de nästan lät som de inte alls sökte en forward till

HUR kan du tolka det Hult sa på ispremiären som att de inte sökte någon forward???
Rätt tröttsamt att så många här inne vänder och vrider allt han säger till något negativt.
Kammar vi till oss tack!
#vijävlabarakör
Kallesgranne

Inläggav mrnorrland » 11 augusti 2019, 14:46

Kallesgranne skrev:
mrnorrland skrev:

HUR kan du tolka det Hult sa på ispremiären som att de inte sökte någon forward???
Rätt tröttsamt att så många här inne vänder och vrider allt han säger till något negativt.
Kammar vi till oss tack!

Herre gud vad du går till attack

Jag skrev NÄSTAN lät som de inte alls sökte en forward och inte att han inte sökte någon forward, stor skillnad. Och nu lät de mer positivt än för två veckor sedan.

Du kan nog kamma till dig också och sluta attackare bara för man inte gör en tokhyllning varje inlägg och glorifiera konstant allt de gör
mrnorrland

Inläggav Killer#41 » 11 augusti 2019, 23:41

-Kallesgranne!,har du hört några intressanta rykten kring sista platsen?,inte många namn kvar nu förutom A.Bergström och självklart massa okända AHL spelare som lika gärna kan bli en dunderflopp,hoppas verkligen Hv träffar rätt här!
Killer#41

Inläggav Herkie82 » 12 augusti 2019, 22:34

Killer#41 skrev:-Kallesgranne!,har du hört några intressanta rykten kring sista platsen?,inte många namn kvar nu förutom A.Bergström och självklart massa okända AHL spelare som lika gärna kan bli en dunderflopp,hoppas verkligen Hv träffar rätt här!

Äh vad snackar du för skit Hensick är ju fortfarande free agent från AHL :) :lol:
Herkie82

Inläggav Killer#41 » 12 augusti 2019, 22:58

Hehe den lönn fete jävel’n!
Killer#41

Inläggav PapaEmeritus » 13 augusti 2019, 11:45

JP-sporten ringde idag upp Hult och kollade läget. Sammanfattar lite kort här vad som sades pga premiuminnehåll. Mods/admin får ta bort inlägget om det strider mot vad som får publiceras.

* HV tittar just nu på spelare som inte har SHL som sitt förstaval. Då kan det dra ut på tiden då de väntar på svar på NHL/KHL/NLA med mera.
* Hult vill ha en forward som kan ge det lilla extra. De är inte ute efter bredd, utan en spelskicklig ytterforward som kan ge tyngd framför kassen eller någon med bra fart.
* Hult har fått nej av en eller flera spelare som valt andra alternativ, men anser att de inte står och faller med denna spelaren utan fokus ligger på nuvarande trupp.
* Det finns inget tidsperspektiv för att hitta denna spelaren och inga förhandlingar pågår med någon för tillfället.

Håll till godo.
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav BlackIce » 13 augusti 2019, 11:53

PapaEmeritus skrev:JP-sporten ringde idag upp Hult och kollade läget. Sammanfattar lite kort här vad som sades pga premiuminnehåll. Mods/admin får ta bort inlägget om det strider mot vad som får publiceras.

* HV tittar just nu på spelare som inte har SHL som sitt förstaval. Då kan det dra ut på tiden då de väntar på svar på NHL/KHL/NLA med mera.
* Hult vill ha en forward som kan ge det lilla extra. De är inte ute efter bredd, utan en spelskicklig ytterforward som kan ge tyngd framför kassen eller någon med bra fart.
* Hult har fått nej av en eller flera spelare som valt andra alternativ, men anser att de inte står och faller med denna spelaren utan fokus ligger på nuvarande trupp.
* Det finns inget tidsperspektiv för att hitta denna spelaren och inga förhandlingar pågår med någon för tillfället.

Håll till godo.

Tusen tack för rapporten!
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Räkan » 13 augusti 2019, 12:00

PapaEmeritus skrev:JP-sporten ringde idag upp Hult och kollade läget. Sammanfattar lite kort här vad som sades pga premiuminnehåll. Mods/admin får ta bort inlägget om det strider mot vad som får publiceras.

Håll till godo.

Tack för sammanfattningen! Det känns ju som det fortfarande handlar om Bergström?
Användarvisningsbild
Räkan

Inläggav Robert.76 » 13 augusti 2019, 12:55

Kan tänka mig att Hult kikar lite på Linus Videll också.
Robert.76
Moderator

Inläggav Dovahkiin » 13 augusti 2019, 12:58

Tror de blir Bergström om han inte får kontrakt inom kort.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Killer#41 » 13 augusti 2019, 13:03

Japp Bergström känns mer rimligt att få!,Videll gjorde 48p på 49 matcher ifjol känns som ett långskott,men jag är nöjd med Bergström om han nu skulle ansluta!!
Killer#41

Inläggav lejacques » 13 augusti 2019, 15:08

Skönt att höra att Hult faktiskt inte är intresserad av bredd.

Med tanke på hur silly utvecklats, både för HV och resterande lag, tror jag helt ärligt att inte heller Hult tror att dagens HV är ett topp 4-lag. Det behövs något mer. Och där är ju i stort sett alla överens, både de som är positiva till lagbygget och de som är negativa.

Med det sagt. HV har ett av SHL:s bredaste lag. Där är det få lag som kan konkurrera. Kan Hult landa något bra nu tror jag åtminstone topp 6 är möjligt.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav PapaEmeritus » 13 augusti 2019, 15:13

lejacques skrev:Skönt att höra att Hult faktiskt inte är intresserad av bredd.

Med tanke på hur silly utvecklats, både för HV och resterande lag, tror jag helt ärligt att inte heller Hult tror att dagens HV är ett topp 4-lag. Det behövs något mer. Och där är ju i stort sett alla överens, både de som är positiva till lagbygget och de som är negativa.

Med det sagt. HV har ett av SHL:s bredaste lag. Där är det få lag som kan konkurrera. Kan Hult landa något bra nu tror jag åtminstone topp 6 är möjligt.

Vi får hoppas det, och jag håller med Hult om att det är bättre att vänta på någon riktigt bra, istället för att ta första bästa.
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav jordfelsbrytare » 13 augusti 2019, 15:22

lejacques skrev:Skönt att höra att Hult faktiskt inte är intresserad av bredd.

Säger han något speciellt i intervjun?(har ej plus)
jordfelsbrytare

Inläggav spaawn » 13 augusti 2019, 15:33

Typ detta är väl det intressantaste:

"– Det hjälper inte att rekrytera en forward som inte ger oss det vi vill ha. Vi vill ha en forward som ger oss det vi vill ha. Arbetet fortskrider utan någon större brådska, det finns fortfarande en del bra forwards där ute.

Och vad är ni ute efter?

– Vi vill känna att det är en forward som kan ge oss något extra. Vi känner att vi har bredden så det ska vara någon som kan addera någonting, säger Hult och fortsätter:

– Det kan vara en spelskicklig forward, någon som ger tyngd runt kassen eller någon som har bra fart."
spaawn

Inläggav frippe-borås » 14 augusti 2019, 10:09

spaawn skrev:Typ detta är väl det intressantaste:

"– Det hjälper inte att rekrytera en forward som inte ger oss det vi vill ha. Vi vill ha en forward som ger oss det vi vill ha. Arbetet fortskrider utan någon större brådska, det finns fortfarande en del bra forwards där ute.

Och vad är ni ute efter?

– Vi vill känna att det är en forward som kan ge oss något extra. Vi känner att vi har bredden så det ska vara någon som kan addera någonting, säger Hult och fortsätter:

– Det kan vara en spelskicklig forward, någon som ger tyngd runt kassen eller någon som har bra fart."

Det låter klokt men kommer Hult ge oss det?
Har hört honom förr och inte levt upp till det!
Upp till bevis denna gång om han lyckad knyta till sig en spelare som lyfter!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Killer#41 » 14 augusti 2019, 12:00

Håller alla tummar i världen för att Hult äntligen ska lyckas med en riktigt bra värvning men handen på hjärtat när gjorde/lyckades Hult med en sådan värvning som inte har kopplingar till Hv speciellt på forwardssidan,visst Ljung gjorde sina poäng och Ejdsell var ett lyckat förvärv men jag menar ändå en klass upp mot dem,Thuresson ifjol var en bra värvning på pappret men inte på isen,för att inte tala om Max Wärn,då sa Hult att vi fått in en ny publikfavorit.....nä upp till bevis nu Johan Hult och tysta alla belackare,ingen bli gladare än jag!!!
Killer#41

Inläggav Weirdo » 14 augusti 2019, 12:56

Killer#41 skrev:Håller alla tummar i världen för att Hult äntligen ska lyckas med en riktigt bra värvning men handen på hjärtat när gjorde/lyckades Hult med en sådan värvning som inte har kopplingar till Hv speciellt på forwardssidan,visst Ljung gjorde sina poäng och Ejdsell var ett lyckat förvärv men jag menar ändå en klass upp mot dem,Thuresson ifjol var en bra värvning på pappret men inte på isen,för att inte tala om Max Wärn,då sa Hult att vi fått in en ny publikfavorit.....nä upp till bevis nu Johan Hult och tysta alla belackare,ingen bli gladare än jag!!!

Lehtonen var ett riktigt bra nyförvärv både första och inför förra säsongen!
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Killer#41 » 14 augusti 2019, 13:02

Javisst Lehtonen var otroligt bra,bland dom bästa backar Hv haft på senare år,men jag skrev på forwarssidan har det vart tunnt med riktigt bra och lyckade nyförvärv!
Killer#41

Inläggav Dovahkiin » 14 augusti 2019, 13:07

Killer#41 skrev:Håller alla tummar i världen för att Hult äntligen ska lyckas med en riktigt bra värvning men handen på hjärtat när gjorde/lyckades Hult med en sådan värvning som inte har kopplingar till Hv speciellt på forwardssidan,visst Ljung gjorde sina poäng och Ejdsell var ett lyckat förvärv men jag menar ändå en klass upp mot dem,Thuresson ifjol var en bra värvning på pappret men inte på isen,för att inte tala om Max Wärn,då sa Hult att vi fått in en ny publikfavorit.....nä upp till bevis nu Johan Hult och tysta alla belackare,ingen bli gladare än jag!!!

Vi kommer ju inte veta egentligen vad som är bra nyförvärv för en ca 15 matcher i SHL. Hult har gjort flera bra nyförvärv ett par av dom är riktigt bra anser jag. Att hv inte lyckats så bra beror mkt på dåliga tränare som inte kan ta hand om vissa spelartyper. Men tycker fortfarande Hv tagit in flest bra spelare medans några lag hittat par extem duktiga offensiva. Sista gubben nu hoppas även jag har mkt duktiga offensiva kvaliter. En spelare som gör 40-50p och är ledande i pp.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Killer#41 » 14 augusti 2019, 13:18

Självklart har Hult gjort flera bra nyförvärv inte minst nu denna sillyn,Martinsson är ett ram starkt nyförvärv och jag hoppas stenhårt på att Holmström kan bli en ledande center som öser in poäng och är vass i pp,det jag vill komma till är att Hult inte lyckas få in den där sista spetsen som är god för 40-50 poäng och kan styra ett pp med glans,nä vi få säkert inrikta oss på ytterligare en spelare snarare runt 25-30 poäng gränsen!.
Killer#41

Inläggav Dovahkiin » 14 augusti 2019, 13:46

Killer#41 skrev:Självklart har Hult gjort flera bra nyförvärv inte minst nu denna sillyn,Martinsson är ett ram starkt nyförvärv och jag hoppas stenhårt på att Holmström kan bli en ledande center som öser in poäng och är vass i pp,det jag vill komma till är att Hult inte lyckas få in den där sista spetsen som är god för 40-50 poäng och kan styra ett pp med glans,nä vi få säkert inrikta oss på ytterligare en spelare snarare runt 25-30 poäng gränsen!.

Saken är den att det är få spelare som gör över 40p. Runt 30-40p är fortfaeande mkt bra. Kollar man poängligan senast gjorde 4st spelare över 40p. Säsongerna innan varit lite fler. Men det hade varit jäkligt kul med nån som gör upp mot ca 50p.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Killer#41 » 14 augusti 2019, 14:12

Jag menar i klassen typ som Christensen när han var som bäst då gjorde han 44p på 46 matcher och var ledande med fantastiska skills,det hade varit mumma att få in i det här läget,men jag vet det är inte lätt att hitta!
Killer#41

Inläggav Nutarviguld » 15 augusti 2019, 13:07

Det var inte ens Hult som hittade Christensen. Det var några/någon Hv spelare som lirat med Christensen i KHL och trillade över att han var missnöjd osv och gav det tipset/rekomendationen till Hult som högg.
Nutarviguld

Inläggav Hannes » 15 augusti 2019, 13:17

Nutarviguld skrev:Det var inte ens Hult som hittade Christensen. Det var några/någon Hv spelare som lirat med Christensen i KHL och trillade över att han var missnöjd osv och gav det tipset/rekomendationen till Hult som högg.

Hult var inte sportchef när Christensen kom till HV.
Användarvisningsbild
Hannes

Inläggav Killer#41 » 15 augusti 2019, 14:35

Det har jag inte sagt heller,väl medveten om detta,jag menar att en spelare av Christensens kaliber borde komma in som sista pusselbit!!
Killer#41

Inläggav RJ--92 » 15 augusti 2019, 16:13

Christensen va 1 av dom spelare som Stille värvade under pågående säsong för att rädda klubben ifrån större fiasko... Under sin sista tid i Prag som han senare under säsongen gick till HV så vart han lagkamrat med Ridderwall men också Thörna samt Ullström.
RJ--92

Inläggav Nutarviguld » 15 augusti 2019, 16:53

Killer#41 skrev:Det har jag inte sagt heller,väl medveten om detta,jag menar att en spelare av Christensens kaliber borde komma in som sista pusselbit!!

Håller med
Nutarviguld

FöregåendeNästa

Återgå till HV71