Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Davestar skrev:#martinssonout
håvesjuttioett skrev:ÅT 27,5 min igår, gillar att Lillis lastar mer istid på de backar som faktiskt gör det bra. Martinsson en av få ljusglimtar i år, förhoppningsvis får vi behålla honom i lång tid framöver.
Tropåt skrev:Tror inte Eric lämnar.
Han känner en trygghet i det spelet han har nu, byta liga kommer göra att han måste anpassa sitt spel på ett annorlunda sätt. Då kan han fortsätta i hv på inslagen väg och kommer att belönas med ett nytt kontrakt.

Diabolics skrev:Det är väl så att han har lite uppförsbacke så här direkt efter signering... med tanke på hur det lät efter uttåget... men, i all ärlighet, Eric var en av få som inte vek ned sig på isen under den säsongen. Undra om det inte fanns en del bitterhet gentemot andra i det laget som gjorde att de orden slank ur.... tillsammans med det faktum att hans flytt redan var klar...
Diabolics skrev:Hannes:
Jag är själv inte upprörd över det uttalandet, men det är ändå så att många bara minns fadäsen och inte ursäkten. Jag gillar Eric!
Hannes skrev:Diabolics skrev:Det är väl så att han har lite uppförsbacke så här direkt efter signering... med tanke på hur det lät efter uttåget... men, i all ärlighet, Eric var en av få som inte vek ned sig på isen under den säsongen. Undra om det inte fanns en del bitterhet gentemot andra i det laget som gjorde att de orden slank ur.... tillsammans med det faktum att hans flytt redan var klar...
Han bad samtidigt ursäkt för det där. Han menade väl mer att han visste att han skulle lämna klubben.
"– Det är känsligt så klart, det är en riktigt svår sits man har varit med och satt klubben i. Det är en jobbig känsla. Jag har inte gjort klart med någon ny klubb, men har tagit beslutet att fortsätta på annat håll, säger Eric Martinsson, vars HV-kontrakt bröts i samma stund som klubben blev klart för hockeyallsvenskt spel.
Det blir ingen fortsättning i HV71, alltså. Men Eric Martinsson poängterar samtidigt att han känner mycket för klubben.
– Direkt efter matchen (den femte kvalmatchen) gjorde jag en intervju där det måste ha blivit ett missförstånd mellan mig och reportern och jag förstår att det stack i ögonen på fansen att läsa det som stod så tätt inpå matchen. Jag vill vara tydlig med att säga att jag har gett allt för klubben och att HV ligger mig varmt om hjärtat."
Sa han till JP.
Till SR: "Ett långt mörker - man känner att man svikit folk".
Så jag tror att det innerst inne inte var illa menat men att det blev fel i den hemska tiden.
Hannes skrev:Diabolics skrev:Hannes:
Jag är själv inte upprörd över det uttalandet, men det är ändå så att många bara minns fadäsen och inte ursäkten. Jag gillar Eric!
Nä, tänkte mer att det kan vara bra att visa ursäkten även här så alla får se den!
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst