Seriösa rykten 19/20: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 19/20: Diskussioner

Inläggav Börjemedbenet » 28 juli 2019, 07:57

Det skulle inte förvåna mig det minsta om broder Sandberg får 1 + 1 år av SC.
BMB
Användarvisningsbild
Börjemedbenet

Inläggav Räkan » 29 juli 2019, 12:04

Användarvisningsbild
Räkan

Inläggav lejacques » 29 juli 2019, 12:45

Låter ju lite som det många av oss tror.

För bra för SHL. Men skulle han nu vilja komma "hem" är HV ett alternativ. Vill han och hustru vara nära Axel i Jönköping är det ju dessvärre inte jättelångt till Växjö heller...
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav mrnorrland » 29 juli 2019, 13:49

lejacques skrev:Låter ju lite som det många av oss tror.

För bra för SHL. Men skulle han nu vilja komma "hem" är HV ett alternativ. Vill han och hustru vara nära Axel i Jönköping är det ju dessvärre inte jättelångt till Växjö heller...

skulle inte vara förvånad att växjö värvar han i oktober
mrnorrland

Inläggav Ragnarsson » 30 juli 2019, 00:17

Ja happ. Hult trollade bort en plats, precis som jag trodde.
Stefan Liv: ”Jag frågade om jag fick sätta på sportradion och det sa min sambo gick bra. Sedan gjorde HV 4-2 mitt i en värk. Då var det fullt upp.”
Ragnarsson

Inläggav Weirdo » 30 juli 2019, 00:31

Ragnarsson skrev:Ja happ. Hult trollade bort en plats, precis som jag trodde.

Hur drar du den slutsatsen??
De siktade på att ha truppen full till återsamlingen, dock blir det inte alltid som man hoppas. Det är mer än en månad kvar till säsongspremiären så jag skulle nog sitta lite lugnt i båten. Jag tror absolut att det kommer komma in en till innan första seriematchen iaf..
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Herkie82 » 30 juli 2019, 12:22

Weirdo skrev:

De siktade på att ha truppen full till återsamlingen, dock blir det inte alltid som man hoppas. Det är mer än en månad kvar till säsongspremiären så jag skulle nog sitta lite lugnt i båten. Jag tror absolut att det kommer komma in en till innan första seriematchen iaf..

Sen är det nog så enkelt att är det en top notch spelare vi är ute efter (som man klargjort att man är) så är det nog många som väntar till khl har fyllt sina trupper innan de tackar ja till HV.
Herkie82

Inläggav Husmusen » 30 juli 2019, 12:28

Herkie82 skrev:
Weirdo skrev:

Sen är det nog så enkelt att är det en top notch spelare vi är ute efter (som man klargjort att man är) så är det nog många som väntar till khl har fyllt sina trupper innan de tackar ja till HV.

Anticlimax känslan som uppstår om det trillar in ännu en "ikonen" värvning nu :P
(Nej jag dissar inte sönder Ikonen men han hade svårt att få istid i AHL senaste säsongen så ingen kan väl kalla detta för en drömvärvning på pappret?)
Husmusen

Inläggav Herkie82 » 30 juli 2019, 13:37

De siktade på att ha truppen full till återsamlingen, dock blir det inte alltid som man hoppas. Det är mer än en månad kvar till säsongspremiären så jag skulle nog sitta lite lugnt i båten. Jag tror absolut att det kommer komma in en till innan första seriematchen iaf..[/quote]

Sen är det nog så enkelt att är det en top notch spelare vi är ute efter (som man klargjort att man är) så är det nog många som väntar till khl har fyllt sina trupper innan de tackar ja till HV.[/quote]

Anticlimax känslan som uppstår om det trillar in ännu en "ikonen" värvning nu :P
(Nej jag dissar inte sönder Ikonen men han hade svårt att få istid i AHL senaste säsongen så ingen kan väl kalla detta för en drömvärvning på pappret?)[/quote]

Nä Ikonen har rent poängmässigt gjort två bra säsonger i sin karriär och det skall ju vara producerande spelare som fyller de två sista platserna. Ikonen skall vara som absolut sämst 6a i den interna poängligan. Han skall som sämst vara top 20 i shl. Når han dit? Nja jag är lite skeptisk för han har inte visat det förr. Han gjorde ett bra slutspel och var jäkligt jobbig för HV i finalserien vill jag minnas så må vara så att han är en spelare som är sådär under serielunken men höjer sig två snäpp till slutspel, då känns han som en toppspelare.

Ikonen hade varit en bra värvning om tanken var att man skulle se resultat om nått år eftersom han ändå har sina bästa år framför sig.

Jag tror inte nästa spelare kommer bli en ny ”Ikonen” och det är därför det tar tid. De har erbjudit spelare av sån kaliber att de väntar ut khl helt enkelt och då kan det dröja lite längre än vad vi tycker är acceptabelt men det är så det är. Hult hade nog två val med den sista, ta in en till av Ikonens kaliber och ha laget klart som han sa att han skulle eller vänta och se. Tycker han gör rätt som väntar och har lite is i magen på en spelare som garanterat är god för 20 mål.
Herkie82

Inläggav Weirdo » 30 juli 2019, 14:15

Herkie82 skrev:Nä Ikonen har rent poängmässigt gjort två bra säsonger i sin karriär och det skall ju vara producerande spelare som fyller de två sista platserna. Ikonen skall vara som absolut sämst 6a i den interna poängligan. Han skall som sämst vara top 20 i shl. Når han dit? Nja jag är lite skeptisk för han har inte visat det förr. Han gjorde ett bra slutspel och var jäkligt jobbig för HV i finalserien vill jag minnas så må vara så att han är en spelare som är sådär under serielunken men höjer sig två snäpp till slutspel, då känns han som en toppspelare.

Ikonen hade varit en bra värvning om tanken var att man skulle se resultat om nått år eftersom han ändå har sina bästa år framför sig.

Jag tror inte nästa spelare kommer bli en ny ”Ikonen” och det är därför det tar tid. De har erbjudit spelare av sån kaliber att de väntar ut khl helt enkelt och då kan det dröja lite längre än vad vi tycker är acceptabelt men det är så det är. Hult hade nog två val med den sista, ta in en till av Ikonens kaliber och ha laget klart som han sa att han skulle eller vänta och se. Tycker han gör rätt som väntar och har lite is i magen på en spelare som garanterat är god för 20 mål.

Skämtar du eller är du seriös? Du säger att Ikonen som sämst ska vara top 6 i den interna poängligan, men du säger också att han som sämst ska vara top 20 i SHLs poängliga. Hur går det ihop? Kan dock hålla med dig om att Ikonen kanske vara en top 6 spelare i HV såhär på förhand.

Kollar du på förra säsongen så hade HV en spelare på top 20 (top 31 t.o.m. Önerud var på 32a plats) i poängligan. Du tycker dock att det är rimligt att vi den kommande säsongen ska ha 6 av 20 spelare i toppen av poängligan. Har det hänt något lag sen stenåldern?
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Killer#41 » 30 juli 2019, 19:58

Hult hade hoppats ha truppen klar till återsamlingen som var igår men det lyckades han alltså inte med tyvärr,undra om han letar med ljus o lykta och fått flera nej el är det så att han sätter sitt hopp till dom duktiga junisarna först,känns avvaktande och tafatt ändå om ni frågar mig,all in på Calof nu men KAN Hult ro en sådan värvning i land egentligen??
Killer#41

Inläggav Weirdo » 30 juli 2019, 21:33

Killer#41 skrev:Hult hade hoppats ha truppen klar till återsamlingen som var igår men det lyckades han alltså inte med tyvärr,undra om han letar med ljus o lykta och fått flera nej el är det så att han sätter sitt hopp till dom duktiga junisarna först,känns avvaktande och tafatt ändå om ni frågar mig,all in på Calof nu men KAN Hult ro en sådan värvning i land egentligen??

Det ligger ju inte riktigt i Hults händer när det gäller Calof, då han enligt honom själv fortfarande väntar in KHL. I hans intervju med hockeysverige säger han ju att han är en ''RFA'' (Restricted Free Agent), alltså äger hans förra klubb fortfarande hans rättigheter i KHL. Tror det fungerar som i NHL, där kan man ju ge offersheets som hans förra klubb då får välja att matcha eller inte.

Jag tycker ni ska sluta hoppas på Calof, då det är en nästan helt orimlig värvning.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Killer#41 » 30 juli 2019, 22:39

Okej jag håller med dig,men jag menar att det måste in en spelare av hög kaliber nu som sista pusselbit!
Killer#41

Inläggav Weirdo » 30 juli 2019, 23:47

Killer#41 skrev:Okej jag håller med dig,men jag menar att det måste in en spelare av hög kaliber nu som sista pusselbit!

Aboslut! Det tycker jag också och vi får väl hoppas att väntan var värt det i slutändan,
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Herkie82 » 30 juli 2019, 23:53

Weirdo skrev:
Herkie82 skrev:Nä Ikonen har rent poängmässigt gjort två bra säsonger i sin karriär och det skall ju vara producerande spelare som fyller de två sista platserna. Ikonen skall vara som absolut sämst 6a i den interna poängligan. Han skall som sämst vara top 20 i shl. Når han dit? Nja jag är lite skeptisk för han har inte visat det förr. Han gjorde ett bra slutspel och var jäkligt jobbig för HV i finalserien vill jag minnas så må vara så att han är en spelare som är sådär under serielunken men höjer sig två snäpp till slutspel, då känns han som en toppspelare.

Skämtar du eller är du seriös? Du säger att Ikonen som sämst ska vara top 6 i den interna poängligan, men du säger också att han som sämst ska vara top 20 i SHLs poängliga. Hur går det ihop? Kan dock hålla med dig om att Ikonen kanske vara en top 6 spelare i HV såhär på förhand.

Kollar du på förra säsongen så hade HV en spelare på top 20 (top 31 t.o.m. Önerud var på 32a plats) i poängligan. Du tycker dock att det är rimligt att vi den kommande säsongen ska ha 6 av 20 spelare i toppen av poängligan. Har det hänt något lag sen stenåldern?

Nej jag säger att jag är skeptisk till att han kommer nå dit. Läs det folk skriver innan du kritiserar deras inlägg.
Herkie82

Inläggav lejacques » 31 juli 2019, 00:24

Tycker Herkie har en del poänger.

Är Ikonen en spännande värvning? Ja.

Är han en spelare som gör HV bättre? Frågetecken.

Och det gäller ju en rad värvningar.

Fröberg = förstecenter?
Sandin = toppmålskytt?
Martinsson = fullvärdig ersättare till Lehtonen?

Idel frågetecken och vi har ju ett gäng till på det.

Med det i åtanke kan jag inte ge Hult godkänt den här sillyn. Vill han bygga ett guldlag om ett, två år (om vi nu ens får behålla spelare med tanke på den utvecklingen han hoppas på) så visst. Men vill han vara med och slåss om guld. Nej.

Säger man sig öka kravsättningen och spelarbudgeten samtidigt som man på pappret inte visar upp ett topp 4-lag, utan återigen förlitar sig på att i stort sett hela truppen ska ta ett steg framåt. Ja, då får man inte godkänt. Särskilt inte med tanke på att tidigare satsningar med liknande tänk misslyckats kapitalt.

När man läser FB- och Twitterfans förväntningar på årets upplaga är det ju tydligt att man ser på HV med rätt naiva ögon. Subjektivt så det heter duga. Fakta är att motståndare, experter och spelbolag inte rankar HV särskilt högt (med det sagt kan det ju gå annorlunda...)

Vad gäller Calof tycker jag dock vi ska ge Hult lite andrum. Det är ett icke-rykte som Hult på inget sätt kan styra över.

Det är mycket Hult kan och ska bevisa. Men Calofs vara eller icke vara i HV ligger, som påpekats, inte i Hults händer.
Senast redigerad av lejacques 31 juli 2019, 00:31, redigerad totalt 5 gånger.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Weirdo » 31 juli 2019, 00:25

Herkie82 skrev:Nej jag säger att jag är skeptisk till att han kommer nå dit. Läs det folk skriver innan du kritiserar deras inlägg.

På ditt inlägg låter det som att du kräver en top 20 placering i SHLs poängliga av honom, eftersom du skriver ''Han skall som sämst vara top 20 i shl''. Det tycker jag är orimligt på grund av den faktan jag skrev om innan. Sen ifall du är skeptisk eller inte till att han kommer placera sig så högt är orimligt då man inte enligt mig ens kan förvänta sig det av honom (särskilt inte när fem andra HV-spelare ska in på top 20 enligt dig)
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Herkie82 » 31 juli 2019, 09:52

Weirdo skrev:
Herkie82 skrev:Nej jag säger att jag är skeptisk till att han kommer nå dit. Läs det folk skriver innan du kritiserar deras inlägg.

På ditt inlägg låter det som att du kräver en top 20 placering i SHLs poängliga av honom, eftersom du skriver ''Han skall som sämst vara top 20 i shl''. Det tycker jag är orimligt på grund av den faktan jag skrev om innan. Sen ifall du är skeptisk eller inte till att han kommer placera sig så högt är orimligt då man inte enligt mig ens kan förvänta sig det av honom (särskilt inte när fem andra HV-spelare ska in på top 20 enligt dig)

Nu vet jag inte om du avsiktligt missförstår mig men jag skall försöka omformulera mig om det är luddigt.

De två sista platserna skall ersätta Ljung och Tedenby. Det skall alltså som sämst vara en spelare om tar en plats i de två första femmorna eller hur? Således bör det vara en spelare som har en poängproduktion som är i paritet till detta. Det vill säga top 6 i den interna poängligan (Ljung 1a, Tedenby 3a).

Det skall även vara två spelare som producerar väl jämfört med andra i SHL med därav jag säger top 20 för att Ikonen skall bli en godkänd värvning (Ljung 5a, Tedenby 35amed 2 poäng upp till 20e plats).

Detta är skorna som Ikonen skall fylla vilket jag är väldigt skeptisk till att han gör. Därför tror jag att HV har väldigt mycket is i magen med den sista värvningen för det måste bli en spelare som är top 5 nivå i SHL.

Tillräckligt otydligt? :D
Herkie82

Inläggav frippe-borås » 31 juli 2019, 09:57

Herkie82 skrev:
Weirdo skrev:

Nu vet jag inte om du avsiktligt missförstår mig men jag skall försöka omformulera mig om det är luddigt.

De två sista platserna skall ersätta Ljung och Tedenby. Det skall alltså som sämst vara en spelare om tar en plats i de två första femmorna eller hur? Således bör det vara en spelare som har en poängproduktion som är i paritet till detta. Det vill säga top 6 i den interna poängligan (Ljung 1a, Tedenby 3a).

Det skall även vara två spelare som producerar väl jämfört med andra i SHL med därav jag säger top 20 för att Ikonen skall bli en godkänd värvning (Ljung 5a, Tedenby 35amed 2 poäng upp till 20e plats).

Detta är skorna som Ikonen skall fylla vilket jag är väldigt skeptisk till att han gör. Därför tror jag att HV har väldigt mycket is i magen med den sista värvningen för det måste bli en spelare som är top 5 nivå i SHL.

Tillräckligt otydligt? :D

Håller med men tror inte det kommer en sådan spelare då han helt skulle falla ur ramen om hur Hult bygger sitt lag!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav tom_flaska » 31 juli 2019, 10:51

Kan vi sluta såga spelare innan dom ens spelat en match eller att man sett en isträning?
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav BlackIce » 31 juli 2019, 18:37

Egentligen var Ljungh inte etablerad högpoängare när han värvades. Innan han kom till HV hade han två säsonger med bara strax över 20 poäng (samt iof ett starkt slutspel, men Hult hade uppvaktat honom innan det). Han hade en säsong med över 30 p i SHL (36 p) tre år innan värvningen.

Sett i det ljuset liknar Fröberg-värvning väldigt mycket Ljungh-värvingen. Fröberg har haft bättre stats de två senaste åren än Ljungh hade de två åren innan han värvades.

Tedenby har aldrig kommit mer än två poäng över 30 poäng. Ikonen hade i närheten av Tedenby-stats senaste säsongen i SHL.

Thuresson som värvades som etablerad högpoängare fick ihop 19 p.

Vad jag försöker säga är att i dagens SHL är det svårt att värva högpoäng-spelare i sin prime. Det som finns till buds är sådana som har potential och som kan blomma ut (Ejdsell, Engwall, Wännström, Ljungh, Fröberg, Holmström, Ikonnen, Sandin) eller sådana som passerat bästa säsonger (Arlbrandt, Ullström, J. Andersson, Thuresson, Sweatt). HV verkar oftare få ut mer ur den första kategorin och det är i den som en ev. 40+ poängmakare kommer att finnas; Fröberg, Holmström eller Ikonnen. (...och Sandin vinner HVs skytteliga.)

Eller också inte.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav lejacques » 31 juli 2019, 22:27

Blackice. Jag förstår till viss del logiken.

Hult lyckas enkom med utvecklingsbara spelare.

Men. Och här snackar vi ett stort men. Hult misslyckas kapitalt med etablerande värvningar. Det är bara att kolla på resultaten.

Det finns de som hävdar att det var våra unga som ledde oss till guldet 2017. Det är bara halva sanningen. Utan etablerade spelare som Christensen, Arlbrandt, Önerud och Thörnberg hade vi inte heller tagit guld. Arlbrandt och Brithén ledde en grymt effektiv kedja. Önerud, Ullström och Thörnberg var inledningsvis glödheta i slutspelet. Det var också Thörnberg som passade fram till Öneruds guldmål.

Att Hult satsat på utvecklingsbara förstår jag då han i stort sett bara lyckas med dessa värvningar. Samtidigt är det ju också helt orimligt med tanke på att Hult inte levererar resultat. En sak om HV fortsatt vara en toppklubb med den typen av värvningar. Men nu när vi inte är det är det ju mest bara märkligt.

Jag menar att det är helt ointressant om Sandin gör 30 mål förutsatt HV skulle hamna på en åttondeplats.

HV ska i första hand sikta mot guld. Inte vara en farmarklubb till AHL, KHL och NLA.

Sen kan man ju, som jag gjort ett tag nu, fråga sig varför toppspelare inte lyckas i HV. Spelsystemet menar jag. Och det borde man ha förändrat så fort Lindbom fått sparken. Men icke. Man fortsätter på det inslagna spåret och fortsätter hoppas på maximal utdelning.

En gång är ingen gång. Men att göra det två, tre gånger till trots uteblivna resultat är rent av korkat.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Killer#41 » 31 juli 2019, 22:57

Mycket bra inlägg Lejacques!!,Hv står inför en otroligt viktig säsong och man har inte råd att misslyckas igen(tycker iaf vi fans,ledningen vet ja inte) nu MÅSTE klubben förbi kvarten,el agerar ledningen mot sportchef,tränare etc om ett nytt fiasko upprepas?!
Killer#41

Inläggav aimstar » 1 augusti 2019, 02:25

lejacques skrev:Tycker Herkie har en del poänger.

Är Ikonen en spännande värvning? Ja.

Är han en spelare som gör HV bättre? Frågetecken.

Och det gäller ju en rad värvningar.

Fröberg = förstecenter?
Sandin = toppmålskytt?
Martinsson = fullvärdig ersättare till Lehtonen?

Idel frågetecken och vi har ju ett gäng till på det.

Med det i åtanke kan jag inte ge Hult godkänt den här sillyn. Vill han bygga ett guldlag om ett, två år (om vi nu ens får behålla spelare med tanke på den utvecklingen han hoppas på) så visst. Men vill han vara med och slåss om guld. Nej.

Säger man sig öka kravsättningen och spelarbudgeten samtidigt som man på pappret inte visar upp ett topp 4-lag, utan återigen förlitar sig på att i stort sett hela truppen ska ta ett steg framåt. Ja, då får man inte godkänt. Särskilt inte med tanke på att tidigare satsningar med liknande tänk misslyckats kapitalt.

När man läser FB- och Twitterfans förväntningar på årets upplaga är det ju tydligt att man ser på HV med rätt naiva ögon. Subjektivt så det heter duga. Fakta är att motståndare, experter och spelbolag inte rankar HV särskilt högt (med det sagt kan det ju gå annorlunda...)

Vad gäller Calof tycker jag dock vi ska ge Hult lite andrum. Det är ett icke-rykte som Hult på inget sätt kan styra över.

Det är mycket Hult kan och ska bevisa. Men Calofs vara eller icke vara i HV ligger, som påpekats, inte i Hults händer.

Att vi skulle kunna få in en fullvärdig ersättare till Lehtonen känns dock inte realistiskt att förvänta sig. Han var för bra för det.
aimstar

Inläggav Dovahkiin » 1 augusti 2019, 20:10

I mina ögon har han absolut godkänt och lite till. Att inte ge han godkänt när han bla värvat flera landslagsspelare är i mina ögon lite märkligt.

Rögle och Lakers gick hårt på Martinsson, Lakers ville ha E.Johansson även fhc, Sandin va jagad av många, Luleå ville ha Holmström och att antal lag ville ha Kinnwall och Fröberg. Hult fixade dessa till Hv71. Det är inga dussinlirare i mina ögon. Kravbilden är extrem här tycker jag. Att den lilla extra spetsen saknas offensivt kan jag hålla med om och skulle de komma en toppforward nu kommer inte offensiven tok ändras tror jag. Hv71 kanske har de bästa tvåvägscentrarna i hela SHL de kommer bära Hv71, inte alltid så snyggt men är helt övertygad om Hv71 kommer bli ett jämt bra lag.

Sen Lehtonen vs Martinsson mjo Mikko är snäppet bättre men tror knappt Hult kunde hitta en bättre "ersättare" där ska Hult ha jäkla hyllning för hitta en så bra lösning. Hela backsidan är ruskigt bra tycker jag.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Killer#41 » 1 augusti 2019, 20:46

Många hyllar backsidan men får Hv in en stark forward till så ser det lovande ut även där.

Önerud A.Holmström mrX

Sandberg L.Fröberg Ikonen

Thörnberg D.Gustavsson L.Sandin

Sundh J.Andersson Camara

Thörngren

Visst den absoluta spetsen kanske inte finns där men fasen så brett och tungt lag att möta,håller Thörnbergs kropp?,gör Camara succ'e och fortsätter Sandin göra mål så kan Hv bli ytterst obehagliga för många lag...come on Hult!!!
Killer#41

Inläggav lejacques » 1 augusti 2019, 21:20

Ja, alltså som jag skriver. Sett till krav, ökad spelarbudget och klubbens egna mål ger jag Hult icke godkänt.

Lätt att glömma bort att HV kom åtta ifjol och åkte ut i kvartsfinal.

Som laget ser ut nu skulle jag säga att man bara marginellt är bättre. Har svårt att se hur HV med dagens förutsättningar ska lyfta till att bli ett topplag.

Nu handlar det ju visserligen om det berömda pappret . Men hur man än vrider och vänder på det. Jag hade förväntat mig en rejäl satsning från HV:s sida med tanke på tidigare floppar och de mål klubben själva basunerat ur.

Istället för prestigevärvmingar har Hult valt att strö pengarna på bredden igen. Det är många intressanta värvningar, men också ett stort antal frågetecken.

Idagsläget är vi inte ens tippade topp fyra. Om vi tar oss ur den blågula bubblan kan vi konstatera att varken spelbolagen, experter eller merparten av andra fans tror på oss.

Nu behöver ju inte det betyda ett skvatt i slutändan. Men jag hade ändå önskat att HV, med tanke på den negativa spiral man hamnat i, visa hela hockeysverige att man menade allvar, och ställde upp med ett lag som redan inför säsongen satte respekt hos de andra.

Nu får vi nöja oss med en trupp där i stort sett samtliga bör nå sin fulla potential för att det ska gå vägen.

Därav mitt betyg.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav jordfelsbrytare » 1 augusti 2019, 22:01

lejacques skrev:Ja, alltså som jag skriver. Sett till krav, ökad spelarbudget och klubbens egna mål ger jag Hult icke godkänt.

Lätt att glömma bort att HV kom åtta ifjol och åkte ut i kvartsfinal.

Som laget ser ut nu skulle jag säga att man bara marginellt är bättre. Har svårt att se hur HV med dagens förutsättningar ska lyfta till att bli ett topplag.

Nu handlar det ju visserligen om det berömda pappret . Men hur man än vrider och vänder på det. Jag hade förväntat mig en rejäl satsning från HV:s sida med tanke på tidigare floppar och de mål klubben själva basunerat ur.

Istället för prestigevärvmingar har Hult valt att strö pengarna på bredden igen. Det är många intressanta värvningar, men också ett stort antal frågetecken.

Idagsläget är vi inte ens tippade topp fyra. Om vi tar oss ur den blågula bubblan kan vi konstatera att varken spelbolagen, experter eller merparten av andra fans tror på oss.

Nu behöver ju inte det betyda ett skvatt i slutändan. Men jag hade ändå önskat att HV, med tanke på den negativa spiral man hamnat i, visa hela hockeysverige att man menade allvar, och ställde upp med ett lag som redan inför säsongen satte respekt hos de andra.

Nu får vi nöja oss med en trupp där i stort sett samtliga bör nå sin fulla potential för att det ska gå vägen.

Därav mitt betyg.

Hatten av! Håller med dig till 100 %.
jordfelsbrytare

Inläggav Dovahkiin » 1 augusti 2019, 22:06

Laget ser mycket bättre ut bla backsida, bredden, centrarna. Hult får VG av mig ;)

Känner jag inte att jag ska klaga på detta lag för jag tycker verkligen det ser grymt bra ut redan nu. Om man kollar lite på vad andra lag tagit in så har inget annat lag tagit in så många BRA spelare som Hv71 (möjligen Lakers). Men det är ju en en tolkningsfråga på vad man anser vara bra spelare mm. Några har verkligen hittat den där toppspelaren men en spelare gör inte laget. Hv71 ser verkligen ut att ha ett bra LAG.

Sen vad "experter" tycker betyder ju inte så mkt och inget man ska kolla sig blind på. (jag måste missat dessa tippningar dock)

Onödigt fortsätta tjata om detta nu, man tycker olika helt enkelt.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav JoakimA » 1 augusti 2019, 22:22

BlackIce skrev:Egentligen var Ljungh inte etablerad högpoängare när han värvades. Innan han kom till HV hade han två säsonger med bara strax över 20 poäng (samt iof ett starkt slutspel, men Hult hade uppvaktat honom innan det). Han hade en säsong med över 30 p i SHL (36 p) tre år innan värvningen.

Ska man ersätta Ljungh med en fullvärdig ersättare så handlar det om en spelare som förväntas att prestera vad Ljungh förväntas att göra 19/20, inte vad förväntningar på honom var inför 18/19.

Att då ersätta Ljungh med en spelare som ännu inte tagit klivet är ingen fullvärdig ersättare, det blir bara en chansning till.

Det krävs en etablerad spelare med högt poängsnitt om vi ska få ett bättre lag än för 2 månader sedan.

Lägg där till att nästan samtliga topplag från 18/19 har bättre trupper 19/20 än tidigare medans HV möjligtvis kan lägga sig på samma nivå som förra säsongen.
JoakimA

FöregåendeNästa

Återgå till HV71